ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκη * Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις: Μακιαβέλλι *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Hippie * Φιλήμων, ο ερευνητής του μεταφυσικού * Οδυσσέας Ντεσάντ, η ερωμένη του σπαθιού και του ρόδου * Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα * Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα * Ουμπούντου * Επτά χρόνια στο αμόνι * Το κυνήγι της χήρας * Το μυστικό της ταμπακιέρας ** Νουβέλα: Σκόνη στο πρόσωπο * Η σεληνιακή όψη του άντρα * Ο χορός του Σίβα ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Τα χρονικά της Ταμπου-Ρίας * Κόκκινη κλωστή δεμένη * Ανεξίτηλες στιγμές * Οι σκέψεις έστησαν χορό * Κομμάτια ζωής * Στα όρια της φαντασίας ** Παιδικά: Εκείνο το ταξίδι * Μάθε τον φόβο να νικάς! * Ο Δόκτωρ Τσουρεκάκης * Οι Εξυπνούληδες και οι Χαζούληδες ** Ποίηση: Με το βλέμμα του Ομήρου * PASSA TEMPO * Λοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας * Φαντάσματα * Ο τελευταίος χτύπος * Το βλέμμα του χάους * Η ζωή μου, μια εκκρεμότητα * Φωτόστιχα * Φανταρσία ** Μαρτυρία: Η φωνή μέσα μου

Τρίτη, 3 Απριλίου 2018

Άσε κάτω τις φράουλες

Η ομάδα Attact ξαναδιαβάζει τον Ιονέσκο δημιουργώντας μια παράσταση με αντισυμβατική ματιά, καυστικό χιούμορ και ανατροπές που φέρνει το θέατρο του παραλόγου στο σήμερα.
Η περφόρμανς «Άσε κάτω τις φράουλες», σε σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία του Γιάννη Κουρκουμέλη, βασίζεται σε μια ελεύθερη απόδοση κειμένων του Ευγένιου Ιονέσκο ιδωμένη με μια αφαιρετικά συμπυκνωμένη ματιά: Τα λιγοστά σκηνικά, ο ασαφής χώρος και χρόνος, οι απροσδιόριστες ταυτότητες των ηρώων, ο λιτός επαναληπτικός λόγος έρχονται σε αντιπαράθεση -και συνάμα σε απόλυτη συμφωνία- με τα πυκνά νοήματα και τους διαχρονικούς προβληματισμούς που θέτει ο κυριότερος εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου.
Στόχος των συντελεστών είναι να φέρουν τα κείμενά του στο σήμερα, σχολιάζοντας, τρυφερά και αιχμηρά, τη δυσκολία της επικοινωνίας, ιδιαίτερα μεταξύ των ζευγαριών, αλλά και το πώς ο σύγχρονος δυτικός άνθρωπος μπορεί να γίνει ο στυγνότερος εκμεταλλευτής του ίδιου του εαυτού του.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Γιάννης Κουρκουμέλης, απαντά στις ερωτήσεις μου.

Πώς έγινε η σύλληψη της ιδέας και η επιλογή του έργου; Ποια ήταν τα κριτήρια;
Γ.Κ.: Αγαπώ αυτό το είδος θεάτρου. Άρχισε νωρίτερα αλλά οι κυριότεροι εκπρόσωποί του έγραψαν τα έργα τους την εποχή μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, στις δεκαετίες του 50 και του 60. Ο άνθρωπος τότε προσπαθώντας να συνέλθει έψαχνε απαντήσεις. Οι συζητήσεις εκείνη την εποχή άρχιζαν ευκολότερα και τις απαντήσεις δεν τις εξανάγκαζε ο πόλεμος. Υπήρχε ανάγκη να οριστεί ένα καινούριο μοντέλο ζωής και σκέψης που θα ελαχιστοποιούσε την πιθανότητες για ένα τρίτο, στη σειρά, πόλεμο. Οι απαντήσεις που έδιναν οι συγγραφείς δεν ήταν συμπερασματικές (ετυμηγορίες) ήταν ερευνητικές (αποστολές).
Δεν τους ενδιέφεραν τόσο οι πνευματικές συμμαχίες όσο οι αντίστοιχες αψιμαχίες που κρατούσαν την πνευματική τους διαύγεια υψηλή. Το ίδιο ενδιαφέρει κι εμάς σαν θίασο.

Η παράσταση-performance Άσε κάτω τις φράουλες ανήκει στο ιδιαίτερο είδος του θεάτρου του παραλόγου. Άραγε, πρόκειται για ένα είδος που απευθύνεται σε συγκεκριμένο και μυημένο κοινό ή μπορεί άνετα να απασχολήσει τον καθένα;
Γ.Κ.: Όχι δεν νομίζω, ίσα ίσα είναι ένα θέατρο που η δύναμη του κρύβεται στην απλότητα του. Οι ήρωες του συνήθως κάνουν και λένε πράγματα που είναι γνώριμα στον καθένα μας. Συγκεντρωμένα, όμως, όλα μαζί προσδίδουν μια ασυνήθιστη διάθεση για το συνηθισμένο.

Πόσο παράλογος είναι τελικά αυτός ο λόγος; Αντηχεί το ίδιο σήμερα, τόσες δεκαετίες μετά την εποχή του;
Γ.Κ.: Ένας επαναστατικός θεατρικός λόγος, που αποκαθηλώνει τα ξεπερασμένα σύμβολα αβίαστα και χωρίς ενοχή, δεν μπορεί παρά να είναι αναγκαίος κάθε εποχή.
Το πολύτιμο μέταλλο παραμένει πολύτιμο ακόμα κι αν μετά από μισό αιώνα έχουν αλλάξει οι μέθοδοι εξόρυξής του. Και καλύτερα θα έλεγα γιατί ο ήχος του ταιριάζει σε περισσότερες συχνότητες.

Τι θα θέλατε να πείτε προς τους θεατές εκείνους που δεν είχαν ποτέ αντίστοιχη εμπειρία; Υπάρχουν πράγματα που θα πρέπει να τα γνωρίζει κανείς πριν έρθει στο θέατρο, πληροφορίες που θα αποβούν χρήσιμες κατά τη διάρκεια της παράστασης;
Γ.Κ.: Πιστεύω πως η πιθανότητα να δουν κάποιοι παράλογο θέατρο για πρώτη φορά στη ζωή τους από εμάς, είναι εξαιρετικά μικρή σαν την ανέλπιστη τύχη.
Συντελεστές:
Σύνθεση κειμένων - Σκηνοθεσία: Γιάννης Κουρκουμέλης 
Δραματολόγος: Ναταλί Μηνιώτη 
Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου 
Σκηνικά αντικείμενα: Σελήνη Μαρία Τριανταφύλλου 
Μουσική: Αλέξανδρος Κοντογεώργος 
Φωτισμοί: Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου 
Κίνηση: Άννα Αναστασιάδου 
Παίζουν: Νικολέτα Αγγελή, Άννα Αναστασιάδου, Βασίλης Αφεντούλης, Μανώλης Βαζαίος, Νικολέτα Κόκκορη
Υπεύθυνη προβολής και επικοινωνίας: Βασω Σωτηρίου-We Will

Το «Άσε κάτω τις φράουλες» έκανε πρεμιέρα στις 27 Νοεμβρίου 2017 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο πλαίσιο της πρώτης πλατφόρμας νέων δημιουργών «Ανοιχτές Πόρτες» του υπουργείου Πολιτισμού. Μετά την επιτυχία του, επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις (από 21 και 22, 28 και 29 Απριλίου) στον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθηναΐς (Καστοριάς 34-36, Βοτανικός, 2103480000) το Σάββατο 21 και 28 Απριλίου και Κυριακή 22 και 29 Απριλίου στις 21:00.

🎭

Ο Γιάννης Κουρκουμέλης αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Θεάτρου Τέχνης – Καρόλου Κουν. Συμμετείχε σαν μαθητής της σχολής σε παραστάσεις αρχαίου δράματος σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν. Έχει σκηνοθετήσει πολλές παραστάσεις, μεταξύ των οποίων «Η κυρία με τη στρυχνίνη» (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) και Breakfast in America (Θέατρο Φούρνος). Ως ηθοποιός έχει παίξει σε πληθώρα θεατρικών παραστάσεων («Κοινό ταμείο» του Ε. Λαμπίς, σε σκηνοθεσία Β. Παπαβασιλείου, «Μικρός Πρίγκιπας» του Α. ντε Σαιντ Εξυπερύ, σε σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή, «Πελεκάνος» του Α. Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία Ρ. Πατεράκη) καθώς και στην τηλεόραση («Ουράνιο Τόξο», «Η εξαφάνιση του Τζον Αυλακιώτη», «Κόκκινο Φεγγάρι» κ.ά). Στο ραδιόφωνο συνεργάστηκε με τους Θ. Τερζόπουλο και Γ. Εμιρζά. Δίδασκε στον Θεατρικό Όμιλο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, και σκηνοθετούσε τις παραστάσεις του ομίλου από το 2002 μέχρι το 2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Η σεληνιακή όψη του άντραΟδυσσέας Ντεσάντ, Φώτης ΚατσιμπούρηςΟι Εξυπνούληδες και οι Χαζούληδες, Μαρία Μαυρίδου-ΚαλούδηΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΤο μυστικό της ταμπακιέρας, Καίτη ΔροσίνηΦανταρσία, Τάσος ΚοντογεώργοςΕκείνο το ταξίδι, Ανδρονίκη Δακορού
Ουμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΟ τελευταίος χτύπος, Αλέξανδρος ΠετρόχειλοςΗ φωνή μέσα μου, Κων. ΙωακειμίδηςΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΦιλήμων ο ερευνητής του μεταφυσικού, Ευάγγελος ΙωσηφίδηςΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παν. ΚολέληςΤο βλέμμα του χάους, Μαγδαληνή Τσακάλωφ
Μάθε τον φόβο να νικάς, Βούλα ΠαπατσιφλικιώτηΦωτόστιχα, Νίκος ΒαρδάκαςΗ ζωή μου, μια εκκρεμότητα, Άντρη ΙωάννουΟι σκέψεις έστησαν χορό, Τζωρτζίνα ΚουριαντάκηΟ Δόκτωρ Τσουρεκάκης και το πασχαλινό αβγό, Μήνα Μητροπούλου
Στα όρια της φαντασίας, Δημήτρης ΒαγενάςΟ χορός του Σίβα, Άγγελος Μπάκας
Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα, Gaston LerouxΦαντάσματα, Φώτης ΣκουρλέτηςΑνεξίτηλες στιγμές, Καλλιόπη ΠαπουτσήPASSA TEMPO, Σύλβα ΓάλβαΛοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας, Ζωή ΓκαϊδατζήΤο κυνήγι της χήρας, Μαριέλλη Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΟι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα