Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Ντέστινι

Ντέστινι, Γιώργος Ζώτος

Τον γνωρίσαμε κι αγαπήσαμε μέσα από τα αστυνομικά του μυθιστορήματα (Ένοχος λαγός, Βροχή από αίμα, Φονικό κονσέρτο) και από μικρότερες ιστορίες του, όπως το διήγημα Στη φάκα ή το Λάθος αριθμός ή το θεατρικό Η γιαγιά μας πέθανε, εφόσον έχει λατρέψει και μελετήσει επαρκώς το λογοτεχνικό αυτό είδος (Αφιέρωμα στην αστυνομική λογοτεχνία) αλλά και «εξασκήσει» εξίσου (βλέπε και Η υπόθεση του ταλαντούχου ηθοποιού). Τον τελευταίο χρόνο, ο Γιώργος Ζώτος, επανήλθε στα γράμματα με το πιο ευαίσθητο σύγγραμμά του, το πιο κοινωνικό από ό,τι έχει γράψει (νομίζω) και πιθανότατα το πιο δραματικό του.

Στο «Ντέστινι» υπάρχει μια καθαρόαιμη νουάρ χροιά (υπόκοσμος, παραβατικότητα, βία, αίμα κ.ά.), η εγκληματική ματιά του τράφικινγκ (που το «βλέπει» από μέσα και όχι επιφανειακά), ανθρώπινο δράμα αλλά και ένα οδοιπορικό περιπέτειας στα μέρη που αφορούν στο ταξίδι ως την Ελλάδα. Ο συγγραφέας έχει αφήσει -για λίγο θαρρώ- τον έξυπνο ήρωά του με τη μεγάλη διαύγεια πνεύματος που του «χαρίζει» ικανότητες να φτάσει ως το τέλειο έγκλημα ή στην εξιχνίασή του, όταν όλοι οι άλλοι αποτυγχάνουν οικτρά, και θίγει το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα με ρεαλισμό.

Φυσικά, όπως είναι αναμενόμενο, εδώ υπάρχουν σκληρές εικόνες αλλά υπάρχει και ανθρωπιά, συμπόνια, ενώ οι συνεχείς εξελίξεις κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον. Τα σύντομα κεφάλαια (που σε μια κινηματογραφική εκδοχή θα αντιστοιχούσαν σε σκηνές) προσφέρουν μια όμορφη ροή στην ιστορία και τα εμβόλιμα flash back ολοκληρώνουν την εικόνα· παράλληλα, αποτελούν μια επιπλέον ιστορία μέσα στην ιστορία χρησιμεύοντας πολλαπλά: συμβάλουν στην αντιπαραβολή της αφρικανικής ζούγκλας των άγριων ζώων με την αθηναϊκή ζούγκλα των ανθρώπων, προσφέρουν το άλλοθι στις άπορες κοινωνικές ομάδες της μαύρης ηπείρου, ενδυναμώνουν την εκμετάλλευση, δυναμιτίζουν το συναίσθημα κ.λπ.

Στην υπόθεση, θα γνωρίσουμε την Νιγηριανή Ντέστινι, μια δεκαοχτάχρονη που αφήνει την πατρίδα της για να προσεγγίσει την Ευρώπη που υπόσχεται καλύτερη ζωή, ποιότητα και ευκαιρίες... Πολύ γρήγορα οι ελπίδες μετατρέπονται σε εφιάλτες και αδιέξοδα. Σε τραύμα και πόνο.

Με βάση την Ντέστινι και τη δική της ιστορία-μοίρα, ο Ζώτος καταγράφει το τράφικινγκ από τη μεριά των θυμάτων φορτίζοντας τον αναγνώστη με συγκίνηση και συμπόνοια αλλά και οργή, θυμό κ.ά. Τα χειρότερα όλων είναι οι άκαρπες φιλοδοξίες, τα όνειρα που στραπατσάρονταν από το πέος κάποιου χοντρού, φαλακρού λευκού με ανώμαλες ορέξεις σε κάποιο βρόμικο δωμάτιο της Σωκράτους, το κολαστήριο που προσφέρουν οι μεν στους δεν μαζί με την ισόβια «δέσμευση»-φυλακή. Μάλιστα, το πόνημα έρχεται σε μια εποχή που, συμπτωματικά, μας απασχολεί πάρα πολύ το θέμα της βίας, της κακοποίησης, της προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειας κ.ο.κ. αν και εδώ συναντάμε ακόμα πιο σκληρές συνθήκες.
Το ερώτημα που προκύπτει αναπόφευκτα είναι αν υπάρχει κάπου κάποιο είδος διαφυγής, δικαίωσης ή απονομής δικαιοσύνης. Αλλά για αυτά θα πρέπει να διαβάσετε το βιβλίο και να βιώσετε από πρώτο χέρι την αγωνία για την τύχη των προσώπων· λίγο περισσότερο για της Ντέστινι.

Ένα καλογραμμένο μυθιστόρημα, από τις εξαιρετικές εκδόσεις Βασιλείου, που αφήνει ένα υπέροχα παραβολικό, και με τον τρόπο του συμβουλευτικό, απόσταγμα: αν θελήσεις να πειράξεις κάποιον -οποιονδήποτε, αλλά ακόμα και τον πιο αδύναμο, τον πιο μικρό- φρόντισε να τον σκοτώσεις. Αν τον αφήσεις να ζήσει, θα γίνει τέρας και τότε θα πρέπει να αντιμετωπίσεις το θηρίο.
Ένα μυθιστόρημα σκληρό κι ανθρώπινο μαζί. Βίαιο και τρυφερό. Μαύρο και λευκό. Μαζί.
Αυτό.

Διαβάστε το!



ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη