Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Η πτώση * Η Βεσσαραβία μου: Εργασία για το σπίτι * Άλκηστη * Η γκαλερί των νεκρών * Συνοδός κορυφής * Το σπίτι μόνο * Ψωμί καθάριο * Ζήτα το! * Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ * Όταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας * Της αλός νεύμα * Τα κύματα ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Περιγραφές του ανεκπλήρωτου ** Άλλα: Περί ιατρικής Κέλσου ** Νουβέλα: Μπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού ** Διηγήματα: Οι επισκέπτες * Συνέβη στη Θεσσαλονίκη ** ΑΛΜΠΟΥΜ ΜΟΥΣΙΚΗΣ: She sleeps to the sound of knives, The boatman on the downs

Ο Λευτέρης Παπάζογλου (Left) και το HUNT

Ατομική έκθεση φωτογραφίας Λευτέρη Παπάζογλου

Από τις 29 Απριλίου εγκαινιάζεται η ατομική έκθεση φωτογραφίας του Λευτέρη Παπάζογλου (Left), σε επιμέλεια της θεωρητικού και ιστορικού τέχνης Ιωάννας Άντζακα, στον χώρο τέχνης Βρυσάκι [Βρυσακίου 17, Πλάκα, σταθμός Μοναστηράκι]. Ως τις 9 Μαΐου, από Δευτέρα ως Κυριακή 10.00-00.00, μπορείτε να περιηγηθείτε στις «ματιές» του δημιουργού με ελεύθερη είσοδο.
Η επιμελήτρια, Ιωάννα Άντζακα, αναφέρει στο σημείωμά της ότι ο Λευτέρης Παπάζογλου μάχεται ενάντια στη λήθη της πραγματικής στιγμής και επιχειρεί την αιχμαλώτιση του συναισθηματικού και κινησιολογικού φορτίου της. Μέσω της χρήσης αναλογικών μέσων, όπως και της τεχνικής της μακράς έκθεσης, επιχειρεί να «γράψει με το φως» ερευνώντας την αέναη σχέση ανθρώπου και χρονικής διάστασης, που κινείται πάντα προς μία κατεύθυνση. Η πρωτόλεια αποτύπωση των συνθέσεων του γίνεται σε φωτογραφικό φιλμ, κατά κόρον ασπρόμαυρο και δίχως μετέπειτα επεξεργασία, προσδίδοντας ένα άμεσο αλλά μεστό αποτέλεσμα. Μέσα από το πάγωμα της ολότητας της κίνησης, από την πρόθεση έως και την ολοκλήρωση (;), ίσως και των υποδόριων διαθέσεων της, αποκαλύπτονται ή/και δημιουργούνται αναπάντεχες οπτικές πτυχές και αναγνώσεις. [...] Γεωμετρικά σχήματα, μορφές, συμβολισμοί και ιδιόχειρες κατασκευές του καλλιτέχνη γίνονται συμπρωταγωνιστές στο χωροχρονικό διηνεκές που φιλοξενεί το σουρεαλιστικό χάος της ύπαρξης, αλλά και το χαμό αυτής. Ο αυτοσχεδιασμός και τα αφαιρετικά αποτελέσματα αυτόφωτων υπάρξεων συμπληρώνουν το διάλογο για τη δημιουργία ενός φαντασιακού σύμπαντος που μας καλεί με μια νοσταλγική ή/και απόκοσμη νότα να το γνωρίσουμε. Έτσι, οδηγούμαστε σε φωτογραφικές απεικονίσεις μυστικιστικού, σχεδόν τελετουργικού, χαρακτήρα που προτείνουν ακριβώς αυτό· μια πολύπλοκη καταγραφή της ενιαίας στιγμής, διασώζοντας το ορμητικό εύρος της, και του άλλου, παράλληλου κόσμου ή δεύτερου εαυτού μας που ενυπάρχει στην πραγματικότητα. Μια ανθρωποκεντρική αποτύπωση του «πίσω κειμένου» και ανοιχτών ενδεχόμενων.
Διαβάστε παρακάτω τι λέει ο δημιουργός για τα έργα του και την πηγή της έμπνευσης...

Φωτογραφία Λευτέρη Παπάζογλου

Τι σας οδήγησε στην έκφραση μέσω της φωτογραφίας; Τι σας γοητεύει σε αυτή;
Λευτέρης Παπάζογλου: Για να σας απαντήσω στην πρώτη και την δεύτερη ερώτησή σας, οδηγήθηκα στη φωτογραφία επειδή από τη φύση της είναι ρεαλιστική. Μου έδινε την πρόκληση να πειραματιστώ με αυτό, έτσι κατέληξα στο κινητικό κίνημα και τον σουρεαλισμό.

Γιατί ασπρόμαυρο;
Λ.Π.: Το ασπρόμαυρο είναι στην ουσία του πιο αληθινό, πιο ζωντανό από το έγχρωμο.

Θα λέγατε πως, ως καλλιτέχνης, έχετε ανθρωποκεντρική προσέγγιση;
Λ.Π.: Η προσέγγισή μου ήταν και θα είναι πάντα ο Άνθρωπος και η σχέση του με τον χρόνο.

Φωτογραφία Λευτέρη Παπάζογλου

Πώς «δομείται» ο χρόνος ή η έννοια του χρόνου μέσα από ένα μέσο στιγμιαίας αποτύπωσης;
Λ.Π.: Εγώ αποφεύγω την στιγμιαία αποτύπωση έτσι όπως την εννοούν οι υπόλοιποι. Θα έλεγα ότι στιγμιαία αποτύπωση είναι να καταφέρεις να πιάσεις όλη την κίνηση μέσα σε μια εικόνα!

Τελικά, η φωτογραφία είναι μια πιστή απεικόνιση της πραγματικότητας ή μήπως επιδέχεται κι αυτή η έκφραση τη δική μας «ματιά»;
Λ.Π.: Σαφώς και είναι πιστή απεικόνιση της πραγματικότητας, απλώς υπάρχουν πολλές γωνίες λήψης, έτσι θα υπάρχει πάντα μια διαφορετική ματιά. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα εάν βάλετε δέκα φωτογράφους να φωτογραφήσουν το ίδιο τοπίο ή ένα αντικείμενο θα δείτε δέκα διαφορετικές φωτογραφίες!

Ποια θέματα ή στιγμές της ζωής σάς εμπνέουν; Τι πυροδοτεί τη δημιουργικότητά σας;
Λ.Π.: Εμένα μου δίνει έμπνευση η ίδια η ζωή, ψάχνω συνεχώς να βρω την σχέση του ανθρώπου με τον χρόνο. Η δημιουργικότητά μου έρχεται τις περισσότερες φορές από τη μοναξιά και την απομόνωση που υπάρχει στους ανθρώπους σήμερα.

Φωτογραφία Λευτέρη ΠαπάζογλουΦωτογραφία Λευτέρη Παπάζογλου

Ο Λευτέρης Παπάζογλου/Left γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα. Ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τη φωτογραφία το 1993, όποτε και σπούδασε στο Ε.Μ.Ε.Φ. (Εργαστήριο Μελέτης και Εφαρμογής Φωτογραφίας). Συνεργάστηκε για αρκετά χρόνια με τον φωτογράφο και συγγραφέα Σ. Σκοπελίτη ενώ, ακόμη, δραστηριοποιήθηκε σε φωτογραφικά studio και τηλεοπτικούς σταθμούς. Παράλληλα, δίδαξε σεμιναριακό μάθημα φωτογραφίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Έχει διακριθεί στο εξωτερικό (Φλωρεντία, Νέα Υόρκη, Δανία) ενώ έργα του συμπεριλαμβάνονται σε διεθνή φωτογραφικά λευκώματα και σε ιδιωτικές συλλογές. Έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.



ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ψωμί καθάριο, Παναγιώτας ΣμυρλήΤο σπίτι μόνο, Κοραή ΔαμάτηΗ γκαλερί των νεκρών, Κρις ΚάρτερΤης αλός νεύμα, Κωνσταντίας Σκανδάλου-ΚορδολαίμηΤα κύματα, Βιρτζίνια ΓουλφΠεριγραφές του ανεκπλήρωτου, Δημήτρη ΜπαλτάΣαν λουκούμι τριαντάφυλλο, Οικογένεια Καραντίνα, Μικροί και μεγάλοι αναγραμματισμοί και Γυναίκα σημαίνει πόνος
Περί ιατρικής ΚέλσουΣτην άλλη πλευρά του κρεβατιού, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΣυνοδός κορυφής, Μαίρης ΒανδώρουΟι επισκέπτες, Πέτρου ΕυαγγελόπουλουShe sleeps to the sound of knives και The boatman on the downsΜπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη, Ελευθερίας ΚαραδήμουΌταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας, Μιχαήλ Ράλλη
Σκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΣκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ, Δημήτρη ΜαμαλούκαΆλκηστη, Μαρίας ΚέιτζΣυνέβη στη Θεσσαλονίκη (συλλογικό)Η πτώση, Νίκου ΤσουρλάκηΖήτα το!, Μαρίας Καραμπίνη-Ανθούλη