Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** 1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων. *** Κάθε Δευτέρα του Ιουλίου και του Αυγούστου δίνουμε ένα βιβλίο των εκδόσεων Παράξενες Μέρες με κλήρωση ανάμεσα σε όσους συμμετέχουν στις δωροθεσίες που είναι ανοιχτές αυτήν την εποχή!
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Το βέλος του έρωτα * Μορφή αδάμαστη - Εικόνα έμπνευσης * Ο φύλακας δαίμονάς μου * Η φυλακή της αγάπης * Σεξ, σεξ και πάλι σεξ * Τρεις χιλιάδες ψέματα * Ο δρόμος με τα χίλια χρώματα * Σκιές στις ράγες τα ταξίδια μας * Το χέρι του Θεού * Μάτια γεμάτα ενοχή * Αθώα ενοχή * #foodporn * Γλυκιά μου Τίνα * Δε θέλεις να κοιμηθείς μαζί μου ** Νουβέλα: Έρωτες της ζωής και του θανάτου ** Ποίηση: Κρυμμένες εποχές * Κολάζ λέξεων - Θάλασσα σκέψεων * Μετάβαση ** Άλλα: Έρως λυσιμελής * Τέσσερα βιβλία των εκδόσεων Ελκυστής ** Διηγήματα: Ιστορίες του Αρχαίου Κόσμου και της Επανάστασης * Η ζωή από το τζάμι περνά * Πιόνια στη σκακιέρα του έρωτα * Κάμερα * Πουλιά κι Ανεμώνες * ΚΟΝΕΚΤΙΚΑΤ * Καθαρή πόλη * Ατέλειωτος Ιούλιος και άλλες ιστορίες * Ήμερες ημέρες ** Παιδικά: Εδώ κι Εκεί και Μια μπισκοτένια αγάπη * Το μαγικό δάσος

Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2016

Βιώνοντας τις Δεκατρείς νύχτες πριν το ξημέρωμα

Είχα καιρό ν’ απολαύσω ένα μυθιστόρημα τόσο ανθρώπινο που να καταφέρνει να αγκαλιάζει με τόση δοτικότητα τα συναισθήματα, τις αγωνίες και τις απρόβλεπτες καταστάσεις της πραγματικής ζωής. Ίσως γι’ αυτό και να ταυτίστηκα τόσο αυθόρμητα με τις σκέψεις και τις πράξεις της ηρωίδας με όλα τα προτερήματα και τα λάθη που κουβαλούσε η τρωτή, ανθρώπινη της φύση.

Η ιστορία μας ξεκινά στο παρόν, εξηγώντας μας στη συνέχεια για τη ρίζα όλων εκείνων των αδικαιολόγητων πράξεων που απορρέουν από τη συμπεριφορά της ως μάνα, προς τη κόρη της. Στην αρχή ομολογώ πως της κάκιωσα θεωρώντας πως δεν είναι αυτός ο τρόπος να σταθείς στο παιδί σου. Μα όχι, δεν γνώριζα -κι όταν ωστόσο αποκαλύπτεται στην ολότητά της η αλήθεια, συμπέρανα πως άδολα θύματα στάθηκαν και οι δύο.

Κι όσο εμβάθυνε η ιστορία, τόσο υποψιαζόμουν τα κρυμμένα μυστικά μες από τις λέξεις γεμάτες υπονοούμενα που κατέληγαν εν τέλη σε απροσδόκητες αποκαλύψεις.

Γιατί οι αναδρομές στο παρελθόν είναι αλλεπάλληλες και τόσο χρήσιμες για να εξηγήσουμε την κατάληξη της ηρωίδας. Και πρόκειται για ένα κράμα εξομολογήσεων όπου βιώνουμε συγχρόνως το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μιας γυναίκας που χάνει το σύζυγο της και παλεύει την καθημερινότητά της με χιούμορ.

Παράλληλα μεγαλώνει ένα κορίτσι που προσπαθεί να περάσει ανώδυνα την μετάβασή της από την εφηβεία στην κατάσταση της συνειδητοποιημένης γυναίκας. Κι αυτή στέκει μια αφορμή για να βγουν στην επιφάνεια παλιές πληγές που ποτέ δεν επουλώθηκαν, τυραννώντας από πάντα τις σιωπηλές ψυχές τους.

Μια ζωής που όπως παραδέχεται η μάνα: «Μετάνιωσα πικρά, αργότερα, που άφησα τα ‘πρέπει’ να γιγαντωθούν μέσα μου, να γίνουν αδηφάγα, στο βωμό τους θυσίασα γλυκές, χαλαρές ώρες, που θα μπορούσα να είχα ζήσει με τον άντρα μου, ξελογιάσματα, έρωτες, εκδρομές, παιχνίδι, φλερτ, καφέδες, κρασιά, ξενύχτια»[1]
Και είναι μοιραίο να σταλάζει μέσα σου κάθε σελίδα τις πραγματικές αγωνίες και μηνύματα που αποσκοπεί να περάσει η συγγραφέας. Θέλει ψυχή, καρδιά και το γνήσιο συναίσθημα της συγχώρεσης για να απαλύνεις τον πόνο των πρωταγωνιστών στην συνείδηση σου.

Γιατί ο πόνος τούτου του βιβλίου υπάρχει συγκεντρωμένος στις λίγες λέξεις της ηρωίδας: «Πονάει τόσο, που το νιώθεις ν’ απλώνεται στο σώμα, να σε χτυπάει ύπουλα και αιχμηρά παντού, στα άκρα, στο κεφάλι, στην κοιλιά, στο στήθος. Πονάει τόσο που λαχταράς να πάψεις ν’ ανασαίνεις για να γλυτώσεις απ’ αυτό…»[2]
Κλικ για περισσότερα του Θεόφιλου
Στο οπισθόφυλλο...
Πώς μπορεί μια γυναίκα, μια μάνα, να φέρεται έτσι σε ένα παιδί; Πώς μπορεί να είναι τόσο αδιάφορη, τόσο περίκλειστη, τόσο εχθρική όταν εκείνο εκλιπαρεί για προσοχή και αγάπη, που κάθε παιδί δικαιούται; Και ποιος μπορεί να την κατηγορήσει όταν η δική της ανάγκη για προσοχή και αγάπη ακυρώθηκε τόσο βίαια; Ποιος μπορεί να την παρηγορήσει για τα ερείπια της δικής της ζωής, γι’ αυτό που ήταν άλλοτε και ποτέ δεν θα ξαναγίνει;
Δεκατρία ολόκληρα χρόνια το καλό και το σκοτεινό κομμάτι της ηρωίδας μάχονται μέσα της σε σύγκρουση εξουθενωτική και την οδηγούν σ’ ένα ατέλειωτο κι οδυνηρό εκκρεμές αντιφάσεων. Η συμφιλίωση, οι παραδοχές, η συγχώρεση συγκρούονται διαρκώς με τον θυμό, τη διάψευση, την προδοσία, σ’ έναν αγώνα με άδηλη έκβαση.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ιβίσκος

Περισσότερα από/για την Λιάνα Τσιρίδου:
Η Λιάνα Τσιρίδου και οι Δεκατρείς νύχτες πριν το ξεμέρωμα [συνέντευξη, βιογραφικό σημείωμα, απόσπασμα μυθιστορήματος]

[1] Σελ 114 «Δεκατρείς Νύχτες πριν το Ξημέρωμα» - Λιάνα Τσιρίδου , Εκδ. Ιβίσκος, 2015
[2] Σελ 297«Δεκατρείς Νύχτες πριν το Ξημέρωμα» - Λιάνα Τσιρίδου , Εκδ. Ιβίσκος, 2015

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Γλυκιά μου Τίνα, Παύλος ΚουτρουμπάςΤο χέρι του Θεού, Βασίλης ΚυριλλίδηςΚαθαρή πόλη, Βαγγέλης ΠαπαδιόχοςΣκιές στις ράγες τα ταξίδια μας, Τ. ΕμμανουηλίδουΜΟρφή αδάμαστη - εικόνα έμπνευσης, Γιάννης ΠαπαγεωργίουΚολάζ λέξεων - Θάλασσα σκέψεων, Γ. ΜπαμπανιώτηςΑθώα ενοχή, Γιώτα Μπατιστάτου
#foodporn, Δημήτρης ΚοπαράνηςΜάτια γεμάτα ενοχή, Π. Τσολάκη-ΑγγελοπούλουΗ φυλακή της αγάπης, Τζέιμς Π. ΧάντλεϊΔε θέλεις να κοιμηθείς μαζί μου, Μάιρα ΖαρέντηΑτέλειωτος Ιούλιος, Ζντράφκα ΕφτίμοβαΣεξ, σεξ και πάλι σεξ, Χρήστος ΑναστασιάδηςΒιβλία των εκδόσεων Ελκυστής
Τρεις χιλιάδες ψέματα, Μαρία Μαυρίδου-ΚαλούδηΉμερες ημέρες, Μουράτης ΚοροσιάδηςΈρωτες της ζωής και του θανάτου, Άγγελος Μπάκας
Μετάβαση, Νεφέλη ΣμίχεληΚρυμμένες εποχές, Κάια ΛαμουρέΟ δρόμος με τα χίλια χρώματα, Έλενα ΓιοβανάκηΜια μπισκοτένια αγάπη και Εδώ κι Εκεί