Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες * Η φυγή των τεσσάρων ** Αληθινή ιστορία: Το ανυπεράσπιστο αγόρι * Από τις στάχτες της Καντάνου * Σαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Στερνό μελάνι * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Νουβέλα: Αγόρια και κορίτσια ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής * Έξι τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Για παιδιά: Η περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη

Ο Εμμανουήλ Μαύρος και Ο υιός του Νείλου


Πώς σας ήρθε η ιδέα;
Ε.Μ.: Η συγγραφή ήταν ένα όνειρο από τα εφηβικά μου χρόνια. Από πάντα σκεφτόμουν να αποσυρθώ από την ενεργή επαγγελματική δράση σε μια ώριμη ηλικία και να αφοσιωθώ σε αυτό. Υπήρχαν όμως καλοί φίλοι δίπλα μου που διάβαζαν τα κείμενά μου και με παρότρυναν να το κάνω πιο νωρίς. Είχα ήδη γράψει τρία χειρόγραφα, «Ο Υιός του Νείλου» ήταν το δεύτερο στη σειρά και βασίστηκε πάνω σε εμπειρίες, γνώσεις και εικόνες από την διετή διαμονή μου στη Μέση Ανατολή. Ως ιδέα προέκυψε από ένα περιστατικό που διάβασα στην εφημερίδα ως μονόστηλο – δυστυχώς τα σοβαρά θέματα γίνονται μονόστηλο και τα ανούσια δισέλιδο – για μια αιρετική ομάδα του Ισλάμ που σκόρπισε το θάνατο σε αντιφρονούντες. Το άρχισα ως κινηματογραφικό σενάριο που στην πορεία μεταλλάχθηκε με το σκεπτικό, πως τέτοια project δεν παράγονται στην Ελλάδα. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να χτίζω ιστορίες που να έχουν μυστήριο, να κινούνται γύρω από ιστορικά δεδομένα με κινηματογραφικές δράσεις και ανατροπές -τέτοιες που δεν πρόκειται ποτέ να παρουσιαστούν ως ιστορίες στον ελληνικό κινηματογράφο.

Πού γράψατε το βιβλίο σας;
Ε.Μ.: Ένα μικρό μέρος του σχεδιάστηκε και ξεκίνησε στην Αθήνα. Πολλά πράγματα άλλαξαν όταν έφτασα στο Αμμάν της Ιορδανίας και τις γύρω χώρες της Μέσης Ανατολής. Εκεί γράφτηκε και ολοκληρώθηκε το μεγαλύτερο μέρος του.

Πόσο χρόνο σας πήρε η συγγραφή;
Ε.Μ.: Περίπου ενάμιση χρόνο!

Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Ε.Μ.: Θα δανειστώ μια φράση από το ίδιο το βιβλίο: «Το σημαντικό είναι να βοηθηθεί ο κάθε άνθρωπος να βρει μέσα του το πνεύμα, την ψυχή και το σώμα. Αυτό που θα ήθελε και ο Πλάστης μας. Το πνεύμα να χρειάζεται μελέτη και γνώση, την ψυχή να έχει ανάγκη ένα ξεκάθαρο και στέρεο σύστημα αξιών και τέλος το σώμα να είναι η κατοικία του ανθρώπου αλλά και το όχημά του στο φυσικό κόσμο.»

Θέλετε να μας δώσετε μια περιγραφή;
Ε.Μ.: Η ιστορία ξεκινά στην Αίγυπτο όπου η ηρωίδα αρχαιολόγος εκδιωγμένη από την Ελληνική οικονομική κρίση βρίσκεται ως καθηγήτρια στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο του Καΐρου. Ένας περίεργος επισκέπτης της φανερώνει έναν πάπυρο για μελέτη και μετάφραση ηλικίας 3500 ετών, που αποκαλύπτει την ύπαρξη του Ενός και Μοναδικού Υιού. Από εκεί ξεκινούν όλα. Η έρευνα της, την φέρνει στην ανακάλυψη του άψυχου σώματος μιας νεαρής κοπέλας και η ίδια βρίσκεται μπλεγμένη σε ένα αδηφάγο πόλεμο μεταξύ διαφόρων θρησκευτικών δογμάτων και αιρέσεων, σε μια υπόθεση ζωής και θανάτου. Εγκλωβισμένη σε έναν ατέλειωτο λαβύρινθο πληροφοριών, η αρχαιολόγος μας ψάχνει μια από τις δυο εξόδους που θα την οδηγήσουν στην επίλυση του μυστηρίου της αινιγματικής φιγούρας του Υιού του Νείλου, ξεσκεπάζοντας μια τεράστια απάτη στημένη πάνω σε ένα καλά στημένο θρησκευτικό μηχανισμό που με την πολιτική κάλυψη, διακινεί όπλα, ναρκωτικά και πορνεία.

Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Ε.Μ.: Όλα! Ξεχωρίζουν οι περιγραφές των εικόνων και ο συνδυασμός της πλοκής με την αιγυπτιακή ιστορία.

Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί;
Ε.Μ.: Όλοι! Όλοι αποτελούν τα μικρά παιδιά μου καλοί και κακοί, ήρωες και αντιήρωες, όλοι τους προσφέρουν ένα «και» σε αυτό που ονομάζουμε πλοκή.

Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη, βιβλιόφιλο ή βιβλιοφάγο;
Ε.Μ.: Μυστήριο, δράση, ιστορικές γνώσεις και ίσως μια πικρή αλήθεια. Τίποτα δεν είναι τυχαίο σε ό,τι γίνεται σήμερα στην παγκόσμια κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα.

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας;
Ε.Μ.: Ο άνθρωπος!

Φοβάστε...
Ε.Μ.: Όχι δεν φοβάμαι τίποτα. Είμαι ελεύθερος. Στεναχωριέμαι μόνο για την μάζα που περπατά σε έναν δρόμο κατηγορώντας ελάχιστους που ακολουθούν ένα διαφορετικό προορισμό.

Αγαπάτε...
Ε.Μ.: Δεν υπάρχει ζωή χωρίς αγάπη και έρωτα! Αυτό λοιπόν σήμερα το έχουμε χάσει, γι’ αυτό ίσως και δεν υπάρχει πια ζωή. Ξεχάσαμε να αγαπάμε και να ερωτευόμαστε, γίναμε απλές μηχανές. Εγώ θέλω λοιπόν να αποτελώ τον ιό των μηχανών.

Ελπίζετε...
Ε.Μ.: Όχι! Μόνο προσπάθεια, υπομονή και επιμονή! Καθετί που θα δω κάτι θετικό το οποίο θα ανατρέψει τον κατευθυνόμενο συρμό, θα με εκπλήξει και θα με χαροποιήσει. Άλλωστε για χρόνια το μότο μου ήταν και είναι πως «αύριο ξημερώνει μια άλλη μέρα» σε μια δύσκολη ή εύκολη ημέρα που έφυγε. Μπορεί αυτό κάποιοι να το ονομάσουν ελπίδα, εγώ το ονομάζω στιγμή.

Θέλετε...
Ε.Μ.: Όλο θέλω και αυτό που θέλω προσπαθώ να το κατακτήσω κάνοντας έναν έντιμο αγώνα.

Ποιοι αναγνώστες θα λατρέψουν αυτό το βιβλίο;
Ε.Μ.: Γράφω για όλους. Αγαπώ την επικοινωνία με το κοινό, γι’ αυτό και επέλεξα να ασχοληθώ με τις τέχνες τών δε σημαίνει πως και ο αντίθετος των απόψεων του βιβλίου θα αποτελέσει την αφορμή να αναπτυχθεί ένας γόνιμος διάλογος.

Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Ε.Μ.: Για να ταξιδέψετε!

Γιατί δεν πρέπει;
Ε.Μ.: Γιατί πρέπει! Όσο διαβάζεις και αποκτάς γνώσεις αναπτύσσονται άμυνες πρώτα ψυχής και έπειτα πνεύματος!

Πού/πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Ε.Μ.: Νομίζω πως η Άνεμος Εκδοτική έχει φροντίσει γι’ αυτό να βρίσκεται παντού! Σε μικρά και μεγάλα βιβλιοπωλεία.

Πού μπορούμε να βρούμε εσάς;
Ε.Μ.: Μαζί μπορούμε να τα λέμε καθημερινά από την σελίδα μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και από την επίσημη σελίδα του βιβλίου, αλλά και μέσα από την προσωπική μου ιστοσελίδα που σε λίγες μέρες θα είναι στον αέρα.

Ποιο χρώμα του ταιριάζει;
Ε.Μ.: Νομίζω πως ο Νίκος Τελλίδης του Ανέμου, υπογράφει το χρώμα του βάζοντας την καλύτερη τέχνη του!

Ποια μουσική;
Ε.Μ.: …κι αν είναι rock μη το φοβάσαι! 

Ποιο άρωμα;
Ε.Μ.: Του Γιασεμιού!

Ποιο συναίσθημα;
Ε.Μ.: Της αγάπης!

Αν δεν ήταν βιβλίο, τι θα μπορούσε να είναι;
Ε.Μ.: Κινηματογραφική ταινία.

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας τι θα μπορούσατε να είστε;
Ε.Μ.: Αυτό που είμαι και τώρα… Σκηνοθέτης!

Ποιον συγγραφέα διαβάζετε ανελλιπώς; 
Ε.Μ.: Τον Γιώργο Ιωάννου.

Σας έχει επηρεάσει σας συγγραφέας στον τρόπο που γράφετε ή σκέφτεστε ή ζείτε; Ποιος/ποιο βιβλίο;
Ε.Μ.: Όχι απόλυτα, όλα αυτά που διαβάζω μου δημιουργούν εφόδια για να χτίσω δικές μου ιστορίες. Όταν έρθει ο χρόνος που θα κυκλοφορήσουν τα υπόλοιπα δυο βιβλία που έχουμε προγραμματίσει με την Άνεμος Εκδοτική αυτό θα γίνει άμεσα αντιληπτό. Οι τεχνικές, η δομή, ο τρόπος έκφρασης και ανάπτυξης διαφέρουν.

Οι ήρωές σας μπορούν να σας κατευθύνουν ή σας και μόνο ορίζετε την συνέχεια και σας τύχες σας;
Ε.Μ.: Αυτό είναι μια συνεργασία μεταξύ χαρακτήρων και εμού. Μπορείς να ανακαλύψεις στοιχεία σε ένα χαρακτήρα τα οποία δεν τα έχεις, ή να βελτιώσεις τα ήδη στοιχεία που έχεις ως προσωπικότητα. Αποτελεί ένα παιχνίδι μεταξύ μας στη διαδικασία της γραφής.

Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει; Φαντασία ή εμπειρία;
Ε.Μ.: Όλα προσθέτουν το λιθαράκι τους και όλα έχουν να κάνουν με την πραγματικότητα και την καθημερινότητα του καθενός μας. Το σημαντικότερο είναι η γλώσσα και η χρήση της εκεί πρέπει να δώσουμε βάση. Ποιος ο λόγος να γράφουμε βιβλία όταν δεν χρησιμοποιούμε τα κλειδιά της γλώσσας; Η φαντασία και η εμπειρία δεν αρκούν αν δεν ξέρουμε να χρησιμοποιήσουμε τα κλειδιά της γλώσσας. Δεν φτάνει απλά και μόνο ένα βιβλίο με ωραία λόγια όταν δεν εμπεριέχει τεχνικά γλωσσικά κλειδιά πλοκής.

Τι καθορίζει την επιτυχία σε ένα βιβλίο;
Ε.Μ.: Το κοινό αρχικά και ο πλουραλισμός των απόψεων που πηγάζουν από το ίδιο το κοινό. Βέβαια στις μέρες μας όλα είναι δύσκολα. Αποτελώ από τους διαφωνούντες με το νόμο περί ενιαίας τιμής του βιβλίου. Καμία πολιτική δεν είναι ικανή να σκοτώσει, το πολυτιμότερο από τα καλλιτεχνικά είδη για το πνεύμα, όπως είναι ένα βιβλίο. Αυτό δεν ονομάζεται δημοκρατία. Στις μέρες μας άλλωστε δεν υπάρχει δημοκρατία.

Τι την αποτυχία;
Ε.Μ.: Το ίδιο το κοινό! Την επιτυχία ή την αποτυχία ενός καλλιτεχνικού έργου την κάνει μόνο το κοινό. Αυτό είναι που σε καθοδηγεί στο πως θα διαμορφώσεις μελλοντικά, τις τεχνικές γραφής ή τα θέματα που θα καταπιαστείς.

Η βιβλιοφαγία είναι/μπορεί να γίνει κατάχρηση;
Ε.Μ.: Όλα χρειάζονται το μέτρο τους!

Ποιον τίτλο βάζετε στο βιβλίο σας ζωής σας;
Ε.Μ.: Ο Ταξιδευτής!


Ήταν το ερωτηματολόγιο Ριντ Φερστ για τα νέα βιβλία.
Ή αλλιώς, όχι μόνο το ερωτηματολόγιο του Προυστ.
Αν σας άρεσε, δείτε περισσότερες απαντήσεις επιλέγοντας την ετικέτα Ριντ Φερστ
Αν είστε συγγραφέας και θέλετε να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο ακολουθείστε τον σύνδεσμο

Στο οπισθόφυλλο λέει...
Είναι αισθησιακή, όμορφη, έξυπνη, δυναμική, είναι Ελληνίδα και δεν φοβάται τον θάνατο. Ίσως γιατί δεν την πλησίασε ποτέ τόσο πολύ. Την λένε Ελένη Νάκου και είναι αρχαιολόγος στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο του Καΐρου. Η εύρεση ενός παπύρου 3.500 ετών, για την ύπαρξη και έλευση του ενός και μοναδικού υιού, αποτελεί την αφορμή να δεχτεί να ερευνήσει και να εντοπίσει το φυσικό ή το πνευματικό πρόσωπό του.
Εγκλωβισμένη σε έναν λαβύρινθο πληροφοριών, ψάχνει μια από τις δυο εξόδους που θα την οδηγήσουν στην επίλυση του μυστηρίου, ξεσκεπάζοντας μια τεράστια απάτη πάνω σε ένα καλά στημένο θρησκευτικό μηχανισμό, στον οποίο εμπλέκονται η εβραϊκή συναγωγή και διάφορες χριστιανικές και αιρετικές ομάδες, που με την πολιτική κάλυψη διακινεί όπλα, ναρκωτικά και πορνεία. Ανακαλύπτει το νήμα που την οδηγεί στην αινιγματική φιγούρα του έβδομου μοναδικού υιού του Νείλου, ίσως με τίμημα την ίδια της τη ζωή.

Ο Εμμανουήλ Γ. Μαύρος είναι σκηνοθέτης. Ξεκίνησε να γράφει βιβλία για να μεταφέρει ιστορίες που δεν μπορούν να γυριστούν ως κινηματογραφικές ταινίες στην Ελλάδα. Μεγάλη του αγάπη στη συγγραφή εξακολουθεί να είναι η ποίηση και το θέατρο. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975.
Έχει κάνει σπουδές κινηματογράφου, τηλεόρασης και επικοινωνίας. Από το 1998 έως σήμερα εργάζεται ως σκηνοθέτης στην τηλεόραση, σε γνωστές για το ευρύ κοινό εκπομπές, δελτία ειδήσεων, αλλά και τηλεοπτικές σειρές. Τέσσερις ταινίες του μικρού μήκους έχουν βραβευτεί σε διεθνή και εγχώρια φεστιβάλ. Για το θέατρο έχει ανεβάσει παραστάσεις με πειραματικές ομάδες. Με τη συγγραφή άρχισε να ασχολείται το 2002, γράφοντας ποίηση στα αγγλικά για τις ανθολογίες του οργανισμού poems.com.

Ευχαριστώ τον Νικόλα Τελλίδη και τις εκδόσεις Άνεμος για την προσφορά του βιβλίου.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοΗ φυγή των τεσσάρων, Χάρη Μπαλόγλου΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας Σερίφη
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΈξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΤο ανυπεράσπιστο αγόρι, Αλέξανδρου ΠιστοφίδηΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΗ περιπετειώδης εξαφάνιση του Καλτσάκη, Ευαγγελίας Τσαπατώρα
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΣαν μαργαριτάρι από σ' αγαπώ, Αντώνη ΠαπαδόπουλουΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΕν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΑπό τις στάχτες της Καντάνου, Χριστίνας Σουλελέ
Άννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη