Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** 1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ένας ανεκτίμητος θησαυρός * Όλα γίνονται για κάποιο λόγο * Αντίο κύριε εισαγγελέα... * Μακροβίπερα * Ο ήχος των ορίων * Μην ξεχάσεις να αγαπάς * Προσπέρνα και ζήσε * Λύκοι στην πόλη * Όρκος στις φλόγες * Ο κατηραμένος όφις * Ο άντρας που κατάλαβε τις γυναίκες * Η φωτεινή πλευρά ενός γκρι ουρανού * Χρυσό αίμα * Κλεψύδρα εκδίκησης ** Νουβέλες: Ο Σπινέλλι στον Κάμπο * Δυο νουβέλες: Το μαρμάρινο τραπέζι και Ο Μάικ ανακαλύπτει την Αμερική ** Ποίηση: Μετάβαση * Ηχώ του όχι: Μες στον λαβύρινθο * Νότες Νοσταλγίας * Lacrimosa * Είναι αυτά τα τελευταία ποιήματα που γράφω για σήμερα * Πώς αγαπάν ένα χρυσόψαρο * Η γάτα του Σρέντινγκερ * Δρομείς χρωμάτων * Σκιαγραφήματα ** Άλλα: Τέσσερα βιβλία των εκδόσεων Θεοδόσης Αγγ. Παπαδημητρόπουλος * Ο Κεκλημένος * Πέτρα, πέτρα χτίζεται ** Διηγήματα: Πουλιά κι Ανεμώνες * Το τραγούδι των Ινουίτ * Όταν κλείνω τα μάτια * Ο αμόλυντος και άλλες ιστορίες ** Παιδικά: Το μαγικό δάσος * Η μάγισσα Πολύχρωμη και ο μικρός ζωγράφος * Γήινοι και εξωγήινοι και το σβηστό φεγγάρι ** Βιογραφία και Τέχνη: Ο Δάσκαλος Σταύρος Μεταλληνός: Θα επικρατήσει το φως και Η τέχνη της προσωπογραφίας

Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2013

Αγαμέμνων

Σύμφωνα με τον Αισχύλο, η Κλυταιμνήστρα είχε έναν ισχυρότατο λόγο για το φόνο του συζύγου της, του Αγαμέμνονα, που δεν ήταν άλλος από τη θυσία της κόρης τους Ιφιγένειας από εκείνον στους Θεούς αναζητώντας την εύνοιά τους ώστε να τον οδηγήσουν στην Τροία. Η νύχτα της επιστροφής του στο Άργος θα είναι και η τελευταία του. Άντεξε τον δεκαετή Τρωικό Πόλεμο και κατάφερε να γυρίσει νικητής και δοξασμένος για να εισπνεύσει για ύστατη φορά μέσα στο ίδιο του το παλάτι καθώς θα κατακρεουργηθεί από τη βασίλισσά του που κρατάει μέσα της άσβεστη τη φλόγα της εκδίκησης, το μίσος της για εκείνον αλλά και για την ερωμένη του Κασσάνδρα, μια ιέρεια του Απόλλωνα, που επίσης δέχεται το ίδιο τέλος.
Ο Αγαμέμνων είναι το πρώτο από τα έργα που αποτελούν την τριλογία του Αισχύλου, Ορέστεια.
Η Κλυταιμνήστρα μηνύεται για τον ερχομό του άντρα της και προετοιμάζεται να τον υποδεχτεί όπως αρμόζει στον νικητή αν και δε μπορεί να αποφύγει το ελαφρώς υποκριτικό της ύφος. Ο Αγαμέμνονας υπακούει στη θέλησή της και πατάει πάνω στα πορφυρά υφάσματα που έχει στρώσει ενώ τίποτα δε μαρτυρά την κατάληξη των γεγονότων. Ο Αγαμέμνων εισέρχεται στο παλάτι νικητής έχοντας εξασφαλίσει και μια θέση για την ερωμένη του, την Κασσάνδρα, η οποία με διαδοχικούς χρησμούς θα προσπαθήσει να ειδοποιήσει το χορό για το κακό. Μάταια όμως, ο χορός δεν την πιστεύει αρκετά και δεν την καταλαβαίνει απόλυτα, κι έτσι η Κλυταιμνήστρα σκοτώνει τον Αγαμέμνονα και την Κασσάνδρα το ίδιο βράδυ με τρόπο που φανερώνει το μεγάλο μίσος της.

Η παράσταση παίχτηκε -και παίζεται- σε θέατρα φτιαγμένα σύμφωνα με το αρχαίο πρότυπο που βοηθούν με την καλή ακουστική τους.
Η σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη πέρασε στο κοινό που μπόρεσε να κατανοήσει το συνολικό πλαίσιο. 
Η μετάφραση της Νικολέττας Φριντζήλα κρίθηκε υπέροχη αφού απέδωσε τα μετρικά ζεύγματα των αρχαιοελληνικών στα νέα ελληνικά με πιστότητα.
Το παλάτι του Άργους αποδόθηκε σκηνικά με αφαιρετικό τρόπο πάνω σε ένα μεγάλο επικλινές και πολυμορφικό επίπεδο από τον Γιώργο Πατσά που επιμελήθηκε και τα κοστούμια. Σκηνικό και κοστούμια είναι κατασκευασμένα με μια λιτή λογική και μεταμοντέρνα αισθητική. Όμορφη αλληγορία η διάλυση του σκηνικού στο τραγικό φινάλε με κυβιστικό τρόπο όπως η διάλυση όλων των συμβάσεων λόγω του διπλού φόνου.
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στο ρόλο της βασίλισσας αποδεικνύει πόσο καλή είναι -ποια άλλη ηθοποιός να μπορούσε να ερμηνεύσει καλύτερα την Κλυταιμνήστρα;- με την καλοδουλεμένη και άψογη σε τονικότητα και χροιά φωνή της, το ταλέντο και την στιβαρή φιγούρα της να ακροβατεί ανάμεσα στην τίμια και πιστή σύζυγο και στην οργισμένη, διψασμένη για εκδίκηση, μάνα. Ο Μηνάς Χατζησάββας στάθηκε επάξια στο ύψος τού υβριστή βασιλιά αλλά εκείνη που με κέρδισε ευχάριστα είναι η Θεοδώρα Τζήμου που υποδύθηκε την Κασσάνδρα. Ένα πλάσμα κινησιολογικά άπιαστο με ιδιαίτερη σωματική εκφραστικότητα, κι ενώ δε θα μπορούσα να πω ότι έβγαλε στο έπακρο την οδύνη των χρησμών της Κασσάνδρας, ωστόσο, δεν άφησε τη ματιά μου να δραπετεύσει από το κορμί της όσο κατείχε τη σκηνή. Τον ρόλο του Αίγισθου έφερε εις πέρας με επιτυχία ο Βασίλης Μπισμπίκης, ο Βασίλης Χαλακατεβάκης του φύλακα και ο Θέμης Πάνου του κήρυκα. Τέλος, τον χορό απαρτίζουν οι: Θύμιος Κούκιος, Βασίλης Πουλάκος, Κρις Ραντάνοφ, Κώστας Φαλελάκης, Μενέλαος Χαζαράκης. Η μουσική επιμέλεια της Σοφίας Καμαγιάννη προσθέτει στο σύνολο και ο κλαρινετίστας Χρήστος Καλκάνης εισβάλει όμορφα σε καίρια σημεία όπως και στην έναρξη.
Οι Κορυφαίοι συμπληρώνουν με πληροφορίες την ιστορία, εκφράζουν προβλήματα και απόψεις, κρίνουν ή θέτουν ερωτήματα όμως τα κομμάτια τους είναι πιο αδύναμα σε σχέση με το υπόλοιπο έργο, κι ενώ ο ρόλος του Χορού είναι σπουδαίος και αναγκαίος, δημιουργούνται υποτονικά σημεία. Επίσης, οι ηθοποιοί ερμηνεύουν κάποιες στιγμές με τη χρήση μικρόφωνων και άλλες χωρίς (εναλλάξ). Αυτή η "επιλεκτική" χρήση των μικρόφωνων έχει ως αποτέλεσμα μια ηχητική ανισότητα και μια υποχρεωτική αλλαγή στην χροιά της φωνής των ίδιων προσώπων που δε μου άρεσε και δεν είμαι σίγουρη ότι χρειαζόταν. Επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν μικρόφωνο ώστε να ακουστούν οι στιγμές που οι ηθοποιοί δε θα ανέβαζαν ένταση φωνής αλλά το ακουστικό αποτέλεσμα δεν ήταν ομοιόμορφο ενώ προέκυπτε και το πρακτικό ζήτημα της εμφάνισης και της εξαφάνισης του μικροφώνου που αφαίρεσε αξία από την αισθητική της παράστασης.
Για τον φωτισμό ευθύνεται η Ελευθερία Ντεκώ και για τη χορογραφία ο Ερμής Μαλκότσης με δυνατές στιγμές που εντυπωσίασαν αλλά και αδιάφορες.
Όλες οι φωτογραφίες από το πρόγραμμα της παράστασης

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Όρκος στις φλόγες, Μαρίνα ΧρόνηΗ γάτα του Σρέντινγκερ, Τζωρτζίνα ΚουριαντάκηΛύκοι στην πόλη, Άννα ΜικροπούλουΔυο νουβέλες, Χρυσούλας Πατρώνου-ΠαπατέρπουΟ αμόλυντος και άλλες ιστορίες, Θεόδωρου ΠάλλαΣκιαγραφήματα, Ευγενίας Β. ΣιδέρηΟ ήχος των ορίων, Χρήστος Θ. Παπαδημητρίου
Πώς αγαπάν ένα χρυσόψαρο, Θάνος ΚαπλάνηςΠέτρα πέτρα χτίζεται, Μαριέλλης Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΚαραϊσκάκης: Ο παρεξηγημένος ήρωας, Γιάννης ΚωσταράςΠροσπέρνα και ζήσε, Φίλη ΝτόγκαΗ φωτεινή πλευρά ενός γκρι ουρανού, Νίκου ΑντωνίουΔρομείς χρωμάτων, Αναστασίας ΔούσηΜην ξεχάσεις να αγαπάς, Χαρά Ανδρέου
Γήινοι και εξωγήινοι και το σβηστό φεγγάρι, Ευαγγελίας ΤσαπατώραΧρυσό αίμα, Θεόφιλου Γιαννόπουλου
Ο άντρας που κατάλαβε τις γυναίκες, Στέργου ΚαλλιγάΟ κατηραμένος όφις, Πέτρος ΕυαγγελόπουλοςΟ Κεκλημένος, Ελένη ΣέννοιαΌταν κλείνω τα μάτια, Γιώργου ΜεσολογγίτηΚλεψύδρα εκδίκησης, Λευτέρη Σοφία