ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ: Τι με κοιτάς έτσι; * Οι περιπέτειες του Παβ * Η Γελάδα *** Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Από 1η Ιανουαρίου 2020 αλλάζουν οι όροι στις δωροθεσίες. Διαβάστε τους νέους όρους εδώ.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αριάδνη * Το βαλς του ονείρου * Η τελευταία λέξη είναι της μοίρας * Χάρτινος πύργος * Πέντε μέρες κι ένας μήνας * Το καλοκαίρι του αιγόκερου * Η αγάπη μπορεί * Ένγκαρ Χέβενσκαρ, Η επανάσταση * Η κατάρα του φεγγαριού * Άρωμα βροχής * Λίγες και μία νύχτες * Ροδάνθη * Ένας φάρος στην ψυχή μου * Το αγκάθινο στέμμα * Ισμήνη * 7 Καταραμένες ιστορίες ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Εκεί που ανθίζουν οι κραυγές * Εξ απροόπτου έρωτες * Πόσες είναι οι εποχές; * Με τις βαλίτσες γεμάτες ήλιο * Ψευδάνθρακας και άλλες ιστορίες ** Πεζοποίηση: Σημειώσεις ενός αυτόχειρα ** Παιδικά: Το παραμύθι με τα παραμύθια * Πέντε βιβλία της σειράς ΩΟ * Ονειρικές αφηγήσεις * Παραμυθοταξιδεύοντας... * Η Ντο και τα μαγεμένα πινέλα * Ένας αδικοχαμένος από τη μοίρα γίγαντας και Ο μαγεμένος καθρέφτης * Μάρα Μαντάρα, μια μάγισσα κάπως ξεχασιάρα ** Ποίηση: Τα λογοπαίγνια μιας ύπουλης αλήθειας * 2ος Νόμος * Η γυναίκα του κόσμου * Πέρασε καιρός ** Αυτοβελτίωση-στοχασμοί: Αναζητώντας φως * Now and Zen ** Λευκώματα: Βίβλος βιβλιοφίλων

Σάββατο, 21 Οκτωβρίου 2017

Δείπνο Βασιλισσών

Μετά τη Συγκατοίκηση της Συμφοράς (βραβείο κοινού queer theatre awards 2016) και το Δικός Σου* (βραβείο κοινού queer theatre awards 2017) o Bαλεντίνος Τσίλογλου επιστρέφει με τη νέα μαύρη κωμωδία «ΔΕΙΠΝΟ ΒΑΣΙΛΙΣΣΩΝ» που υπογράφει και σκηνοθετεί ο ίδιος.

Στην υπόθεση...
Η Κλεοπάτρα χωρισμένη, η Αμαλία αδειούχα και η Ελισάβετ απολυμένη. Τρεις φίλες από τα παλιά, σχηματίζουν μια "ανορθόδοξη" οικογένεια και συγκατοικούν για μια εβδομάδα. Μαζί τους μένει ο εξωστρεφής Ζαν, φοιτητής δραματικής σχολής. Η αρμονική τους συνύπαρξη αναστατώνεται από ένα αναπάντεχο τηλεφώνημα. Με τον ερχομό του, ο Κάρολος δημιουργεί απρόσμενες καταστάσεις που ταράζουν την καθημερινότητα τους. Φανερώνονται αλήθειες που έκρυβαν η μια από την άλλη και ανατρέπουν τα πάντα!
Το μέντιουμ τα έλεγε, αλλά ποιός τον άκουγε!

Η σκηνοθετική γραμμή της παράστασης στηρίχθηκε στο γκροτέσκο, με σαφείς αναφορές στον παλιό, σουρεαλιστικό κινηματογράφο και σε ελληνικά τραγούδια. Επιπλέον, τα σκηνικά, τα κοστούμια, η μουσική και ο φωτισμός συμπρωταγωνιστούν με τους χαρακτήρες του έργου ενισχύοντας την αισθητική αυτή.
Στόχος της παράστασης να ψυχαγωγήσει, αλλά και να περάσει το μήνυμα της σημαντικότητας της φιλίας ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες, όπως η απόκρυψη της αλήθειας, που μερικές φορές είναι για καλό.
Ο Βαλεντίνος Τσίλογλου μού είπε σχετικά με το έργο:

Πώς προέκυψε η ιδέα της συγγραφής του Δείπνο Βασιλισσών;
Βαλεντίνος Τσίλογλου: Μετά τα Οικογενειακά Μπουκώματα και την Συγκατοίκηση της Συμφοράς κατάλαβα ότι ο κόσμος ένιωθε την ανάγκη να γελάσει και να ξεχάσει για λίγο τα προβλήματα του. Έτσι προέκυψε το «Δείπνο Βασιλισσών». Θεωρώ ότι είναι η πιο ώριμη συγγραφική μου στιγμή ως τώρα. Είναι μια μαύρη κωμωδία καταστάσεων και χαρακτήρων, που παρουσιάζει την ζωή τριών γυναικών, τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, τα θέλω τους, τα πιστεύω τους και τα μυστικά τους. Τρεις γυναίκες πάνω-κάτω στα σαράντα μας αποκαλύπτονται και προκαλούν γέλιο ακόμα και με τις πιο σκοτεινές πτυχές τους.

Οι πολύ επιτυχημένες και αγαπητές στο κοινό παραστάσεις, Συγκατοίκηση της συμφοράς και Δικός σου, που προηγήθηκαν σας αγχώνουν σε σχέση με την επιτυχία του Δείπνο Βασιλισσών;
Βαλεντίνος Τσίλογλου: “Η Συγκατοίκηση της Συμφοράς” και το “Δικός σου” είναι δυο άκρως αντίθετα θεατρικά έργα. Το κέρδισαν το στοίχημα τους και έκαναν το κύκλο τους, κάτι για το οποίο αισθάνομαι δικαιωμένος. Τώρα το “Δείπνο Βασιλισσών” ξεκινάει το δικό του κύκλο. Θα ήταν κρίμα λοιπόν να με αγχώνει το αν θα κάνει επιτυχία ή όχι. Με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα και σε αυτό συνδράμουν οι συντελεστές καθώς και οι ηθοποιοί, που δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Είμαι σίγουρος ότι το “Δείπνο Βασιλισσών”, δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο και θα κερδίσει και αυτό το δικό του στοίχημα.
Οι ηθοποιοί μιλούν για το ρόλο τους στο Δείπνο Βασιλισσών και πώς τον προσέγγισαν...

Λούλα Τριανταφύλλου: Η Αμαλία είναι μια γυναίκα δυναμική, αυτάρκης, σνομπ, με έντονο καλλιτεχνικό ταπεραμέντο, της αρέσει να έχει τον έλεγχο στις σχέσεις της, είτε αυτές είναι φιλικές είτε προσωπικές. Κριτικάρει συνεχώς ανθρώπους και καταστάσεις κρύβοντας έτσι την μοναξιά που αισθάνεται. Στα προτερήματα της θα πρέπει να της αναγνωρίσουμε ότι είναι πιστή στις φίλες της, με τον τρόπο της.
Με την Αμαλία δεν έχω κανένα κοινό και αυτό θεωρώ ότι είναι πρόκληση για μένα. Ο ρόλος με δυσκόλεψε αρκετά αλλά χάρη στην καθοδήγηση του σκηνοθέτη μου, που συνεργάζομαι τον τελευταίο χρόνο μαζί του, νομίζω πως τον προσέγγισα εντάσσοντας στοιχεία από την προσωπικότητα μου μέσα στον χαρακτήρα που δημιούργησα. Η Αμαλία είναι γεμάτη ανατροπές και θα γίνει αγαπητή στο κοινό καθώς φανερώνει ευαίσθητες πτυχές της.

Νατάσα Παπαδάκη: Η Ελισάβετ είναι μια "μεγαλοκοπέλα", που δεν χαλιναγωγείται εύκολα. Ζει το "τώρα" το "ακριβώς" και δεν υπολογίζει ούτε μέλλον, ούτε παρελθόν, αλλά ούτε και τις συνέπειες των κατά βάση αυθόρμητων, υπερβολικών και μερικές φορές ασυνείδητων πράξεών τις.
Κατά καιρούς έχει εργαστεί σε διάφορες δουλειές με πιο πρόσφατη εκείνη της στυλίστριας της Victoria Beckam! Αυτή η συνεργασία όμως δεν είχε αίσιο τέλος και γι' αυτό επιστρέφει στο σπίτι της φίλης της Κλεοπάτρας στην Ελλάδα. Η άφιξή της φέρνει αναστάτωση, αλλά και κρυμμένα ένοχα μυστικά, που δε θ' αργήσουν ν' αποκαλυφθούν μέσα από μια σωρεία κωμικών καταστάσεων!
Ούσα ένα πλάσμα αρκετά ευαίσθητο, πάντα θέλω στον κάθε μου ρόλο, να δίνω μια μικρή γεύση του εαυτού μου και των ευαίσθητων σημείων μου. Εδώ το στοίχημα ήταν διαφορετικό και αυτό ήταν, που μου κέντρισε το ενδιαφέρον από την αρχή. Η ιδέα να πειραματιστώ μ' έναν χαρακτήρα, του οποίου τα συναισθήματα δεν θα έπαιζαν πρωταρχικό ρόλο, αλλά δευτερεύοντα, μ' έναν χαρακτήρα που λειτουργεί κατά βάση ενστικτωδώς αλλά και -επιτρέψτε μου να πω- βλακωδώς (ορισμένες φορές) ήταν κάτι, το οποίο με γοήτευσε.
Η προσέγγιση έγινε ευκολότερη στα σημεία, που ταυτίζεται η Ελισάβετ με τη Νατάσα (του ενστίκτου, της τρέλας και του αυθορμητισμού) αλλά και στα πιο δύσκολα σημεία βοήθησε το γεγονός, ότι ο κάθε ένας από τους συντελεστές αυτής της παράστασης έβαλε τον καλύτερό του εαυτό με αποτέλεσμα, να υπάρχει ισορροπία, ασφάλεια και απόλυτη χημεία, πράγματα που ενίσχυσαν σημαντικά το έργο και τους ρόλους. Πράγματα για τα οποία νιώθω τυχερή που έζησα και ζω.

Χριστιάννα Ανανιάδου: Η Κλεοπάτρα είναι η χωρισμένη της παρέας, θα μπορούσε να είναι η κλασσική γυναίκα της διπλανής πόρτας αλλά το ταμπεραμέντο και οι "ανάγκες" τις δεν την αφήνουν να ναι τόσο "γειωμένη". Αν μπορούσε κάποιος να τη χαρακτηρίσει με δύο λέξεις αυτές πιθανώς θα ήταν "η ανικανοποίητη βαρεμάρα", ταυτόχρονα όμως έχει μια γλυκιά αποδιοργάνωση.
Με το ρόλο, με βοήθησαν φοβερά οι οδηγίες του σκηνοθέτη Βαλεντίνου Τσίλογλου, μου έδωσε κατεύθυνση για το χαρακτήρα και βρήκα κάποια κοινά σημεία αναφοράς με την ηρωίδα, τα οποία τα χρησιμοποιώ και εγώ ως χιούμορ στην καθημερινότητα μου κι έτσι τον εξέλιξα βάζοντας την ταυτότητα μου. Είναι μια παράσταση πολύ δυνατή, με χιούμορ, γρήγορο ρυθμό και έντονη δράση.

Λεωνίδας Παντελόπουλος: Το μέντιουμ, ένας χαρακτήρας που συνδυάζει το εξωπραγματικό και το γήινο. Κάποιοι χρησιμοποιούν το χάρισμα τους και το κάνουν επάγγελμα, κάποιοι πάλι, παριστάνουν κάποιον χαρακτήρα με ιδιαίτερα χαρίσματα για να εκμεταλλευτούν τους ανθρώπους. Ο συγκεκριμένος ήρωας χαρακτηρίζεται από κωμική διάθεση, έκσταση, αστείρευτο πλούτο και υπέρλαμπρο style. Το ζητούμενο είναι αν λέει πραγματικές αλήθειες ή αλήθειες που θέλουν ν' ακούσουν οι άλλοι. Αυτό θα το κρίνει ο κόσμος που θα δει την παράσταση.
Και μη ξεχνάμε, το χρήμα είναι ανθρώπινο δημιούργημα, μια αξία που απλά υπερεκτιμάμε!
Ταυτότητα:
Κείμενο - Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία: Βαλεντίνος Τσίλογλου
Ενδυματολογία – Κατασκευή κοστουμιών: Μάριος Καραβασίλης
Μουσική επιμέλεια: Νικόλας Γεωργανής
Σκηνικά: Βαλεντίνος Τσίλογλου
Eπιμέλεια Κίνησης: Λυδία Ορφανουδάκη
Βοηθός Σκηνοθέτης: Όλγα Λουπάκη
Φωτογραφία: Κώστας Γεωργόπουλος
Promo Video: Κωστής Λέπουρης
Σχεδιασμός αφίσας: Μάρω Κάκαρη
Επιμέλεια μακιγιάζ: Βίνα Ευστρατιάδου
Εκτέλεση μακιγιάζ: Απόφοιτοι των ΙΕΚ ΑΚΜΗ
Επιμέλεια μαλλιών: Ταξιάρχης Κόλλιας

Παίζουν με αλφαβητική σειρά:
Xριστιάννα Ανανιάδου
Λεωνίδας Παντελόπουλος
Νατάσα Παπαδάκη
Λούλα Τριανταφύλλου
Βαλεντίνος Τσίλογλου
Αντώνης Τσουρουνάκης

Στο L.A (Life n’ Art) THEATER (Λ. Κωνσταντινουπόλεως 82, Κεραμεικός, 2105789337, 6974262708)
Από την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017 κάθε Τετάρτη & Πέμπτη στις 21:15

*Δείτε κι αυτό:
Δικός σου (από την παράσταση)
Δικός σου (συνέντευξη και δελτίο τύπου)

1 σχόλιο:


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Η επανάσταση, Σπύρος ΠαπαλέξηςΗ Ντο και τα μαγεμένα πινέλα, Μ.ΤσακιρίδουΣειρά βιβλίων ΩΟ, Σόφι ΆντερσενΆρωμα βροχής, Τ. ΚοντοπούλουΤο βαλς του ονείρου, Ελισάβετ ΔανέζηNow and Zen, Άγγελος Μπάκας7 Καταραμένες ιστορίες, Ε. Ιωσηφίδης
Ισμήνη, Μαρία ΛιβυκούΠέντε μέρες κι ένας μήνας, Π. ΜπακέλλαΤο καλοκαίρι του αιγόκερου, Δ. ΤσιχλάκηςΠέρασες καιρός, Ε. ΛούμπαΈνας φάρος στην ψυχή μου, Β. ΜακαρίουΡοδάνθη, Μ. ΠαπαπαναγιώτουΨευδάνθρακας και άλλες ιστορίες, Ε.Μακαριάδη
Πόσες είναι οι εποχές; Σ.Λειβαδιώτου2ος Νόμος, Αργύρης ΧριστομάγνοςΣημειώσεις ενός αυτόχειρα, Γ. ΡόγγαςΜε τις βαλίτσες γεμάτες ήλιο, F,AmbrosoΜάρα Μαντάρα, μια μάγισσα κάπως ξεχασιάρα, Ε.Μ.Τσουκάλη
Η κατάρα του φεγγαριού, Β. ΚοτλίτσαΜύθοι και Ιστορίες της Άπω Ανατολής
Το αγκάθινο στέμμα, Θ. ΓιαννόπουλοςΗ τελευταία λέξη είναι της μοίρας, Μ. ΚατσούπηΤα λογοπαίγνια μιας ύπουλης αλήθειας, Σ. ΦράγγοςΗ αγάπη μπορεί, Σ. ΠετρίδουΗ γυναίκα του κόσμου, Νίκη Ταγκάλου
Λίγες και μία νύχτες, Ι, ΖουργόςΕξ απροόπτου έρωτες, Ισμήνη Ζαγοραίου