ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ: Η Γελάδα *** Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Από 1η Ιανουαρίου 2020 αλλάζουν οι όροι στις δωροθεσίες. Διαβάστε τους νέους όρους εδώ.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ώρα μηδέν * Αριάδνη * Το βαλς του ονείρου * Η τελευταία λέξη είναι της μοίρας * Χάρτινος πύργος * Πέντε μέρες κι ένας μήνας * Το καλοκαίρι του αιγόκερου * Η αγάπη μπορεί * Ένγκαρ Χέβενσκαρ, Η επανάσταση * Η κατάρα του φεγγαριού * Άρωμα βροχής * Λίγες και μία νύχτες * Ροδάνθη * Ένας φάρος στην ψυχή μου * Το αγκάθινο στέμμα * Ισμήνη ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Εκεί που ανθίζουν οι κραυγές * Εξ απροόπτου έρωτες * Πόσες είναι οι εποχές; * Με τις βαλίτσες γεμάτες ήλιο * Ψευδάνθρακας και άλλες ιστορίες ** Πεζοποίηση: Σημειώσεις ενός αυτόχειρα ** Παιδικά: Το παραμύθι με τα παραμύθια * Πέντε βιβλία της σειράς ΩΟ * Ονειρικές αφηγήσεις * Παραμυθοταξιδεύοντας... * Η Ντο και τα μαγεμένα πινέλα * Ένας αδικοχαμένος από τη μοίρα γίγαντας και Ο μαγεμένος καθρέφτης * Μάρα Μαντάρα, μια μάγισσα κάπως ξεχασιάρα ** Ποίηση: Τα λογοπαίγνια μιας ύπουλης αλήθειας * 2ος Νόμος * Η γυναίκα του κόσμου * Πέρασε καιρός ** Αυτοβελτίωση-στοχασμοί: Αναζητώντας φως * Now and Zen ** Λευκώματα: Βίβλος βιβλιοφίλων

Τρίτη, 28 Οκτωβρίου 2014

Ποιος ήταν ο κύριος;

Μια παράσταση που αποτελείται από τρία μονόπρακτα έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη με κοινό παρονομαστή το θάνατο, την ταφή και τη μοναχικότητα των ανθρώπων.
Η Κατερίνα Πολυχρονοπούλου επιλέγει τα έργα "Ο διάλογος", "Ο επικήδειος" και "Ποιος ήταν ο κύριος;", τα τοποθετεί σε αυτή τη σειρά και αφήνει τους ήρωες να απελευθερωθούν εκφραζόμενοι, είτε από μέσα τους είτε από έξω τους, στο αδιάφορο μινιμαλιστικό σκηνικό της παράστασης για να αποδείξει ότι το καλό θέατρο δεν έχει ανάγκη από πολυτελείς φιοριτούρες και υπερσκηνικές κατασκευές για να αναπνεύσει.
Στην πραγματικότητα, το καλό θέατρο δεν είναι σκηνικά, κοστούμια και εφέ, αλλά ουσία, έκφραση, ένα κείμενο που πατάει γερά και ηθοποιοί που στέκονται στο ύψος των απαιτήσεων. Θέλει ψυχή, ομάδα και σωστό μαέστρο, δηλαδή σκηνοθέτη, ώστε να αναδειχθούν οι λεπτές αποχρώσεις των καταστάσεων ενώ θα γεμίζει ο χώρος από καλοδεχούμενη συναισθηματική φόρτιση.

Τα τρία μονόπρακτα έργα με σειρά εμφάνισης αφορούν...
Ένα ζευγάρι σε μια από καιρό βαλτωμένη σχέση, όταν κανείς δεν έχει να πει κάτι ουσιαστικό, όταν έχει χαθεί η επικοινωνία, όταν οι εσωτερικοί μονόλογοι φωνάζουν την επιθυμία-αλήθεια που το στόμα αρνείται πεισματικά να ξεστομίσει στον άλλο και η ζωή περνά ανούσια επαναλαμβανόμενη, χωρίς σκοπό. Δύο άνθρωποι που θάφτηκαν ζωντανοί στο ίδιο σπίτι με τον συμβίο τους. Ψυχές που άλλα επιθυμούσαν, άλλα επιθυμούν και με άλλα ανασταίνονται, όμως το όνειρο της ανάστασης δε φαίνεται μπορετό.
Μία συγγραφέας σε έναν σαρκαστικό καυστικό τραγελαφικό μονόλογο περί της έμφυτης ματαιοδοξίας του ανθρώπου και της αγωνίας για υστεροφημία.
Και...
Ένα άγνωστος που εμφανίζεται μετά από μια κηδεία στην οικογένεια του εκλιπόντος, ισχυριζόμενος ότι ήταν στενός του φίλος, ενώ τους αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές του. Η οικογένεια ξαφνιάζεται καθώς ενημερώνεται για φιλίες, σκέψεις, ιδέες, περιστατικά και στιγμές του νεκρού που αγνοούσε πλήρως.

Μα ποιος στα αλήθεια μπορεί να ισχυριστεί ότι γνωρίζει πλήρως, ότι δύναται να γνωρίσει στο απόλυτο, τον άλλο -έναν οποιοδήποτε άλλο; Μήπως οι άνθρωποι, τελικά, ζούμε δύο ζωές σε μία βιολογική, εκείνη που αφήνουμε να εκφραστεί έξω μας και εκείνη που θάψαμε μέσα;
Το ζευγάρι από τον διάλογο ερμήνευσαν οι Ευγενία Αποστόλου και ο Γιάννης Νικολάου μένοντας πιστοί στην αλληλοασυνεννοησία των χαρακτήρων τους και στην υπόκουφη κουβέντα με τους εαυτούς τους, αλλά η Βίβιαν Κοντομάρη στον μονόλογο έκλεψε τις εντυπώσεις με φυσικότητα και αυθόρμητη άνεση προκαλώντας γέλιο και ατάκες που έμειναν, ή άνοιξαν κουβέντες, όταν έπεσε η αυλαία. Το τρίτο μονόπρακτο, έχοντας έτοιμο σπαρμένο χωράφι και όλο το θίασο επί σκηνής, θέρισε τις εντυπώσεις, ενώ ο Ιωσήφ Ιωσιφίδης αλώνισε τη σκηνή με φυσικότητα και άνεση ερμηνεύοντας τον άγνωστο κύριο.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Εικαστική επιμέλεια: Κατερίνα Καμπανέλλη
Μουσική επιμέλεια: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Επιμέλεια κίνησης: Βάσια Αγγελίδου
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάριος Παϊτάρης
Φωτογραφίες: Αγγελίνα Παγώνη
Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά)
Ευγενία Αποστόλου
Ιωσήφ Ιωσηφίδης
Βίβιαν Κοντομάρη
Γιάννης Νικολάου

Δείτε το στον πολυχώρο Vault, Μελενίκου 26, Βοτανικός, 2130356472

¤

Δείτε κι αυτό:
Αρκετά πια με την Αντέλα
Πνιγμονή
Ποιος ανακάλυψε την Αμερική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Η επανάσταση, Σπύρος ΠαπαλέξηςΗ Ντο και τα μαγεμένα πινέλα, Μ.ΤσακιρίδουΣειρά βιβλίων ΩΟ, Σόφι ΆντερσενΆρωμα βροχής, Τ. ΚοντοπούλουΤο βαλς του ονείρου, Ελισάβετ ΔανέζηNow and Zen, Άγγελος ΜπάκαςΟνειρικές αφηγήσεις, The weird side tales
Ισμήνη, Μαρία ΛιβυκούΠέντε μέρες κι ένας μήνας, Π. ΜπακέλλαΤο καλοκαίρι του αιγόκερου, Δ. ΤσιχλάκηςΠέρασες καιρός, Ε. ΛούμπαΈνας φάρος στην ψυχή μου, Β. ΜακαρίουΡοδάνθη, Μ. ΠαπαπαναγιώτουΨευδάνθρακας και άλλες ιστορίες, Ε.Μακαριάδη
Πόσες είναι οι εποχές; Σ.Λειβαδιώτου2ος Νόμος, Αργύρης ΧριστομάγνοςΣημειώσεις ενός αυτόχειρα, Γ. ΡόγγαςΜε τις βαλίτσες γεμάτες ήλιο, F,AmbrosoΜάρα Μαντάρα, μια μάγισσα κάπως ξεχασιάρα, Ε.Μ.Τσουκάλη
Η κατάρα του φεγγαριού, Β. ΚοτλίτσαΜύθοι και Ιστορίες της Άπω Ανατολής
Το αγκάθινο στέμμα, Θ. ΓιαννόπουλοςΗ τελευταία λέξη είναι της μοίρας, Μ. ΚατσούπηΤα λογοπαίγνια μιας ύπουλης αλήθειας, Σ. ΦράγγοςΗ αγάπη μπορεί, Σ. ΠετρίδουΗ γυναίκα του κόσμου, Νίκη Ταγκάλου
Λίγες και μία νύχτες, Ι, ΖουργόςΕξ απροόπτου έρωτες, Ισμήνη Ζαγοραίου