Η ιστορία μιας καθηγήτριας Ιστορίας που δεν υπέκυψε σε καμία πίεση υπερασπιζόμενη τα ιδανικά της και τον έρωτα, που συνάντησε ένα βράδυ απρόσμενα και την σημάδεψε για πάντα.
Ένας άνδρας που δεν θα ξεχάσει ποτέ και που ίσως να χάθηκε για πάντα.
Εκείνη κατηγορείται ότι ήξερε και δεν μίλαγε.
Το σύστημα θέλει την υποταγή της και την αποκήρυξή του, μόνο που εκείνη δεν θα το κάνει αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Την ιστορία της θα την διηγηθεί μόνο η ίδια χωρίς μεσάζοντες.
Θα προσπαθήσουν να την λυγίζουν, να την συντρίψουν και να απαρνηθεί την ίδια της την ύπαρξη επειδή μπορούν και γνωρίζουν τους τρόπους, αλλά η πίστη στον έρωτα μένει ξεκάθαρη στην καρδιά της όσο κι αν προσπαθούν να την ξεθωριάσουν.
Ένα έργο του Γιάννη Παπάζογλου, με τίτλο Κόκκινος ιπποπόταμος, που έχει να κάνει με τη δύναμη της εξουσίας αλλά και τη δύναμη της θέλησης. Δεν είναι εύκολο να περιγράψεις αυτή την ιστορία σε ένα κομμάτι χαρτί. Νιώθω πως ό,τι και να γράψω υστερεί μακράν από αυτό που παρακολούθησα οπότε σταματώ λέγοντας ότι είναι κάτι που πρέπει να δει κάνεις από κοντά.
Πώς μπορεί να περιγράφει το συναίσθημα που βγάζει η Ελπίδα;
Σε μία ολοκληρωτική από μεριάς σκηνοθεσίας και ερμηνείας, εκρηκτική προσέγγιση της ιστορίας από την Ελπίδα Αμίτση που για δεύτερο συνεχή χρόνο αποθεώνει –με τον υπέροχο, μοναδικό της τρόπο– την ιστορία του Παπάζογλου σε έναν μονόλογο καθηλωτικό, αληθινό, μοναδικό, που με τον τρόπο της τον κάνει δικό της γινόμενη εκείνη η καθηγήτρια ιστορίας που δεν δέχτηκε να προδώσει τη ζωή της.
Ένα δυνατό κείμενο που φιλοξενεί το ιδιαίτερο θέατρο του Κορυδαλλού, το ΕΝ-Α, ένας υπέροχος χώρος τέχνης, και που ευτυχώς βρήκα τον χρόνο να το παρακολουθήσω αλλιώς θα είχα χάσει κάτι εξαιρετικό.
Η πολύ καλή σύνθεση, που ακολουθεί όλο το έργο, ανήκει στον Δημήτρη Παριανό και γράφτηκε για αυτή την παράσταση.
Τα σέβη μου και τον απόλυτο σεβασμό μου στην Ελπίδα Αμίτση για αυτή την κατάθεση ψυχής που προσφέρει απλόχερα με αυτό τον μονόλογο που μου άρεσε εξαιρετικά.
Άλλωστε είναι από τους ανθρώπους που δεν σταματούν την αναζήτησή τους και της εύχομαι να είναι καλά για πολλές ακόμα συγκινήσεις.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου


