ΥΓ.:
Σύντροφοι δεν διαφέρουμε και πολύ από ένα ζώο ή ένα φυτό. Βιολογικά και μεταφορικά. Άλλωστε πολλές φορές υιοθετούμε χαρακτηριστικά και ιδιότητές τους. Εργάζονται για να μας προσφέρουν οξυγόνο, υλικά για την κατοικία, τροφή, νερό, ομορφιά. Πώς είναι δυνατόν να τρώμε τις σάρκες των ζώων που είναι μέλη της δικής μας τάξης, της εργατιάς, τα φυτά έστω διαθέτουν τη δύναμη της αναγέννησης χάρη στις καλά θαμμένες ρίζες τους. Άλλωστε, είναι επιβεβαιωμένο πως έχουν κώδικα επικοινωνίας, συναισθήματα, νόηση, όλα τα έμβια όντα. Πώς είναι δυνατόν να τ' αντιμετωπίζουμε ως αντικείμενα ή κατώτερους οργανισμούς και να τους φερόμαστε όπως οι δουλοκτήτες, οι επιχειρηματίες, οι επενδυτές, οι μονάρχες, οι αυταρχικοί, οι ολιγάρχες, σαν να είμαστε αριστοκράτες; Πώς είναι δυνατόν να μην τους αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να συμμετέχουν στη λήψη των αποφάσεων για την τύχη του πλανήτη, τουλάχιστον έμμεσα εφόσον η επιστήμη έχει αναδείξει τον τρόπο που αντιδρούν στις κλιματολογικές αλλαγές, τον τρόπο εξωτερίκευσης των αντιδράσεών τους. Όταν αυτοχαρακτηρίζονται και αποδίδουμε στους ανώτατους αξιωματικούς των ΗΠΑ τον όρο γεράκια τονίζεται η σαρκοβόρα θηριώδη βάρβαρη αντίληψη για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων. Εεε, δεν είναι δυνατόν στα γλέντια μας να φερόμαστε με τον ίδιο τρόπο καταβροχθίζοντας τόνους κρέας.