Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ * Όταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας * Της αλός νεύμα * Τα κύματα * Αγάπη μου, έχασα το παιδί μας! * Αγάπησέ με αν τολμάς * Καβαλάρης θάνατος * Αιχμάλωτοι * Το αγόρι που δεν ήξερε τι θα πει θάνατος * Ίχνος στον καθρέφτη * Από την Κέρκυρα στην Αίγυπτο με μια βαλίτσα όνειρα * Αδαμάντινα τείχη: Φιανκέτο * Ματωμένος Δούναβης ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Φως όπως μανταρίνι * Κατάβασις * Θαλασσινό μονόπρακτο στο Αιγαίο ** Διάφορα άλλα: Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού * Χορός στα ποτήρια * Ιβ & Βη * Η αγάπη είναι η απάντηση ** Διηγήματα: Συνέβη στη Θεσσαλονίκη ** Παιδικά: Ο τυφώνας: Μια ιστορία για τη δυσλεξία * Τα βάσανα του Τεό και της Λέας

Μίλος Φόρμαν


Ο Μίλος Φόρμαν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους όχι μόνο του νέου τσεχοσλοβάκικου αλλά και του παγκόσμιου κινηματογράφου, «έφυγε» σε ηλικία 86 ετών, στις 18 Απριλίου 2018. Γνωστός από την εξαιρετική του ταινία «Αμαντέους», για την οποία τιμήθηκε με πολλά Όσκαρ, αλλά και από την ανατρεπτική για την εποχή της «Φωλιά του κούκου», ο Φόρμαν καθιερώθηκε για το είδος τού παντελώς ελεύθερου από «εσωτερική» και εξωτερική λογοκρισία ανεξάρτητου κινηματογράφου, με βασικό ζητούμενο την ελευθερία.

Γεννήθηκε το 1932 στη μικρή πόλη Κάσλαβ, κοντά στην Πράγα, και μεγάλωσε σε ανάδοχες οικογένειες, αφού οι γονείς του είχαν ήδη χαθεί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Τελειώνοντας τις βασικές του σπουδές έπιασε δουλειά στην κρατική τηλεόραση. Αρχές της δεκαετίας του 60, το ταλέντο του άρχισε αμέσως να αναδύεται, καθώς με το σκηνοθετικό ντεμπούτο του, «Black Peter», τιμήθηκε με το μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ του Λοκάρνο. Είναι και η ταινία που αποκάλυψε τα πρώτα στοιχεία του μετέπειτα σατιρικού ύφους του. Στη συνέχεια σκηνοθετεί την ταινία «Οι έρωτες μιας ξανθιάς», με ηρωίδα μια εργάτρια που αναζητά τον έρωτα στο πρόσωπο ενός μουσικού. Οδοιπορικό στη σύγχρονη Τσεχοσλοβακία και υποψήφια για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Το 1976, εν μέσω κοινωνικού αναβρασμού σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρώπη, θεωρήθηκε επικριτική για το καθεστώς και απαγορεύτηκε. Είναι η εποχή που ο Φόρμαν αποφασίζει να εγκαταλείψει τη χώρα του. Φτάνει στο Χόλυγουντ και δημιουργεί την έξυπνη βιτριολική κωμωδία «Taking off», με επίκεντρο τις σχέσεις και την οικογένεια. Η ταινία τον κάνει ευρέως γνωστό και του χαρίζει το μεγάλο βραβείο στις Κάνες.

Το 1975 αναλαμβάνει τη μεταφορά του βιβλίου του Κεν Κέισι «Στη φωλιά του κούκου». Πρόκειται για μια συγκλονιστική ταινία, καταγγελία για τους ψυχιατρικούς κατασταλτικούς μηχανισμούς, η οποία αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς και τιμήθηκε με πέντε Όσκαρ. Μάλιστα, αυτό της σκηνοθεσίας ο Φόρμαν το κέρδισε έχοντας «αντιπάλους» τους Φεντερίκο Φελίνι με το «Amarcord», Στάνλεϊ Άλτμαν με το «Nashville». Καταξιωμένος πια σε παγκόσμιο επίπεδο, σκηνοθετεί τον καλτ, υπέροχο χίπικο ύμνο «Hair» και το 1981 το υποψήφιο για οκτώ Όσκαρ «Ragtime».
Το 1984 έρχεται η δεύτερη πολύ μεγάλη επιτυχία του. Μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το θεατρικό του Πίτερ Σάφερ «Αμαντέους», το οποίο αποκτά οκτώ Όσκαρ. Εντυπωσιακή παραγωγή, με εκθαμβωτικά σκηνικά και κουστούμια και με τον άγνωστο τότε ηθοποιό Τομ Χαλς να πείθει ως ιδιοφυής Μότσαρτ.
Ακολουθεί μια περίοδος «αποτοξίνωσης» από τον κινηματογράφο, αφού μέχρι το 2000 έχει σκηνοθετήσει μόνο μια ταινία, το «Βαλμόν». Η επόμενη ταινία του αναφέρεται στη ζωή και στο έργο του πασίγνωστου εκδότη σοφτ πορνό Λάρι Φλιντ, με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό Γούντι Χάρελσον.
Η κινηματογραφική πορεία του, όπως είναι φυσικό, παρουσιάζει σημεία κόπωσης, αλλά παρ’ όλα αυτά δίνει την ευκαιρία στον Τζιμ Κάρεϊ να πλάσει έναν από τους καλύτερους ρόλους του στην ταινία «Man on the Moon».
Τέλος, το 2006 παραδίδει την τελευταία μεγάλη παραγωγή του, «Τα φαντάσματα του Γκόγια», με τους Χαβιέ Μπαρδέμ και Νάταλι Πόρτμαν.



ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το αγόρι που δεν ήξερε τι θα πει φόβος, Γουον-πιένγκ ΣονΚαβαλάρης θάνατος, Άρη ΠαχήΧορός στα ποτήρια, Γεωργίας ΤάτσηΤης αλός νεύμα, Κωνσταντίας Σκανδάλου-ΚορδολαίμηΤα κύματα, Βιρτζίνια ΓουλφΑγάπη μου, έχασα το παιδί μας! Θοδωρή ΠολίτηΟ τυφώνας: Μια ιστορία για τη δυσλελία, Όλγας Κέγκου
Από την Κέρκυρα στην Αίγυπτο με μια βαλίτσα όνειρα, Μ. Φιλιππάτου και Η αγάπη είναι η απάντηση, Γ. ΑρβανίτηΣτην άλλη πλευρά του κρεβατιού, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΑιχμάλωτοι, Κωνσταντίνου ΣαγκριώτηΊχνος στον καθρέφτη, Ελευθερίας ΜεταξάΑγάπησέ με αν τολμάς, Ηλιάνας ΚλειτσογιάννηΙβ και Βη, Ευθύμιου ΣακκάΜατωμένος Δούναβης, Παρασκευής Καριώτου
Σκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΤα βάσανα του Τεό και της Λέας, MuzoΘαλασσινό μονόπρακτο στο Αιγαίο, Πασχαλίας ΑστερινούΚατάβασις, Θεοδόση ΠαπαδημητρόπουλουΜια φορά κι έναν καιρό, Άρης από το ΑρίSTARχος, Η λύτρωση της αθεΐας: Εξορκίζοντας του μάγους και 10 παράθυρα ανοιχτά
Φως όπως μανταρίνι, Έφης ΝικολαΐδουΑδαμάντινα τείχη: Φιανκέτο, Ελένης Σίντου