Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Από την Κέρκυρα στην Αίγυπτο με μια βαλίτσα όνειρα * Αδαμάντινα τείχη: Φιανκέτο * Ματωμένος Δούναβης * Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! ** Ποίηση: Θαλασσινό μονόπρακτο στο Αιγαίο * Και χορεύω τις νύχτες * Δεύτερη φωνή Ι ** Διάφορα άλλα: Η αγάπη είναι η απάντηση * Πλάτωνας κατά Διογένη Λαέρτιο * Παζλ γυναικών ** Παιδικά: Τα βάσανα του Τεό και της Λέας * Η μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση * Η λέσχη των φαντασμάτων * Το μαγικό καράβι των Χριστουγέννων * Ο αστερισμός των παραμυθιών * Οι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί * Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου * Ο Κάγα Τίο... στην Ελλάδα ** Νουβέλες: Πορσελάνινες κούκλες * Το δικό μου παιδί * Όταν έπεσε η μάσκα

Η Τζούλι Τσόλκα και η Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ

Η Τζούλι Τσόλκα απαντά τις ερωτήσεις μου για την παράσταση «Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ» στην οποία πρωταγωνιστεί.

Πόσο ταυτίζεστε και πόσο διαφοροποιήστε από τον χαρακτήρα που υποδύεστε;
Τ.Τ.: Νομίζω ότι δεν ταυτίζομαι πουθενά με τον ρόλο. Μόνο διαφορές βρίσκω. Το μόνο μικρό, ας το πούμε, κοινό είναι το ότι και η «Άμα» και εγώ βρεθήκαμε σε ξένο τόπο μόνες. Γι’ αυτό και τον βρίσκω τον πιο κόντρα ρόλο μέχρι στιγμής στην καριέρα μου πράγμα που με εξιτάρει σε πολλά επίπεδα.

Υπήρξαν δυσκολίες; Ποιες ήταν αυτές και πώς ξεπεράστηκαν;
Τ.Τ.: Η «Άμα» είναι μια Σύρια μάνα, πρόσφυγας που έρχεται σε μια χώρα χωρίς να το θέλει, μαζί με το παιδί της, τη Νούρα. Δύσκολη συνθήκη από μόνη της. Το κείμενο της Βάσιας Αργέντη από την άλλη είναι πολύ ζωντανό, δυνατό, ικανό να σε «πετάξει» από τον ρόλο αν ξεφύγεις. Θέλει πολύ μέτρημα και πειθαρχία επί σκηνής γιατί έχει επιπλέον την δυσκολία να είναι σαν δυο μεγάλοι μονόλογοι που μπαίνουν ο ένας μέσα στον άλλο. Έχει μόνο δυσκολίες, μα για μένα έτσι έχει αξία και νόημα. Σε κάθε παράσταση ανακαλύπτω και κάτι καινούργιο για μένα, για τον ρόλο, για όλο τον θίασο και πως επικοινωνούμε επί σκηνής. Είναι πολύ ωραίο ταξίδι η παράστασή μας και χαίρομαι που είμαι μέρος της.

Αν έπρεπε να περιγράψετε την παράσταση με τρεις λέξεις, ποιες θα ήταν αυτές;
Τ.Τ.: Είμαστε όλοι άνθρωποι.

Τι θέλετε να μείνει στο θεατή μετά το κλείσιμο της αυλαίας;
Τ.Τ.: Θέλω να θυμηθεί, να προβληματιστεί, να ξυπνήσει από το ζομπισμό της οθόνης και να δει πραγματικά δίπλα του πως υπάρχει ανάγκη για ανθρωπιά. Για ενσυναίσθηση. Να θυμηθούμε πως υπήρξαμε κι εμείς πρόσφυγες, μετανάστες, πως πονέσαμε κι εμείς κάποτε σε ξένο τόπο. Κι αντί να είμαστε βίαιοι με κάθε τρόπο να αγαπιόμαστε λίγο παραπάνω.
Στην υπόθεση...
Η ηθική τελειότητα μοιάζει να είναι ο οδηγός στη ζωή του ενός ήρωα (Αλέξανδρος), αλλά δυστυχώς η ζωή πολλές φορές μας γεμίζει ψευδαισθήσεις προερχόμενες από το συλλογικό ασυνείδητο που δεν μπορούμε να τις διαχειριστούμε, και σε έναν τέτοιο σκόπελο σκοντάφτει ο Αλέξανδρος.
Παράλληλα, οι κεντρικές ηρωίδες μας (μητέρα της Νούρα και η Νούρα) αποζητούν, όχι το δυτικό όνειρο όπως κάνουν οι μετανάστες, αλλά μία ανθρώπινη ζωή. Μια ζωή δίχως διώξεις, εγκλήματα και πολέμους. Όπως λέει, η Νούρα μας: «μαμά στις χούφτες μου έχω φυλάξει λίγο ήλιο». Αυτόν τον ήλιο
αποζητούν. Στο έργο αυτό μας παρουσιάζεται μία διπλή Οδύσσεια: Του δυτικού ανθρώπου που τα έχει «όλα» και στέκεται θύμα αυτής της ιδανικής συνθήκης και των προσφύγων που, η ζωή τους μοιάζει το απόβλητο ενός συστήματος που δεν δείχνει στάλα συμπόνιας.

Συντελεστές:
Πρωτότυπο κείμενο: Βάσια Αργέντη
Πρωτότυπη μουσική: Ανδρέας Καρανίκας
Σκηνοθεσία: Βάσια Αργέντη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Καρνάτσου
Ενδυματολόγος: Νίκος Τριανταφύλλου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Ανθή Χατζηαποστόλου
Μακιγιάζ: Μαρία Φαρούπου
Φωτογραφία: Γιώργος Χατζηιωάννου, Δέσποινα Ζαχαρίτσεφ
Σκηνικά: Art In Art
Σχεδιασμός φωτισμών: Μανώλης Μπράτσης
Γραφίστας: Γιάννης Παπαστάθης
Παραγωγή: Art In Art
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού (A-priori)

Παίζουν: Αρετή Κετιμέ, Τζούλι Τσόλκα, Γιάννης Χαντέλης, Θεώνη Φύτρου, Σωτηρία Χρυσικοπούλου
Στο πιάνο ζωντανά ο Ανδρέας Καρανίκας

Κάθε Κυριακή στις 21.00 στο θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8, Γκάζι, 2103428650

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
΄΄Εξι τίτλοι από τις εκδόσεις ΕλκυστήςΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΤο μαγικό καράβι των Χριστουγέννων, Θάνου ΚωστάκηΗ λέσχη των φαντασμάτων, Κυριακής ΑκριτίδουΟ αστερισμός των παραμυθιών, Λίτσας ΚαποπούλουΟ Κάγα Τίο... στην Ελλάδα, Καλλιόπης ΡάικουΠαζλ γυναικών, Σοφίας Σπύρου
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΗ μάγισσα Θερμουέλα σε κρίση, Χριστόφορου ΧριστοφόρουΠλάτωνας κατά Διογένη ΛαέρτιοΚαι χορεύω τις νύχτες, Γαβριέλλας ΝεοχωρίτουΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούΠορσελάνινες κούκλες, Δέσποινας ΔιομήδουςΜατωμένος Δούναβης, Παρασκευής Καριώτου
Το δικό μου παιδί!, Γιώργου ΓουλτίδηΤα βάσανα του Τεό και της Λέας, MuzoΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Η Αμάντα Κουραμπιέ, η μαμά μου, Ελένης ΦωτάκηΟι κυρίες και οι κύριοι Αριθμοί, Κωνσταντίνου ΤζίμαΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη