ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Αυτοκράτωρ Αδριανός * Μακιαβέλλι *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο * Στον Όλυμπο της Ζανζιβάρης * Το λίκνο της ζωής * Hippie * Φιλήμων, ο ερευνητής του μεταφυσικού * Οδυσσέας Ντεσάντ, η ερωμένη του σπαθιού και του ρόδου * Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα * Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα * Ουμπούντου ** Νουβέλα: Σκόνη στο πρόσωπο ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία * Ωτακουστής και Το μπλουζ της Κυριακής ** Διηγήματα: Τα χρονικά της Ταμπου-Ρίας * Κόκκινη κλωστή δεμένη * Ανεξίτηλες στιγμές ** Παιδικά: Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! * Βιβλία από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική * Εκείνο το ταξίδι * Μάθε τον φόβο να νικάς! ** Ποίηση: Σύμφωνα συμβίωσης Ουρανού και Κόλασης * Με το βλέμμα του Ομήρου * Κλειδιά στο τραπέζι * PASSA TEMPO * Λοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας * Φαντάσματα * Ο τελευταίος χτύπος * Το βλέμμα του χάους * Η ζωή μου, μια εκκρεμότητα * Φωτόστιχα ** Μαρτυρία: Η φωνή μέσα μου

Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου 2017

Ηλιοτρόπια

Βίνσεντ Βαν Γκόγκ
Φίλες και φίλοι,

Στο τρίτο και τελευταίο μέρος του αφιερώματος στον μεγάλο Ολλανδό ζωγράφο, σας παρουσιάζω τα Ηλιοτρόπια, ένα από τα πιο διάσημα και πολύ αγαπημένα θέματα του καλλιτέχνη, το σήμα κατατεθέν του θα τολμούσα να πω.
Εκτός από τον συγκεκριμένο πίνακα, ο Βαν Γκόγκ ζωγράφισε άλλες δέκα παραλλαγές, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Άρλ, εφαρμόζοντας μια εντελώς νέα αντίληψη για τη νεκρή φύση, μετατρέποντάς την από τη μια σε διακοσμητικό στοιχείο και από την άλλη σε εικόνα γεμάτη ενέργεια.

Ο ζωγράφος είχε αρχίσει να ζωγραφίζει βάζα με λουλούδια, επηρεασμένος από τα έργα του Μοντισελί, ενός καλλιτέχνη του οποίου το ύφος θύμιζε πολύ τον Ντελακρουά. Ο Μοντισελί χρησιμοποιούσε έντονα, ζωηρά χρώματα που εντυπωσίαζαν πολύ τον Βαν Γκόγκ.
Εν τούτοις, τα ηλιοτρόπια μετατρέπονται εδώ σ’ ένα είδος αιώνιας και υποβλητικής συνάμα εικόνας, που διαφέρει ριζικά από τον εφήμερο χαρακτήρα των παραδοσιακών αποδόσεων νεκρής φύσης.
Ο καλλιτέχνης αξιοποιεί το πάθος του για τις γιαπωνέζικες στάμπες, από τις οποίες υιοθετεί την χρήση επιπέδων, δισδιάστατων επιφανειών χρώματος. Το καφέ περίγραμμα του βάζου, το οποίο χωρίζει και τον τοίχο του φόντου από το τραπέζι (ή το πάτωμα) έχει ακριβώς αυτή την λειτουργία, δηλαδή να δημιουργήσει την εντύπωση των δίχως όγκο επιφανειών ενός κολάζ.
Στα λουλούδια, όμως, η λογική είναι διαφορετική. Αν ο Βίνσεντ ακολουθεί έναν κυψελωτό τύπο απεικόνισης για το βάζο και το φόντο, τα ηλιοτρόπια αποδίδονται με τις πιο κοφτές πινελιές, οι οποίες ακολουθούν την κατεύθυνση των πετάλων και των φύλλων. Με τον τρόπο αυτό, τα λουλούδια ζωντανεύουν και αποκτούν «προσωπικότητα» καθώς τους αποδίδεται μεταφορική σημασία καθιστώντας τα σύμβολα της ζωτικότητας της φύσης.
Στον πίνακα συνδυάζονται αρμονικά δύο χρώματα: το πράσινο των φύλλων και του φόντου (ανοιχτότερη απόχρωση) και το κίτρινο του τραπεζιού ή πατώματος, του βάζου και των λουλουδιών.
Ο Βαν Γκόγκ σκόπευε να χρησιμοποιήσει αυτή τη σειρά πινάκων για διακόσμηση στο «εργαστήριο του Νότου», το ατελιέ όπου δούλευε μαζί με τον Γκογκέν, προκειμένου οι δυο τους να δημιουργήσουν από κοινού μια νέα, δυναμική τέχνη.
Δεν ήταν εύκολη η συμβίωση των δύο ανδρών. Ο Βίνσεντ θαύμαζε τον Γκογκέν, αλλά εκείνος αισθανόταν ανώτερος από όλους τους σύγχρονούς του ζωγράφους και τον εκνεύριζε το γεγονός ότι ο Βαν Γκόγκ δεν εκτελούσε με ευλάβεια τις συμβουλές του.
Όταν τελικά ο Γκογκέν αποφάσισε να φύγει, ο Βαν Γκόγκ, βλέποντας το όνειρο για το «εργαστήριο του Νότου» να καταρρέει, έκοψε το αυτί του με ένα ξυράφι.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Οδυσσέας Ντεσάντ, Φώτης ΚατσιμπούρηςΤο μπλουζ της Κυριακής, Νατάσσα ΚαραμανλήΤο λίκνο της ζωής, Νίκος ΣυράκηςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΕκείνο το ταξίδι, Ανδρονίκη ΔακορούΣκόνη στο πρόσωπο, Νίκος ΙατρούHippie, P. Coelho
Ουμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΟ τελευταίος χτύπος, Αλέξανδρος ΠετρόχειλοςΣύμφωνα Συμβίωσης Ουρανού και ΚόλασηςΗ φωνή μέσα μου, Κων. ΙωακειμίδηςΦιλήμων ο ερευνητής του μεταφυσικού, Ευάγγελος ΙωσηφίδηςΚλειδιά στο τραπέζι, Χ. ΜαστοροδήμουΤο βλέμμα του χάους, Μαγδαληνή Τσακάλωφ
Βιβλία για παιδιάΦωτόστιχα, Νίκος ΒαρδάκαςΗ ζωή μου, μια εκκρεμότητα, Άντρη ΙωάννουΜάθε τον φόβο να νικάς, Βούλα ΠαπατσιφλικιώτηΣτον Όλυμπο της Ζανζιβάρης, Δημήτρης Βαγενάς
Κόκκινη κλωστή δεμένη, Ζωρζ ΣαρήΜε το βλέμμα του Ομήρου, Ε.Α. Σαλβάρης
Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα, Gaston LerouxΤα χρονικά της Ταμπου-Ρίας, Χρυσούλα ΔιπλάρηΑνεξίτηλες στιγμές, Καλλιόπη ΠαπουτσήPASSA TEMPO, Σύλβα ΓάλβαΦαντάσματα, Φώτης ΣκουρλέτηςΛοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας, Ζωή ΓκαϊδατζήΟι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα