ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκη * Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Λόγω καλοκαιριού κάποιες κληρώσεις έχουν αλλάξει ημερομηνία. Δείτε στη σελίδα των δώρων τις τρέχουσες αλλαγές.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ουμπούντου * Επτά χρόνια στο αμόνι * Το κυνήγι της χήρας * Το μυστικό της ταμπακιέρας * Ενικός αριθμός * Ο παράξενος χειμώνας του Παύλου Ζήτα * Οσα αγαπήσεις θα ναι ξένα * Ένθεοι * Αναμνήσεις και εφιάλτες * Ερωτευμένες πόρνες * Η νιφάδα ** Νουβέλα: Η σεληνιακή όψη του άντρα * Ο χορός του Σίβα * Χίλια μιλιγκράμ απουσίας * Στα ίχνη του ήλιου * Μια μέρα ακόμα * Πορφυρένιο δάκρυ ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Οι σκέψεις έστησαν χορό * Κομμάτια ζωής * Στα όρια της φαντασίας * Ασυνήθιστα μύρτιλλα ** Παιδικά: Ο Δόκτωρ Τσουρεκάκης * Οι Εξυπνούληδες και οι Χαζούληδες * Μια νύχτα με τη γιαγιά στον ουρανό * Τρία παραμύθια από την Ελληνοεκδοτική ** Ποίηση: Η ζωή μου, μια εκκρεμότητα * Φανταρσία * Μια σταλίτσα θάλασσα * Απλή μετάβαση ** Βιογραφία: Σπύρος Φωκάς-ένα πέρασμα

Τρίτη, 3 Απριλίου 2018

Άσε κάτω τις φράουλες

Η ομάδα Attact ξαναδιαβάζει τον Ιονέσκο δημιουργώντας μια παράσταση με αντισυμβατική ματιά, καυστικό χιούμορ και ανατροπές που φέρνει το θέατρο του παραλόγου στο σήμερα.
Η περφόρμανς «Άσε κάτω τις φράουλες», σε σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία του Γιάννη Κουρκουμέλη, βασίζεται σε μια ελεύθερη απόδοση κειμένων του Ευγένιου Ιονέσκο ιδωμένη με μια αφαιρετικά συμπυκνωμένη ματιά: Τα λιγοστά σκηνικά, ο ασαφής χώρος και χρόνος, οι απροσδιόριστες ταυτότητες των ηρώων, ο λιτός επαναληπτικός λόγος έρχονται σε αντιπαράθεση -και συνάμα σε απόλυτη συμφωνία- με τα πυκνά νοήματα και τους διαχρονικούς προβληματισμούς που θέτει ο κυριότερος εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου.
Στόχος των συντελεστών είναι να φέρουν τα κείμενά του στο σήμερα, σχολιάζοντας, τρυφερά και αιχμηρά, τη δυσκολία της επικοινωνίας, ιδιαίτερα μεταξύ των ζευγαριών, αλλά και το πώς ο σύγχρονος δυτικός άνθρωπος μπορεί να γίνει ο στυγνότερος εκμεταλλευτής του ίδιου του εαυτού του.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Γιάννης Κουρκουμέλης, απαντά στις ερωτήσεις μου.

Πώς έγινε η σύλληψη της ιδέας και η επιλογή του έργου; Ποια ήταν τα κριτήρια;
Γ.Κ.: Αγαπώ αυτό το είδος θεάτρου. Άρχισε νωρίτερα αλλά οι κυριότεροι εκπρόσωποί του έγραψαν τα έργα τους την εποχή μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, στις δεκαετίες του 50 και του 60. Ο άνθρωπος τότε προσπαθώντας να συνέλθει έψαχνε απαντήσεις. Οι συζητήσεις εκείνη την εποχή άρχιζαν ευκολότερα και τις απαντήσεις δεν τις εξανάγκαζε ο πόλεμος. Υπήρχε ανάγκη να οριστεί ένα καινούριο μοντέλο ζωής και σκέψης που θα ελαχιστοποιούσε την πιθανότητες για ένα τρίτο, στη σειρά, πόλεμο. Οι απαντήσεις που έδιναν οι συγγραφείς δεν ήταν συμπερασματικές (ετυμηγορίες) ήταν ερευνητικές (αποστολές).
Δεν τους ενδιέφεραν τόσο οι πνευματικές συμμαχίες όσο οι αντίστοιχες αψιμαχίες που κρατούσαν την πνευματική τους διαύγεια υψηλή. Το ίδιο ενδιαφέρει κι εμάς σαν θίασο.

Η παράσταση-performance Άσε κάτω τις φράουλες ανήκει στο ιδιαίτερο είδος του θεάτρου του παραλόγου. Άραγε, πρόκειται για ένα είδος που απευθύνεται σε συγκεκριμένο και μυημένο κοινό ή μπορεί άνετα να απασχολήσει τον καθένα;
Γ.Κ.: Όχι δεν νομίζω, ίσα ίσα είναι ένα θέατρο που η δύναμη του κρύβεται στην απλότητα του. Οι ήρωες του συνήθως κάνουν και λένε πράγματα που είναι γνώριμα στον καθένα μας. Συγκεντρωμένα, όμως, όλα μαζί προσδίδουν μια ασυνήθιστη διάθεση για το συνηθισμένο.

Πόσο παράλογος είναι τελικά αυτός ο λόγος; Αντηχεί το ίδιο σήμερα, τόσες δεκαετίες μετά την εποχή του;
Γ.Κ.: Ένας επαναστατικός θεατρικός λόγος, που αποκαθηλώνει τα ξεπερασμένα σύμβολα αβίαστα και χωρίς ενοχή, δεν μπορεί παρά να είναι αναγκαίος κάθε εποχή.
Το πολύτιμο μέταλλο παραμένει πολύτιμο ακόμα κι αν μετά από μισό αιώνα έχουν αλλάξει οι μέθοδοι εξόρυξής του. Και καλύτερα θα έλεγα γιατί ο ήχος του ταιριάζει σε περισσότερες συχνότητες.

Τι θα θέλατε να πείτε προς τους θεατές εκείνους που δεν είχαν ποτέ αντίστοιχη εμπειρία; Υπάρχουν πράγματα που θα πρέπει να τα γνωρίζει κανείς πριν έρθει στο θέατρο, πληροφορίες που θα αποβούν χρήσιμες κατά τη διάρκεια της παράστασης;
Γ.Κ.: Πιστεύω πως η πιθανότητα να δουν κάποιοι παράλογο θέατρο για πρώτη φορά στη ζωή τους από εμάς, είναι εξαιρετικά μικρή σαν την ανέλπιστη τύχη.
Συντελεστές:
Σύνθεση κειμένων - Σκηνοθεσία: Γιάννης Κουρκουμέλης 
Δραματολόγος: Ναταλί Μηνιώτη 
Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου 
Σκηνικά αντικείμενα: Σελήνη Μαρία Τριανταφύλλου 
Μουσική: Αλέξανδρος Κοντογεώργος 
Φωτισμοί: Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου 
Κίνηση: Άννα Αναστασιάδου 
Παίζουν: Νικολέτα Αγγελή, Άννα Αναστασιάδου, Βασίλης Αφεντούλης, Μανώλης Βαζαίος, Νικολέτα Κόκκορη
Υπεύθυνη προβολής και επικοινωνίας: Βασω Σωτηρίου-We Will

Το «Άσε κάτω τις φράουλες» έκανε πρεμιέρα στις 27 Νοεμβρίου 2017 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο πλαίσιο της πρώτης πλατφόρμας νέων δημιουργών «Ανοιχτές Πόρτες» του υπουργείου Πολιτισμού. Μετά την επιτυχία του, επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις (από 21 και 22, 28 και 29 Απριλίου) στον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθηναΐς (Καστοριάς 34-36, Βοτανικός, 2103480000) το Σάββατο 21 και 28 Απριλίου και Κυριακή 22 και 29 Απριλίου στις 21:00.

🎭

Ο Γιάννης Κουρκουμέλης αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Θεάτρου Τέχνης – Καρόλου Κουν. Συμμετείχε σαν μαθητής της σχολής σε παραστάσεις αρχαίου δράματος σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν. Έχει σκηνοθετήσει πολλές παραστάσεις, μεταξύ των οποίων «Η κυρία με τη στρυχνίνη» (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) και Breakfast in America (Θέατρο Φούρνος). Ως ηθοποιός έχει παίξει σε πληθώρα θεατρικών παραστάσεων («Κοινό ταμείο» του Ε. Λαμπίς, σε σκηνοθεσία Β. Παπαβασιλείου, «Μικρός Πρίγκιπας» του Α. ντε Σαιντ Εξυπερύ, σε σκηνοθεσία Μ. Κουγιουμτζή, «Πελεκάνος» του Α. Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία Ρ. Πατεράκη) καθώς και στην τηλεόραση («Ουράνιο Τόξο», «Η εξαφάνιση του Τζον Αυλακιώτη», «Κόκκινο Φεγγάρι» κ.ά). Στο ραδιόφωνο συνεργάστηκε με τους Θ. Τερζόπουλο και Γ. Εμιρζά. Δίδασκε στον Θεατρικό Όμιλο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, και σκηνοθετούσε τις παραστάσεις του ομίλου από το 2002 μέχρι το 2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Η σεληνιακή όψη του άντραΤρία παραμύθια από την ΕλληνοεκδοτικήΟι Εξυπνούληδες και οι Χαζούληδες, Μαρία Μαυρίδου-ΚαλούδηΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΣπύρος Φωκάς-ένα πέρασμα, Δημ. ΜπούκουραςΤο μυστικό της ταμπακιέρας, Καίτη ΔροσίνηΦανταρσία, Τάσος Κοντογεώργος
Ουμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΟ παράξενος χειμώνας του Παύλου Ζήτα, Θ.ΤζόκαΕνικός αριθμός Λένα ΔιβάνηΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΈνθεοι, Αικατερίνη ΛεύκαΜια σταλίτσα θάλασσα, Μανώλης ΜπίσταςΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παν. Κολέλης
Μια μέρα ακόμα, Γεράσιμος ΚρεμαστούληςΑναμνήσεις και εφιάλτες, Δήμητρα ΕλευθερίουΕρωτευμένες πόρνες, Μαίρη ΤσίληΟ χορός του Σίβα, Άγγελος ΜπάκαςΠορφυρένιο δάκρυ, Ελένη Συράκη
Στα όρια της φαντασίας, Δημήτρης ΒαγενάςΗ νιφάδα, Γιώργος Πελεκούδας
Όσα αγαπήσεις θα 'ναι ξένα, Γ. ΚακαλοπούλουΜια νύχτα με τη γιαγιά στον ουρανό, Χ. ΛουλοπούλουΑπλή μετάβαση, Γιώργος ΚαράμπελαςΣτα ίχνη του ήλιου, Χρ. ΚορφοξυλιώτηςΧίλια μιλιγκράμ απουσίας, Μιχάλης ΚατράκηςΤο κυνήγι της χήρας, Μαριέλλη Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΑσυνήθιστα μύρτιλλα, Κων. Μαρούγκας