Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθοπλασίες: Το χάλκινο νησί: Η δημιουργία των ανθρωποειδών * Labirinto * Επτά τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής * Το παιχνίδι της νύχτας: Η αφύπνιση των θρύλων * Το αγόρι * Έξι τίτλοι των εκδόσεων Ελκυστής * Ασμοδαίος * Ετοιμόρροποι: Αναζητώντας τα μυστικά της σύντηξης ** Διηγήματα: Η ενδεκάτη εντολή * Στην πιο όμορφη χώρα του κόσμου * Στιγμές ζωής * Ακατάσχετη ψυχορραγία ** Ποίηση: 62 ποιήματα * Ανατέλλουσα ψυχή * Ονειρεύτηκα τη Διοτίμα και άλλα εφήμερα ειδύλλια * Τριθέκτη Ώρα * Οδυσσέας * Ναι, αρνούμαι *** Δοκίμιο: Εν αρχή ην ο λόγος

Το κλύσμα

Αλεξία Πετροπούλου

Μια διαφορετική παράσταση μονολόγου μάς παρουσιάζει (σχεδόν μονόλογο) η Αλεξία Πετροπούλου γιατί παίζει και ο Νίκος Γιαλελής, μόνο με τη φωνή του, παριστάνοντας το κλύσμα.

Κωμωδία μεν, δεν το συζητάμε αυτό, αλλά περνάει τα κατάλληλα μηνύματα μέσα από την πολυπαθούσα Ξανθή, που στον διάδρομο ενός νοσοκομείου περιγράφει με γλαφυρό τρόπο τη ζωή της σε ένα κλύσμα.

Θα μας περιγράψει ποια ήταν η θέση των γυναικών στις δυο προηγούμενες γενιές και ποια είναι τώρα. Τη διεκδίκηση της δικαιωματικής ισότητας περιγράφοντας με χιούμορ αλλά και με περίσσιο θάρρος τη λειτουργία και την νοοτροπία της κοινωνίας απέναντι στις γυναίκες.

Το ότι μιλά στο κλύσμα δείχνει σαφέστατα ότι δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους κοντινούς ανθρώπους της, την απογοήτευση που νιώθει και την ανάγκη της στο «θέλω να τα πω και εγώ κάπου».

Το κλύσμα της Αργυρώς Μαργαρίτη, που παίζεται στο θέατρο Αλκμήνη, δεν κατάφερε, πάρα τις φιλότιμες προσπάθειες της Πετροπούλου ούτε να μας κάνει να γελάσουμε αλλά ούτε και να συγκινηθούμε αφήνοντας μας στο τέλος να αναρωτιόμαστε εάν τελείωσε.
Ίσως δεν έφταναν τα εξήντα λεπτά –προσωπική μου πάντα κριτική. Πάντως κάτι έλειπε.



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου