Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Ο Λευτέρης Παπάζογλου (Left) και το HUNT

Ατομική έκθεση φωτογραφίας Λευτέρη Παπάζογλου

Από τις 29 Απριλίου εγκαινιάζεται η ατομική έκθεση φωτογραφίας του Λευτέρη Παπάζογλου (Left), σε επιμέλεια της θεωρητικού και ιστορικού τέχνης Ιωάννας Άντζακα, στον χώρο τέχνης Βρυσάκι [Βρυσακίου 17, Πλάκα, σταθμός Μοναστηράκι]. Ως τις 9 Μαΐου, από Δευτέρα ως Κυριακή 10.00-00.00, μπορείτε να περιηγηθείτε στις «ματιές» του δημιουργού με ελεύθερη είσοδο.
Η επιμελήτρια, Ιωάννα Άντζακα, αναφέρει στο σημείωμά της ότι ο Λευτέρης Παπάζογλου μάχεται ενάντια στη λήθη της πραγματικής στιγμής και επιχειρεί την αιχμαλώτιση του συναισθηματικού και κινησιολογικού φορτίου της. Μέσω της χρήσης αναλογικών μέσων, όπως και της τεχνικής της μακράς έκθεσης, επιχειρεί να «γράψει με το φως» ερευνώντας την αέναη σχέση ανθρώπου και χρονικής διάστασης, που κινείται πάντα προς μία κατεύθυνση. Η πρωτόλεια αποτύπωση των συνθέσεων του γίνεται σε φωτογραφικό φιλμ, κατά κόρον ασπρόμαυρο και δίχως μετέπειτα επεξεργασία, προσδίδοντας ένα άμεσο αλλά μεστό αποτέλεσμα. Μέσα από το πάγωμα της ολότητας της κίνησης, από την πρόθεση έως και την ολοκλήρωση (;), ίσως και των υποδόριων διαθέσεων της, αποκαλύπτονται ή/και δημιουργούνται αναπάντεχες οπτικές πτυχές και αναγνώσεις. [...] Γεωμετρικά σχήματα, μορφές, συμβολισμοί και ιδιόχειρες κατασκευές του καλλιτέχνη γίνονται συμπρωταγωνιστές στο χωροχρονικό διηνεκές που φιλοξενεί το σουρεαλιστικό χάος της ύπαρξης, αλλά και το χαμό αυτής. Ο αυτοσχεδιασμός και τα αφαιρετικά αποτελέσματα αυτόφωτων υπάρξεων συμπληρώνουν το διάλογο για τη δημιουργία ενός φαντασιακού σύμπαντος που μας καλεί με μια νοσταλγική ή/και απόκοσμη νότα να το γνωρίσουμε. Έτσι, οδηγούμαστε σε φωτογραφικές απεικονίσεις μυστικιστικού, σχεδόν τελετουργικού, χαρακτήρα που προτείνουν ακριβώς αυτό· μια πολύπλοκη καταγραφή της ενιαίας στιγμής, διασώζοντας το ορμητικό εύρος της, και του άλλου, παράλληλου κόσμου ή δεύτερου εαυτού μας που ενυπάρχει στην πραγματικότητα. Μια ανθρωποκεντρική αποτύπωση του «πίσω κειμένου» και ανοιχτών ενδεχόμενων.
Διαβάστε παρακάτω τι λέει ο δημιουργός για τα έργα του και την πηγή της έμπνευσης...

Φωτογραφία Λευτέρη Παπάζογλου

Τι σας οδήγησε στην έκφραση μέσω της φωτογραφίας; Τι σας γοητεύει σε αυτή;
Λευτέρης Παπάζογλου: Για να σας απαντήσω στην πρώτη και την δεύτερη ερώτησή σας, οδηγήθηκα στη φωτογραφία επειδή από τη φύση της είναι ρεαλιστική. Μου έδινε την πρόκληση να πειραματιστώ με αυτό, έτσι κατέληξα στο κινητικό κίνημα και τον σουρεαλισμό.

Γιατί ασπρόμαυρο;
Λ.Π.: Το ασπρόμαυρο είναι στην ουσία του πιο αληθινό, πιο ζωντανό από το έγχρωμο.

Θα λέγατε πως, ως καλλιτέχνης, έχετε ανθρωποκεντρική προσέγγιση;
Λ.Π.: Η προσέγγισή μου ήταν και θα είναι πάντα ο Άνθρωπος και η σχέση του με τον χρόνο.

Φωτογραφία Λευτέρη Παπάζογλου

Πώς «δομείται» ο χρόνος ή η έννοια του χρόνου μέσα από ένα μέσο στιγμιαίας αποτύπωσης;
Λ.Π.: Εγώ αποφεύγω την στιγμιαία αποτύπωση έτσι όπως την εννοούν οι υπόλοιποι. Θα έλεγα ότι στιγμιαία αποτύπωση είναι να καταφέρεις να πιάσεις όλη την κίνηση μέσα σε μια εικόνα!

Τελικά, η φωτογραφία είναι μια πιστή απεικόνιση της πραγματικότητας ή μήπως επιδέχεται κι αυτή η έκφραση τη δική μας «ματιά»;
Λ.Π.: Σαφώς και είναι πιστή απεικόνιση της πραγματικότητας, απλώς υπάρχουν πολλές γωνίες λήψης, έτσι θα υπάρχει πάντα μια διαφορετική ματιά. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα εάν βάλετε δέκα φωτογράφους να φωτογραφήσουν το ίδιο τοπίο ή ένα αντικείμενο θα δείτε δέκα διαφορετικές φωτογραφίες!

Ποια θέματα ή στιγμές της ζωής σάς εμπνέουν; Τι πυροδοτεί τη δημιουργικότητά σας;
Λ.Π.: Εμένα μου δίνει έμπνευση η ίδια η ζωή, ψάχνω συνεχώς να βρω την σχέση του ανθρώπου με τον χρόνο. Η δημιουργικότητά μου έρχεται τις περισσότερες φορές από τη μοναξιά και την απομόνωση που υπάρχει στους ανθρώπους σήμερα.

Φωτογραφία Λευτέρη ΠαπάζογλουΦωτογραφία Λευτέρη Παπάζογλου

Ο Λευτέρης Παπάζογλου/Left γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα. Ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τη φωτογραφία το 1993, όποτε και σπούδασε στο Ε.Μ.Ε.Φ. (Εργαστήριο Μελέτης και Εφαρμογής Φωτογραφίας). Συνεργάστηκε για αρκετά χρόνια με τον φωτογράφο και συγγραφέα Σ. Σκοπελίτη ενώ, ακόμη, δραστηριοποιήθηκε σε φωτογραφικά studio και τηλεοπτικούς σταθμούς. Παράλληλα, δίδαξε σεμιναριακό μάθημα φωτογραφίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Έχει διακριθεί στο εξωτερικό (Φλωρεντία, Νέα Υόρκη, Δανία) ενώ έργα του συμπεριλαμβάνονται σε διεθνή φωτογραφικά λευκώματα και σε ιδιωτικές συλλογές. Έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.



ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη