Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ουδείς εκών κακός * Η πτώση * Η Βεσσαραβία μου: Εργασία για το σπίτι * Άλκηστη * Η γκαλερί των νεκρών * Συνοδός κορυφής * Το σπίτι μόνο * Ψωμί καθάριο * Ζήτα το! * Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ * Όταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας * Της αλός νεύμα ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Περιγραφές του ανεκπλήρωτου ** Άλλα: Περί ιατρικής Κέλσου ** Νουβέλα: Μπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού ** Διηγήματα: Οι επισκέπτες * Συνέβη στη Θεσσαλονίκη ** ΑΛΜΠΟΥΜ ΜΟΥΣΙΚΗΣ: She sleeps to the sound of knives, The boatman on the downs

ακακίες στη σαβάνα


Η Ευαγγελία Τάτση συστήνεται στα ελληνικά γράμματα με την ποιητική της συλλογή, Ακακίες στη σαβάνα, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Βακχικόν και παραπάνω γράφω με μικρό άλφα γιατί έτσι συναντάται στο βιβλίο. Το επόμενο, αλλά ουσιαστικά πρώτο πράγμα που συναντάται στη συλλογή, είναι το πνεύμα και ο όμορφος λόγος της που, μάλιστα, δε «μεταφέρει» στοιχεία άλλων δημιουργών και κατά βάση δείχνει ανεπηρέαστος από αναγνωστικές εμπειρίες. Στοιχείο που καταγοητεύει πάντα, αλλά και ειδικότερα, καθώς πρόκειται για πρωτόλειο πόνημα και συνήθως στα πρωτόλεια βλέπουμε επιρροές και «πειραματισμούς» ώσπου να βρει ο συγγραφέας το προσωπικό του ύφος.

μια πανσέληνος / τους πόλους μου αντιστρέφει

Συνήθως γράφει με ελεύθερο στίχο όμως στο «Συρτό στα τρία», ίσως στο πιο γλυκό έργο της, χρησιμοποιεί ρίμες που δίνουν ένα ρυθμικό τέμπο. Συνήθως χρησιμοποιεί πρώτο πρόσωπο δημιουργώντας μια αίσθηση καταγραφής.
Παντού, διαφαίνεται η γυναίκα. Το κορίτσι, η μάνα, η κόρη, η γιαγιά... σε όλους τους ρόλους και σε κάθε ηλικία της· η γυναίκα σκιαγραφείται, περιγράφεται, έχει έντονη παρουσία. Μάλιστα στις «Αντανακλάσεις» πετυχαίνει μια τέλεια αντανάκλαση της κόρης μέσα στη μάνα και της μάνας μέσα στην κόρη... της μιας μέσα στην άλλη και την ταύτισή τους ενώ ένα «κρυφό» μήνυμα που εντέχνως τοποθετεί στους στίχους δίνει μια επιπλέον νότα και φορτίο συγκινησιακό.

Ποντάρει στο άγγιγμα, στο χάδι, στην επαφή και γίνεται ευφάνταστη παρομοιάζοντας τα υλικά ή τα άυλα. Μιλώντας για παρομοιώσεις, το αστικό τοπίο -όπου υπάρχει- «πνίγεται» από παρομοιώσεις με όντα εξοχικά ή θαλάσσια, και πάει λέγοντας. Η θάλασσα (χρώματα, πλάσματα, βυθός, νερό...) εξάλλου κρατάει περίοπτη θέση, έτσι κι αλλιώς.

...έχω μια καταιγίδα πίσω μου / από ανεκπλήρωτες ζωές

...τίποτα γινόμαστε / τη θάλασσα κοιτώντας.

Στο «Ανεκπλήρωτο θεώρημα» παίζει με τη γεωμετρία και τα μαθηματικά αλλά, ακόμα πιο πολύ, ξεχωρίζει το «Τέσσερα χαϊκού» που αποτελείται από τέσσερα χαϊκού –επίσης, γεμάτα από θάλασσα.

Ίσως / η μνήμη να μας εξολοθρεύει όλους / οι μισοί / να πεθάνουμε από άνοια / οι υπόλοιποι / από τις αναμνήσεις.

η σιωπή είναι μόνο ένα πέπλο / κι αυτό είναι το κάλεσμα μιας απόγνωσης / που δεν κινδυνεύει από τίποτα.

Τελικά, απολαμβάνεις μια συλλογή που διαφοροποιείται από κοινοτυπίες, με δικό της στυλ έκφρασης, όμως με ουσία και δυναμική λέξεων. Ανακαλύπτεις λίγη -ή περισσότερη- ψυχή μέσα και όλο το συναίσθημα που έχει αφήσει εκεί για εσένα.

Οι κρεολοί ήτανε πάντα τζαζ.



ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Η Βεσσαραβία μου: Εργασία για το σπίτι, Νικολάε ΝταμπίζαΤο σπίτι μόνο, Κοραή ΔαμάτηΗ γκαλερί των νεκρών, Κρις ΚάρτερΤης αλός νεύμα, Κωνσταντίας Σκανδάλου-ΚορδολαίμηΨωμί καθάριο, Παναγιώτας ΣμυρλήΠεριγραφές του ανεκπλήρωτου, Δημήτρη ΜπαλτάΣαν λουκούμι τριαντάφυλλο, Οικογένεια Καραντίνα, Μικροί και μεγάλοι αναγραμματισμοί και Γυναίκα σημαίνει πόνος
Περί ιατρικής ΚέλσουΣτην άλλη πλευρά του κρεβατιού, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΣυνοδός κορυφής, Μαίρης ΒανδώρουΟι επισκέπτες, Πέτρου ΕυαγγελόπουλουShe sleeps to the sound of knives και The boatman on the downsΜπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη, Ελευθερίας ΚαραδήμουΌταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας, Μιχαήλ Ράλλη
Σκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΣκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ, Δημήτρη ΜαμαλούκαΆλκηστη, Μαρίας ΚέιτζΣυνέβη στη Θεσσαλονίκη (συλλογικό)Η πτώση, Νίκου ΤσουρλάκηΖήτα το!, Μαρίας Καραμπίνη-Ανθούλη