ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Αυτοκράτωρ Αδριανός * Μακιαβέλλι *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο * Στον Όλυμπο της Ζανζιβάρης * Το λίκνο της ζωής * Hippie * Φιλήμων, ο ερευνητής του μεταφυσικού * Οδυσσέας Ντεσάντ, η ερωμένη του σπαθιού και του ρόδου * Οι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα * Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα * Ουμπούντου ** Νουβέλα: Σκόνη στο πρόσωπο ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία * Ωτακουστής και Το μπλουζ της Κυριακής ** Διηγήματα: Τα χρονικά της Ταμπου-Ρίας * Κόκκινη κλωστή δεμένη * Ανεξίτηλες στιγμές ** Παιδικά: Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! * Βιβλία από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική * Εκείνο το ταξίδι * Μάθε τον φόβο να νικάς! ** Ποίηση: Σύμφωνα συμβίωσης Ουρανού και Κόλασης * Με το βλέμμα του Ομήρου * Κλειδιά στο τραπέζι * PASSA TEMPO * Λοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας * Φαντάσματα * Ο τελευταίος χτύπος * Το βλέμμα του χάους * Η ζωή μου, μια εκκρεμότητα * Φωτόστιχα ** Μαρτυρία: Η φωνή μέσα μου

Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2018

Χτυποκάρδια στο θρανίο

Πηγαίνοντας στο θέατρο Ήβη για να δεις αυτήν την παράσταση ξέρεις εξ αρχής τί ακριβώς πας να δεις και αυτομάτως θέλοντας και μη κάνεις σύγκριση με την αξεπέραστη ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, αναμετριέσαι με τις παιδικές σου αναμνήσεις, συγκινείσαι με τα χρόνια που περνούν και σε αφήνουν πίσω.

Ας γράψω την υπόθεση του έργου για τυπικούς λόγους κυρίως, γιατί πραγματικά δεν νομίζω ότι υπάρχει Έλληνας ή Ελληνίδα που να μην την ξέρει. Η Λίζα Πετροβασίλη, μαθήτρια της 7ης τάξης του Γυμνασίου (βρισκόμαστε στην δεκαετία του 1960 όταν υπήρχε μόνο Γυμνάσιο και οι τάξεις ήταν οκτώ) δεν έχει διαβάσει καλά και αποφασίζει να κάνει σκασιαρχείο, για αυτόν το λόγο προφασίζεται την άρρωστη. Ο πατέρας της που είναι κλασικός χαζομπαμπάς, καλεί αμέσως τον γιατρό. Η Λίζα ερωτεύεται τον ώριμο χειρουργό που είναι και καθηγητής πανεπιστημίου και παντρεύονται. Λίγους μήνες όμως μετά νιώθει πλήξη αφού ο σύζυγός της έχει βεβαρημένο επαγγελματικό πρόγραμμα και νοσταλγεί τα σχολικά της χρόνια, έτσι αποφασίζει να ξαναρχίσει να φοιτά στο σχολείο προκειμένου να πάρει το απολυτήριό της και να κάνει παρέα με τις αγαπημένες της φίλες. Όλο αυτό το σχέδιο γίνεται κρυφά από τον άντρα της. Αυτός καταλαβαίνει από διάφορες συγκυρίες ότι του λέει ψέματα και φαντάζεται ότι τον απατά. Μετά από αρκετές παρεξηγήσεις με τον σύζυγο αλλά και τους καθηγητές αποκαλύπτεται η αλήθεια και έχουμε ένα λυτρωτικό και αγαπησιάρικο ευτυχισμένο τέλος (ένα τέλος που μόνο στις παλιές ελληνικές ταινίες υπάρχει).

Ας έρθουμε τώρα στη παράσταση που είδα εγώ στο θέατρο Ήβη. Η Κατερίνα Γερονικολού καλείται να γίνει Βουγιουκλάκη. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη, καλώς κακώς μία ήταν -όπως άλλωστε όλοι μας- ο καθένας μας έχει την δική του ξεχωριστή οντότητα. Συμφωνώ απόλυτα λοιπόν, με την απόφαση της Γερονικολού να μην βάψει τα μαλλιά της ξανθιά και να μην μιμηθεί την αείμνηστη Βουγιουκλάκη. Αυτή η νέα κοπέλα έχει το δικό της ταπεραμέντο και το δείχνει. Καταφέρνει να επιδείξει την κατάλληλη γυναικεία τσαχπινιά χωρίς υπερβολές και χωρίς να μιμείται το γυναικείο πρότυπο που ανέδειξε η συγχωρεμένη η Αλίκη.
Ο Ορέστης Τζιόβας ως σύζυγος της Λίζας, σεβάσμιος καθηγητής της ιατρικής, είναι αρκετά πετυχημένος, καταπληκτικός στις εκφράσεις του. Θα τον ήθελα λίγο πιο δραστήριο στα μουσικοχορευτικά σκετς.
Ο Νίκος Γαλανός ως μπαμπάς της Λίζας, ήταν απλά εκπληκτικός, κατάφερε να δείξει τον χαζομπαμπά που κατά βάθος θέλει να έχει η κάθε κοπέλα. Του δίνω χίλια μπράβο γιατί μας έδειξε έναν τελείως διαφορετικό μπαμπά από εκείνον του Κωνσταντάρα. Έχτισε μόνος του τον ρόλο.
Η Νίκη Παλληκαράκη είναι η μαμά της Λίζας. Βρήκα την ερμηνεία της κάπως υπερβολική και δεν μου άρεσε ιδιαίτερα.
Ο Κώστας Βουτσάς υποδύεται τον ρόλο του Διονύση Παπαγιαννόπουλου. Γέρασε ο Βουτσάς και δεν το πήρε και ο ίδιος είδηση. Πάνω στην σκηνή περπατά πλέον με δυσκολία και στις περισσότερες στιγμές τον συντροφεύει και τον υποβαστάζει η Μάρω Κοντού. Παρόλα αυτά, βλέπουμε έναν παλαίμαχο, εξαιρετικό ηθοποιό που επιθυμεί να βρίσκεται κοντά μας.
Η Μάρω Κοντού παραμένει ψηλή και όμορφη, παίζει τον ρόλο της διευθύντριας του σχολείου. Αυστηρή, επιβλητική, μας επιφυλάσσει μια έκπληξη όταν τραγουδά πάνω στη σκηνή.
Η Σοφία Βογιατζάκη υποδύεται την Τασία, την πιστή υπηρέτρια της Λίζας που μοιράζεται μαζί της το μεγάλο μυστικό της. Δίνει μια όμορφη κωμική νότα στον ρόλο της.
Αυτοί που δεν μου άρεσαν καθόλου είναι το ζευγάρι που υποδύονται τους ρόλους του φιλικού ζευγαριού, του δικηγόρου και της γυναίκας του. Θεωρώ ότι το λάθος δεν είναι δικό τους αλλά της σκηνοθετικής εντολής: παίξτε ως καρικατούρες. Δεν υπήρχε κανένας λόγος ο δικηγόρος να είναι ψευδός και να χύνει το ποτό του, όπως δεν υπήρχε κανένας λόγος η γυναίκα του να υπερβάλλει τόσο πολύ στα λεγόμενά της. Κατανοώ την ανάγκη για γέλιο, αλλά το σενάριο του Σακελλάριου είναι τόσο πετυχημένο με τόσο έξυπνους διαλόγους που ειλικρινά δεν χρειαζόταν να δούμε αυτή την υπερβολή. Δεν γνωρίζω να σας πω ποιοι ηθοποιοί υποδύονταν τους εν λόγω ρόλους, αφού στο θέατρο δεν υπήρχε διαθέσιμο πρόγραμμα προς πώληση αλλά ούτε καν ένα ενημερωτικό φυλλάδιο. Στη ερώτησή μου σχετικά μου απάντησαν ότι είναι νωρίς ακόμα και δεν έχει εκτυπωθεί το πρόγραμμα. Το έχω ξαναγράψει: αυτές οι απαράδεκτες προχειρότητες συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα. Δεν είναι δυνατόν να ανεβαίνει ένα έργο στο θέατρο και να μην υπάρχει ούτε καν ένα φυλλάδιο με τα ονόματα των συντελεστών. Δείχνει ασέβεια κυρίως για τους ίδιους τους εμπλεκόμενους και τη δουλειά τους.

Η σκηνοθεσία του Λάκη Λαζόπουλου είναι μέτρια, αυτό το λέω γιατί έδωσε λανθασμένες οδηγίες στους ηθοποιούς που υποδύονταν το φιλικό ζευγάρι, δεν βοήθησε όσο θα έπρεπε τον Τζιόβα και την Παλληκαράκη, χρησιμοποίησε την εύκολη και διόλου θεατρική λύση των βιντεοσκοπημένων σκηνών.
Τα σκηνικά χωρίς να είναι ιδιαίτερα φανταχτερά και ξεχωριστά, είναι εναλλασσόμενα: η κρεβατοκάμαρα της Λίζας, το σαλονάκι του παντρεμένου ζευγαριού, η τάξη του σχολείου, ο διάδρομος του σχολείου, το καφέ που συναντά η Λίζα τον προγυμναστή της.
Τα κουστούμια είναι πολύ πλούσια, Η Κατερίνα Γερονικολού φορά τουλάχιστον πέντε κουστούμια εκτός της σχολικής της ποδιάς. Το ίδιο ισχύει για όλους σχεδόν τους ηθοποιούς, ειδικά τις γυναίκες.
Έγινε χρήση βίντεο (πολλές σκηνές τις βλέπαμε κινηματογραφημένες) που για εμένα δεν χρειαζόταν· να πω την αλήθεια, έχει αρχίσει να με κουράζει η τόσο μεγάλη χρήση βίντεο στο θέατρο, την οποία θεωρώ ως εύκολη λύση. Άλλη η μία τέχνη, άλλη η άλλη.

Στο έργο ακούστηκαν δύο τραγούδια του Χατζιδάκι που ακούγονταν στο «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο»· τα πρόσθεσαν και αυτά, προφανώς για να ακουστεί η καταπληκτική αυτή μουσική. Κι αυτός είναι ένας καλός λόγος για να πάτε να δείτε αυτό το έργο: η αγέραστη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι και οι καταπληκτικοί διάλογοι του Αλέκου Σακελλάριου.
Κλικ για περισσότερα της Εύης Ρούτουλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Οδυσσέας Ντεσάντ, Φώτης ΚατσιμπούρηςΤο μπλουζ της Κυριακής, Νατάσσα ΚαραμανλήΤο λίκνο της ζωής, Νίκος ΣυράκηςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΕκείνο το ταξίδι, Ανδρονίκη ΔακορούΣκόνη στο πρόσωπο, Νίκος ΙατρούHippie, P. Coelho
Ουμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΟ τελευταίος χτύπος, Αλέξανδρος ΠετρόχειλοςΣύμφωνα Συμβίωσης Ουρανού και ΚόλασηςΗ φωνή μέσα μου, Κων. ΙωακειμίδηςΦιλήμων ο ερευνητής του μεταφυσικού, Ευάγγελος ΙωσηφίδηςΚλειδιά στο τραπέζι, Χ. ΜαστοροδήμουΤο βλέμμα του χάους, Μαγδαληνή Τσακάλωφ
Βιβλία για παιδιάΦωτόστιχα, Νίκος ΒαρδάκαςΗ ζωή μου, μια εκκρεμότητα, Άντρη ΙωάννουΜάθε τον φόβο να νικάς, Βούλα ΠαπατσιφλικιώτηΣτον Όλυμπο της Ζανζιβάρης, Δημήτρης Βαγενάς
Κόκκινη κλωστή δεμένη, Ζωρζ ΣαρήΜε το βλέμμα του Ομήρου, Ε.Α. Σαλβάρης
Το άρωμα της γυναίκας με τα μαύρα, Gaston LerouxΤα χρονικά της Ταμπου-Ρίας, Χρυσούλα ΔιπλάρηΑνεξίτηλες στιγμές, Καλλιόπη ΠαπουτσήPASSA TEMPO, Σύλβα ΓάλβαΦαντάσματα, Φώτης ΣκουρλέτηςΛοβοτομές τελευταίας τεχνολογίας, Ζωή ΓκαϊδατζήΟι Άγιοι τόποι του Σεμπάστιαν Λιαργκόβα