Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ουδείς εκών κακός * Η πτώση * Η Βεσσαραβία μου: Εργασία για το σπίτι * Άλκηστη * Η γκαλερί των νεκρών * Συνοδός κορυφής * Το σπίτι μόνο * Ψωμί καθάριο * Ζήτα το! * Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ * Όταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας * Της αλός νεύμα * Τα κύματα ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Περιγραφές του ανεκπλήρωτου ** Άλλα: Περί ιατρικής Κέλσου ** Νουβέλα: Μπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη * Τα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης * Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού ** Διηγήματα: Οι επισκέπτες * Συνέβη στη Θεσσαλονίκη ** ΑΛΜΠΟΥΜ ΜΟΥΣΙΚΗΣ: She sleeps to the sound of knives, The boatman on the downs

Χρυσό αίμα

Χρυσό αίμα, Θεόφιλος Γιαννόπουλος. Φωτογραφία: Στράτος Γιαννόπουλος

Ο δικός μας Θεόφιλος Γιαννόπουλος, ο άνθρωπος που υπογράφει πολλές παρουσιάσεις βιβλίων στο koukidaki.gr, υπογράφει και το μυθιστόρημα, Χρυσό αίμα, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Έξη, το οποίο αποτελεί μια χρονική συνέχεια του προηγούμενου, Το αγκάθινο στέμμα, από τις ίδιες εκδόσεις. (Είχε μιλήσει και ο ίδιος για αυτό.)

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι βασικοί ήρωες της ιστορίας είναι κοινοί, η νέα αυτή μυθοπλασία αφορά μια καινούργια περιπέτειά τους αλλά μπορείτε κάλλιστα να ξεκινήσετε με το Χρυσό αίμα χωρίς να απαιτείται η ανάγνωση του άλλου. Κι αυτό διότι υπάρχει ένας κατατοπιστικός πρόλογος, όπου δίνονται περιληπτικά όλα τα γεγονότα που διαβάσαμε σΤο αγκάθινο στέμμα, γίνεται η σύνδεση δηλαδή με τα προηγούμενα και «στρώνεται» το ενδιαφέρον μας για αυτά που ακολουθούν.

Χρυσό αίμα, Θεόφιλος Γιαννόπουλος. Φωτογραφία: Στράτος Γιαννόπουλος

Τώρα, χωρίς να χρειάζεται να αναφερθώ στην υπόθεση, κοιτάζοντας και μόνο το εξώφυλλο, καταλαβαίνετε ότι θα κινηθούμε στις τοποθεσίες της Κωνσταντινούπολης, –και πράγματι!– υπάρχει πολύ ηχόχρωμα Πόλης και φυσικά Αγια-Σοφιάς.

Η αφήγηση είναι όμορφη, άνετη, ευκολοδιάβαστη και έχει νεύρο, γρήγορες εξελίξεις και ένταση. Ο συγγραφέας δεν «στέκεται» για πολύ σε στατικές σκηνές, προτιμά να «βγάζει» τους χαρακτήρες του έξω, στο πεδίο, και να τους αφήνει να ζουν τις περιπέτειές τους. Έτσι, πολύ γρήγορα –άμεσα– ξεκινά η δράση, ξεκινά και η αγωνία, ενώ θέτει επί τάπητος ερωτηματικά που αναζητούν απαντήσεις. Η κινηματογραφική πλοκή του έχει θριλερικές στιγμές, ίντριγκα και ατμόσφαιρα. Διάφορες πληροφορίες γνώσης εμβολίζονται ανάμεσα στις αράδες χωρίς ωστόσο να χαρακτηρίζεται ιστορικό το μυθιστόρημα –περισσότερο θα το περιγράφαμε ως «τουριστικό», δηλαδή εκείνες τις πληροφορίες που λαμβάνεις ως επισκέπτης μιας πόλης– χωρίς να εμβαθύνει σε αυτές και να αναλύει· έτσι, προτείνεται ανεπιφύλακτα για τους λάτρεις της περιπέτειας όπως και για εκείνους που θέλουν να αποφύγουν την ιστορική θεματολογία.

Αυτή η δεύτερη περιπέτεια του Άγγελου και της παρέας του, πέρα από καλή πλοκή, ζωντανή αφήγηση κι αγωνία, διαθέτει κι άλλα, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που αξίζουν μιας αναφοράς, για να είμαστε δίκαιοι ως προς το πόνημα.
Επανέρχονται και εδώ οι οραματισμοί –εκείνη η απόκοσμη ματιά που θυμόμαστε κι από το προηγούμενο– με τρόπο καίριο, κατέχουν βασικό ρόλο στα γεγονότα και προσφέρουν μια μεταφυσική αύρα. Είναι μια ιστορία που ακόμα και οι νεκροί έχουν λόγο, με περισσότερους από έναν τρόπους. Ως εδώ μπορώ να σας πω. Προφανώς, κάποιους τρόπους μπορείτε να τους καταλάβετε –ειδικά οι λάτρεις του είδους–, κάποιους άλλους θα πρέπει να τους ανακαλύψετε στις σελίδες του βιβλίου.
Επίσης, διαθέτει ένα πολύ γοητευτικό κι όμορφο εύρημα για το οποίο δεν μπορώ να σας μιλήσω αλλά είναι από εκείνα τα «πράγματα» που αφορούν ή σχετίζονται με την τεχνική δόμησης τού συγγραφέα ώστε το μυθογράφημά του να «δένει» και να διαθέτει πρωτόφαντες ιδέες. Μόνο θα σημειώσω ότι πρόκειται για «πολυμορφικό» στοιχείο της ιστόρησης, δηλαδή κάτι που εξυπηρετεί τη συνθήκη λειτουργικά, αποτελεσματικά και ευφάνταστα.
Τέλος, η ίδια η περιπέτεια δομείται υπό τη μορφή μιας αλυσίδας, όπου ο ένας κρίκος οδηγεί στον άλλο, αλλά μόνο στον αμέσως επόμενο και όχι σε έναν οποιονδήποτε άλλο, και που αν καταφέρεις να εντοπίσεις και «ενεργοποιήσεις» σωστά όλους τους κρίκους-στοιχεία τότε θα έχεις συμπληρώσει την (μεγάλη) εικόνα· δηλαδή θα έχεις φτάσει, θα έχεις βρει το τελικό στοιχείο που υποδεικνύει το «μήλο της Έριδος», δηλαδή το «κλειδί» της Αγια-Σοφιάς, δηλαδή το μέγιστο μυστικό της σύγχρονης εποχής και της ορθόδοξης θρησκείας.

Χρυσό αίμα, Θεόφιλος Γιαννόπουλος. Φωτογραφία: Στράτος Γιαννόπουλος

ΥΓ.: Μια φράση, μέσα από το μυθιστόρημα, λες και έρχεται από το παρελθόν ξυπνώντας μου μνήμες ετών: Πονάω τόσο, που δεν βρίσκω τόπο να πεθάνω... Την είχα ξεχωρίσει αυτή τη φράση, που τελικά την έκανα τίτλο εκείνης της «αναγνωριστικής» ανάρτησης· αναγνωριστικής ως προς το πρόσωπο και τα έργα του Θεόφιλου Γιαννόπουλου, δεδομένου ότι δεν είχε εκδοθεί κάποιο βιβλίο του ακόμα, ούτε είχε κοινοποιήσει ευρέως δικά του κείμενα. Αν διαβάσετε τη δημοσίευση, θα δείτε ότι οι λέξεις αυτές αποτέλεσαν –και αποτελούν και τώρα– στίχο ποιήματος. Τότε. Τον Δεκέμβριο του 2013. Σήμερα αποτελούν και κάτι άλλο, για το οποίο θα σας μιλήσει μέσα από τις σελίδες του βιβλίου ο Άγγελος (διόλου τυχαίο το όνομα τού ήρωα).



Φωτογραφίες ανάρτησης: Στράτος Γιαννόπουλος

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ψωμί καθάριο, Παναγιώτας ΣμυρλήΤο σπίτι μόνο, Κοραή ΔαμάτηΗ γκαλερί των νεκρών, Κρις ΚάρτερΤης αλός νεύμα, Κωνσταντίας Σκανδάλου-ΚορδολαίμηΤα κύματα, Βιρτζίνια ΓουλφΠεριγραφές του ανεκπλήρωτου, Δημήτρη ΜπαλτάΣαν λουκούμι τριαντάφυλλο, Οικογένεια Καραντίνα, Μικροί και μεγάλοι αναγραμματισμοί και Γυναίκα σημαίνει πόνος
Περί ιατρικής ΚέλσουΣτην άλλη πλευρά του κρεβατιού, Άνθιας Χριστοδούλου-ΘεοφίλουΣυνοδός κορυφής, Μαίρης ΒανδώρουΟι επισκέπτες, Πέτρου ΕυαγγελόπουλουShe sleeps to the sound of knives και The boatman on the downsΜπαρτάκοβα... η δωδεκάχρονη πόρνη, Ελευθερίας ΚαραδήμουΌταν το «σαν» μπήκε στη ζωή μας, Μιχαήλ Ράλλη
Σκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΤα σπασμένα κομμάτια μιας αγάπης, Πόπης ΚλειδαράΣκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ, Δημήτρη ΜαμαλούκαΆλκηστη, Μαρίας ΚέιτζΣυνέβη στη Θεσσαλονίκη (συλλογικό)Η πτώση, Νίκου ΤσουρλάκηΖήτα το!, Μαρίας Καραμπίνη-Ανθούλη