Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό, του Radu Jude, στο ΠΛΥΦΑ σε σκηνοθεσία Σωτήρη Ρουμελιώτη. Παίζουν οι: Ελένη Βαΐτσου, Άγγελος Ανδριόπουλος, Σπύρος Σουρβίνος, Ελένη Δαφνή.
Από πότε η προσωπική ζωή του οποιουδήποτε πρέπει να απασχολεί τον κοινωνικό του περίγυρο; Δεν το κατάλαβα δηλαδή, επειδή είναι δασκάλα η συγκεκριμένη κυρία δεν της επιτρέπεται στις σεξουαλικές της επαφές να κάνει ό,τι την ευχαριστεί; Με ποιο δικαίωμα οι μαθητές της, οι γονείς τους, οι συνάδελφοί της την κρίνουν και την κατακρίνουν; Γιατί να υπάρχουν ταμπού ως προς τις ερωτικές προτιμήσεις του διπλανού μας; Στο κρεβάτι μας κάνουμε ό,τι μας αρέσει, ό,τι μας ευχαριστεί. Τι φταίει η Ελένη που διέρρευσε βίντεο σεξουαλικού περιεχομένου με πρωταγωνιστές την ίδια και τον σύζυγό της; Και γιατί η καημένη να πρέπει να απολογηθεί ενώπιον του λαϊκού δικαστηρίου σαν να έχει διαπράξει το χειρότερο έγκλημα;
Ο καθένας ας κοιτάει την καμπούρα του θα πω εγώ, το σπίτι του, τη ζωή του και τα παιδιά του.
Ζούμε σε μια εποχή όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται από όλες τις ηλικιακές ομάδες χωρίς όρια. Μικρά παιδιά, νέοι, μεσήλικες και ηλικιωμένοι είναι με ένα κινητό στο χέρι. Φέισμπουκ, Ίνσταγκραμ, Τικ τοκ κι άπειρες ακόμα εφαρμογές έχουν μπει στις ζωές μας αφού εμείς το επιτρέπουμε. Δεν υπάρχει τρόπος να προστατευτούμε παρά μόνο αν δεν πηγαίνουμε με το ρεύμα της τεχνολογίας. Οι γονείς θέλοντας να απασχολήσουν τα παιδιά τους με κάτι και για να μην τους ενοχλούν τα έχουν εφοδιάσει με κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικούς υπολογιστές κι εκείνα ανενόχλητα, χωρίς να υπάρχει έλεγχος από τους μεγαλύτερους, σερφάρουν στο ίντερνετ.
Αντί να κοιτάμε την καμπούρα μας κουνάμε το δάχτυλο επιδεικτικά στον απέναντί μας, στην προκειμένη περίπτωση στην Ελένη, τη δασκάλα, η οποία στην τελική δεν είναι υπεύθυνη για τη διέρρευση του συγκεκριμένου βίντεο ροζ περιεχομένου, απλά είναι η πρωταγωνίστρια μιας ερωτικής συνεύρεσης με τον σύντροφό της – το ξαναλέω και το τονίζω.
Πάρα πολύ καλή παράσταση με δυνατές ερμηνείες, εντάσεις, χιούμορ καυστικό, σκηνές απείρου κάλλους να διαδραματίζονται καθόλη τη διάρκειά της με μια πρωταγωνίστρια να κρίνεται για την ιδιωτική της ζωή προσπαθώντας να διαχωρίσει τη θέση της ως εκπαιδευτικός και ως ενήλικη γυναίκα.
Δείτε τη και σας το υπογράφω, θα περάσετε πολύ καλά.
Τελικά το πήδημα δεν ήταν ατυχές αλλά επιτυχές κι αυτό μετράει, το ότι είδαμε μια δουλειά πολύ προσεγμένη και σωστά δομημένη από όλες τις απόψεις: τεχνικά, σκηνοθετικά, ερμηνευτικά.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου



