ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκη * Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Λόγω καλοκαιριού κάποιες κληρώσεις έχουν αλλάξει ημερομηνία. Δείτε στη σελίδα των δώρων τις τρέχουσες αλλαγές.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ για τη συναυλία Αφιέρωμα στον Στέλιο Καζαντζίδη *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο παράξενος χειμώνας του Παύλου Ζήτα * Οσα αγαπήσεις θα ναι ξένα * Η φαλάκρα του μπαμπά * Ένθεοι * Αναμνήσεις και εφιάλτες * Ερωτευμένες πόρνες * Η νιφάδα * Πορφυρένιο δάκρυ * Παρένθετη απολογία * Τα όνειρα που κράτησα για μένα * Στις στάχτες της Σαλονίκης * Μια νύχτα ακόμη * Το αγκάθινο στέμμα * Ένοχα μυστικά * Το βαλς της παγωμένης καρδιάς * Ουμπούντου ** Νουβέλα: Στα ίχνη του ήλιου * Μια μέρα ακόμα ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Ασυνήθιστα μύρτιλλα * Αναμνήσεις από στάχτη ** Παιδικά: Μια νύχτα με τη γιαγιά στον ουρανό * Τρία παραμύθια από την Ελληνοεκδοτική * Ο Παρφές ** Ποίηση: Μια σταλίτσα θάλασσα * Αγαπητή ψυχή μου * Η λογοδοσία μου * Άσματα νεκρικά * μηναυγή * 2ος Νόμος ** Βιογραφία: Σπύρος Φωκάς-ένα πέρασμα

Τρίτη, 4 Ιουνίου 2019

Το άνθος της ζωής

Το άνθος της ζωής είναι το δεύτερο μυθιστόρημα της Λαρισαίας Γκανέτσα Ιωάννας. Είχε προηγηθεί το βιβλίο της «Ο έρωτας δε θέλει τίτλο» από τις εκδόσεις Bookstars.

To «Άνθος της ζωής» είναι ένα ερωτικό μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται με φόντο τη Σκωτία όταν ο ήρωας μετακομίζει στο Εδιμβούργο για να εργαστεί ως γεωπόνος-ερευνητής στο Βοτανικό κήπο.
Μέσα από τη γνωριμία του με τη γοητευτική Φρέγια θα βιώσει έναν έντονο έρωτα που θα περάσει σκοπέλους και υφάλους, θα χρωματιστεί από μια γκάμα μεταπτώσεων με εξάρσεις και υφέσεις που συναντά κανείς στο ερωτικό μυθιστόρημα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, για να οδηγηθεί τελικά μέσα από την απογοήτευση του ανεκπλήρωτου έρωτα που θα βιώσει αρχικά στην κορύφωση, τη λύτρωση ή ακόμη και την αρχαιοελληνική κάθαρση ενδεχομένως και όλα αυτά μαζί. Αυτό δεν είναι άλλωστε ο έρωτας;

Η Γκανέτσα ξεκινά το μυθιστόρημα της επιλέγοντας ως εποχή το καλοκαίρι, όχι τυχαία, αφού στη θεωρία του μυθιστορήματος το καλοκαίρι συνδέεται με το ρομάντζο και τα ερωτικά μυθιστορήματα. Εκείνο που διαφοροποιεί αυτό το ερωτικό μυθιστόρημα από την πλειάδα του είδους του είναι η εξαιρετική δεινότητα με την όποια η συγγραφέας μας παραδίδει μια φυσική, λιτή γραφή, με άρτια δομημένο λόγο χωρίς εξάρσεις και βερμπαλισμούς καταφέρνοντας ωστόσο να διεγείρει έντονα συναισθήματα, εικόνες και ιδέες μέσα από τον εύγλωττο χειρισμό των λέξεων ενώ παράλληλα ο αναγνώστης αντλεί σημαντικές πληροφορίες για ονόματα, φυτά, αρχαίες ιστορίες του έρωτα με ένα τρόπο αβίαστο και συνάμα γοητευτικό.

Πρωτοπρόσωπη γραφή, εστιασμένη στην ψυχοσύνθεση του συγγραφέα που εναλλάσσεται καθώς οι εποχές στο Βοτανικό κήπο για να οδηγηθεί όπως ο συνονόματος του Οδυσσέας στην ανακάλυψη του «εγώ» του μέσα από την επιθυμία του για ένα «άλλο» πρόσωπο θυμίζοντας μας τις φροϋδικές θεωρίες περί επιθυμίας. Καθόλου τυχαία λοιπόν δεν είναι ούτε η επιλογή των ονομάτων αφού ο ήρωας σαν ένας σύγχρονος Οδυσσέας θα ξεκινήσει ένα ταξίδι αυτογνωσίας με αφορμή τον έρωτα. Η ερωτική του επιθυμία για τη Φρέγια, που το όνομα της παραπέμπει σε σκανδιναβική θεότητα του έρωτα, θα τον οδηγήσει ασυνείδητα να βρει τη δική του Ιθάκη και να αυτομολήσει για το ταξίδι της εσωτερικής του αναζήτησης.

Η συγγραφέας έχοντας πάντα στο πλάνο τον κύκλο τον εποχών καθώς ανεκπλήρωτα ερωτικά παραληρήματα συντροφεύουν τον ήρωα θα κάνει μια αναδρομή στο ερωτικό του παρελθόν και θα μας δώσει ξεκάθαρα ένα δυνατό ερωτικό ψυχογράφημα. Η ενασχόληση του Οδυσσέα με τη Φρέγια είναι στην πραγματικότητα η αναζήτηση της δικής του ταυτότητας και η εμμονή του με την εικόνα της η άρνηση του να δεχτεί τη δυσκολία του να δεσμευτεί με έναν άνθρωπο. Σαν ένας σύγχρονος Οδυσσέας πνίγεται στα δικά του αχαρτογράφητα νερά μέχρι να βρει στον έρωτα της Φρέγιας μια σανίδα σωτηρίας.

Οι ερωτικές σκηνές ακολουθώντας το άμεσο ύφος της συγγραφέως αποτυπώνονται εκπληκτικά ως συνέχεια ενός φυσικού επακόλουθου χωρίς να προκαλεί με τις περιγραφές της αλλά ούτε και να σεμνοτυφεί πράγμα διόλου ευκαταφρόνητο στην ερωτική μυθιστορία.

Πρόκειται εντέλει για μια καλογραμμένη ερωτική ιστορία που κρατά σε εγρήγορση τον αναγνώστη με την αμεσότητα της γραφής και την πλοκή της. Διανθισμένη γραφή από πολλούς συμβολισμούς αφού το άνθος της ζωής είναι ο έρωτας, η αμφισβήτηση του, το σωστό, το λάθος, η αναζήτηση της αλήθειας του κάθε ανθρώπου, η ουσία της ζωής εν γένει. Η ίδια η συγγραφέας μας καλεί να ζήσουμε και να μεθύσουμε με το κρασί του έρωτα όποτε μας προσφέρεται.
Περισσότερα από την Χρύσα Μαστοροδήμου
Το Άνθος της ζωής, ένα ερωτικό μυθιστόρημα της Ιωάννας Γκανέτσα που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νίκας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
μηναυγή, Ευτυχία ΚατελανάκηΤρία παραμύθια από την ΕλληνοεκδοτικήΗ φαλάκρα του μπαμπά, Γεωργία ΔαρτσήΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΣτις στάχτες της Σαλονίκης, Άννα Φωτίου2ος Νόμος, Αργύρης ΧριστομάγνοςΣπύρος Φωκάς-ένα πέρασμα, Δημ. Μπούκουρας
Αγαπητή ψυχή μου, Κ. ΓρηγοριάδηςΜια νύχτα ακόμη, Κώστας ΚρομμύδαςΟ παράξενος χειμώνας του Παύλου Ζήτα, Θ.ΤζόκαΆσματα νεκρικά, Γ. ΧατζηγεωργιάδηςΈνθεοι, Αικατερίνη ΛεύκαΟυμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΠαρένθετη απολογία, Έλενα Λαγάρα
Μια μέρα ακόμα, Γεράσιμος ΚρεμαστούληςΑναμνήσεις και εφιάλτες, Δήμητρα ΕλευθερίουΕρωτευμένες πόρνες, Μαίρη ΤσίληΤα όνειρα που κράτησα για μένα, Ε. ΑθανασιάδουΗ νιφάδα, Γιώργος ΠελεκούδαςΠορφυρένιο δάκρυ, Ελένη Συράκη
Το αγκάθινο στέμμα, Θεόφιλος Γιαννόπουλος
Όσα αγαπήσεις θα 'ναι ξένα, Γ. ΚακαλοπούλουΑναμνήσεις από στάχτη, Φοίβος ΜαρκαντώνηςΟ Παρφές, Σοφιάννα ΠαϊδούσηΈνοχα μυστικά, Κωνσταντίνος ΣπανόςΤο βαλς της παγωμένης καρδιάς, Φωτεινή ΑγγελήΗ λογοδοσία μου, Κάτια-Κατερίνα ΧατζηδάξηΑσυνήθιστα μύρτιλλα, Κων. Μαρούγκας