Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο –παρακολουθείτε όλα τα είδη– ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθοπλασίες: Έξι τίτλοι των εκδόσεων Ελκυστής * Ασμοδαίος * Ετοιμόρροποι: Αναζητώντας τα μυστικά της σύντηξης * Ο κύριος Σάλβο και η πριγκίπισσα που ταξίδεψε στο φως * Ταξίδι προς την ελευθερία: Αξίζει(;!) * Η εφημερίδα της λέσχης των φαντασμάτων * Άμμος και Λιανή = Αμμουλιανή * Στο Camping: Πυρ, γυνή και θάλασσα ** Διηγήματα: Η ενδεκάτη εντολή * Ακατάσχετη ψυχορραγία ** Ποίηση: Τριθέκτη Ώρα * Οδυσσέας * Ναι, αρνούμαι

Νέμεσις

Στιγμιότυπα από την παράσταση Νέμεσις

Όπως διαπίστωσα, αποδεικνύονται πάντα συναρπαστικές οι πρεμιέρες των θεατρικών παραστάσεων, μιας και τόσο οι θεατές όσο και οι ηθοποιοί αδημονούν –μετά από την τόση προετοιμασία– για όσα θα διαδραματιστούν τελικώς στη σκηνή! Αυτό το αμοιβαίο καρδιοχτύπι, λοιπόν, ήταν και το πρώτο που εντόπιζες στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα του Artbox Fargani Theater, πριν δηλαδή ακουστούν τα τρία κουδούνια που θα σήμαιναν την έναρξη του Νέμεσις, γιατί μόλις έπαιρνες θέση, η προσοχή σου περιφερόταν για λίγο, αυθόρμητα, στο σκηνικό, παρατηρώντας τη μαύρη κουρτίνα από πίσω και μπροστά τις τρεις καρέκλες, με τις δύο αγκυροβολημένες δεξιά και αριστερά και την άλλη στη μέση. Μέχρι που έπειτα από λίγο, όλες οι σκέψεις ήταν μοιραίο να σβήσουν μαγικά. Με το σκοτάδι να καλύπτει τα πάντα και όλα τα βλέμματα να μαγνητίζονται από την φωτισμένη σκηνή...

Όλα ξεκινούν με την θεατρική πρόβα ενός θιάσου η οποία διακόπτεται ξαφνικά από μια είδηση-βόμβα: Ο σκηνοθέτης τους εμπλέκεται σε σεξουαλικό σκάνδαλο και η προσοχή του κόσμου και των μέσων μαζικής ενημέρωσης στρέφεται πάνω σε όλους όσοι συνυπάρχουν κοντά του. Το κτήριο που βρίσκονται λοιπόν εκείνη την ώρα πολιορκείται από δημοσιογράφους.

Στην αρχή, ο κατηγορούμενος μαθαίνει την είδηση και εκρήγνυται σαν ηφαίστειο. Αρνείται τα πάντα, «παίζει» με τις λέξεις όπως και με τα άλλοθι που υποστηρίζει. Δημιουργεί εντυπώσεις, προκαλεί τον οίκτο, προχωρά σε διαψεύσεις, επιχειρώντας με όλο του το «είναι» να πείσει την κοινή γνώμη, μα πάνω απ' όλα τον εαυτό του.

Κατά τη διάρκεια αυτή, ακολουθούμε παράλληλα και τα συμβάντα που διαδραματίζονται και μεταξύ των υπόλοιπων που βρίσκονται σε άμεση σχέση μαζί του. Τις συνομιλίες των ηθοποιών του θιάσου, του παραγωγού, της δικηγόρου και της μάνατζέρ του. Τις προσωπικές τους εξομολογήσεις. Τις σκέψεις που γεννά μια τέτοια κατάσταση και τους απώτερους σκοπούς τους. Ποιος τον πιστεύει και ποιος είναι έτοιμος να σταθεί απέναντί του; Τι γνωρίζουν και πόσα αγνοούν για τον άνθρωπο που είχαν δίπλα τους;

Οι διάλογοι, η σκηνοθετική ματιά και οι ρεαλιστικές ερμηνείες, ένιωσα πως άφησαν σε όλους όσοι παρευρεθήκαμε εκεί, μια εμπειρία γεμάτη δυνατά συναισθήματα, ερωτήματα και ηθικούς προβληματισμούς. Αιτία όλων αυτών πιστεύω πως στάθηκε τόσο η γρήγορη ροή των εξελίξεων όσο και η ένταση των γεγονότων που διαδραματίζονταν. Με ερμηνείες που χαρακτηρίζονταν με τόση φυσικότητα και εκφραστικότητα –ακόμη και στη σιωπή προκαλώντας μας να ερμηνεύουμε τα βλέμματα των πρωταγωνιστών ή τη γλώσσα του σώματος– ξεπερνώντας έτσι τα όρια μιας απλής παράστασης. Θυμίζοντας, εν τέλει αυτά τα γεγονότα, αποσπάσματα τις καθημερινότητάς μας, με όχημα το οικείο λεξιλόγιο, τις εξάρσεις και τα ξεσπάσματα. Συμπεριλαμβάνοντας, μάλιστα, σε καίριες στιγμές και το απαραίτητο χιούμορ, μα και αρκετά ακόμα δευτερεύοντα στοιχεία τα οποία έδεναν αρμονικά μεταξύ τους, όπως την καθηλωτική μουσική που συνόδευε τις εξελίξεις ή το γεγονός πως μόλις κάποιος από τους ήρωες καθόταν σε καρέκλα, αυτό γινόταν η αφετηρία για έναν εξομολογητικό μονόλογο, περιηγώντας μας, κάθε φορά, ο καθένας τους στα μονοπάτια της ηθικής και της ανηθικότητας. Της αλήθειας ή του ψέματος.

Και κλείνοντας, ελάτε να μοιραστούμε μερικά στοιχεία για όσους εργάστηκαν γι' αυτό το άρτιο αποτέλεσμα. Τους ρόλους ερμήνευσαν ο Δημήτρης Ελιάς, ο Αγαθοκλής Γαρδίκης, η Δέσποινα Κους, η Ηρώ Δημητριάδου, ο Νίκος Μαλούδης, η Θεοδώρα Μωυσιάδου, η Σταυρούλα Παπαδοπούλου και ο Χάρης Χρίστου. Το έργο είναι μια παραγωγή της Artphoinix και το κείμενο, όπως και την σκηνοθεσία, ανέλαβε ο Βαγγέλης Καραμπάσογλου. Βοηθός σκηνοθέτη ήταν η Δανάη Τσουφλίδου ενώ την καλλιτεχνική επιμέλεια και επικοινωνία είχε η Έλενα Λαζόγλου. Υπεύθυνη της σκηνογραφίας και ενδυματολογίας ήταν η Σταυρούλα Παπαδοπούλου, τα σκηνικά επιμελήθηκε ο Δημήτρης Καραμπάσογλου και στην μουσική σύνθεση ήταν ο Μάριος Αποστολακούλης. Το μακιγιάζ και τα μαλλιά φρόντισε η Χριστίνα Πανέλα. Το βίντεο-μοντάζ αποτελεί έργο του Χρήστου Πράντζαλου, ο οποίος είχε και την ευθύνη –μαζί με την Έλενα Λαζόγλου– για τη φωτογραφία. Τέλος, η γραφιστική επιμέλεια στάθηκε έργο του Γιώργου Καλαπούτη και του Χρήστου Πράντζαλου.

Εφόσον σας δοθεί η ευκαιρία, να παρακολουθήσετε την παράσταση· προσδοκώ πως θα την απολαύσετε!



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου