1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki - Διαβάστε τα κείμενα που συμμετέχουν, βαθμολογήστε ή σχολιάστε τα! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών * Η κληρονομιά του αίματος * Λίλιθ και Λασθινία * Το μαντήλι της Θέμιδος * Ανατομία ενός καλλιτέχνη ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα * Ταξίδεψα για να σε βρω ** Διηγήματα: Ευτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα * Σκοτεινά φεγγάρια ** Ποίηση: Ως εδώ βυθίζομαι * Ευδόκιμο μέλι * Ένα δέντρο λιβάνι και πάλι ο ξηρανθός * Σώματα δίχως χρόνο * Λαξεμένοι ψίθυροι * Εν αμφιβολία ποιητές ** Νουβέλα: Ενηλικίωση * Η σιωπή της Περσεφόνης * Όταν η μοίρα εκδικείται ** Παιδικό: Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας

Κυριακή, 12 Ιουλίου 2020

Η Ελένη Μπιμπίρη, Η Λενιώ και το «αγόρι από τη Συρία»

Στο νέο της βιβλίο, η Ελένη Μπιμπίρη μάς συστήνει με ένα αγόρι Σύρων προσφύγων το οποίο δυσκολεύεται να ξεπεράσει τον πόλεμο και την απώλεια με αποτέλεσμα να κλειστεί στον εαυτό του. Όμως η Λενιώ με τη βοήθεια του Γιαννιού και της σούπερ γιαγιάς της βρίσκει τρόπους να το βοηθήσει κι έτσι, μετά από υπομονή κι επιμονή, ξεκλειδώνεται ο χαρακτήρας του μικρού αγοριού και μαζί και τα ταλέντα του. Τότε αρχίζει να συμμετέχει στα παιχνίδια, στο σχολείο... στη ζωή! Κι κοινωνικός περίγυρος ανακαλύπτει τον Φαρίντ πίσω από «το αγόρι από τη Συρία».
Διαβάστε τι απαντά η συγγραφέας για το βιβλίο της που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φυλάτος σε εικονογράφηση Ευαγγελίας Γουτιάνου ενώ αργότερα θα έχετε και την ευκαιρία να το κερδίσετε, όπως και τον άλλο τίτλο της ίδιας.
Τι σας ώθησε στη συγγραφή του βιβλίου; Ποια ήταν η έμπνευση ή η κινητήριος δύναμή σας;
Ελένη Μπιμπίρη: Έμπνευση άντλησα από τις ποικίλες και έντονες εμπειρίες μου ως εκπαιδευτικός. Ώθηση και κινητήρα αποτέλεσαν οι άνθρωποι και οι σχέσεις τους. Εργάζομαι με άτομα με ειδικές ανάγκες και με πρόσφυγες. Με άτομα που από πολλούς θεωρούνται «διαφορετικά» και ενίοτε περιθωριοποιούνται. Μέσα από την επαφή και την επικοινωνία μαζί τους γεννήθηκε το κορίτσι που πρωταγωνιστεί σ’ αυτή την ιστορία και θα μπορούσε να είναι οποιοδήποτε παιδί βιώνει τη διαφορετικότητά του.

Γιατί ασχοληθήκατε με το παιδικό βιβλίο;
Ε.Μ.: Ανέκαθεν διάβαζα παιδικά βιβλία. Ωστόσο, η ιδέα να γράψω βιβλία που απευθύνονται στα παιδιά, στις ευαισθησίες τους και στο βλάστημά τους, προέκυψε πρόσφατα, κατά τη διάρκεια της συγγραφής των βιωμάτων μου από τη διδασκαλία στον χώρο της Ειδικής Αγωγής. Σκιαγραφώντας περιστατικά που είχα ζήσει στην τάξη και με αναφορές στην υπόλοιπη καθημερινή ζωή, αναδύθηκαν οι δυο φίλοι που στηρίζουν ο ένας τον άλλον και το προσφυγόπουλο που έφτασε στη γειτονιά τους. Με θέματα που εστιάζουν στη διαφορετικότητα και το αίσθημα του ανήκειν άνοιξε για μένα ένα παράθυρο στον χώρο της συγγραφής παιδικού βιβλίου, μία σχέση που επιθυμώ να εξελιχθεί.

Ποιος/οι είναι ο/οι στόχος/-οι σας;
Ε.Μ.: Να καταφέρω να αποτυπώσω σκέψεις, συναισθήματα και καταστάσεις όπως τα έχω παρατηρήσει στο εργασιακό μου περιβάλλον κι όπως μου έχουν περιγραφεί από τους μαθητές μου. Σαφώς η ανάγνωση του καθενός είναι μοναδική, όπως και οι προσλαμβάνουσες παραστάσεις που έχει. Μου αρκεί η σειρά να αποτελέσει ένα μικρό λιθαράκι που θα… αφαιρεθεί απ’ τα τείχη που μας χωρίζουν από τους γύρω μας και μας δυσκολεύουν να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα και τις ανάγκες των άλλων και να αντιλαμβανόμαστε και να σεβόμαστε τη διαφορετικότητά τους. Πιστεύω πως η αγάπη και η αποδοχή, που αποτελούν τις κύριες έννοιες των δύο βιβλίων, μπορούν να κάνουν θαύματα.

Ποιος είναι ο διδακτικός χαρακτήρας του βιβλίου; Τι θα μάθει ο αναγνώστης -μικρός ή μεγάλος- μέσα από αυτό;
Ε.Μ.: Δίνεται έμφαση στην αποδοχή της διαφορετικότητας, τόσο από το ίδιο το άτομο που τη φέρει, όσο και από τους γύρω του. Συχνά οποιοσδήποτε θεωρείται «διαφορετικός» αποδοκιμάζεται, περιθωριοποιείται ή ακόμα και απορρίπτεται, λόγω εθνικότητας, θρησκείας, αναπηρίας, προσφυγιάς, κάποιου εξωτερικού χαρακτηριστικού κ.ο.κ. Η πρόσφατη δολοφονία ενός ατόμου εξαιτίας του χρώματός του συγκλονίζει και μας υπενθυμίζει πως, ακόμα και στις αρχές του εικοστού πρώτου αιώνα, απέχουμε παρασάγγας από την καταπολέμηση του ρατσισμού και την επικράτηση της ισότητας και της ισονομίας.
Θεωρώ ότι είναι επιτακτική η ανάγκη τα παιδιά να εξοικειωθούν από μικρά με τις έννοιες του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ώστε να ενεργούν με γνώμονα την αλληλεγγύη και την αλληλοϋποστήριξη. Μακάρι η συγκεκριμένη σειρά βιβλίων να συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση.

Πώς θα το χαρακτηρίζατε με μια φράση;
Ε.Μ.: Ένα αεράκι που ελπίζω να δροσίσει την καρδιά των παιδιών.
«Γεννήθηκα το 1981 στην Κοζάνη, όπου και μεγάλωσα. Σπούδασα Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και ολοκλήρωσα ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα στα Θεωρητικά Μαθηματικά στη Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια παρακολούθησα ένα δεύτερο μεταπτυχιακό στις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Έξετερ του Ηνωμένου Βασιλείου. Έχω εργαστεί ως εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής σε διαφορετικά δημόσια σχολεία ανά την Ελλάδα. Τα βιώματά μου από τον χώρο καταγράφονται στο βιβλίο «Ακούει κανείς; Ειδική Αγωγή: Αγώνες και αγωνίες πίσω από την πόρτα», εκδόσεις Έναστρον. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων ασχολούμαι και με την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και τη δημιουργική απασχόληση παιδιών. Η εργασία μου σε διαφορετικά πλαίσια με άτομα διαφόρων ηλικιακών ομάδων και εθνικοτήτων, τυπικής ανάπτυξης ή με ειδικές ανάγκες, με εφοδιάζει με πλούσιες εμπειρίες που αποτυπώνονται στα βιβλία μου.»
Ελένη Μπιμπίρη
Περίληψη του παιδικού βιβλίου «Λενιώ, Το κορίτσι με τα παράξενα δάχτυλα»:
Η Λενιώ είχε παρατηρήσει από μικρή πως τα δάχτυλά της ήταν παράξενα και διαφορετικά από εκείνα των άλλων κοριτσιών. Ένιωθε περίεργα για αυτό της το χαρακτηριστικό και αδιαμαρτύρητα άκουγε τα κοροϊδευτικά σχόλια των συμμαθητών της. Μέχρι που κάποια στιγμή ένας φίλος της, ο Γιαννιός, της μίλησε για τα «καλά της χέρια» που αγαπούν τα ζώα, περιποιούνται τα φυτά και καταδέχονται άτομα που οι υπόλοιποι αγνοούν και απομονώνουν. Έτσι, με τον καιρό και με την υποστήριξη του φίλου της, η Λενιώ άρχισε να αποδέχεται τη διαφορετικότητά της -να την αγκαλιάζει και να την αγαπάει.

7 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε θερμά για την υπέροχη προσφορά σας!!!! ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΤΥΧΊΕΣ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε πολύ για το δώρο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχο το δώρο σας!Σας ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. FB: Κατερίνα Μωραϊτη Σας ευχαριστούμε πολύ για το υπέροχο δώρο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τέλειο δώρο.Σας ευχαριστούμε πολύ. FB: Mαρία Μωραϊτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σας ευχαριστούμε κι εμείς θερμά!
    Η κλήρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων της κυρίας Μπιμπίρη που προσφέρουν οι εκδόσεις Φυλάτος έγινε σήμερα. Δείτε τις σχετικές πληροφορίες και τους όρους στη σελίδα των δώρων. Τα ονόματα και emails των τυχερών έχουν προωθηθεί στον εκδότη ο οποίος θα τους αποστείλει το δώρο τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Λίλιθ και Λασθινία, Μιχάλης ΓριβέαςΣκοτεινά φεγγάρια, Γιώργος ΔόλγυραςΕυτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα, Χρυσούλα ΔιπλάρηΨίθυροι εραστώνΣώματα δίχως χρόνο, Δέσποινα ΣιμάκηΕυδόκιμο μέλι, Νεφέλη ΣμίχεληΛαξεμένοι ψίθυροι, Μαρίζα Καζακλάρη
Ανατομία ενός καλλιτέχνη, Ισαβέλλα ΠρίτσαΤαξίδεψα για να σε βρω, Ν.Βαρδάκας και Φ.ΤσαγανάκηΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΤο μαντήλι της Θέμιδος, Λ. ΚαποπούλουΕν αμφιβολία ποιητές, συλλογικό έργοΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
Η σιωπή της Περσεφόνης, Θεοφάνης ΠαναγιωτόπουλοςΗ κληρονομιά του αίματος, Νικόλαος ΝτέτσικαςΕνηλικίωση, Νικόλαος Κατέχης
Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΈνα δέντρο λιβάνι και πάλι ο ξηρανθός, Ευφροσύνη Μαντά-ΛαζάρουΩς εδώ βυθίζομαι, Αναστάσιος ΜεγαλοοικονόμουΌταν η μοίρα εκδικείται, Νίκος Δημητρούλιας