Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Μίλος Φόρμαν


Ο Μίλος Φόρμαν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους όχι μόνο του νέου τσεχοσλοβάκικου αλλά και του παγκόσμιου κινηματογράφου, «έφυγε» σε ηλικία 86 ετών, στις 18 Απριλίου 2018. Γνωστός από την εξαιρετική του ταινία «Αμαντέους», για την οποία τιμήθηκε με πολλά Όσκαρ, αλλά και από την ανατρεπτική για την εποχή της «Φωλιά του κούκου», ο Φόρμαν καθιερώθηκε για το είδος τού παντελώς ελεύθερου από «εσωτερική» και εξωτερική λογοκρισία ανεξάρτητου κινηματογράφου, με βασικό ζητούμενο την ελευθερία.

Γεννήθηκε το 1932 στη μικρή πόλη Κάσλαβ, κοντά στην Πράγα, και μεγάλωσε σε ανάδοχες οικογένειες, αφού οι γονείς του είχαν ήδη χαθεί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Τελειώνοντας τις βασικές του σπουδές έπιασε δουλειά στην κρατική τηλεόραση. Αρχές της δεκαετίας του 60, το ταλέντο του άρχισε αμέσως να αναδύεται, καθώς με το σκηνοθετικό ντεμπούτο του, «Black Peter», τιμήθηκε με το μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ του Λοκάρνο. Είναι και η ταινία που αποκάλυψε τα πρώτα στοιχεία του μετέπειτα σατιρικού ύφους του. Στη συνέχεια σκηνοθετεί την ταινία «Οι έρωτες μιας ξανθιάς», με ηρωίδα μια εργάτρια που αναζητά τον έρωτα στο πρόσωπο ενός μουσικού. Οδοιπορικό στη σύγχρονη Τσεχοσλοβακία και υποψήφια για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Το 1976, εν μέσω κοινωνικού αναβρασμού σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρώπη, θεωρήθηκε επικριτική για το καθεστώς και απαγορεύτηκε. Είναι η εποχή που ο Φόρμαν αποφασίζει να εγκαταλείψει τη χώρα του. Φτάνει στο Χόλυγουντ και δημιουργεί την έξυπνη βιτριολική κωμωδία «Taking off», με επίκεντρο τις σχέσεις και την οικογένεια. Η ταινία τον κάνει ευρέως γνωστό και του χαρίζει το μεγάλο βραβείο στις Κάνες.

Το 1975 αναλαμβάνει τη μεταφορά του βιβλίου του Κεν Κέισι «Στη φωλιά του κούκου». Πρόκειται για μια συγκλονιστική ταινία, καταγγελία για τους ψυχιατρικούς κατασταλτικούς μηχανισμούς, η οποία αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς και τιμήθηκε με πέντε Όσκαρ. Μάλιστα, αυτό της σκηνοθεσίας ο Φόρμαν το κέρδισε έχοντας «αντιπάλους» τους Φεντερίκο Φελίνι με το «Amarcord», Στάνλεϊ Άλτμαν με το «Nashville». Καταξιωμένος πια σε παγκόσμιο επίπεδο, σκηνοθετεί τον καλτ, υπέροχο χίπικο ύμνο «Hair» και το 1981 το υποψήφιο για οκτώ Όσκαρ «Ragtime».
Το 1984 έρχεται η δεύτερη πολύ μεγάλη επιτυχία του. Μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το θεατρικό του Πίτερ Σάφερ «Αμαντέους», το οποίο αποκτά οκτώ Όσκαρ. Εντυπωσιακή παραγωγή, με εκθαμβωτικά σκηνικά και κουστούμια και με τον άγνωστο τότε ηθοποιό Τομ Χαλς να πείθει ως ιδιοφυής Μότσαρτ.
Ακολουθεί μια περίοδος «αποτοξίνωσης» από τον κινηματογράφο, αφού μέχρι το 2000 έχει σκηνοθετήσει μόνο μια ταινία, το «Βαλμόν». Η επόμενη ταινία του αναφέρεται στη ζωή και στο έργο του πασίγνωστου εκδότη σοφτ πορνό Λάρι Φλιντ, με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό Γούντι Χάρελσον.
Η κινηματογραφική πορεία του, όπως είναι φυσικό, παρουσιάζει σημεία κόπωσης, αλλά παρ’ όλα αυτά δίνει την ευκαιρία στον Τζιμ Κάρεϊ να πλάσει έναν από τους καλύτερους ρόλους του στην ταινία «Man on the Moon».
Τέλος, το 2006 παραδίδει την τελευταία μεγάλη παραγωγή του, «Τα φαντάσματα του Γκόγια», με τους Χαβιέ Μπαρδέμ και Νάταλι Πόρτμαν.



ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη