Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Νουβέλα: Αγόρια και κορίτσια ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Και ενθυμήθηκα πως είμαι γυναίκα

Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου
«Επεθύμησα από καρδίας να ήθελεν ημπορώ να ζωστώ άρματα, επεθύμησα από καρδίας να ήθελε ημπορώ να τρέξω διά να δώσω βοήθειαν εις ανθρώπους, όπου δι' άλλο –καθώς εφαίνετο– δεν επολεμούσαν, παρά διά θρησκείαν και διά πατρίδα, και διά εκείνην την ποθητήν ελευθερίαν, η οποία, καλώς μεταχειριζομένη, συνηθά να προξενεί την αθανασίαν, την δόξαν, την ευτυχίαν των λαών. Επεθύμησα, είπα, από καρδίας, αλλά εκοίταξα τους τοίχους του σπιτιού, όπου με εκρατούσαν κλεισμένην, εκοίταξα τα μακρά φορέματα της γυναικείας σκλαβίας και ενθυμήθηκα πως είμαι γυναίκα.»
Απόσπασμα από την αυτοβιογραφία της Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου
Και ενθυμήθηκα πως είμαι γυναίκα

Με αφορμή τα λόγια της Ζακυνθινής λόγιας Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου (1801-1832), μια σημαντική ιστορική μαρτυρία και συγχρόνως το πρώτο αξιόλογο δείγμα γυναικείας γραφής στη νεοελληνική γραμματεία, που πρωτοεκδόθηκε το 1881, η Μαρία Κατσιώνη σκηνοθετεί την παράσταση Και ενθυμήθηκα πως είμαι γυναίκα βασισμένη στην αυτοβιογραφίας της αλλά και σε ολόκληρη ανθρωπολογική έρευνα που έγινε στους απογόνους της Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου.

Η παράσταση αναδεικνύει τον αγώνα της Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου για τη γνώση, τη μάθηση και την επικοινωνία. Το δράμα της δεν προέρχεται μόνο από τος περιορισμούς της φυσικής οντότητας, του σώματος αλλά προέρχεται από τη φυλάκιση του πνεύματος. Της απαγορεύεται η επικοινωνία με τον έξω κόσμο και βρίσκει διέξοδο στη γραφή. Ποθούσε τα έργα της να τα βγάλει προς τα έξω ήταν όμως αδύνατον να περάσουν την οικογενειακή φυλακή. Λαχταρούσε να διαβαστούν τα έργα της και να επικοινωνήσει μέσω αυτών. Λαχταρούσε να δει τα έργα της τυπωμένα, όμως το όνειρό της δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Στα κείμενά της απηχούν οι ιδέες του διαφωτισμού με έμφαση στην αξία της παιδείας στη βελτίωση των ανθρώπων και των κοινωνιών. Πέθανε στα 31 της χρόνια.

Στα 1881, ο γιος της ποιητής Ελισαβέτιος Μαρτινέγκος δημοσίευσε την αυτοβιογραφία της.

Στην θεατρική παράσταση τρεις ηθοποιοί υιοθετούν την πολυδιάστατη προσωπικότητά της, αναδεικνύοντας τις διάφορες πτυχές και τις εσωτερικές της συγκρούσεις. Κάθε ηθοποιός αναλαμβάνει ένα μοναδικό κομμάτι της ψυχής της, επιβεβαιώνοντας την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο δε αφηγητής παίζει τον ρόλο του συγγραφέα και αποτελεί και αυτός μέρος της ίδιας ιστορίας, πυκνώνοντας με αυτόν τον τρόπο την αίσθηση της συνύπαρξης μεταξύ του θεατή και της παράστασης.

Η παράσταση αποδίδει φόρο τιμής σ' αυτήν τη λησμονημένη γυναίκα που δεν αποτιμήθηκε όπως της έπρεπε και ας λογίζεται σήμερα η πρώτη πεζογράφος της νεοελληνικής γραμματείας.
Η παράσταση συνοδεύεται από την παρουσία ζωντανής μουσικής, τρομπέτας και σαξόφωνου.
Κατά τη διάρκεια της παράστασης ακούγονται αποσπάσματα από τη μουσική με τίτλο Moments with you, της διεθνούς φήμης συνθέτριας νεοκλασικής μουσικής Μαρίας Κοτρότσου (Maria Kotrotsou) καθώς και του Βασίλη Τσαντίλα, συνθέτη και καθηγητή μουσικής.
H παράσταση έκανε πρεμιέρα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στο πλαίσιο της ομώνυμης έκθεσης που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία από τις 5-18 Μαρτίου 2024 με τη συμμετοχή 59 σύγχρονων εικαστικών.
Η παράσταση έχει αναμορφωθεί και στις 24 Μαΐου 2024 και ώρα 19:30 έχει επιλεγεί να συμμετέχει στο Wannabe Theatre Festival, που διοργανώνει η Θεατρική Ομάδα Repente-Arts στο Γυάλινο Μουσικό θέατρο και έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα.

Ταυτότητα:
Σκηνοθεσία: Mαρία Κατσιώνη
Δραματουργική επεξεργασία: Mαρίνα Κονταρίνη
Επιμέλεια κίνησης: Γεωργία Καραμέρου
Μουσική επιμέλεια: Nάγια Δούκα
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα (Frame up)
Μουσικοί: Βαγγέλης Τσιλιβίγκος στην τρομπέτα, Χρήστος Κλαδάς στο σαξόφωνο
Υπεύθυνος επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων: Δημήτριος Λαζάρου
Παίζουν: Mαρίνα Κονταρίνη, Γεωργία Καραμέρου, Μαρία Κατσιώνη, Νάγια Δούκα

Στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο [Λεωφόρος Ανδρέα Συγγρού 143, Νέα Σμύρνη, 2109315600]

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΑγόρια και κορίτσια, Δημήτρη ΣιάτηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας Σερίφη
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη