Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αιθέρια: Η προφητεία * Ζεστό αίμα * Το μονόγραμμα του ίσκιου * Μέσα από τα μάτια της Ζωής! * Οι Σισιλιάνοι * Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Άπροικα Χαλκώματα * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου ** Διάφορα άλλα: Παζλ γυναικών * Rock Around... Women! ** Νουβέλες: Όταν έπεσε η μάσκα

Το δάκρυ της μαστίχας

Αφίσα της ατομικής έκθεσης της ζωγράφου Αγγελικής Κώσταλου, Το δάκρυ της μαστίχας

Η Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας «Σοφία Λασκαρίδου» παρουσιάζει την ατομική έκθεση της ζωγράφου Αγγελικής Κώσταλου Το δάκρυ της μαστίχας, που παρουσιάζεται από τις 3 έως τις 10 Απριλίου 2024 σε επιμέλεια του ιστορικού καικριτικού τέχνης Λεόντιου Πετμεζά.
Η έκθεση φέρει την αιγίδα της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου.

Ο ιστορικός και κριτικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς στο κείμενό του Το εικαστικό δάκρυ της μαστίχας στην τέχνη της Αγγελικής Κώσταλου σημειώνει:
«Οι μορφολογικές διεργασίες της μαστίχας στην τέχνη της Αγγελικής Κώσταλου συγκροτούν τοπία απεικόνισης και μελέτης με εμφανή στοιχεία απόδοσης από την ιστορία του εξαιρετικού, ευλογημένου, ωφέλιμου και καρποφόρου φυτού. Παρακολουθούμε, μαθαίνουμε και βλέπουμε, μέσα από την εικαστική γλώσσα που χρησιμοποιεί, για μια παραγωγή που είναι συνδεδεμένη με την πραγματικότητα της ελληνικής φύσης.
Η καλλιτέχνης δημιουργεί πολύχρωμες ιστορίες που προβάλλουν ταξίδια με ιδιάζουσα σημασία. Αναμφίβολα, το μέγεθος και η σκίαση των σημείων που απορρέουν από τη ζωγραφική της δίνουν πνοή στον χρόνο της διευθέτησης με συμβολικό και μνημειακό πρόσημο. Εντυπώνουν μέσα από το φίλτρο των αντιστοιχιών μια φιλοσοφία ζωής και εισάγουν τον θεατή σ' ένα ιδιότυπο σύμπαν με καινοτομία το φάσμα των κυμάνσεων, των συνδέσεων, των χαράξεων, των σχημάτων, των προσδιορισμών και των προσανατολισμών. H επιτομή της αναζήτησης κυριαρχεί διαφωτιστικά στα επιτεύγματα της έκθεσης. Παραπέμπουν ως συνολικό εγχείρημα σε δείγματα χειρονομιών που αναπτύσσονται εμβληματικά σε περίγυρους ισορροπίας με γνώμονα την απόλυτη κλίμακα. Η γενική σύλληψη μέσα από τις φόρμες της ένταξης στη θεματολογία αποτελεί την επιστέγαση μιας πληρότητας που διαθέτει ένα συγκερασμό έντασης με νηφαλιότητα εμπεριστατωμένης αρχιτεκτονικής οργάνωσης. Με σπάνια διαίσθηση τονίζεται η ιστορικότητα της σκέψης και η αποφασιστικότητα που διακρίνει τις εποχές.
Στο αφιέρωμα, η διάταξη των εικόνων εναρμονίζεται με την εκφραστικότητα που επιδρά με τεχνική ιδιαιτερότητα. Τα υλικά υιοθετούν τις ματιές, τις απόψεις και τις μανιέρες μιας ενιαίας επιφάνειας.
Επιδιώκοντας την εντρύφηση στην καταγραφή πέρα από τα όρια της διάστασης, με κλασικό τρόπο, η καλλιτέχνης, επεξεργάζεται επεμβάσεις που αντιμάχονται με συμφύσεις και αναδεικνύουν τις εκφάνσεις που βασίζονται στις δυνατότητες της επιμελημένης, μικτής, ακέραιας και αμιγούς πινελιάς. Οι αποχρώσεις της εμπεριέχουν την αξία της εκλεπτυσμένης φωτεινότητας.
Η εσωτερικότητά τους μετασχηματίζει με θερμότητα τους καταλύτες των δεδομένων. Αναδεικνύει έμπρακτα την ευρηματικότητα μέσα από την εφαρμογή της οριακής υπόστασης που εκπέμπει η επινόηση των προπλασμών. Σε αυτό το κρεσέντο της πληθωρικής συμβίωσης και της διαβίωσης των αισθήσεων εγκλείονται τα στρώματα της ενημέρωσης και της επικοινωνίας που επιτρέπουν την ανάδυση των γνώσεων και επιζητούν την πλήρη προσοχή στην αφομοίωσή τους. Τα θησαυρίσματα είναι κομμάτια της οντολογικής ζωτικότητας που με δεξιοτεχνία συστήνουν την έφεση της ιστορικότητας. Επισυνάπτουν και ενδυναμώνουν την ύπαρξη σε ένα θετικό διάλογο ανάμεσα στο πρώτιστα υπάρχον και σε εκείνο που μέσα από την δεικτική επεξεργασία γίνεται σημαίνον. Προωθούν μια ταύτιση με την Ελλάδα ενώ παράλληλα το ιδωμένο έχει τη χάρη που προσδιορίζεται ως καταγραφή στην συνείδηση του οραματικού. Οι εκτοξεύσεις με ακρίβεια στην αναπαράσταση διατηρούν την υπερβατικότητα των καταθέσεων.
Προέρχονται από στοχαστικές προσεγγίσεις, αντιστίξεις, σημειογραφίες και εικονίσεις που ανακαλούν αναφορές με νοήματα και μηνύματα. Τονίζουν τις σχέσεις που εμπεριέχονται σε αποκλίσεις και εγχειρήματα με γραμμή και περιεχόμενο. Ο πυρήνας της τεχνοτροπίας που επιδεικνύεται βρίσκεται σε τάση θέασης μεταξύ του ιστού, του χωρογραφικού ρυθμού και του τετμημένου χρόνου.
Με σφραγίδα δωρεάς, η Αγγελική Κώσταλου, συνδέει την συνοχή και την σύνεση. Οι αφηγήσεις της με απολήξεις και εξάρσεις διευρύνουν τις εξιχνιάσεις και τις σημασιολογικές ερμηνείες. Εμπεριέχουν επηρεασμούς από προβληματισμούς. Καθορίζουν τις συνεπαγόμενες εξαιρέσεις και τις βιωματικές αυξομειώσεις. Πολλαπλασιάζουν με ανακατατάξεις τη μετάλλαξη που εγείρει και προκαλεί για ερωτήματα. Κινητοποιούν απαντήσεις με αυτόβουλη σαφή θέση. Οι ζητήσεις υποδεικνύουν τα συνθετικά πεδία των επιρροών.
Η συνισταμένη τους προκαλεί τη δόμηση που έχει μέγιστη επέκταση. Οι σεκάνς αποτελούν ντοκουμέντα του αισθαντικού κύκλου. Οι πτυχές και οι δίαυλοί τους με αρχετυπική τελειοποίηση εκθέτουν μια πολιτιστική υφή με ευρύτερη πολιτισμική προσφορά. Προκαλούν την συνάρτηση με τις επιταγές του περιβάλλοντος και του ορίζοντα. Με δόσεις και διαστάσεις απογειώνεται το σύνηθες που ξεκινά από τις προσθετικές ρεαλιστικές διεξαγωγές και καταλήγει σε σειρές με δέσμες παρατήρησης και ωσμώσεων. Μεταλλάσσει τα περάσματα με τη λαμπρότητα της ζωογόνας πάγιας αλήθειας και με τα βήματα προς την συγκινησιακή κορύφωση. Με ευαισθητοποίηση ενισχύονται οι κοιτίδες που καθορίζουν το συνειδητό των κρημνίσεων και των στιγμάτων της ανάτασης και το εγκλιματίζουν σε μια ατμόσφαιρα φιλτραρισμένη, με στιγμές κατανυκτικής ευλάβειας που εμφυσούν το αδήριτο ρίγος.».
Η Αγγελική Κώσταλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Εργάστηκε για ένα έτος σε εργαστήριο αγιογραφίας ενώ από το 2006 έως το 2012 σπούδασε ζωγραφική, στο εργαστήρι της Κωνσταντίας Αδαμοπούλου. Παράλληλα με τη ζωγραφική παρακολούθησε για τρία χρόνια μαθήματα γραμμικού σχεδίου. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια στην Ιστορία της Τέχνης, ενώ το 2022 παρακολούθησε για 6 μήνες σεμινάριο στο Ε.Κ.Π.Α στην Ιστορία της Τέχνης και τα Εικαστικά. Συμμετέχει στο βιβλίο τέχνης Η τέχνη, ο εαυτός μου­ (The Art my Self) επιμέλειας του εκπαιδευτικού Δημήτρη Λαζάρου, που θα βρίσκεται σε βιβλιοθήκες του εξωτερικού, όπως του παλαιότερου ιδιωτικού πανεπιστημίου της Αμερικής ADELPHI UNIVERSITY και την Gottesman Libraries του Teacher's College του Columbia University. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το καλοκαίρι του 2022 συμμετείχε με δύο έργα της σε καλοκαιρινή προωθητική ενέργεια του οίκου ΒΑΡΔΑΣ με θέμα Making summer memories. Έργο της φιλοτεχνείται σε εξώφυλλο βιβλίου με τίτλο Το όνειρο της Ζέλμα των εκδόσεων Gutenberg. Έχει παρουσιάσει την πρώτη της ατομική έκθεση Έκφραση δημιουργίας στην Gallery Δημιουργών, στην Κηφισιά. Έχει δώσει συνέντευξη στην εφημερίδα Εθνικός Κήρυκας (National Herald) της Αμερικής. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Εγκαίνια την Τετάρτη, 3 Απριλίου 2024 στις 19:00
Από τις 3 έως τις 10 Απριλίου 2024 στη Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας «Σοφία Λασκαρίδου», Λασκαρίδου 120 και Φιλαρέτου, Καλλιθέα
Δευτέρα έως Παρασκευή 10:00-14:00 και 18:00-21:00
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληΌταν έπεσε η μάσκα, Κωνσταντίνας ΜαλαχίαΌλα θα πάνε καλά ή και όχι, Meg MesonΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Το μονόγραμμα του ίσκιου, Βαγγέλη ΚατσούπηΣκοτεινή κουκκίδα, Γιάννη ΣμίχεληΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΑιθέρια: Η προφητεία, Παύλου ΣκληρούRock Around... Women!, Γιώργου ΜπιλικάΆπροικα Χαλκώματα, Γιώργου Καριώτη
Οι Σισιλιάνοι, Κωνσταντίνου ΚαπότσηΟ πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΜέσα από τα μάτια της Ζωής!, Βούλας ΠαπατσιφλικιώτηΖεστό αίμα, Νάντιας Δημοπούλου
Καταδύσεις, Κατερίνας ΜαρτζούκουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη