1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki - Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες όπως ελέγχουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο για επιβεβαίωση καταχώρησης του κειμένου τους, διευκρινήσεις ή ελλειπή στοιχεία. Ως ημερομηνία υποβολής μετράει η ημερομηνία αποστολής του πρώτου email, που φέρει το επισυναπτόμενο έργο, ασχέτως αν η επιβεβαίωση καθυστερήσει κάποιες μέρες λόγω φόρτου εργασιών ή διευκρινήσεων όπου απαιτούνται *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αφιερωμένο στον γιο μου * Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών * Η κληρονομιά του αίματος * Λίλιθ και Λασθινία ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα * Ταξίδεψα για να σε βρω ** Διηγήματα: Η κερκόπορτα και άλλα διηγήματα * Η γυναίκα που αγάπησα * ΟνειΡεύματα * Ο Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί * Ευτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα * Σκοτεινά φεγγάρια ** Ποίηση: Το φθαρμένο μολύβι * Ως εδώ βυθίζομαι * Ευδόκιμο μέλι ** Παιδικά: Τρία παραμύθια όλο τραγούδια * Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας ** Άλλα: Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω * Αλφισμός

Τρίτη, 15 Νοεμβρίου 2016

Το σακάκι που βελάζει

🐑 Αρχικά... ήταν ο Στανισλάβ Στρατίεβ, Βούλγαρος μυθογράφος και δραματουργός, που στα 70's, άκρως δημιουργικές χρονιές για εκείνον, μεταξύ άλλων, έγραψε και Το σακάκι που βελάζει. Ο ίδιος έχει μια αξιόλογη εργογραφία από μυθιστορήματα, διηγήματα, θεατρικά και σενάρια πολλά εκ των οποίων μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο ή ανέβηκαν στις θεατρικές σκηνές όλου του κόσμου. Από το 1975 μέχρι το θάνατό του, το 2000, εργάστηκε ως δραματουργός στο Κρατικό Σατιρικό Θέατρο της Σόφιας.
🐑 Σε αυτό το θεατρικό, λοιπόν, ο Ιβάν Αντόνωφ αγοράζει ένα σακάκι κάπως μαλλιαρό και γρήγορα καλείται να πληρώσει φόρο για το πρόβατό του. Δηλαδή το πρόβατο που εκτρέφει. Δηλαδή για το σακάκι του. Δηλαδή για το πρόβατο που φοράει. Δηλαδή ο παραλογισμός του κρατικού θηρίου και των εκπροσώπων του, των δημόσιων υπαλλήλων, σε όλο το μεγαλείο· και το χειρότερο όλων; Η όποια ελπίδα του για δικαίωση κομματιάζεται επιδεικτικά από το σύστημα που τον οδηγεί στην απελπισία και την τρέλα.
Ο Στρατίεβ χρησιμοποιεί τη σάτιρα, την κωμωδία αλλά και ψήγματα θεάτρου του παραλόγου και δράματος σοφά τακτοποιημένα μέσα στην ιστορία ώστε να αναδείξει όλα τα παραπάνω ενώ αφήνει κι ένα ξεκάθαρο σχόλιο για τον χρόνο που χάνεται ανούσια για το τίποτα και το άνευ λογικής ή θυσιασμένος στο βωμό της αυτόματης υπακοής στο σύστημα που καταρρακώνει την δημιουργικότητα και δεν επιτρέπει αναρχία ή παρεκκλίσεις.

🐑 Το έργο... πρωτοπαίχτηκε στην Ελλάδα πριν από 35 χρόνια σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου όμως παραμένει επίκαιρο και συνταυτιζόμενο με την ελληνική πραγματικότητα παρά τα 40 χρόνια που μας χωρίζουν από τη συγγραφή του. Ο Στρατίεβ δημιουργεί έναν ήρωα παντελώς ανίσχυρο μπροστά στην γραφειοκρατία σατιρίζοντας την παράλογη λογική του συστήματος που μπροστά της όλοι, μα όλοι, είναι -είμαστε- απλά ανίσχυροι. Μια αλήθεια, αρκετά αληθοφανής και αυταπόδεκτη, που όμως χάνεται στα κιτάπια, στους φακέλους, στις αναφορές, στα γραφεία και τους διαδρόμους όσο υπάρχει το σύστημα που υποστηρίζει το άλογο, παγιδεύει τον πολίτη και τελικά συντρίβει όποιον τολμήσει να αντισταθεί.
Ο συγγραφέας κλείνει την ιστορία του δικαιώνοντας τον Ιβάν του όμως η πικρή γεύση παραμένει αφού αναγκάστηκε να χάσει τόσο χρόνο ενώ ωθήθηκε ουσιαστικά ως την τρέλα.
🐑 Σήμερα... ανεβαίνει σε νέα μετάφραση από τον Νότη Παρασκευόπουλο, υποστηριζόμενο από την Πρεσβεία της Βουλγαρίας, και χαίρει μιας υπέροχης θεατρικής σύμπραξης νέων ανθρώπων που ζωντανεύουν τους χαρακτήρες του Βούλγαρου με τον καλύτερο τρόπο.
Υπάρχει η μοντέρνα άποψη, η φρέσκια ματιά παρά την επικράτηση της αισθητικής της εποχής του έργου στα σκηνικά και κοστούμια. Ο Νότης Παρασκευόπουλος που ανέλαβε και την σκηνοθεσία κατά τη γνώμη μου έκανε το καλύτερο δυνατό προς όφελος του έργου, αναδεικνύοντας όλες τις αποχρώσεις του κειμένου και εκμεταλλευόμενος κάθε μέσο για να φτάσει σε αυτό το άψογα δομημένο σύνολο. Οι υπόλοιποι συντελεστές, με κορυφαίους τους ηθοποιούς, απλά απογείωσαν το έργο. Προφανώς, όταν οι άνθρωποι δημιουργούν με κέφι και εργάζονται με μεράκι το αποτέλεσμα δε μπορεί παρά να τους δικαιώνει -αυτό μου έβγαλε ο θίασος. Εκπληκτικά σκηνικά από τη Μυρσίνη Μανέτα και φοβερά κοστούμια 70's από την Κωνσταντίνα Μαλτέζου. Έξυπνη κινησιολογία από τον Γιάννη Πολύζο και, τελικά, μια παράσταση που λειτουργεί άψογα στο σύνολο.
Ήταν η πρώτη φορά που είδα στη σκηνή άνθρωπο να πλέκει κανονικά με βελόνες (δε χαλάει η ατμόσφαιρα αν υποδυθείς ότι πλέκεις όμως η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά όταν πλέκεις στ' αλήθεια) και με κέρδισε το video art που παρεμβάλλεται κάποιων σκηνών στο οποίο χάρισε τη φωνή του ο Στέφανος Κυριακίδης, ο οποίος είχε υποδυθεί τον Ιβάν Αντόνωφ πριν από 35 χρόνια στο ανέβασμα του Σπύρου Ευαγγελάτου. Δεν είναι απλά η σημειολογική προσέγγιση εκείνου του Ιβάν ο οποίος τρεισήμισι δεκαετίες μετά εξελίχθηκε σε προϊστάμενο (η φωνή στην οθόνη) αλλά η γέφυρα που δημιουργείται συνδέοντας εκείνη την εποχή με το σήμερα.

🐑 Με δυο λόγια... Παράσταση must see που δεν πρέπει να χάσεις. Θίγει το πρόβλημα του λαβύρινθου όπως γιγαντώνεται μέσα από τη γραφειοκρατία και κατασπαράσσει τον πολίτη, τον θέλει έρμαιο και βουβό, χωρίς εναλλακτικές και χωρίς καμία προοπτική αν μείνει εκτός συστήματος ή αν τολμήσει να  αντισταθεί σε αυτό. Βασικά τον θέλει υπάκουο "πρόβατο" -εντός και εκτός εισαγωγικών- και δεν είναι καθόλου τυχαία η επιλογή αυτού του ζώου για τη δόμηση της ιστορίας.
Άραγε, υπάρχει ελπίδα;
Κλικ για περισσότερα της Τζένης
Ταυτότητα:
Συγγραφέας: Στανισλάβ Στρατίεβ
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Νότης Παρασκευόπουλος
Κίνηση: Γιάννης Πολύζος
Σκηνικά: Μυρσίνη Μανέτα
Κοστούμια: Κωνσταντίνα Μαλτέζου
Μουσική Επιμέλεια: Νότης Παρασκευόπουλος - Γιάννης Πολύζος
Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Ζαΐρης
Κατασκευή Σκηνικού: Γεράσιμος Μαλτέζος
Φωτογραφίες-Βίντεο: Γιώργος Χαρίσης
Οπτική Επικοινωνία: Νίκος Γαζετάς
Ηθοποιοί: Πάνος ΚαλαντζήςΚωνσταντίνα ΜαλτέζουΔημήτρης ΜαμιόςΝότης ΠαρασκευόπουλοςΤάσος Τζιβίσκος
Στο Θέατρο ΠΚ
Κασομούλη 30 & Ρενέ Πυώ 2, Νέος Κόσμος
Κρατήσεις: 2109011677 & 6936159929
Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr

Κάθε Σάββατο στις 21:30 & Κυριακή στις 18:30
Διάρκεια: 90 λεπτά
Παραγωγή seveneleven ομάδα θεάτρου
Το κείμενο του έργου κυκλοφορεί σε πρόγραμμα από τις εκδόσεις Vakxikon.gr. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο βιβλίο που εκτός από το έργο περιέχει κι άλλο σχετικό υλικό και προτείνω να το αναζητήσετε στο ταμείο.

Κερδίστε προσκλήσεις!
Κερδίστε δύο διπλές προσκλήσεις για την παράσταση του Σαββάτου 19 Νοεμβρίου 2016 και ακόμη δύο διπλές προσκλήσεις για την Κυριακή 20 Νοεμβρίου. Για να συμμετέχετε στην κλήρωση κλικάρετε το παρακάτω k και συμπληρώστε τη φόρμα. Παρακαλώ, σημειώστε τα ακόλουθα:
Διαβάστε τους όρους των δωροθεσιών εδώ. Η κλήρωση θα γίνει το πρωί της 18ης Νοεμβρίου και οι τυχεροί θα ειδοποιηθούν μέσω email ενώ θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την προσέλευσή τους στο 6936159929 την ίδια ημέρα.
k
Καλή τύχη!

2 σχόλια:

  1. Οι διπλές προσκλήσεις για την παράσταση Το σακάκι που βελάζει κληρώθηκαν!
    Δείτε τα ονόματα των τυχερών στη σελίδα των δώρων 2016 (https://koukidaki.blogspot.gr/2015/10/2016-dora-oroi-plirofories-tyxeroi.html)
    Συνεχίζουμε... με πολλά πολλά δώρα και άλλες εκπλήξεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Λίλιθ και Λασθινία, Μιχάλης ΓριβέαςΣκοτεινά φεγγάρια, Γιώργος ΔόλγυραςΕυτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα, Χρυσούλα ΔιπλάρηΨίθυροι εραστώνΑφιερωμένο στον γιο μου, John EmmansΕυδόκιμο μέλι, Νεφέλη ΣμίχεληΑμφιβάλλω, άρα υπάρχω, Δημήτρης Μουστάκας
Αλφισμός, Χ.ΒακιρτζήΤαξίδεψα για να σε βρω, Ν.Βαρδάκας και Φ.ΤσαγανάκηΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΗ κερκόπορτα και άλλα διηγήματα, Μ.ΒλάχουΩκεανός, Μ.ΚατρακηςΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
ΟνειΡεύματα, Καποπούλου και ΠαπακώσταςΗ κληρονομιά του αίματος, Νικόλαος ΝτέτσικαςΗ γυναίκα που αγάπησα, Μαρία Ιωάννου
Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΤο φθαρμένο μολύβι, Ευγενία ΣιδέρηΩς εδώ βυθίζομαι, Αναστάσιος ΜεγαλοοικονόμουΟ Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί, Γ.Δίγκας