ΔΩΡΟ ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ για τις παιδικές παραστάσεις του θεάτρου 104 *** ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ 50% για όλες τις παραστάσεις του Πολυχώρου Αυλαία στον Πειραιά *** Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Από 1η Ιανουαρίου 2020 αλλάζουν οι όροι στις δωροθεσίες. Διαβάστε τους νέους όρους εδώ.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Το καλοκαίρι του αιγόκερου * Η αγάπη μπορεί * Ένγκαρ Χέβενσκαρ, Η επανάσταση * Η κατάρα του φεγγαριού * Άρωμα βροχής * Λίγες και μία νύχτες * Ροδάνθη * Ένας φάρος στην ψυχή μου * Το αγκάθινο στέμμα * Ισμήνη * 7 Καταραμένες ιστορίες * Τα διαμάντια της Δόμνας * Το εβδομαδιαίο ημερολόγιο ενός ονειροπαρμένου * Για μια σταγόνα ευτυχίας * Το τίμημα * Η θλίψη του αιώνιου στοχασμού * Σε περίμενα... * Ελεονόρα ** Νουβέλα: Ο γρίφος της Θεσσαλονίκης ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα * Η αγριόπαπια, Η γιορτή στο Σούλχαουγκ, Καταλίνας και Ο τάφος του πολεμιστή ** Διηγήματα: Πόσες είναι οι εποχές; * Με τις βαλίτσες γεμάτες ήλιο * Ψευδάνθρακας και άλλες ιστορίες * Μια στάλα λόγος * Ένας κήπος, ένα γεύμα κι ένας έρωτας...* Γράμματα ανεπίδοτα ** Πεζοποίηση: Σημειώσεις ενός αυτόχειρα ** Παιδικά: Μάρα Μαντάρα, μια μάγισσα κάπως ξεχασιάρα ** Ποίηση: 2ος Νόμος * Η γυναίκα του κόσμου * Πέρασε καιρός * Δαίμων εαυτού * Αποσιωπητικά ** Βιωματικά: Σκόρπιες μνήμες ** Λογοτεχνικό περιοδικό ΛεξΩτεχνίες

Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου 2017

Ηλιοτρόπια

Βίνσεντ Βαν Γκόγκ
Φίλες και φίλοι,

Στο τρίτο και τελευταίο μέρος του αφιερώματος στον μεγάλο Ολλανδό ζωγράφο, σας παρουσιάζω τα Ηλιοτρόπια, ένα από τα πιο διάσημα και πολύ αγαπημένα θέματα του καλλιτέχνη, το σήμα κατατεθέν του θα τολμούσα να πω.
Εκτός από τον συγκεκριμένο πίνακα, ο Βαν Γκόγκ ζωγράφισε άλλες δέκα παραλλαγές, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Άρλ, εφαρμόζοντας μια εντελώς νέα αντίληψη για τη νεκρή φύση, μετατρέποντάς την από τη μια σε διακοσμητικό στοιχείο και από την άλλη σε εικόνα γεμάτη ενέργεια.

Ο ζωγράφος είχε αρχίσει να ζωγραφίζει βάζα με λουλούδια, επηρεασμένος από τα έργα του Μοντισελί, ενός καλλιτέχνη του οποίου το ύφος θύμιζε πολύ τον Ντελακρουά. Ο Μοντισελί χρησιμοποιούσε έντονα, ζωηρά χρώματα που εντυπωσίαζαν πολύ τον Βαν Γκόγκ.
Εν τούτοις, τα ηλιοτρόπια μετατρέπονται εδώ σ’ ένα είδος αιώνιας και υποβλητικής συνάμα εικόνας, που διαφέρει ριζικά από τον εφήμερο χαρακτήρα των παραδοσιακών αποδόσεων νεκρής φύσης.
Ο καλλιτέχνης αξιοποιεί το πάθος του για τις γιαπωνέζικες στάμπες, από τις οποίες υιοθετεί την χρήση επιπέδων, δισδιάστατων επιφανειών χρώματος. Το καφέ περίγραμμα του βάζου, το οποίο χωρίζει και τον τοίχο του φόντου από το τραπέζι (ή το πάτωμα) έχει ακριβώς αυτή την λειτουργία, δηλαδή να δημιουργήσει την εντύπωση των δίχως όγκο επιφανειών ενός κολάζ.
Στα λουλούδια, όμως, η λογική είναι διαφορετική. Αν ο Βίνσεντ ακολουθεί έναν κυψελωτό τύπο απεικόνισης για το βάζο και το φόντο, τα ηλιοτρόπια αποδίδονται με τις πιο κοφτές πινελιές, οι οποίες ακολουθούν την κατεύθυνση των πετάλων και των φύλλων. Με τον τρόπο αυτό, τα λουλούδια ζωντανεύουν και αποκτούν «προσωπικότητα» καθώς τους αποδίδεται μεταφορική σημασία καθιστώντας τα σύμβολα της ζωτικότητας της φύσης.
Στον πίνακα συνδυάζονται αρμονικά δύο χρώματα: το πράσινο των φύλλων και του φόντου (ανοιχτότερη απόχρωση) και το κίτρινο του τραπεζιού ή πατώματος, του βάζου και των λουλουδιών.
Ο Βαν Γκόγκ σκόπευε να χρησιμοποιήσει αυτή τη σειρά πινάκων για διακόσμηση στο «εργαστήριο του Νότου», το ατελιέ όπου δούλευε μαζί με τον Γκογκέν, προκειμένου οι δυο τους να δημιουργήσουν από κοινού μια νέα, δυναμική τέχνη.
Δεν ήταν εύκολη η συμβίωση των δύο ανδρών. Ο Βίνσεντ θαύμαζε τον Γκογκέν, αλλά εκείνος αισθανόταν ανώτερος από όλους τους σύγχρονούς του ζωγράφους και τον εκνεύριζε το γεγονός ότι ο Βαν Γκόγκ δεν εκτελούσε με ευλάβεια τις συμβουλές του.
Όταν τελικά ο Γκογκέν αποφάσισε να φύγει, ο Βαν Γκόγκ, βλέποντας το όνειρο για το «εργαστήριο του Νότου» να καταρρέει, έκοψε το αυτί του με ένα ξυράφι.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Γράμματα ανεπίδοτα, Συλλογικό έργοΈνας κήπος, ένα γεύμα κι ένας έρωτας..., ΣυλλογικόΤα διαμάντια της Δόμνας, Σ.ΠοιμενίδουΆρωμα βροχής, Τ. ΚοντοπούλουΜια στάλα λόγος, Γεωργία ΓιαννιούΣκόρπιες μνήμες, Περικλής Λεύκας7 Καταραμένες ιστορίες, Ε. Ιωσηφίδης
Ισμήνη, Μαρία ΛιβυκούΗ θλίψη του αιώνιου στοχασμού, Μ.ΚιβιδιώτουΤο εβδομαδιαίο ημερολόγιο ενός ονειροπαρμένου, Φ.ΚοσσυβάκηςΑποσιωπητικά, Γ.Μίχας-Νεονάκης (Dave)Ένας φάρος στην ψυχή μου, Β. ΜακαρίουΡοδάνθη, Μ. ΠαπαπαναγιώτουΨευδάνθρακας και άλλες ιστορίες, Ε.Μακαριάδη
Πόσες είναι οι εποχές; Σ.ΛειβαδιώτουΣημειώσεις ενός αυτόχειρα, Γ. ΡόγγαςΛογοτεχνικό περιοδικό ΛεξΩτεχνίεςΜε τις βαλίτσες γεμάτες ήλιο, F,AmbrosoΕλεονόρα, Χάρης Γαντζούδης
Η κατάρα του φεγγαριού, Β. ΚοτλίτσαΓια μια σταγόνα ευτυχίας, Β. Προβίδα
4 χρόνια Παραμυθένιες σκέψειςΣε περίμενα..., Πόλυ Μίλτου
Το αγκάθινο στέμμα, Θ. ΓιαννόπουλοςΔαίμων εαυτού, Μ. ΠαπαδημητρίουΤέσσερις τίτλοι του Ερρίκου ΊψενΛίγες και μία νύχτες, Ι, ΖουργόςΟ γρίφος της Θεσσαλονίκης, Ε. Αντωνίου