Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Ο πατέρας

Ο πατέρας

Παρακολούθησα στο Σύγχρονο Θέατρο μια πολύ καλή παράσταση με τίτλο Ο πατέρας. Ενημερώνω για όσους δεν γνωρίζουν ότι στην αντίστοιχη ταινία του 2020 ο Άντονι Χόπκινς κέρδισε για την ερμηνεία του το Όσκαρ του Α' Ανδρικού ρόλου και πραγματικά ήταν εξαιρετικός.

Τους δύο κυρίους ρόλους παίζουν η Ιωάννα Παππά (τον ρόλο της κόρης) και ο Περικλής Μουστάκης (τον ρόλο του πατέρα) μαζί με τους Αλέξανδρο Κωχ, Λίλη Τσεσματζόγλου, Καλλιόπη Παναγιωτίδου και Κωνσταντίνο Σειραδάκη.

Η εμπειρία της Ελένης Σκότη δημιούργησε ακόμα μια ευρηματική σκηνοθεσία που από την πρώτη κιόλας σκηνή σε βάζει στο νόημα του έργου.
Θα θεωρούσα λάθος την οποιαδήποτε σύγκριση της ομώνυμης ταινίας με την παράσταση γιατί στην ταινία μπορεί να αποδώσει άριστα η κάθε σκηνή αφού μπορεί να γυριστεί αμέτρητες φορές, ενώ στην ζωντανή σκηνή δεν υπάρχουν τέτοια περιθώρια και επίσης στην ταινία βοηθάει το εξωτερικό γύρισμα οι γωνίες που παίρνει η κάμερα τους ηθοποιούς που δεν είναι εύκολο στο θέατρο. Όμως το θέατρο έχει το μεγαλύτερο κατ' εμέ πλεονέκτημα. Βλέπεις δίπλα σου τον ηθοποιό, ακούς την ανάσα του, βλέπεις τις εκφράσεις του, είσαι σε μια ζωντανή παράσταση. Για αυτό και είναι λάθος οποία σύγκριση.

Ο άνθρωπος υπάρχει όσο υπάρχει και η μνήμη του. Δυστυχώς είναι πολύ τραγικό να μετατρέπεται ο δικός σου άνθρωπος σε κάτι ξένο και χωρίς κανέναν δρόμο επιστροφής.
Η σύγχυση, ο φόβος, η ανασφάλεια διαμορφώνουν τον παθόντα σε κάτι ξένο, όχι μόνο για τους άλλους αλλά και για τον ίδιο του τον εαυτό, και είναι εκτός λογικής να έχεις δίπλα σου τον άνθρωπο που τον ξέρεις σαράντα, πενήντα, εξήντα χρόνια και να μην νιώθεις ότι είναι αυτός και να μην ξέρει ποιος είσαι. Να χάνεται ανάμεσα σε ψευδαισθήσεις και ανθρώπους που έχουν φύγει και να νιώθει απειλή επειδή αυτό που βλέπει είναι αληθινό γιατί οι άλλοι δεν τον πιστεύουν.

Ο Περικλής Μουστάκης είναι κυρίως ένας από τους καλούς μας θεατρικούς ηθοποιούς. Με ένα βλέμμα που χάνεται στην άβυσσο των σκέψεών του είναι εξαιρετικός σε κάθε του σκηνή. Αντίστοιχα και η Ιωάννα Παππά, για άλλη μια φορά, προβάλλει το εξαιρετικό της ταλέντο ζώντας μέχρι το τέλος τον ρόλο της κόρης που βλέπει να χάνεται ο πατέρας της και νιώθει ανίκανη να τον βοηθήσει. Μαζί συμπράττουν ένα πολύ ισχυρό δίδυμο που κερδίζει τους θεατές από το πρώτο λεπτό.

Πολύ καλοί και οι υπόλοιποι ηθοποιοί του έργου. Η πλοκή είναι γρήγορη και δεν κουράζει, και μου άρεσαν και οι σκοτεινές παύσεις για να αλλάξει η ιστορία.

Ενδιαφέρουσες παραστάσεις παρουσιάζει ο ζεστός χώρος του Σύγχρονου θεάτρου χτισμένου μέσα στην καρδιά της Αθήνας. Εύχομαι και σε ακόμα πολλές καλές παραστάσεις να φιλοξενήσει στο μέλλον.



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου

Συντελεστές:
Συγγραφέας: Φλοριάν Ζελέρ
Μετάφραση: Γιώργος Χατζηνικολάου
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνικά: Γιώργος Χατζηνικολάου
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Βοηθοί σκηνοθέτης: Πηνελόπη Σαραφίδη, Μαρία Ζωμοπούλου, Ντίμη Θεοδωράκη
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Σχεδιασμός οπτικής ταυτότητας: Ιωάννης Κ. Τσίγκας
Τρέιλερ παράστασης: Στέφανος Κοσμίδης
Social Media: Δανάη Γκουτκίδου
Διεύθυνση παραγωγής: Μαρία Αναματερού
Οργάνωση παραγωγής: Μάρα Κονάκα
Παραγωγή: Νέο Σύγχρονο Θέατρο

Παίζουν: Περικλής Μουστάκης, Ιωάννα Παππά, Αλέξανδρος Κωχ, Λίλη Τσεσματζόγλου, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Καλλιόπη Παναγιωτίδου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη