ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες ή για τις Αδελφές Papin *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκι * Ανένταχτα, Ν. Καββαδία * Αναρχικός τραπεζίτης, Φ. Πεσσόα * Η πτώση, Α. Καμύ * Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Αυτοκράτωρ Αδριανός * Η φιλοσοφία ενός γάτου * (Μ)Παρωδύσσεια *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Διπλή ταυτότητα * Η αηδονόπιτα * Το θηρίο στο πιάνο * Μετάξι * Η συμφωνία των λεόντων * Όσα οι ψυχές δεν λησμονούν * Resort * Απλώς έτυχε * Μες τη νύχτα του κόσμου * Οι κρίκοι της πόλης * Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει * Η Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς * Το κυνήγι της χήρας * Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο ** Νουβέλα: Με τα κλειδιά στην πόρτα ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία ** Διηγήματα: Έρωτες υπέρ μεν άγαν * Στη χαραγή της 28ης σελήνης * Κομμάτια ζωής * Επτά χρόνια στο αμόνι ** Παιδικά: Το κασελάκι και άλλες τρεις ιστορίες για ξυλοκόπους και παράδες * Η κουκουβάγια η τετραγωνομάτα * Ο μαγεμένος καθρέφτης και Ένας αδικοχτυπημένος από τη μοίρα γίγαντας * Αποστολή... ΤΕΡΑΤΕΞ * Δεν θα σε πειράξει κανείς * Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! ** Ποίηση: Μηναυγή * Ταξιανθίες στοχασμών * Η κοινωνία των πωλητών ** Χαϊκού: Δεύτερη φύση

Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

ΓΚΟΛΦΩ FOREVER


Η θεατρική παράσταση του Ντίνου Σπυρόπουλου, σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, με την ολότελα διάσημη Γκόλφω, γνωστή φυσιογνωμία αμέτρητων παραστάσεων. 

Λίγα λόγια από το παρελθόν:
Η Γκόλφω αφορά ένα δραματικό λαβ-στόρυ του Σπύρου Περεσιάδη. Γράφτηκε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1893. Σύντομα έφτασε σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, ταξίδεψε σε κάθε νομό, πόλη και χωριό, αλλά και σε πόλεις του εξωτερικού, όπου υπήρχε ελληνικό στοιχείο (Σμύρνη, Παρίσι, Οδησσό). Το έργο γνωρίζει μεγάλη απήχηση όπου παίζεται, ενώ κάποια χρόνια αργότερα μεταφέρεται και στον κινηματογράφο. Η "Γκόλφω" φέρεται να είναι η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους -βουβή- του ελληνικού κινηματογράφου.
Οι περιοδεύοντες θίασοι της εποχής θεωρούσαν το έργο μπαλαντέρ. Ήξεραν πολύ καλά ότι η "Γκόλφω" γέμιζε τα καθίσματα όποτε και όπου παιζόταν.


Σήμερα, στο θέατρο Βεάκη, παρουσιάζεται μια σύγχρονη εκδοχή της με πολλά κωμικά στοιχεία και διάθεση παρωδίας. Η δομή της ιστορίας παραμένει όπως την γνωρίζουμε. Το γέλιο δε λείπει, ούτε οι "επίκαιρες" προσθήκες που φέρνουν το έργο στο σήμερα. Ο χορός, αποτελούμενος βάση προγράμματος από τέσσερις κυρίες -εγώ είδα μόνο τρεις-, είναι μεγάλο υπέρ για την παράσταση. Οι επαγγελματικές φωνές των Χρυσάνθη Θάνου, Ιωάννα Παυλίδου και Ζωή Σολδάτου συγχρονίζονται άψογα και χρωματίζουν πολύ όμορφα όλες τις σκηνές.* Τραγουδούν ζωντανά τα δικά τους κομμάτια, με τέλεια ταύτιση, ενώ κάποια άλλα τραγούδια που ακούγονται στην παράσταση είναι -όπως συνηθίζεται- ηχογραφημένα και "ερμηνεύονται" playback από τους ηθοποιούς.
Ο Πάνος Σταθακόπουλος υποδύεται την Γκόλφω με περισσή άνεση ερμηνευτικά. Ο Χρήστος Γιάνναρης -Τάσος- προσφέρει θετικά στην παράσταση, ενώ ο Γιάννης Κοτσαρίνης τα βγάζει πέρα επάξια στο διπλό ρόλο του καθώς έχει αναλάβει να δώσει σάρκα και οστά τόσο στην Αστέρω, όσο και στην Σταυρούλα του έργου. Σε διπλό ταμπλό παίζει και ο Γιάννης Μπουραζάνας, καθώς του "έπεσαν" τόσο ο ρόλος του Θανασούλα, όσο και του καλόγερου. Κίτσος ο Απόλλων Μπόλλας που δε θα  μπορούσε να γίνει περισσότερο αστείος και ο Βασίλης Γιαννέλος που τα δίνει όλα και στους τέσσερις ρόλους που κρατά, ως Φον Σνίτσελ, ως Ζήσης, ως Χάρος και ως Βλάσσης. Ο τελευταίος είναι και ο πιο διασκεδαστικός ηθοποιός της παράστασης.


Η ώρα κύλισε ευχάριστα χωρίς να τρελαθώ κιόλας! Πάντως διασκέδασα και χαμογέλασα αρκετές φορές. Αν είχαν ανάψει και τη θέρμανση στην πλατεία θα ήταν ακόμη καλύτερα, διότι φορώντας το πανωφόρι δε μπορούσαμε ούτε να χειροκροτήσουμε καλά καλά. Να σημειώσω ότι, όλοι οι θεατές φορούσαν τα παλτά τους. Άρα, μια ψυχρούλα την είχε ο χώρος, αντικειμενικά. Βέβαια, στην Ελλάδα της κρίσης, την εποχή που οι θεατές όλο και λιγοστεύουν, όλο και γίνονται πιο επιλεκτικοί και δύσκολοι στις παραστάσεις που θα δουν μέσα στη σεζόν, είναι δύσκολο για πάρα πολλά θέατρα να βγάλουν τα έξοδά τους [κάτι που σε προηγούμενα χρόνια ήταν το αυτονόητο]. Έτσι, αναγκάζονται σε περικοπές, όπως κάνουμε κι εμείς στα σπίτια μας όσο και όπου μπορούν. Κατανοητή η στάση και η επιλογή τους και, προσωπικά, προτιμώ να γίνονται παραστάσεις έστω και χωρίς θέρμανση και να τις βλέπω με το μπουφάν και τα γάντια παρά να σταματήσουν τα θέατρά μας, όμως πρέπει να δεχτούμε ότι χάνεται η αισθητική και η άνεση. 


* Η τέταρτη της παρέας, η κυρία Ευαγγελία Σχοινά, δεν εμφανίστηκε ποτέ την ημέρα που είδα την παράσταση για άγνωστο λόγο. Φαντάζομαι θα είναι κι εκείνη, όπως και οι άλλες κυρίες, επίσης καλή. [;] 

2 σχόλια:

  1. Η τέταρτη της παρέας "δεν εμφανίστηκε ποτέ την ημέρα που είδατε την παράσταση" γιατί αντιμετώπισε ένα σοβαρότατο πρόβλημα υγείας κι αναγκάστηκε να αποχωρήσει από την παράσταση διά παντώς. Θα μπορούσατε να ρωτήσετε πριν κάνετε ειδική επισήμανση και λίγο τακτ δεν βλάπτει ειδικά όταν πρόκειται για σοβαρά θέματα υγείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ ανώνυμε,
      το σχόλιό μου δεν ήταν αγενές με καμία έννοια.
      Ανέφερα το γεγονός, ότι δηλαδή δεν εμφανίστηκε επί σκηνής, αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε πρόθεση να ειρωνευτώ ή να προσβάλω. Το αντίθετο. Γράφω πως -παρόλο που δεν την είδαμε- φαντάζομαι ότι θα είναι επίσης καλή όσο και οι άλλες κυρίες!
      Ακόμα κι αν είχα ρωτήσει ή μάθει με κάποιο τρόπο ότι δε παίζει για λόγους υγείας και πάλι το ίδιο θα έγραφα, εκτός από τη φράση "για άγνωστο λόγο".

      Σας ευχαριστώ για την επικοινωνία και, σας διαβεβαιώνω, αυτός ο ιστότοπος αγαπάει τόσο την τέχνη και τους ανθρώπους που την υπηρετούν που, κάποιες φορές, μπορεί να γίνει και κολακευτικότερος, αλλά ποτέ το αντίθετο.

      Διαγραφή


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απλώς έτυχε, Βάγια ΜπαλήΗ συμφωνία των λεόντων, Βαγγέλης ΒουραζάνηςΗ αηδονόπιτα, Ισίδωρος ΖουργόςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΤο θηρίο στο πιάνο, Mary WestmacottΌσα οι ψυχές δεν λησμονούν, Δήμητρα ΠαναρίτηΣτη χαραγή της 28ης σελήνης, Θεόδωρος Πάλλας
Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά!, Μ. ΦαφαλιούΤο κυνήγι της χήρας, Μ. Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΕπίγειος άγγελος, Γιώτα ΜαργαρώνηΤαξιανθίες στοχασμών, Όλγα Κανελλοπούλου-ΝτινοδήμουΔεν θα σε πειράξει κανείς, Βασίλης ΚουτσιαρήςΔεύτερη φύση, Α. ΞηρογιάννηResort, Μιχάλης Κατράκης
Μηναυγή, Ευτυχία ΚατελανάκηΈρωτες υπέρ μεν άγαν, Ρένια Αβαράκη-ΑγραφιώτηΑιώνια σφραγίδα, Απόστολος ΜωραϊτεληςΗ κοινωνία των πωλητών, Δημήτρης ΟρφανίδηςΜετάξι, Νεκταρία Ζαγοριανάκου-Μακρυδήμα
Σκουριασμένη αυτοκτονία, Απόστολος ΜακρίδηςΑποστολή...ΤΕΡΑΤΕΞ, Σταυρούλα Παγώνα
Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει, Πάολο ΚοέλιοΗ Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς, Καίτη ΠαπαδάκηΜε τα κλειδιά στην πόρτα, Μαρία ΜελεμενήΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΟι κρίκοι της πόλης, Χ. Μελισσά-ΧαλικιοπούλουΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παναγιώτης ΚολέληςΜες τη νύχτα του κόσμου, Μαγδαληνή Θωμά