ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Αδελφές Papin *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκι * Ανένταχτα, Ν. Καββαδία * Αναρχικός τραπεζίτης, Φ. Πεσσόα * Η πτώση, Α. Καμύ * Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Το τελευταίο παιχνίδι * Κάποτε ένας πυροβολισμός... * Αυτοκράτωρ Αδριανός *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Γαμήλιο συμβόλαιο * Ερωτευμένες πόρνες * Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα * Όλα αυτά θα σ' τα δώσω * Το εισιτήριο * Ήσουν πάντα εκεί * Διπλή ταυτότητα * Η αηδονόπιτα * Το θηρίο στο πιάνο * Μετάξι * Η συμφωνία των λεόντων * Όσα οι ψυχές δεν λησμονούν * Resort * Απλώς έτυχε * Μες τη νύχτα του κόσμου ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Πικρός εξωγήινος * Αυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά * Έρωτες υπέρ μεν άγαν * Στη χαραγή της 28ης σελήνης * Κομμάτια ζωής * Επτά χρόνια στο αμόνι ** Παιδικά: Γράμμα στον μπαμπά και τη μαμά που μαλώνουν * Το κασελάκι και άλλες τρεις ιστορίες για ξυλοκόπους και παράδες * Η κουκουβάγια η τετραγωνομάτα * Ο μαγεμένος καθρέφτης και Ένας αδικοχτυπημένος από τη μοίρα γίγαντας * Αποστολή... ΤΕΡΑΤΕΞ * Δεν θα σε πειράξει κανείς ** Ποίηση: Με το βλέμμα του Ομήρου * Μηναυγή * Ταξιανθίες στοχασμών ** Χαϊκού: Δεύτερη φύση

Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2018

Ανατόλ ή η μάχη των φύλων

Ο Ανατόλ, ένας άντρας που βαδίζει στα χνάρια του Καζανόβα και του Δον Ζουάν, είναι λάτρης του ωραίου φύλου και ζει πάμπολλες περιπέτειες με διάφορες γυναίκες, χωρίς να ικανοποιείται ποτέ. Στο πλάι του ο φίλος του, Μαξ, ρεαλιστής και κυνικός, σχολιάζει τα γεγονότα με τον δικό του τρόπο. Η παράσταση είναι ένα γαϊτανάκι ανθρώπινων σχέσεων, με τον Ανατόλ να συναντάει εφτά γυναίκες, που η καθεμιά τους αντιπροσωπεύει κι έναν διαφορετικό χαρακτήρα και προσωπικότητα. Τελικά τι φταίει που δεν ικανοποιούμαστε σχεδόν ποτέ; Τι ακριβώς είναι η γυναίκα και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στη ζωή ενός άντρα;

Η παράσταση είναι σπιρτόζικη, στακάτη και διασκεδαστική. Ο κύριος Λευτέρης Βασιλάκης υποδύεται έναν χαρακτήρα προκλητικό ερμηνευτικά και καταφέρνει να του δώσει την απαραίτητη ανθρώπινη υπόσταση που χρειάζεται ώστε να τον αγαπήσει το κοινό και να κατανοήσει την ψυχολογία του. Φλερτάρει ασύστολα, δε χάνει ευκαιρία να συναναστραφεί ερωτικά με μια γυναίκα που του αρέσει κι ας έχει ήδη μια γνωριμία (συνήθως κάποιων ημερών), κοντράρεται με τον Μαξ για τα διάφορα και ετερόκλητα θηλυκά που περνάνε από τη ζωή του αλλά καμιά δεν του αφήνει κάτι. Γοητεύεται, παρασύρεται, όπως έγραψα και πριν, δεν ικανοποιείται, ζει μέσα από το φλερτ που καταλήγει σχεδόν εμμονή. Η φυσιογνωμία του κυρίου Λευτέρη Βασιλάκη και η εκφραστικότητά του μαλακώνουν τον ρόλο, που θα μπορούσε να είναι εξίσου κυνικός με τον Μαξ, αδιάφορος απέναντι στις συντρόφους του ή ακόμη χειρότερα να τις πληγώνει εσκεμμένα. Όχι, το χαμόγελό του, η χαρά του όταν ξεκινάει μια νέα περιπέτεια, η ευτυχία που νιώθει και μεταφέρει στον φίλο του είναι γνωρίσματα που κερδίζουν τη συμπάθεια του κοινού και δεν τραγικοποιούν τις καταστάσεις. Ακόμη και οι φοβίες που τον παρακινούν σε τέτοιες πράξεις ξεπηδούν διακριτικά και συγκροτούν έναν πολύπλοκο (με την καλή έννοια) χαρακτήρα.
Η κυρία Τζούλη Σούμα έχει έναν ρόλο αρκετά δύσκολο: να υποδυθεί εφτά διαφορετικές γυναίκες χωρίς να επαναλαμβάνεται ή να τις μετατρέπει σε καρικατούρες. Και τα καταφέρνει πολύ καλά, συστήνοντάς μου μια νέα ηρωίδα σε κάθε σκετς. Αθώα κι αφελής Κόρα που αφήνει τον Ανατόλ να αναρωτιέται αν θα τον απατήσει ποτέ, πληγωμένη και προδομένη Γκάμπριελ που δε διεκδίκησε για την αγάπη της (από τις αγαπημένες μου σκηνές), σκερτσόζα, αισθησιακή και δυναμική Μπίμπη, φοβισμένη από τη ζήλια του Ανατόλ... Έμιλυ, εκκεντρική, αθυρόστομη και αυταρχική Άννυ (πολύ εντυπωσιακό το κοστούμι αυτού του ρόλου), απελπισμένη Πέρσα και προνοητική Ιλόνα είναι πρόσωπα που πάντα θα συναντήσει κάποιος στη δική του καθημερινότητα από την εποχή που γράφτηκε το έργο (1893) μέχρι σήμερα.
Τα γνωρίσματα που κατέγραψε και συγκρότησε ο συγγραφέας Άρτουρ Σνίτσλερ δίνουν ρεαλισμό ενώ τα κωμικοτραγικά γεγονότα που περιγράφει χαρίζουν διαχρονικότητα στο κείμενο και αρκετή τροφή για σκέψη επί των ανθρώπινων σχέσεων.
Τέλος, ο Μαξ, περσόνα του ίδιου του συγγραφέα (στην αρχή μάλιστα της παράστασης καταδικάζεται από ένα αόρατο δικαστήριο για το πικάντικο θέμα του κειμένου, καθώς και για το γεγονός ότι δείχνει τις γυναίκες της εποχής σκαμπρόζικες και ηθικά ελεύθερες) είναι ένας ρόλος σαρκαστικός, που γειώνει τον φίλο του, Ανατόλ, όποτε ονειροβατεί ή αισιοδοξεί. Στιβαρός και κοφτός, με το σαρδόνιο χαμόγελο της σιγουριάς και της βεβαιότητας, μα και της απαξίωσης, ο κύριος Πέρης Μιχαηλίδης δίνει την απαραίτητη κωμική νότα στο κείμενο και στηρίζει τον φίλο του σε όποιες αποφάσεις παίρνει. Σε διαλόγους όπως ο ακόλουθος, το κοινό γελούσε με την καρδιά του:
-Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να είσαι ο εραστής μιας παντρεμένης.
-Υπάρχει. Να είσαι ο σύζυγος»!
Η παράσταση είναι απολαυστική, με ισόποσες δόσεις γέλιου και συγκίνησης, μεταφέρει στον θεατή πολλά νοήματα και μηνύματα ενώ οι ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί στους ρόλους τους. Υπάρχουν ελάχιστα αντικείμενα που όμως χρησιμοποιούνται κατά κόρον δημιουργώντας την απαραίτητη για κάθε σκηνή ατμόσφαιρα. Τα κοστούμια είναι πιστά στο πνεύμα και τις συνθήκες της εποχής (βρισκόμαστε στη Βιέννη, στα τέλη του 19ου αιώνα), με τα φορέματα πρωτίστως της κυρίας Τζούλης Σούμα να τραβάνε τα βλέμματα. Η σκηνοθεσία είναι άρτια, οι εναλλαγές μεταξύ των σκηνών είναι καλοκουρδισμένες και το φινάλε είναι δυνατό και λυτρωτικό. Τελικά, «Ένας άντρας δεν μπορεί να αισθανθεί ασφαλής αν δεν ξέρει πως είναι η αγάπη της γυναίκας», σωστά;
Κλικ για περισσότερα του Πάνου Τουρλή
Συντελούν:
Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Βούρος
Μετάφραση Επιλόγου: Γιάννης Καλιφατίδης
Κοστούμια: Δημήτρης Ντάσιος
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Γιάννης Βούρος
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Επιμέλεια κίνησης: Φρόσω Κορρού
Βοηθός σκηνοθέτη: Τζωρτζίνα Κώνστα
Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Τσιρίκος
Μακιγιάζ: Βαγγέλης Θώδος
Φωτογραφίες: Olsi Mane
Teaser & Trailer: Άλκης Σδούγκος- Art Productions
Επικοινωνία: Τζίνα Φουντουλάκη

Παίζουν:
Μαξ: Πέρης Μιχαηλίδης
Οι εφτά γυναίκες του έργου: Τζούλη Σούμα
Ανατόλ: Λευτέρης Βασιλάκης

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30 στο θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8-12, Κάτω Πετράλωνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απλώς έτυχε, Βάγια ΜπαλήΗ συμφωνία των λεόντων, Βαγγέλης ΒουραζάνηςΗ αηδονόπιτα, Ισίδωρος ΖουργόςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΤο θηρίο στο πιάνο, Mary WestmacottΌσα οι ψυχές δεν λησμονούν, Δήμητρα ΠαναρίτηΣτη χαραγή της 28ης σελήνης, Θεόδωρος Πάλλας
Ο μαγεμένος καθρέφτης, Νανά ΜπροδήμαΗ κουκουβάγια η τετραγωνομάτα, Αννέτα ΜαρκογιαννάκηΤο κασελάκι και άλλες τρεις ιστορίες για ξυκολόπους και παράδες, Θ. ΊνταςΤαξιανθίες στοχασμών, Όλγα Κανελλοπούλου-ΝτινοδήμουΔεν θα σε πειράξει κανείς, Βασίλης ΚουτσιαρήςΔεύτερη φύση, Α. ΞηρογιάννηResort, Μιχάλης Κατράκης
Ένας αδικοχτυπημένος από τη μοίρα γίγαντας, Νανά ΜπροδήμαΈρωτες υπέρ μεν άγαν, Ρένια Αβαράκη-ΑγραφιώτηΑυτό το βιβλίο θα αυτοκαταστραφεί σε 20 λεπτά, Χαρά ΧρυσάφηΔιπλή ταυτότητα, Μ.Π. ΧάντιξΜετάξι, Νεκταρία Ζαγοριανάκου-Μακρυδήμα
Μηναυγή, Ευτυχία ΚατελανάκηΑποστολή...ΤΕΡΑΤΕΞ, Σταυρούλα Παγώνα
Γράμμα στον μπαμπά και τη μαμά που μαλώνουν, Γιώργος ΜπουμπούσηςΠικρός εξωγήινος, Σπύρος ΒρεττόςΜε το βλέμμα του Ομήρου, Εντμόντ-Ανδρέας ΣαλβάρηςΌλα αυτά θα σ' τα δώσω, Ντολόρες ΡεδόντοΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παναγιώτης ΚολέληςΜες τη νύχτα του κόσμου, Μαγδαληνή Θωμά