1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki *** Αποτελέσματα του 1ου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού koukidaki *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Διαλέξτε εσείς τα δώρα σας! Μυθιστορήματα: Τέσσερα βιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίο * Δώδεκα χτύποι * Νούρα: το μήνυμα * Για μια σταγόνα ευτυχίας * Συμπόσιο με εχθρούς * Εβόρα * Τα κβάντα της ελπίδας * Ο Δράκος * Υπόθεση Μπετόβεν ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Αναμνήσεις μιας ζωής ** Χρονογραφήματα: Το τελευταίο τανγκό * Κόκκινο, γράφουμε ** Ποίηση: Η πικρή γεύση της προδοσίας * Πασιφλόρα * Έβδομος κόμβος σε δαγκάνες τέσσερις * Μελέτη ζωής * Οι πικροδάφνες θέλουν κούρεμα * Στον ορίζοντα της ελπίδας ** Νουβέλα: Χάγια ** Παιδικά: Το παραμύθι με τα παραμύθια ** Αληθινές ιστορίες: Τα βιβλία της Αιμιλίας Πλατή ** Περιοδικά: ΛεξΩτεχνίες ** Βιογραφία: Σπύρος Φωκάς * Δοκίμιο: Κύπρος 1945-1974

Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2018

Η Αναζήτηση

Η αναζήτηση είναι ένα νέο, άπαιχτο κι ανέκδοτο έργο του συγγραφέα Παναγιώτη Μέντη και κάνει πρεμιέρα στις 15 Οκτωβρίου με πρωταγωνιστές την Κοραλία Τσόγκα και τον Θωμά Βούλγαρη σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη. Τα δύο πρόσωπα αποτελούν τους ήρωες μιας κωμωδίας με τραγικό πυρήνα.
Για το έργο:
Η «Αναζήτηση» είναι μια κωμωδία. Χωρά όμως το γέλιο σε μια ιστορία που σχετίζεται μ’ ένα θέμα σκληρό, ταμπού, όπως αυτό της αιμομιξίας; Μα ακριβώς αυτό είναι που θα οδηγήσει τον θεατή στην βαθιά κατανόηση του προβλήματος. Άλλωστε, οι δύο ήρωες -ένας άντρας και μια γυναίκα- δεν νοιώθουν καμία ενοχή. Η φύση τους χρησιμοποιεί, παίρνοντας εκδίκηση για το αφύσικο της άγριας καθημερινότητας που βιώνει ο άνθρωπος προκειμένου να ενταχθεί, να επιβιώσει, ν’ ανελιχθεί ή να βρεθεί στο περιθώριο.
Με όπλο, εν αγνοία τους, το τερατώδες οι δύο ήρωες δυναμιτίζουν όσα οι κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές επιβάλουν στην αδιέξοδη ρουτίνα των ισορροπιών, στο ζητούμενο για ανθρώπινη ζωή. Τι μπορεί να μείνει ή να ξαναγεννηθεί μετά την καταστροφή; Ίσως η ανθρωπιά σε ένα μέλλοντα κόσμο…
Ο σκηνοθέτης, Νίκος Σακαλίδης, μιλάει για το έργο και την παράσταση...

Η Αναζήτηση είναι μια κωμωδία για ένα βαθύ, δύσκολο θέμα-ταμπού, αυτό της αιμομιξίας. Πώς αυτοί οι «οπτικά αντίθετοι» άξονες συναντιούνται στο έργο;
Ν.Σ.: Η λέξη κωμωδία είναι ένας πολύ γενικός όρος και συχνά παρεξηγήσιμος. Ο Τσέχωφ χαρακτηρίζει κάποια από τα μεγάλα του έργα κωμωδίες. Η σύγχρονη δραματουργία αρκετές φορές καταπιάνεται με δύσκολα, σοβαρά θέματα, παρουσιάζοντάς τα με τρόπο κωμικό, σαρκαστικό, ειρωνικό. Συνεπώς δεν έχουμε να κάνουμε με καμιά ιδιαίτερα πρωτότυπη "πρωτιά". Η πρωτοτυπία συνίσταται στην εξαιρετική γραφή, που είναι πυκνή και υπαινικτική, και στη δημιουργία δύο ολοκληρωμένων χαρακτήρων με μεγάλο ενδιαφέρον, με τα ελάχιστα, αλλά πολύ καίρια, μέσα.

Στις ανθρώπινες σχέσεις υπάρχει/πρέπει να υπάρχει ταμπού, αποκλεισμός, απαγόρευση; Ποια είναι η γνώμη σας; Πώς το «βλέπει» η παράσταση;
Ν.Σ.: Για τις ανθρώπινες σχέσεις δεν πρέπει να μιλάμε εύκολα με γενικότητες. Κάθε σχέση έχει τις ιδιαιτερότητες και τις ιδιομορφίες της. Σίγουρα τα ταμπού και οι αποκλεισμοί δημιουργούν συνήθως προβλήματα, όσο για τις απαγορεύσεις, πρέπει να επιβάλλονται με μεγάλη προσοχή. Η παράσταση καταπιάνεται με το συγκεκριμένο πρόβλημα όπως το βιώνουν οι δύο χαρακτήρες του έργου.

Πώς προσεγγίσατε τους ήρωες του έργου;
Ν.Σ.: Οι ήρωες του έργου αντιμετωπίστηκαν ως δύο υπάρξεις-παραδείγματα της ανθρώπινης κατάστασης μέσα στις συγκεκριμένες κοινωνικές συνθήκες.

Ποια είναι τα μηνύματα της παράστασης σε κοινωνικό και ανθρώπινο επίπεδο;
Ν.Σ.: Δεν πιστεύω ότι σκοπός της Τέχνης, και του Θεάτρου ειδικότερα, είναι να περνάει μηνύματα στο κοινό. Το καλλιτεχνικό έργο, θέλει δεν θέλει, άμεσα ή έμμεσα, μιλάει για την ανθρώπινη κατάσταση στις διάφορες μορφές της. Όσο πιο επιτυχημένο, τόσο πιο ανοιχτό σε ερμηνείες είναι, και ο καθένας από το αποκαλούμενο "κοινό" βγάζει τα συμπεράσματά του, "διδάσκεται" αυτό που νομίζει, απολαμβάνει ή όχι το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.
Συντελούν:
Σκηνοθεσία: Νίκος Σακαλίδης
Πρωταγωνιστούν: Κοραλία Τσόγκα, Θωμάς Βούλγαρης

Από 15 Οκτωβρίου, στο θέατρο Πρόβα (Αχαρνών και Ηπείρου 39, 2108818326) κάθε Δευτέρα στις 20:00 και κάθε Τρίτη στις 21:00 
Διάρκεια: 60 λεπτά
Εισιτήρια στο ταμείο του θεάτρου και στο viva.gr (ειδική τιμή στην προπώληση)
Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will
Σημείωμα συγγραφέα
Ένας άνδρας και μια γυναίκα αναζητούνται. Δυο ανθρώπινα πλάσματα καλούνται να επιβιώσουν σε ένα κόσμο υποκρισίας, με απουσία αισθημάτων, σχεδόν πειραματόζωα σε συνθήκες φόβου και απόρριψης.
Δυο ανθρώπινα πλάσματα προορισμένα να γίνουν εξιλαστήρια θύματα κοινωνικών συνθηκών, με μόνο εφόδιο το ένστικτο, θα εναντιωθούν στον καθωσπρεπισμό και το αποδεκτό εν αγνοία τους. Ένας άνδρας και μια γυναίκα.
Ποια είναι η βαθύτερη σχέση που τους δένει; Ποια είναι τα δικά τους όρια; Τα δικά τους πρέπει; Ένας άνδρας και μια γυναίκα αναζητούν και αναζητούνται, χαμένοι και παρόντες, τρομοκρατημένοι και επαναστάτες. Εν αγνοία τους γίνονται ήρωες μιας σπαρταριστής κωμωδίας, χρησιμοποιώντας τα υλικά της μεγάλης φάρσας που είναι η ίδια η ζωή. Δυο υπέροχα πλάσματα κλόουν ή πρωταγωνιστές του τσίρκο.
Ένας άνδρας και μια γυναίκα αναζητούνται. Ένας άνδρας και μια γυναίκα που έχουν τα κλειδιά της διπλανής μας πόρτας. Που μας λένε καλημέρα και που γνωρίζουν το μυστικό για να μας χαρίσουν γέλιο, να μας συγκινήσουν, να τους αγαπήσουμε.
Παναγιώτης Μέντης

Σημείωμα σκηνοθέτη
Η «Αναζήτηση» του Παναγιώτη Μέντη είναι ένα έργο γλυκόπικρο και τολμηρό. Η σύγχρονη δραματουργία μας έχει συνηθίσει στα τολμηρά θέματα, που επιλέγονται συνήθως καλοπροαίρετα για να αφυπνίσουν το κοινό, αλλά που τις περισσότερες φορές έχουν σαν αποτέλεσμα απλώς να προκαλέσουν την περιέργειά του, αν όχι την -υποκριτική- δυσφορία του. Έχουμε δει και ακούσει πια τα πάντα, ή έτσι νομίζουμε. Στην πραγματικότητα δεν δεχόμαστε παρά μόνο πληροφορίες, έστω έντονες, που γρήγορα θα ξεχαστούν χωρίς να αφήσουν κανένα αξιόλογο ερέθισμα, και θα αντικατασταθούν από κάποιες άλλες. Ο Μέντης κάνει ένα έξυπνο κι έντιμο παιχνίδι με το δύσκολο θέμα του: πατώντας γερά στην ασφαλή ηθογραφική παράδοση των άξιων προκατόχων του, την ξεπερνάει υπονομεύοντάς την μέχρι του σημείου να την ανατρέψει με το διαβρωτικό χιούμορ του, που αγγίζει τα όρια του παραλόγου. Έτσι το έργο του ισορροπεί επικίνδυνα ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, κι αυτό γίνεται με πλήρη συνείδηση. Έχουμε να κάνουμε μ’ ένα έργο βαθιά σατιρικό, που δεν χαρίζεται κι ασκεί καλοπροαίρετη κριτική, πάνω από όλα στην ανθρώπινη κατάσταση. Η ασφυκτική οικογενειακή συνθήκη, οι γεμάτες υποκρισία κοινωνικές συμβάσεις, η επιβεβλημένη μιζέρια της καθημερινότητας μπαίνουν στο στόχαστρό του.
Νίκος Σακαλίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

">

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Τα κβάντα της ελπίδας, Γ.ΡούσοςΥπόθεση Μπετόβεν, Α.ΤσακμακίδηςΒιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίοΕβόρα, Κώστας ΚρομμύδαςΚύπρος 1945-1974Κόκκινο, γράφουμε του Γιάννη ΠαπαϊωάννουΣυμπόσιο με εχθρούς, Ε.Ταλιάνη
Έβδομος κόμβος σε δαγκάνες τέσσερις, Σ.ΠαρασκευοπούλουΤο τελευταίο τανγκό, Λένα Μαυρουδή-ΜούλιουΣπύρος Φωκάς, η βιογραφίαΟι πικροδάφνες θέλουν κούρεμα, Α.ΚαϊμακλιώτηΟ Δράκος, Κ. ΔροσίνηΤο παραμύθι με τα παραμύθια, Αιμιλία ΠλατήΕπιλέξτε εσείς τα δώρα σας!
Αναμνήσεις μιας ζωής, Τ.Σ.
ΛεξΩτεχνίεςΣτον ορίζοντα της ελπίδας, Ελένη ΛουκάΤα βιβλία της Αιμιλίας ΠλατήΜελέτη ζωής, Σπύρος ΣφενδουράκηςΠασιφλόρα, Μαλβίνα ΙωσηφίδουΔώδεκα χτύποι, Ν.Γονίδης