1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki - Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες όπως ελέγχουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο για επιβεβαίωση καταχώρησης του κειμένου τους, διευκρινήσεις ή ελλειπή στοιχεία. Ως ημερομηνία υποβολής μετράει η ημερομηνία αποστολής του πρώτου email, που φέρει το επισυναπτόμενο έργο, ασχέτως αν η επιβεβαίωση καθυστερήσει κάποιες μέρες λόγω φόρτου εργασιών ή διευκρινήσεων όπου απαιτούνται *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αφιερωμένο στον γιο μου * Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών * Η κληρονομιά του αίματος * Λίλιθ και Λασθινία ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα * Ταξίδεψα για να σε βρω ** Διηγήματα: Η κερκόπορτα και άλλα διηγήματα * Η γυναίκα που αγάπησα * ΟνειΡεύματα * Ο Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί * Ευτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα * Σκοτεινά φεγγάρια ** Ποίηση: Το φθαρμένο μολύβι * Ως εδώ βυθίζομαι * Ευδόκιμο μέλι ** Παιδικά: Τρία παραμύθια όλο τραγούδια * Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας ** Άλλα: Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω * Αλφισμός

Σάββατο, 20 Φεβρουαρίου 2016

Η πόρτα

Μια πόρτα με πι κεφαλαίο μιλάει για τη φρίκη του πολέμου, αποτελεί μια αντιπολεμική κραυγή, ένα όχι στον -κάθε- πόλεμο, στην υποκρισία και σε κάθε είδους ομηρείας. Η Εύα είναι ένα κορίτσι με όνειρα που θέλει να χαρεί τη ζωή της, όπως όλοι οι νέοι. Ο πόλεμος θα την αλλάξει ενώ η μοίρα της θα την οδηγήσει στα στρατόπεδα. Η Εύα θυμάται ό,τι ένιωσε, ό,τι θέλησε, ό,τι πέρασε... και φτάνει ως την Πόρτα. Και η Πόρτα οδηγεί στον θάνατο, αλλά και στην τράπεζα. Η Εύα λαμβάνει την αποζημίωσή της για την ομηρεία της, μόνο που αυτή δεν μπορεί να αποζημιώσει κάτι από τον όλεθρο, τον πόνο ή τα χαμένα χρόνια... ούτε να σβήσει την φρίκη. Ούτε καν να απαλύνει το σήμερα.
Το μονόπρακτο της Φωτεινής Νταφτοπούλου αφορά τη ζωή της Εύας, μιας γυναίκας υπαρκτής, καθώς βασίζεται σε αληθινή ιστορία και μάλιστα αφορά πρόσωπα και γεγονότα από το οικογενειακό περιβάλλον της συγγραφέως, και παραστασιοποιήθηκε με τρεις γυναίκες. Οι Κλαίρη Μπάμπαλη, Έλενα Πετροπούλου και Πέννυ Μποεδώφ ερμηνεύουν την Εύα που την "βλέπουμε" από τα παιδικά της χρόνια, ως Βαγγελίτσα, μέχρι το τέλος της. Κι ενώ το πρόσωπο του έργου είναι ένα -δεν υπάρχει καμία σκηνή με κανέναν από όσους αλληλεπίδρασαν μαζί της κατά τη διάρκεια της ζωής της- παρακολουθούμε τρεις διαφορετικές γυναίκες σε διαφορετικές δράσεις επί σκηνής να αλληλοσυμπληρώνουν σταδιακά και εναλλάξ την ηρωίδα σκιαγραφώντας την ιστορία της, το περιβάλλον της και το συναίσθημά της.
Πολύ όμορφη παρουσίαση, αισθαντική και εναλλακτική. Προβολές εμπλουτίζουν το θέαμα και μαζί με τις μουσικές επιλογές, τον χορό και την παράλληλη ύπαρξη της μεγάλης και της μικρής Εύας στην σκηνή δημιουργείται μια πολυεπίπεδη δράση και ατμόσφαιρα. Θα μπορούσε το ίδιο ακριβώς έργο να αφορά έναν μονόλογο με έναν ηθοποιό, κάτι που όμως είναι κοινότυπο και, όπως μου είπε η σκηνοθέτιδα Φωτεινή Νταφτοπούλου, καθώς έχουμε δεχτεί μια πληθώρα μονολόγων τον τελευταίο καιρό δε θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά. Ο δε χορός, χαρακτηρίζεται από μοντέρνο ελεύθερο στυλ και προτάσσει τον ψυχισμό της Εύας. Βλέποντας την Πέννυ Μποεδώφ στην σκηνή, πανομοιότυπα ντυμένη με την Εύα σα να αντανακλά τον εαυτό της, ένιωσα ότι έβλεπα την ψυχή τής ηρωίδας όπως αναταράσσεται από τα γεγονότα και τις καταστάσεις της ζωής της.
Όσο αφορά την ομηρεία... Το έργο πραγματεύεται την κυριολεκτική ομηρεία της Εύας που φέρνει ο πόλεμος και αφορά σώμα και μυαλό, αλλά και την κοινωνική που εγκλωβίζει το άτομο από τα στερεότυπα και τις συμβάσεις. Κι ενώ στην καταναγκαστική εργασία των στρατοπέδων και στην όποια εκμετάλλευση φέρνει ο πόλεμος η ομηρεία είναι κάτι δεδομένο και αναπόφευκτο, στην κοινωνική ζωή, ακόμη και στα ελεύθερα χρόνια, ο άνθρωπος παραμένει εγκλωβισμένος σε άλλες ομηρείες που τον σιγοτρώνε εσωτερικά, σκοτώνοντας το πνεύμα ή τη φύση του. Και κάποιες φορές, τούτες οι ομηρείες -οικονομικές, πολιτικές, πνευματικές...- δημιουργούν πιο πεθαμένους ανθρώπους από τους πολέμους των όπλων καθώς με τρόπο ύπουλο τους αδειάζουν. Σκηνικά η σκηνοθέτιδα ακινητοποίησε συμβολικά την ηρωίδα της εικονοποιώντας τον εγκλωβισμό της και άφησε ελεύθερο το πνεύμα της να "διανύσει τις αποστάσεις" που εκείνη δε μπόρεσε μέσω του χορού. Αυτό το πολεμικό δράμα είναι μια αντιπολεμική φωνή που ουρλιάζει ένα Όχι στον πόλεμο.
Πολύ όμορφη ροή, υπέροχες μουσικές επιλογές και προβολές, ποίηση, εκφραστικός χορός, καλές ερμηνείες... σε ένα βιωματικό έργο που αναδεικνύει θέματα -όχι μόνο πολεμικά.
Κλικ για περισσότερα της Τζένης
Συντελεστές
Κείμενα-Σκηνοθεσία: Φωτεινή Νταφοπούλου
Χορογραφίες: Πέννυ Μποεδώφ
Φωτισμοί-Video: Γιώργος Κουρμούζας
Οργάνωση παραγωγής: Φωτεινή Νταφοπούλου
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Κλαίρη Μπάμπαλη, Έλενα Πετροπούλου
Χορεύει η Πέννυ Μποεδώφ

Παραστάσεις
Από 18 Φεβρουαρίου έως 24 Μαρτίου 2016
Κάθε Πέμπτη στις 20:30
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Φοιτητικό-ανέργων: 5 ευρώ

Θέατρο Παραμυθίας
Παραμυθίας 27 και Μυκάλης, Κεραμεικός
2103457904, 6983697341, 6977618347
Επισκεφτείτε τη σελίδα του θεάτρου στο facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Λίλιθ και Λασθινία, Μιχάλης ΓριβέαςΣκοτεινά φεγγάρια, Γιώργος ΔόλγυραςΕυτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα, Χρυσούλα ΔιπλάρηΨίθυροι εραστώνΑφιερωμένο στον γιο μου, John EmmansΕυδόκιμο μέλι, Νεφέλη ΣμίχεληΑμφιβάλλω, άρα υπάρχω, Δημήτρης Μουστάκας
Αλφισμός, Χ.ΒακιρτζήΤαξίδεψα για να σε βρω, Ν.Βαρδάκας και Φ.ΤσαγανάκηΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΗ κερκόπορτα και άλλα διηγήματα, Μ.ΒλάχουΩκεανός, Μ.ΚατρακηςΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
ΟνειΡεύματα, Καποπούλου και ΠαπακώσταςΗ κληρονομιά του αίματος, Νικόλαος ΝτέτσικαςΗ γυναίκα που αγάπησα, Μαρία Ιωάννου
Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΤο φθαρμένο μολύβι, Ευγενία ΣιδέρηΩς εδώ βυθίζομαι, Αναστάσιος ΜεγαλοοικονόμουΟ Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί, Γ.Δίγκας