ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Αυτοκράτωρ Αδριανός * Μακιαβέλλι *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο * Στον Όλυμπο της Ζανζιβάρης * Το λίκνο της ζωής * Hippie * Φιλήμων, ο ερευνητής του μεταφυσικού * Οδυσσέας Ντεσάντ, η ερωμένη του σπαθιού και του ρόδου * Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα * Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα * Ουμπούντου ** Νουβέλα: Σκόνη στο πρόσωπο ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία * Ωτακουστής και Το μπλουζ της Κυριακής ** Διηγήματα: Τα χρονικά της Ταμπου-Ρίας * Κόκκινη κλωστή δεμένη * Ανεξίτηλες στιγμές ** Παιδικά: Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! * Βιβλία από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική * Εκείνο το ταξίδι * Μάθε τον φόβο να νικάς! ** Ποίηση: Σύμφωνα συμβίωσης Ουρανού και Κόλασης * Με το βλέμμα του Ομήρου * Κλειδιά στο τραπέζι * PASSA TEMPO * Λοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας * Φαντάσματα * Ο τελευταίος χτύπος * Το βλέμμα του χάους * Η ζωή μου, μια εκκρεμότητα * Φωτόστιχα ** Μαρτυρία: Η φωνή μέσα μου

Τετάρτη, 8 Νοεμβρίου 2017

Η αλληγορία της άνοιξης, Σάντρο Μποτιτσέλλι

Φίλες και φίλοι,

Αυτό το έργο, φιλοτεχνημένο το 1482, σύμφωνα με την απογραφή του 1499, βρισκόταν στον προθάλαμο του υπνοδωματίου του Λορέντσο ντι Πιερφραντσέσκο των Μεδίκων, στο μέγαρο της οικογένειας στην Via Larga. Ο Λορέντσο ήταν εξάδελφος και προστατευόμενος του Λορέντσο του Μεγαλοπρεπούς.

Πολυάριθμες υποθέσεις έχουν γίνει περί του νοήματος του πίνακα, γενιές ιστορικών της τέχνης και λογοτεχνών έχουν αναφερθεί σ’ αυτόν, καμία όμως, δεν έδωσε μια ικανοποιητική εξήγηση. Ο καλλιτέχνης το είχε ονομάσει «Άνοιξη» και οι μεταγενέστεροι κριτικοί πρόσθεσαν τη λέξη «αλληγορία».
Πάντως, έχουν επαληθευτεί κάποια σημαντικά στοιχεία, όπως ότι μία από τις φιλολογικές πηγές που σχετίζεται με το έργο -εκτός από το έργο του Οβιδίου Μεταμορφώσεις και τον Λουκιανό- είναι το έργο του Πολιτσάνο Stanze.
Στους στίχους του Πολιτσάνο συναντούμε αναφορές στην αγάπη που ένωσε τον Τζουλιάνο των Μεδίκων και την Σιμονέττα Καττάνεο, ένα γεγονός που, σύμφωνα με ορισμένους μελετητές, πρέπει να ερμηνευθεί ως ιπποτικός μύθος και όχι ως πραγματικό περιστατικό, δεδομένου ότι η Σιμονέττα ήταν σύζυγος του Μάρκο Βεσπούτσι.
Η σχέση των Μεδίκων με τους Βεσπούτσι ήταν πολύ στενή. Καταρχάς, ο Τζιόρτζιο Αντόνιο Βεσπούτσι, ένας άνδρας της πνευματικής ελίτ της Φλωρεντίας, ήταν δάσκαλος του Λορέντσο ντι Πιερφραντσέσκο -του πρώτου ιδιοκτήτη του πίνακα.
Κατά δεύτερο λόγο, ο πίνακας πιθανότατα φιλοτεχνήθηκε για τους γάμους του Λορέντσο με την Σεμιραμίντε Αππιάνι, η οποία ήταν ανιψιά της Σιμονέττα. Οι γάμοι τελέστηκαν το 1482, έτος κατά το οποίο φιλοτεχνήθηκε ο πίνακας.

Η τοποθεσία του πίνακα είναι εξωπραγματική, δημιουργεί μυθολογική ατμόσφαιρα, ενώ στη γύρω φύση διαδραματίζεται ένα είδος παγανιστικής τελετουργίας με την θεά Αφροδίτη να στέκει στο κέντρο, μπροστά από μια μυρτιά -ένα δέντρο παραδοσιακά ιερό για εκείνη. Θα έλεγε κανείς ότι βρισκόμαστε σε έναν ελληνικό μυθολογικό παράδεισο. Δεξιά, ο Ζέφυρος, ο ανοιξιάτικος άνεμος, αρπάζει τη νύμφη Χλωρίδα κι εκείνη τρέχει να ξεφύγει ενώ από το στόμα της βγαίνουν τα λουλούδια που κοσμούν το διάφανο φόρεμα της Φλώρας.
Αριστερά, οι τρεις Χάριτες, οι θεραπαινίδες της θεάς, χορεύουν αγκαλιασμένες με τον Ερμή να απομακρύνει τα σύννεφα με το κηρύκειό του.
Πάνω από την Αφροδίτη, ο γιος της Έρωτας ρίχνει τα βέλη του σε μια από τις Χάριτες.
Στο βάθος υπάρχουν πορτοκαλιές κι ένα χορτάρινο «χαλί», κεντημένο με εκατοντάδες λουλούδια αποτελεί το έδαφος, πάνω στο οποίο όλες οι μορφές κινούνται χορευτικά και αέρινα.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Οδυσσέας Ντεσάντ, Φώτης ΚατσιμπούρηςΤο μπλουζ της Κυριακής, Νατάσσα ΚαραμανλήΤο λίκνο της ζωής, Νίκος ΣυράκηςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΕκείνο το ταξίδι, Ανδρονίκη ΔακορούΣκόνη στο πρόσωπο, Νίκος ΙατρούHippie, P. Coelho
Ουμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΟ τελευταίος χτύπος, Αλέξανδρος ΠετρόχειλοςΣύμφωνα Συμβίωσης Ουρανού και ΚόλασηςΗ φωνή μέσα μου, Κων. ΙωακειμίδηςΦιλήμων ο ερευνητής του μεταφυσικού, Ευάγγελος ΙωσηφίδηςΚλειδιά στο τραπέζι, Χ. ΜαστοροδήμουΤο βλέμμα του χάους, Μαγδαληνή Τσακάλωφ
Βιβλία για παιδιάΦωτόστιχα, Νίκος ΒαρδάκαςΗ ζωή μου, μια εκκρεμότητα, Άντρη ΙωάννουΜάθε τον φόβο να νικάς, Βούλα ΠαπατσιφλικιώτηΣτον Όλυμπο της Ζανζιβάρης, Δημήτρης Βαγενάς
Κόκκινη κλωστή δεμένη, Ζωρζ ΣαρήΜε το βλέμμα του Ομήρου, Ε.Α. Σαλβάρης
Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα, Gaston LerouxΤα χρονικά της Ταμπου-Ρίας, Χρυσούλα ΔιπλάρηΑνεξίτηλες στιγμές, Καλλιόπη ΠαπουτσήPASSA TEMPO, Σύλβα ΓάλβαΦαντάσματα, Φώτης ΣκουρλέτηςΛοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας, Ζωή ΓκαϊδατζήΟι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα