Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Νουβέλα: Αγόρια και κορίτσια ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Η Ισμήνη Χαρίλα και Ο όρκος του φεγγαριού

Ο όρκος του φεγγαριού της Ισμήνης Χαρίλα

Πώς σας ήρθε η ιδέα; Τι πυροδότησε την έμπνευση;
Ισμήνη Χαρίλα: To 2020 ξεκίνησα να γράφω μια ιστορία στη στήλη μου Zephyros Stories στο ηλεκτρονικό περιοδικό My Writer's Gang. Η ηρωίδα της ιστορίας ήταν μια μοδίστρα που αγαπούσε πολύ τις Απόκριες, επειδή θεωρούσε ότι προσέφεραν στους ανθρώπους την ξεγνοιασιά και την αποτίναξη της καθημερινής ταυτότητας. Στη δική της οπτική το καρναβάλι ήταν συνώνυμο με τη μεταμόρφωση και την επιλογή ενός ρόλου που της έδινε την ευκαιρία να νιώσει ότι είχε όλα όσα ονειρευόταν. Αυτή η ηρωίδα λοιπόν έδωσε το έναυσμα για τον «Όρκο του φεγγαριού». Στην πορεία βέβαια και καθώς προχωρούσε η σκιαγράφηση των ηρώων, η ίδια η ιστορία μεταλλάχθηκε, έλαβε άλλη μορφή, «δέθηκε» μ' ένα ανέκδοτο παραμύθι μου, τη «Φεγγαρένια», και ανέδειξε τις βασικές ηρωίδες, την Ανέζα και τη Δόμνα.

Η ιστορία των δύο ηρωίδων, της Δόμνας και της Ανέζας, είναι γεμάτη από ένταση. Πώς σκιαγραφήσατε το προφίλ των γυναικών αυτών;
Ι.Χ.: Η Ανέζα ήταν ξεκάθαρη από την αρχή. Γνώριζε τις επιθυμίες της, τις δυνατότητές της και τους ηθελημένους ή μη περιορισμούς της. Η Δόμνα όμως ήταν κατά κάποιον τρόπο δυσερμήνευτη, διότι ποθούσε να κατακτήσει κάποιους στόχους, αλλά δεν είχε πάντοτε το σθένος της Ανέζας. Οι αντιδράσεις της επομένως ήταν ορισμένες φορές απρόβλεπτες, διότι από τη μια πλευρά έμοιαζε διατιθεμένη να φθάσει μέχρι τέλους και από την άλλη σταματούσε.

Αν έπρεπε να περιγράψετε καθεμιά τους με μία λέξη, ποια θα ήταν αυτή;
Ι.Χ.: Για την Ανέζα θα επέλεγα τη δύναμη και για τη Δόμνα το όνειρο. Η πρώτη είναι μια γυναίκα που, από την παιδική της ακόμα ηλικία, αναγκάστηκε να στηριχθεί στις δικές της δυνάμεις και να φροντίσει τον εαυτό της και εκείνους που αγαπούσε. Τα όπλα στη φαρέτρα της ήταν η εξυπνάδα της, το θάρρος της, η υπομονή της σε συνδυασμό με την επιμονή της και η προσαρμοστικότητά της στις εκάστοτε συνθήκες. Η δεύτερη ονειρευόταν να αλλάξει τη ζωή της, προσπάθησε να κυνηγήσει τα όνειρά της, αλλά δεν είχε πάντοτε την τόλμη να υπερβεί τα όρια. Τα δικά της όπλα στη ζωή ήταν η ομορφιά, η μόρφωση, ο κοσμοπολιτισμός και η ευαισθησία της.

Ποιες ήταν οι δυσκολίες ή οι προκλήσεις γράφοντας το μυθιστόρημα και πώς τις αντιμετωπίσατε;
Ι.Χ.: Η μεγαλύτερη πρόκληση, αλλά συνάμα ενδιαφέρουσα διαδρομή για εμένα ήταν η αναζήτηση των στοιχείων της περιόδου του Μεσοπολέμου κατά την οποία εξελίσσεται η ιστορία. Μιας εξαιρετικά ενδιαφέρουσας εποχής, κατά την άποψή μου, που οι άνθρωποι καταλάβαιναν το νόημα της ύπαρξης, της ζωής και της ελευθερίας και απολάμβαναν το διάλειμμα ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, τον όλεθρο και την αναγέννηση, την απελπισία και την ελπίδα.

Καθώς σας γνωρίζουμε συγγραφικά και από την Ωρέλια, θα λέγατε πως ως συγγραφέας πλησιάζετε ευκολότερα τις γυναίκες παρά τους άντρες ήρωες;
Ι.Χ.: Όντως στην «Ωρέλια» και στον «Όρκο του φεγγαριού» οι ηρωίδες είναι γυναίκες. Σ' ένα ανέκδοτο όμως μυθιστόρημά μου, ο βασικός πρωταγωνιστής είναι άνδρας. Όπως και ο Ερμής, ο ήρωας στις ιστορίες της στήλης μου Zephyros Stories που προανέφερα. Νομίζω επομένως ότι εξαρτάται από την ιστορία και την εξέλιξή της.

Ποιο θα ήταν το μήνυμά σας προς τον μελλοντικό σας αναγνώστη;
Ι.Χ.: Θα ήθελα να τους ευχηθώ να ταξιδεύουν πάντοτε με τα βιβλία και να οδηγούνται αέναα σε νέους συλλογιστικούς ορίζοντες, σε κόσμους που δεν φαντάζονταν ότι υπάρχουν και σε διαδρομές που θα τους τροφοδοτούν με σχέδια για την πορεία σ' ένα καλύτερο μέλλον.

Ποια είναι η γνώμη σας για τη σύγχρονη βιβλιοπαραγωγή στη χώρα μας;
Ι.Χ.: Σύμφωνα με τις έρευνες, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ανοδική τάση στις εκδόσεις βιβλίων, αλλά και στις αυτο-εκδόσεις. Κατά συνέπεια, οι αναγνώστες έχουν πλέον πληθώρα επιλογών, ενώ αναδύεται και η δυνατότητα χρήσης ακουστικών βιβλίων. Παράλληλα παρατηρείται μια τάση εξωστρέφειας προς το εξωτερικό και γνωριμίας του σύγχρονου ελληνικού λογοτεχνικού κόσμου με άλλες χώρες. Κατά την προσωπική μου άποψη όμως, παρά τις προσπάθειες που συντελούνται, δεν υπάρχει ακόμα αντίστοιχο πλαίσιο υποστήριξης και προώθησης του βιβλίου με άλλα κράτη.

Υπάρχουν μελλοντικά σχέδια που θα μπορούσατε να μοιραστείτε με τους αναγνώστες μας;
Ι.Χ.: Αυτή η περίοδος είναι η εποχή γνωριμίας των αναγνωστών με τον «Όρκο του φεγγαριού». Παράλληλα, υπάρχει μια νέα ιστορία που αρχίζει να γεννάται νοερά, αλλά προς το παρόν είναι σε εξαιρετικά πρώιμο στάδιο για να ειπωθούν περισσότερες λεπτομέρειες.

Από το εξώφυλλο του μυθιστορήματος της Ισμήνης Χαρίλα, Ο όρκος του φεγγαριού, και φωτογραφία της ίδιας

Αυτά ανέφερε η Ισμήνη Χαρίλα με αφορμή –και για– το μυθιστόρημά της Ο όρκος του φεγγαριού, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Έξη. Θυμίζω εν τάχει και το άλλο της βιβλίο που επίσης κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Έξη και προαναφέρθηκε ενώ είχα και την ευκαιρία να το διαβάσω, το Ωρέλια: Το ρόδο της αγάπης. Ακολουθώντας τον σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε τις εντυπώσεις μου.

Σε αυτό το βιβλίο, δύο γυναίκες ενώνονται με έναν όρκο σιωπής. Δύο διαφορετικές προσωπικότητες συνδέονται μοιραία υπό μία υπόσχεση, που οφείλει να τηρηθεί ό,τι κι αν γίνει. Μη θέλοντας να προδώσω κάτι από την αφήγηση και τις εξελίξεις της μυθοπλασίας, αποφάσισα να σας αφήσω εδώ μερικές λέξεις-κλειδιά: εκδίκηση, λύτρωση, πάθος, πόνος, γαλήνη, λάθος, έγκλημα, απόδειξη, υπόσχεση...

Αποκτήστε το κι αφήστε το να σας ταξιδέψει!



ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας Σερίφη
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη