Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Φωνή τέχνης *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όνειρα από ιστό * Τα Βασίλεια * Ταξίδι στο κόκκινο * Οι κανόνες του Δράκου: Πρώτος κανόνας * Αόρατοι δεσμοί * Άδεια κούνια * Αδαμάντινα τείχη * Νόμος 9023 * Ποιος σκότωσε την Ιφιγένεια; * Ουδείς εκών κακός * Η πτώση ** Ποίηση: Σκοτεινή κουκκίδα * Ωδές του πόνου και τρούφες ΙΙ * Ξυλάρμενες ελπίδες * Το τέταρτο κλειδί ** Άλλα: Οδυνηρό χάρισμα, Μύχιες σκέψεις, Βουρκωμένα σύννεφα και Volcano * Οδηγός βικτωριανής απόλαυσης * Μετά βίας φωνές * Τέσσερις τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Διηγήματα: Τετρακόσια μέτρα * Παράσπορος και άλλες ιστορίες * 25 Ιστορίες και μία πολυθρόνα ** Παιδικά: Κορυφή * Η πριγκίπισσα Μάντυ * Ο δάσκαλος ο Kακομοίρης * Ένα παιδί από το πουθενά

Συμβουλές για βελτίωση της δημιουργικής γραφής

Γράφει ο Πεχλιβανίδης Απόστολος Αλέξανδρος
① Πολλές φορές η απλότητα και η αμεσότητα είναι ο πιο εύκολος τρόπος να εκφράσεις τις απόψεις σου. Περιέγραψε ανθρώπους και καταστάσεις με όσο λιγότερες λέξεις γίνεται.

② Να αντιλαμβάνεσαι τί γράφεις. Ό,τι μπαίνει σε ένα κείμενο σου πρέπει να έχει σκοπό ύπαρξης.

③ Κάθε λέξη έχει τη δική της δύναμη και το δικό της χαρακτήρα. Οι επιπρόσθετες λέξεις μειώνουν την ισχύ της και μπουκώνουν το μυαλό του αναγνώστη.

④ Η εναλλαγή μεγέθους προτάσεων κάνει τη ροή του κειμένου ενδιαφέρουσα. Και ένα μονότονο κείμενο είναι ακριβώς αυτό που θέλεις να αποφύγεις.

⑤Ο ενεργητικός λόγος δίνει δυναμισμό και αμεσότητα. «Έπεσα» αντί για «έπεφτα». «Προσβλήθηκα» αντί για «ένιωσα προσβεβλημένος». Προτίμησε τον αντί του παθητικού λόγου.

⑥ Μην επαναλαμβάνεις λέξεις. Ενοχλούν περισσότερο από όσο νομίζεις και δίνουν την εντύπωση πως το λεξιλόγιο σου είναι φτωχό.

⑦ Δείξε τα συναισθήματα των χαρακτήρων σου, μην τα περιγράφεις. Αντί για «ένιωσε θυμωμένος» γράψε, «πέταξε το πιάτο στο νεροχύτη», «έσκισε μανιωδώς το τετράδιο του», «χτύπησε το χέρι του στο γραφείο τόσο που τον έτσουξε». Ο άνθρωπος είναι ψυχοσωματικό ον και κάθε συναίσθημα του συνοδεύεται από μια σωματική αντίδραση.

⑧ Άσε τον αναγνώστη να κατανοήσει μόνος του κάποια πράγματα. Δεν είναι καλό να τον εκνευρίσεις και ιδιαίτερα να τον κάνεις να νιώσει ανόητος.

⑨ Η αυτόματη ή σουρεαλιστική γραφή είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ξεκινήσεις τη μέρα σου καθώς απελευθερώνει τη φαντασία.

⑩ Η καταγραφή ονείρων είναι μια εξαιρετική πηγή έμπνευσης.

⑪ Διόρθωσε ένα κείμενο σου αφού το τελειώσεις. Η δημιουργία και η διόρθωση κειμένων είναι δυο διαφορετικές διαδικασίες του εγκεφάλου και καλό είναι να μην εμπλέκονται.

⑫ Μελέτησε παραστάσεις κωμικών. Αναλύουν σοβαρά θέματα με το πιο αστείο τρόπο. Το χιούμορ και η ειρωνεία κάνουν τον αναγνώστη να γελάσει και το κείμενο σου ανάλαφρο και ευανάγνωστο.

⑬ Τα κείμενα αναγκαστικά υστερούν της πραγματικής ζωής διότι τη μιμούνται. Περιέγραψε όχι μόνο συναισθήματα αλλά και ήχους, μυρωδιές, γεύσεις και επιφάνειες.

⑭ Πριν ξεκινήσεις να γράφεις, διάβασε κείμενα συγγραφέων παρόμοια σε ύφος και θεματική με τα δικά σου, ώστε να μπεις στο κλίμα και να προσανατολιστείς αναλόγως.

⑮ Για να βελτιώσεις τους διαλόγους σου δες ταινίες. Οι σεναριογράφοι γράφουν τα σημαντικά μέρη των διαλόγων, γνωρίζουν πως να τραβήξουν τη προσοχή του κοινού και θα περάσεις και καλά βλέποντας τις ταινίες τους. Ανάμεσα σε αυτούς: Quentin Tarantino, Aaron Sorkin, Woody Allen, Joel Coen, Christopher και Jonathan Nolan.

Περισσότερα από/για τον ίδιο:

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Οδυνηρό χάρισμα Γ.Λάμαρη, Βουρκωμένα σύννεφα Ρ.Αβαράκη-Αγραφιώτη, Μύχιες σκέψεις Περικλή Λεύκα και Volcano Χ.ΦλουρήΆδεια κούνια, Ευαγγελίας ΤσακίρηΑόρατοι δεσμοί, Γιώργου ΖάννουΟυδείς εκών κακός, Σπύρου ΦλώρουΟδηγός βικτωριανής απόλαυσηςΚορυφή, Πελαγίας ΜπότσηΗ πριγκίπισσα Μάντυ, Ρέας Κατσάπη
25 Ιστορίες και μία πολυθρόνα, Άννας-Μαρίας ΓκίκαΤο τέταρτο κλειδί, Μιλένας ΣπανούΞυλάρμενες ελπίδες, Θοδωρή ΚουτσοδήμαΟ δάσκαλος ο Κακομοίρης, Σοφίας ΓουδετσίδουΜετά βίας φωνές, ΣυλλογικόΤετρακόσια μέτρα, Χαράλαμπου ΚόκκινουΤέσσερις τίτλοι από τις εκδόσεις Ελκυστής: Παλέτα δολοφόνου, Η φλόγα του πάθους, Η λαογραφία της Ανατολικής Θράκης και Μνήμη και απώλεια
Ένα παιδί από το πουθενά, Άλκης ΖέηΝόμος 9023, Σωτήρη ΠετρίδηΟι κανόνες του Δράκου: Πρώτος κανόνας, Ellaria BlackΠαράσπορος και άλλες ιστορίες, Γιάννη ΔίγκαΠοιος σκότωσε την Ιφιγένεια;, Ελευθερίας ΜεταξάΗ πτώση, Νίκου ΤσουρλάκηΑδαμάντινα τείχη, Ελένης Σίντου