1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Εγγραφή στο newsletter *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κ.λ.π. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αναστρέψιμα υλικά * Επιστροφή στο Highgate * Το ποτάμι * Τα τεμάχια * Τα άυλα θηρία της ψυχής * Amor Fati * Το αίνιγμα του Ερωτόκριτου * Ενώπιον του βασιλιά * Blackbird * Άμνετ * Innuendo * Ο Λύχνος * Χριστίνα ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Νάντια μου, ο ήλιος της Βοστώνης ** Ποίηση: Ρέουσα σιωπή * Το τίποτα που πλέει ευτυχισμένο * Το παιδί και ο άγγελος * ΣυμΠτώματα * Καρδιόσχημα * Ουά * Ναίφως ** Νουβέλα: Αγαπητή μου Ευδοξία * Απαγορευμένη αίθουσα ** Άλλα: Έρως λυσιμελής * Γνώθι σεαυτόν * Ό,τι γυρίζει γύρω μας * Σειρά Παράξενες Μέρες στην Ευρώπη ** Παιδικά - Εφηβικά και Παραμύθια: Δεν υπάρχει τέλος * Η μάγισσα Βρωμίλα

Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2018

Η Αναζήτηση

Η αναζήτηση είναι ένα νέο, άπαιχτο κι ανέκδοτο έργο του συγγραφέα Παναγιώτη Μέντη και κάνει πρεμιέρα στις 15 Οκτωβρίου με πρωταγωνιστές την Κοραλία Τσόγκα και τον Θωμά Βούλγαρη σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη. Τα δύο πρόσωπα αποτελούν τους ήρωες μιας κωμωδίας με τραγικό πυρήνα.
Για το έργο:
Η «Αναζήτηση» είναι μια κωμωδία. Χωρά όμως το γέλιο σε μια ιστορία που σχετίζεται μ’ ένα θέμα σκληρό, ταμπού, όπως αυτό της αιμομιξίας; Μα ακριβώς αυτό είναι που θα οδηγήσει τον θεατή στην βαθιά κατανόηση του προβλήματος. Άλλωστε, οι δύο ήρωες -ένας άντρας και μια γυναίκα- δεν νοιώθουν καμία ενοχή. Η φύση τους χρησιμοποιεί, παίρνοντας εκδίκηση για το αφύσικο της άγριας καθημερινότητας που βιώνει ο άνθρωπος προκειμένου να ενταχθεί, να επιβιώσει, ν’ ανελιχθεί ή να βρεθεί στο περιθώριο.
Με όπλο, εν αγνοία τους, το τερατώδες οι δύο ήρωες δυναμιτίζουν όσα οι κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές επιβάλουν στην αδιέξοδη ρουτίνα των ισορροπιών, στο ζητούμενο για ανθρώπινη ζωή. Τι μπορεί να μείνει ή να ξαναγεννηθεί μετά την καταστροφή; Ίσως η ανθρωπιά σε ένα μέλλοντα κόσμο…
Ο σκηνοθέτης, Νίκος Σακαλίδης, μιλάει για το έργο και την παράσταση...

Η Αναζήτηση είναι μια κωμωδία για ένα βαθύ, δύσκολο θέμα-ταμπού, αυτό της αιμομιξίας. Πώς αυτοί οι «οπτικά αντίθετοι» άξονες συναντιούνται στο έργο;
Ν.Σ.: Η λέξη κωμωδία είναι ένας πολύ γενικός όρος και συχνά παρεξηγήσιμος. Ο Τσέχωφ χαρακτηρίζει κάποια από τα μεγάλα του έργα κωμωδίες. Η σύγχρονη δραματουργία αρκετές φορές καταπιάνεται με δύσκολα, σοβαρά θέματα, παρουσιάζοντάς τα με τρόπο κωμικό, σαρκαστικό, ειρωνικό. Συνεπώς δεν έχουμε να κάνουμε με καμιά ιδιαίτερα πρωτότυπη "πρωτιά". Η πρωτοτυπία συνίσταται στην εξαιρετική γραφή, που είναι πυκνή και υπαινικτική, και στη δημιουργία δύο ολοκληρωμένων χαρακτήρων με μεγάλο ενδιαφέρον, με τα ελάχιστα, αλλά πολύ καίρια, μέσα.

Στις ανθρώπινες σχέσεις υπάρχει/πρέπει να υπάρχει ταμπού, αποκλεισμός, απαγόρευση; Ποια είναι η γνώμη σας; Πώς το «βλέπει» η παράσταση;
Ν.Σ.: Για τις ανθρώπινες σχέσεις δεν πρέπει να μιλάμε εύκολα με γενικότητες. Κάθε σχέση έχει τις ιδιαιτερότητες και τις ιδιομορφίες της. Σίγουρα τα ταμπού και οι αποκλεισμοί δημιουργούν συνήθως προβλήματα, όσο για τις απαγορεύσεις, πρέπει να επιβάλλονται με μεγάλη προσοχή. Η παράσταση καταπιάνεται με το συγκεκριμένο πρόβλημα όπως το βιώνουν οι δύο χαρακτήρες του έργου.

Πώς προσεγγίσατε τους ήρωες του έργου;
Ν.Σ.: Οι ήρωες του έργου αντιμετωπίστηκαν ως δύο υπάρξεις-παραδείγματα της ανθρώπινης κατάστασης μέσα στις συγκεκριμένες κοινωνικές συνθήκες.

Ποια είναι τα μηνύματα της παράστασης σε κοινωνικό και ανθρώπινο επίπεδο;
Ν.Σ.: Δεν πιστεύω ότι σκοπός της Τέχνης, και του Θεάτρου ειδικότερα, είναι να περνάει μηνύματα στο κοινό. Το καλλιτεχνικό έργο, θέλει δεν θέλει, άμεσα ή έμμεσα, μιλάει για την ανθρώπινη κατάσταση στις διάφορες μορφές της. Όσο πιο επιτυχημένο, τόσο πιο ανοιχτό σε ερμηνείες είναι, και ο καθένας από το αποκαλούμενο "κοινό" βγάζει τα συμπεράσματά του, "διδάσκεται" αυτό που νομίζει, απολαμβάνει ή όχι το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.
Συντελούν:
Σκηνοθεσία: Νίκος Σακαλίδης
Πρωταγωνιστούν: Κοραλία Τσόγκα, Θωμάς Βούλγαρης

Από 15 Οκτωβρίου, στο θέατρο Πρόβα (Αχαρνών και Ηπείρου 39, 2108818326) κάθε Δευτέρα στις 20:00 και κάθε Τρίτη στις 21:00 
Διάρκεια: 60 λεπτά
Εισιτήρια στο ταμείο του θεάτρου και στο viva.gr (ειδική τιμή στην προπώληση)
Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will
Σημείωμα συγγραφέα
Ένας άνδρας και μια γυναίκα αναζητούνται. Δυο ανθρώπινα πλάσματα καλούνται να επιβιώσουν σε ένα κόσμο υποκρισίας, με απουσία αισθημάτων, σχεδόν πειραματόζωα σε συνθήκες φόβου και απόρριψης.
Δυο ανθρώπινα πλάσματα προορισμένα να γίνουν εξιλαστήρια θύματα κοινωνικών συνθηκών, με μόνο εφόδιο το ένστικτο, θα εναντιωθούν στον καθωσπρεπισμό και το αποδεκτό εν αγνοία τους. Ένας άνδρας και μια γυναίκα.
Ποια είναι η βαθύτερη σχέση που τους δένει; Ποια είναι τα δικά τους όρια; Τα δικά τους πρέπει; Ένας άνδρας και μια γυναίκα αναζητούν και αναζητούνται, χαμένοι και παρόντες, τρομοκρατημένοι και επαναστάτες. Εν αγνοία τους γίνονται ήρωες μιας σπαρταριστής κωμωδίας, χρησιμοποιώντας τα υλικά της μεγάλης φάρσας που είναι η ίδια η ζωή. Δυο υπέροχα πλάσματα κλόουν ή πρωταγωνιστές του τσίρκο.
Ένας άνδρας και μια γυναίκα αναζητούνται. Ένας άνδρας και μια γυναίκα που έχουν τα κλειδιά της διπλανής μας πόρτας. Που μας λένε καλημέρα και που γνωρίζουν το μυστικό για να μας χαρίσουν γέλιο, να μας συγκινήσουν, να τους αγαπήσουμε.
Παναγιώτης Μέντης

Σημείωμα σκηνοθέτη
Η «Αναζήτηση» του Παναγιώτη Μέντη είναι ένα έργο γλυκόπικρο και τολμηρό. Η σύγχρονη δραματουργία μας έχει συνηθίσει στα τολμηρά θέματα, που επιλέγονται συνήθως καλοπροαίρετα για να αφυπνίσουν το κοινό, αλλά που τις περισσότερες φορές έχουν σαν αποτέλεσμα απλώς να προκαλέσουν την περιέργειά του, αν όχι την -υποκριτική- δυσφορία του. Έχουμε δει και ακούσει πια τα πάντα, ή έτσι νομίζουμε. Στην πραγματικότητα δεν δεχόμαστε παρά μόνο πληροφορίες, έστω έντονες, που γρήγορα θα ξεχαστούν χωρίς να αφήσουν κανένα αξιόλογο ερέθισμα, και θα αντικατασταθούν από κάποιες άλλες. Ο Μέντης κάνει ένα έξυπνο κι έντιμο παιχνίδι με το δύσκολο θέμα του: πατώντας γερά στην ασφαλή ηθογραφική παράδοση των άξιων προκατόχων του, την ξεπερνάει υπονομεύοντάς την μέχρι του σημείου να την ανατρέψει με το διαβρωτικό χιούμορ του, που αγγίζει τα όρια του παραλόγου. Έτσι το έργο του ισορροπεί επικίνδυνα ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, κι αυτό γίνεται με πλήρη συνείδηση. Έχουμε να κάνουμε μ’ ένα έργο βαθιά σατιρικό, που δεν χαρίζεται κι ασκεί καλοπροαίρετη κριτική, πάνω από όλα στην ανθρώπινη κατάσταση. Η ασφυκτική οικογενειακή συνθήκη, οι γεμάτες υποκρισία κοινωνικές συμβάσεις, η επιβεβλημένη μιζέρια της καθημερινότητας μπαίνουν στο στόχαστρό του.
Νίκος Σακαλίδης

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ναίφως, Φυλλένια ΣφουγγάρηΆμνετ, Μάγκι Ο'ΦάρελΧριστίνα, Δέσποινα ΜυστακίδουΣυμΠτώματα, Χρίστος ΤσιαήληςΓνώθι σεαυτόν, Μαρία ΠανέτσουInnuendo, Πέτρος ΜπράιλαςΑπαγορευμένη αίθουσα, Φωτεινή Αποστολοπούλου
Η καρδιά που γυρνάει, Το δέρμα είναι η ελαστική θήκη που περιβάλλει το σώμα ολόκληρο, Τα τετράδια ενός θηλαστικού, Φως έρωτας θάνατοςΟυά, Ο φιμωμένοςΌ,τι γυρίζει γύρω μας, Κ. Ευαγγέλου-ΚίσσαΝέλλη Σπαθάρη, Amor FatiΡέουσα σιωπή, Πόπη ΚλειδαράΤα άυλα θηρία της ψυχής, Ευαγγελία ΤσακίρογλουΕνώπιον του βασιλιά, Γρηγόρης Παπαδόπουλος
Ο Λύχνος, Γιώργος ΜανέτταςΤο αίνιγμα του Ερωτόκριτου, Βασιλική ΜακρήΤα τεμάχια, Χρύσα Μαστοροδήμου
Η μάγισσα Βρωμίλα, Φωτεινή ΖαχαριουδάκηΚαρδιόσχημα, Όλγα ΑχειμάστουBlackbird, Matthias BrandtΔεν υπάρχει τέλος, Μαρία Καβούρη