...παρακολουθούμε οκτώ ανθρώπους σε μια μοιραία ιδιαίτερη νύχτα. Μια ιστορία, που συνδέει με νοητά νήματα αυτούς τους ανθρώπους, ξεδιπλώνεται τμηματικά κατά τη διάρκεια αυτής της νύχτας. Σε ρόλο πρωταγωνιστή η σχιζοφρένεια και η ψυχιατρική αλλά, σε κάθε ρόλο, επεμβαίνουν δυναμικά η μνήμη, το παρελθόν, το συναίσθημα ή η ψυχρή λογική. Η εκκλησία αντιπροσωπεύει το θείο -ή/και το θεϊκό- αλλά το έγκλημα έχει πολλά πρόσωπα και παίρνει διάφορες μορφές, καθώς δεν αφορά μόνο εκείνον που κρατά το μαχαίρι.
Ο τίτλος δε, είναι παραπλανητικός καθώς η υπόθεση δε διαδραματίζεται σε αυτήν την πόλη. Η Ιερουσαλήμ είναι η πόλη που στοιχειώνει το μυαλό τους.
Η παράσταση...
...βασίστηκε πάνω στο ομότιτλο βιβλίο του Γκονσάλο Ταβάρες. Τη θεατρική διασκευή -όμορφη δουλειά- υπογράφουν ο Γιάννης Καρκανεβάτος και η Βάνα Πεφάνη που έκανε και τη σκηνοθεσία. Η εξαιρετική διανομή ορίζει στον ρόλο τού Τέοντορ Μπούσμπεκ τον Ιερώνυμο Καλετσάνο και σε εκείνον του Γκόμπερτς τον Γιώργο Στριφτάρη. Τόμας Μπούσμπεκ είναι ο Κοραής Δαμάτης, Έρνστ Σπέγκλερ ο Βασίλης Αφεντούλης και Χίνερκ Όμπστ ο Κυριάκος Κοσμίδης. Τον ρόλο της Μύλια έχει αναλάβει επάξια η Βάνα Πεφάνη κι εκείνον της Χάνα η Νικολίνα Μουαίμη. Τέλος, σαν Κάας Μπούσμπεκ ο καταπληκτικός Δημήτρης Κατσής. Όλοι οι συντελεστές και κυρίως οι ηθοποιοί έχουν αποδώσει εξαιρετικά. Όλοι οι ρόλοι είναι καλοδουλεμένοι, σ΄αυτήν την παράσταση που ευτύχησε να έχει στο δυναμικό της ανθρώπους που κατάφεραν να φορέσουν μοναδικά τους χαρακτήρες.
Το συναίσθημα που αφήνει η ιστορία της Μύλια είναι έντονα συγκινητικό και η παρουσίαση της ιστορίας γίνεται με εικόνες και περιστατικά από διάφορες στιγμές της ζωής της ηρωίδας με τρόπο τέτοιο που όλοι οι χώροι και οι χρόνοι της να παρουσιάζονται μέσα στο ίδιο σκηνικό. Όμως, παρά τις εναλλαγές σε τόπο και χρόνο, ο θεατής δε μπερδεύεται ούτε στο ελάχιστο και το συνολικό αποτέλεσμα είναι αρτιότατο από κάθε άποψη.
Σε ένα βιντεάκι με τους συντελεστές της παράστασης...
...ακούω χαρακτηριστικά ότι τρελός είναι και αυτός που δρα ανήθικα αλλά και εκείνος που δρα ηθικά αλλά σκέφτεται ανήθικα.
Το συναίσθημα που αφήνει η ιστορία της Μύλια είναι έντονα συγκινητικό και η παρουσίαση της ιστορίας γίνεται με εικόνες και περιστατικά από διάφορες στιγμές της ζωής της ηρωίδας με τρόπο τέτοιο που όλοι οι χώροι και οι χρόνοι της να παρουσιάζονται μέσα στο ίδιο σκηνικό. Όμως, παρά τις εναλλαγές σε τόπο και χρόνο, ο θεατής δε μπερδεύεται ούτε στο ελάχιστο και το συνολικό αποτέλεσμα είναι αρτιότατο από κάθε άποψη.
Σε ένα βιντεάκι με τους συντελεστές της παράστασης...
...ακούω χαρακτηριστικά ότι τρελός είναι και αυτός που δρα ανήθικα αλλά και εκείνος που δρα ηθικά αλλά σκέφτεται ανήθικα.