1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Εγγραφή στο newsletter *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κ.λ.π. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αναστρέψιμα υλικά * Επιστροφή στο Highgate * Το ποτάμι * Τα τεμάχια * Τα άυλα θηρία της ψυχής * Amor Fati * Το αίνιγμα του Ερωτόκριτου * Ενώπιον του βασιλιά * Blackbird * Άμνετ * Innuendo * Ο Λύχνος * Χριστίνα ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Νάντια μου, ο ήλιος της Βοστώνης ** Ποίηση: Ρέουσα σιωπή * Το τίποτα που πλέει ευτυχισμένο * Το παιδί και ο άγγελος * ΣυμΠτώματα * Καρδιόσχημα * Ουά * Ναίφως ** Νουβέλα: Αγαπητή μου Ευδοξία * Απαγορευμένη αίθουσα ** Άλλα: Έρως λυσιμελής * Γνώθι σεαυτόν * Ό,τι γυρίζει γύρω μας * Σειρά Παράξενες Μέρες στην Ευρώπη ** Παιδικά - Εφηβικά και Παραμύθια: Δεν υπάρχει τέλος * Η μάγισσα Βρωμίλα

Τρίτη, 4 Ιουνίου 2019

Το άνθος της ζωής


Το άνθος της ζωής είναι το δεύτερο μυθιστόρημα της Λαρισαίας Γκανέτσα Ιωάννας. Είχε προηγηθεί το βιβλίο της «Ο έρωτας δε θέλει τίτλο» από τις εκδόσεις Bookstars.

To «Άνθος της ζωής» είναι ένα ερωτικό μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται με φόντο τη Σκωτία όταν ο ήρωας μετακομίζει στο Εδιμβούργο για να εργαστεί ως γεωπόνος-ερευνητής στο Βοτανικό κήπο.
Μέσα από τη γνωριμία του με τη γοητευτική Φρέγια θα βιώσει έναν έντονο έρωτα που θα περάσει σκοπέλους και υφάλους, θα χρωματιστεί από μια γκάμα μεταπτώσεων με εξάρσεις και υφέσεις που συναντά κανείς στο ερωτικό μυθιστόρημα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, για να οδηγηθεί τελικά μέσα από την απογοήτευση του ανεκπλήρωτου έρωτα που θα βιώσει αρχικά στην κορύφωση, τη λύτρωση ή ακόμη και την αρχαιοελληνική κάθαρση ενδεχομένως και όλα αυτά μαζί. Αυτό δεν είναι άλλωστε ο έρωτας;

Η Γκανέτσα ξεκινά το μυθιστόρημα της επιλέγοντας ως εποχή το καλοκαίρι, όχι τυχαία, αφού στη θεωρία του μυθιστορήματος το καλοκαίρι συνδέεται με το ρομάντζο και τα ερωτικά μυθιστορήματα. Εκείνο που διαφοροποιεί αυτό το ερωτικό μυθιστόρημα από την πλειάδα του είδους του είναι η εξαιρετική δεινότητα με την όποια η συγγραφέας μας παραδίδει μια φυσική, λιτή γραφή, με άρτια δομημένο λόγο χωρίς εξάρσεις και βερμπαλισμούς καταφέρνοντας ωστόσο να διεγείρει έντονα συναισθήματα, εικόνες και ιδέες μέσα από τον εύγλωττο χειρισμό των λέξεων ενώ παράλληλα ο αναγνώστης αντλεί σημαντικές πληροφορίες για ονόματα, φυτά, αρχαίες ιστορίες του έρωτα με ένα τρόπο αβίαστο και συνάμα γοητευτικό.

Πρωτοπρόσωπη γραφή, εστιασμένη στην ψυχοσύνθεση του συγγραφέα που εναλλάσσεται καθώς οι εποχές στο Βοτανικό κήπο για να οδηγηθεί όπως ο συνονόματος του Οδυσσέας στην ανακάλυψη του «εγώ» του μέσα από την επιθυμία του για ένα «άλλο» πρόσωπο θυμίζοντας μας τις φροϋδικές θεωρίες περί επιθυμίας. Καθόλου τυχαία λοιπόν δεν είναι ούτε η επιλογή των ονομάτων αφού ο ήρωας σαν ένας σύγχρονος Οδυσσέας θα ξεκινήσει ένα ταξίδι αυτογνωσίας με αφορμή τον έρωτα. Η ερωτική του επιθυμία για τη Φρέγια, που το όνομα της παραπέμπει σε σκανδιναβική θεότητα του έρωτα, θα τον οδηγήσει ασυνείδητα να βρει τη δική του Ιθάκη και να αυτομολήσει για το ταξίδι της εσωτερικής του αναζήτησης.

Η συγγραφέας έχοντας πάντα στο πλάνο τον κύκλο τον εποχών καθώς ανεκπλήρωτα ερωτικά παραληρήματα συντροφεύουν τον ήρωα θα κάνει μια αναδρομή στο ερωτικό του παρελθόν και θα μας δώσει ξεκάθαρα ένα δυνατό ερωτικό ψυχογράφημα. Η ενασχόληση του Οδυσσέα με τη Φρέγια είναι στην πραγματικότητα η αναζήτηση της δικής του ταυτότητας και η εμμονή του με την εικόνα της η άρνηση του να δεχτεί τη δυσκολία του να δεσμευτεί με έναν άνθρωπο. Σαν ένας σύγχρονος Οδυσσέας πνίγεται στα δικά του αχαρτογράφητα νερά μέχρι να βρει στον έρωτα της Φρέγιας μια σανίδα σωτηρίας.

Οι ερωτικές σκηνές ακολουθώντας το άμεσο ύφος της συγγραφέως αποτυπώνονται εκπληκτικά ως συνέχεια ενός φυσικού επακόλουθου χωρίς να προκαλεί με τις περιγραφές της αλλά ούτε και να σεμνοτυφεί πράγμα διόλου ευκαταφρόνητο στην ερωτική μυθιστορία.

Πρόκειται εντέλει για μια καλογραμμένη ερωτική ιστορία που κρατά σε εγρήγορση τον αναγνώστη με την αμεσότητα της γραφής και την πλοκή της. Διανθισμένη γραφή από πολλούς συμβολισμούς αφού το άνθος της ζωής είναι ο έρωτας, η αμφισβήτηση του, το σωστό, το λάθος, η αναζήτηση της αλήθειας του κάθε ανθρώπου, η ουσία της ζωής εν γένει. Η ίδια η συγγραφέας μας καλεί να ζήσουμε και να μεθύσουμε με το κρασί του έρωτα όποτε μας προσφέρεται.


Το Άνθος της ζωής, ένα ερωτικό μυθιστόρημα της Ιωάννας Γκανέτσα που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νίκας.


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ναίφως, Φυλλένια ΣφουγγάρηΆμνετ, Μάγκι Ο'ΦάρελΧριστίνα, Δέσποινα ΜυστακίδουΣυμΠτώματα, Χρίστος ΤσιαήληςΓνώθι σεαυτόν, Μαρία ΠανέτσουInnuendo, Πέτρος ΜπράιλαςΑπαγορευμένη αίθουσα, Φωτεινή Αποστολοπούλου
Η καρδιά που γυρνάει, Το δέρμα είναι η ελαστική θήκη που περιβάλλει το σώμα ολόκληρο, Τα τετράδια ενός θηλαστικού, Φως έρωτας θάνατοςΟυά, Ο φιμωμένοςΌ,τι γυρίζει γύρω μας, Κ. Ευαγγέλου-ΚίσσαΝέλλη Σπαθάρη, Amor FatiΡέουσα σιωπή, Πόπη ΚλειδαράΤα άυλα θηρία της ψυχής, Ευαγγελία ΤσακίρογλουΕνώπιον του βασιλιά, Γρηγόρης Παπαδόπουλος
Ο Λύχνος, Γιώργος ΜανέτταςΤο αίνιγμα του Ερωτόκριτου, Βασιλική ΜακρήΤα τεμάχια, Χρύσα Μαστοροδήμου
Η μάγισσα Βρωμίλα, Φωτεινή ΖαχαριουδάκηΚαρδιόσχημα, Όλγα ΑχειμάστουBlackbird, Matthias BrandtΔεν υπάρχει τέλος, Μαρία Καβούρη