ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Μακιαβέλλι *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο * Στον Όλυμπο της Ζανζιβάρης * Το λίκνο της ζωής * Hippie * Φιλήμων, ο ερευνητής του μεταφυσικού * Οδυσσέας Ντεσάντ, η ερωμένη του σπαθιού και του ρόδου * Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα * Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα * Ουμπούντου ** Νουβέλα: Σκόνη στο πρόσωπο ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία * Ωτακουστής και Το μπλουζ της Κυριακής ** Διηγήματα: Τα χρονικά της Ταμπου-Ρίας * Κόκκινη κλωστή δεμένη * Ανεξίτηλες στιγμές * Οι σκέψεις έστησαν χορό ** Παιδικά: Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! * Βιβλία από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική * Εκείνο το ταξίδι * Μάθε τον φόβο να νικάς! ** Ποίηση: Σύμφωνα συμβίωσης Ουρανού και Κόλασης * Με το βλέμμα του Ομήρου * Κλειδιά στο τραπέζι * PASSA TEMPO * Λοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας * Φαντάσματα * Ο τελευταίος χτύπος * Το βλέμμα του χάους * Η ζωή μου, μια εκκρεμότητα * Φωτόστιχα ** Μαρτυρία: Η φωνή μέσα μου

Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2018

Ανατόλ ή η μάχη των φύλων

Ο Ανατόλ, ένας άντρας που βαδίζει στα χνάρια του Καζανόβα και του Δον Ζουάν, είναι λάτρης του ωραίου φύλου και ζει πάμπολλες περιπέτειες με διάφορες γυναίκες, χωρίς να ικανοποιείται ποτέ. Στο πλάι του ο φίλος του, Μαξ, ρεαλιστής και κυνικός, σχολιάζει τα γεγονότα με τον δικό του τρόπο. Η παράσταση είναι ένα γαϊτανάκι ανθρώπινων σχέσεων, με τον Ανατόλ να συναντάει εφτά γυναίκες, που η καθεμιά τους αντιπροσωπεύει κι έναν διαφορετικό χαρακτήρα και προσωπικότητα. Τελικά τι φταίει που δεν ικανοποιούμαστε σχεδόν ποτέ; Τι ακριβώς είναι η γυναίκα και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στη ζωή ενός άντρα;

Η παράσταση είναι σπιρτόζικη, στακάτη και διασκεδαστική. Ο κύριος Λευτέρης Βασιλάκης υποδύεται έναν χαρακτήρα προκλητικό ερμηνευτικά και καταφέρνει να του δώσει την απαραίτητη ανθρώπινη υπόσταση που χρειάζεται ώστε να τον αγαπήσει το κοινό και να κατανοήσει την ψυχολογία του. Φλερτάρει ασύστολα, δε χάνει ευκαιρία να συναναστραφεί ερωτικά με μια γυναίκα που του αρέσει κι ας έχει ήδη μια γνωριμία (συνήθως κάποιων ημερών), κοντράρεται με τον Μαξ για τα διάφορα και ετερόκλητα θηλυκά που περνάνε από τη ζωή του αλλά καμιά δεν του αφήνει κάτι. Γοητεύεται, παρασύρεται, όπως έγραψα και πριν, δεν ικανοποιείται, ζει μέσα από το φλερτ που καταλήγει σχεδόν εμμονή. Η φυσιογνωμία του κυρίου Λευτέρη Βασιλάκη και η εκφραστικότητά του μαλακώνουν τον ρόλο, που θα μπορούσε να είναι εξίσου κυνικός με τον Μαξ, αδιάφορος απέναντι στις συντρόφους του ή ακόμη χειρότερα να τις πληγώνει εσκεμμένα. Όχι, το χαμόγελό του, η χαρά του όταν ξεκινάει μια νέα περιπέτεια, η ευτυχία που νιώθει και μεταφέρει στον φίλο του είναι γνωρίσματα που κερδίζουν τη συμπάθεια του κοινού και δεν τραγικοποιούν τις καταστάσεις. Ακόμη και οι φοβίες που τον παρακινούν σε τέτοιες πράξεις ξεπηδούν διακριτικά και συγκροτούν έναν πολύπλοκο (με την καλή έννοια) χαρακτήρα.
Η κυρία Τζούλη Σούμα έχει έναν ρόλο αρκετά δύσκολο: να υποδυθεί εφτά διαφορετικές γυναίκες χωρίς να επαναλαμβάνεται ή να τις μετατρέπει σε καρικατούρες. Και τα καταφέρνει πολύ καλά, συστήνοντάς μου μια νέα ηρωίδα σε κάθε σκετς. Αθώα κι αφελής Κόρα που αφήνει τον Ανατόλ να αναρωτιέται αν θα τον απατήσει ποτέ, πληγωμένη και προδομένη Γκάμπριελ που δε διεκδίκησε για την αγάπη της (από τις αγαπημένες μου σκηνές), σκερτσόζα, αισθησιακή και δυναμική Μπίμπη, φοβισμένη από τη ζήλια του Ανατόλ... Έμιλυ, εκκεντρική, αθυρόστομη και αυταρχική Άννυ (πολύ εντυπωσιακό το κοστούμι αυτού του ρόλου), απελπισμένη Πέρσα και προνοητική Ιλόνα είναι πρόσωπα που πάντα θα συναντήσει κάποιος στη δική του καθημερινότητα από την εποχή που γράφτηκε το έργο (1893) μέχρι σήμερα.
Τα γνωρίσματα που κατέγραψε και συγκρότησε ο συγγραφέας Άρτουρ Σνίτσλερ δίνουν ρεαλισμό ενώ τα κωμικοτραγικά γεγονότα που περιγράφει χαρίζουν διαχρονικότητα στο κείμενο και αρκετή τροφή για σκέψη επί των ανθρώπινων σχέσεων.
Τέλος, ο Μαξ, περσόνα του ίδιου του συγγραφέα (στην αρχή μάλιστα της παράστασης καταδικάζεται από ένα αόρατο δικαστήριο για το πικάντικο θέμα του κειμένου, καθώς και για το γεγονός ότι δείχνει τις γυναίκες της εποχής σκαμπρόζικες και ηθικά ελεύθερες) είναι ένας ρόλος σαρκαστικός, που γειώνει τον φίλο του, Ανατόλ, όποτε ονειροβατεί ή αισιοδοξεί. Στιβαρός και κοφτός, με το σαρδόνιο χαμόγελο της σιγουριάς και της βεβαιότητας, μα και της απαξίωσης, ο κύριος Πέρης Μιχαηλίδης δίνει την απαραίτητη κωμική νότα στο κείμενο και στηρίζει τον φίλο του σε όποιες αποφάσεις παίρνει. Σε διαλόγους όπως ο ακόλουθος, το κοινό γελούσε με την καρδιά του:
-Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να είσαι ο εραστής μιας παντρεμένης.
-Υπάρχει. Να είσαι ο σύζυγος»!
Η παράσταση είναι απολαυστική, με ισόποσες δόσεις γέλιου και συγκίνησης, μεταφέρει στον θεατή πολλά νοήματα και μηνύματα ενώ οι ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί στους ρόλους τους. Υπάρχουν ελάχιστα αντικείμενα που όμως χρησιμοποιούνται κατά κόρον δημιουργώντας την απαραίτητη για κάθε σκηνή ατμόσφαιρα. Τα κοστούμια είναι πιστά στο πνεύμα και τις συνθήκες της εποχής (βρισκόμαστε στη Βιέννη, στα τέλη του 19ου αιώνα), με τα φορέματα πρωτίστως της κυρίας Τζούλης Σούμα να τραβάνε τα βλέμματα. Η σκηνοθεσία είναι άρτια, οι εναλλαγές μεταξύ των σκηνών είναι καλοκουρδισμένες και το φινάλε είναι δυνατό και λυτρωτικό. Τελικά, «Ένας άντρας δεν μπορεί να αισθανθεί ασφαλής αν δεν ξέρει πως είναι η αγάπη της γυναίκας», σωστά;
Κλικ για περισσότερα του Πάνου Τουρλή
Συντελούν:
Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Βούρος
Μετάφραση Επιλόγου: Γιάννης Καλιφατίδης
Κοστούμια: Δημήτρης Ντάσιος
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Γιάννης Βούρος
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Επιμέλεια κίνησης: Φρόσω Κορρού
Βοηθός σκηνοθέτη: Τζωρτζίνα Κώνστα
Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Τσιρίκος
Μακιγιάζ: Βαγγέλης Θώδος
Φωτογραφίες: Olsi Mane
Teaser & Trailer: Άλκης Σδούγκος- Art Productions
Επικοινωνία: Τζίνα Φουντουλάκη

Παίζουν:
Μαξ: Πέρης Μιχαηλίδης
Οι εφτά γυναίκες του έργου: Τζούλη Σούμα
Ανατόλ: Λευτέρης Βασιλάκης

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30 στο θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8-12, Κάτω Πετράλωνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Οδυσσέας Ντεσάντ, Φώτης ΚατσιμπούρηςΤο μπλουζ της Κυριακής, Νατάσσα ΚαραμανλήΤο λίκνο της ζωής, Νίκος ΣυράκηςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΕκείνο το ταξίδι, Ανδρονίκη ΔακορούΣκόνη στο πρόσωπο, Νίκος ΙατρούHippie, P. Coelho
Ουμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΟ τελευταίος χτύπος, Αλέξανδρος ΠετρόχειλοςΣύμφωνα Συμβίωσης Ουρανού και ΚόλασηςΗ φωνή μέσα μου, Κων. ΙωακειμίδηςΦιλήμων ο ερευνητής του μεταφυσικού, Ευάγγελος ΙωσηφίδηςΚλειδιά στο τραπέζι, Χ. ΜαστοροδήμουΤο βλέμμα του χάους, Μαγδαληνή Τσακάλωφ
Μάθε τον φόβο να νικάς, Βούλα ΠαπατσιφλικιώτηΦωτόστιχα, Νίκος ΒαρδάκαςΗ ζωή μου, μια εκκρεμότητα, Άντρη ΙωάννουΟι σκέψεις έστησαν χορό, Τζωρτζίνα ΚουριαντάκηΣτον Όλυμπο της Ζανζιβάρης, Δημήτρης Βαγενάς
Κόκκινη κλωστή δεμένη, Ζωρζ ΣαρήΜε το βλέμμα του Ομήρου, Ε.Α. Σαλβάρης
Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα, Gaston LerouxΤα χρονικά της Ταμπου-Ρίας, Χρυσούλα ΔιπλάρηΑνεξίτηλες στιγμές, Καλλιόπη ΠαπουτσήPASSA TEMPO, Σύλβα ΓάλβαΦαντάσματα, Φώτης ΣκουρλέτηςΛοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας, Ζωή ΓκαϊδατζήΟι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα