1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki - Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες όπως ελέγχουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο για επιβεβαίωση καταχώρησης του κειμένου τους, διευκρινήσεις ή ελλειπή στοιχεία. Ως ημερομηνία υποβολής μετράει η ημερομηνία αποστολής του πρώτου email, που φέρει το επισυναπτόμενο έργο, ασχέτως αν η επιβεβαίωση καθυστερήσει κάποιες μέρες λόγω φόρτου εργασιών ή διευκρινήσεων όπου απαιτούνται *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αφιερωμένο στον γιο μου * Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών * Η κληρονομιά του αίματος * Λίλιθ και Λασθινία ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα * Ταξίδεψα για να σε βρω ** Διηγήματα: Η κερκόπορτα και άλλα διηγήματα * Η γυναίκα που αγάπησα * ΟνειΡεύματα * Ο Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί * Ευτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα * Σκοτεινά φεγγάρια ** Ποίηση: Το φθαρμένο μολύβι * Ως εδώ βυθίζομαι * Ευδόκιμο μέλι ** Παιδικά: Τρία παραμύθια όλο τραγούδια * Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας ** Άλλα: Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω * Αλφισμός

Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017

Πρόβα Λόρκα

Για το έργο...
Ο Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα θρηνεί το χαμό του φίλου του, Ιγνάθιο Σάνσεθ Μεχίας, παίζει τους ρόλους των ηρώων του, συνοδεύεται από χορό και τραγούδι -όπως εκείνος έβαζε στα έργα του- αντανακλώντας την ανδαλουσιανική του φύση. Η σκηνή φορτίζεται από έρωτες και ανθρώπους που διεκδικούν το δικαίωμα στην αγάπη, να αγαπήσουν και να αγαπηθούν, ενώ η ατμόσφαιρα παραπέμπει στην Ισπανική κουλτούρα μέσα από ανάλογες μουσικές συνθέσεις, εκρηκτικές χορευτικές φιγούρες και άρωμα εποχής. Τρία διαφορετικά πάθη ξεδιπλώνονται στην παράσταση από τα έργα του, Μαριάνα Πινέδα, Γέρμα και Ματωμένος γάμος, με σκοπό να δικαιωθεί το πάθος που έχει αφετηρία του τον έρωτα και να σβηστούν οι τύψεις.
Στην παράσταση...
Παρακολουθούμε τις κορυφώσεις τριών εκ των πιο σημαντικών έργων του Λόρκα όπου οι ήρωες παλεύοντας με την ύπαρξή τους, και με αφετηρία ένα διαφορετικό πάθος για τον καθένα, φτάνουν στην έκρηξη. Στη σκηνή ανεβαίνει ο ίδιος ο συγγραφέας για να (ξανα-)ζήσει τις σκηνές εκείνες με τους ήρωές του, να (συμ-)πονέσει μαζί τους, να τους παρασταθεί... να τους δικαιώσει εντέλει.

Η Φωτεινή Νταφοπούλου κάνει σπουδαία δουλειά μεταφέροντας όλο το ισπανικό ηχόχρωμα εποχής, την ένταση των συναισθημάτων, ενώ συνθέτει ένα αξιοπρόσεκτο κείμενο σπουδής πάνω στη ζωή και το έργο του Λόρκα, αφού σε μία παράσταση μπορούμε να γνωρίσουμε ή να ξαναθυμηθούμε και τα συμπονέσουμε τους αγαπημένους του ήρωες. Και να μη ξεχάσουμε πως, σ' ό,τι κι αν μας συμβαίνει, η τελετουργία του πάθους και του έρωτα είναι η πρωτόγονη δύναμη που μας κάνει να νοιώθουμε -ακόμα- Άνθρωποι.* Χαρακτηριστικό του κειμένου, πέρα από τα προαναφερθέντα, η αναφορά που γίνεται σε ένα σχετικά άγνωστο έργο του Λόρκα, Τα μάγια της πεταλούδας, γραμμένο το 1919 πριν από οτιδήποτε άλλο και χαρακτηρισμένο ως αποτυχία του ίδιου. Μια παράσταση που περιέχει και πολλή ανδαλουσιάνικη μουσική, φιγούρες φλαμένγκο και ταλαντούχους ηθοποιούς που στέκονται με ευθύνη δίπλα στον ποιητή και τα πρόσωπα των έργων του.
Μιλώντας για τους ηθοποιούς, δε μπορώ να μη σχολιάσω την επιτυχημένη διανομή καθώς τόσο τα πάθη όσο και οι ερωτικές ιστορίες -κυρίως τα δράματα- απαιτούν μια στάλα περισσότερο ταλέντο στη δραματουργία ενώ οι ερωτικές ιστορίες θέλουν επιτυχημένη σκηνική χημεία. Κι αν κάποιος υποστηρίξει ότι στο πρώτο μπορεί να βοηθήσει μία έμπειρη σκηνοθέτιδα, όσο αφορά το δεύτερο είναι καθαρά θέμα σωστής επιλογής. Κι εδώ συναντάμε και τις δύο συνθήκες.
Με εντυπωσίασε η Μαρία Θεοφιλάτου με το μπρίο της, ταίριαξε ως φιγούρα με την ισπανική ιδιοσυγκρασία και κέρδισε άνετα τόσο ως Μαρσέλ όσο και ως δούλα. Άψογη και υπόγεια δραματική με εκείνον τον λυγμό του υπέρτατου πόνου η Ειρήνη Τζαβάρα ως μάνα και υπέροχος ο Πέτρος Μπένος στο ρόλο του Λόρκα. Η Αθηνά Νιαβή που ολοκληρώνει το θίασο πραγματικά εγκλωβίζει το θεατή, ζωντανεύει θριαμβευτικά τις ηρωίδες της από την Πεταλούδα των πρώιμων χρόνων του Λόρκα ως την άτεκνη Γέρμα, ανεβάζει την ένταση και προκαλεί συγκίνηση. Μαζί τους η χορογράφος και χορεύτρια Ελένη Σολδάτου. Τίποτα δε θα ήταν το ίδιο χωρίς εκείνη. Αισθαντική και δραματική, συμπληρώνει υπογραμμίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τα δρώμενα και ανεβάζει την ένταση. Η υπέροχη φιγούρα της σαρώνει την σκηνή προσθέτοντας στο θέαμα. Οι χορογραφίες της παράστασης αποτελούνται από κλασικά παραδοσιακά στοιχεία της ισπανικής κουλτούρας μπλεγμένα μαζί με μεταμοντέρνες φόρμες που συνδέουν την εποχή του Λόρκα με τη δική μας ως γέφυρα θαρρείς να μας θυμίζει ότι ο έρωτας είναι πάντα έρωτας, οι άνθρωποι είναι πάντα άνθρωποι και τα ανθρώπινα πάθη δεν έχουν εποχές ούτε τοπικές διαφοροποιήσεις -ούτε οι κοινωνικές συμβάσεις τελικά.
Κλικ για περισσότερα της Τζένης
Συντελεστές:
Κείμενα, δραματουργική επεξεργασία, σκηνοθεσία: Φωτεινή Νταφοπούλου
Φωτισμοί: Γιώργος Κουρμούζας
Χορογραφίες, χορός: Ελένη Σολδάτου
Κλασική κιθάρα, τραγούδι: Χρυσόστομος Καλογριδάκης
Σύνθεση: "Τραγούδι της νύφης" Χρυσόστομος Καλογριδάκης

Παίζουν:
F.G. Lorca: Πέτρος Μπένος
Μαρσέλ, Δούλα: Μαρία Θεοφιλάτου
Πεταλούδα, Μαριάνα Πινέδα, Γέρμα, Νύφη: Αθηνά Νιαβή
Μάνα: Ειρήνη Τζαβάρα
Δείτε το στο θέατρο Αλκμήνη (Αλκμήνης 8, Πετράλωνα, 2103428650) κάθε Τετάρτη στις 19:00 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

* Απόσπασμα σημειώματος της Φωτεινής Νταφοπούλου στο πρόγραμμα της παράστασης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Λίλιθ και Λασθινία, Μιχάλης ΓριβέαςΣκοτεινά φεγγάρια, Γιώργος ΔόλγυραςΕυτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα, Χρυσούλα ΔιπλάρηΨίθυροι εραστώνΑφιερωμένο στον γιο μου, John EmmansΕυδόκιμο μέλι, Νεφέλη ΣμίχεληΑμφιβάλλω, άρα υπάρχω, Δημήτρης Μουστάκας
Αλφισμός, Χ.ΒακιρτζήΤαξίδεψα για να σε βρω, Ν.Βαρδάκας και Φ.ΤσαγανάκηΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΗ κερκόπορτα και άλλα διηγήματα, Μ.ΒλάχουΩκεανός, Μ.ΚατρακηςΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
ΟνειΡεύματα, Καποπούλου και ΠαπακώσταςΗ κληρονομιά του αίματος, Νικόλαος ΝτέτσικαςΗ γυναίκα που αγάπησα, Μαρία Ιωάννου
Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΤο φθαρμένο μολύβι, Ευγενία ΣιδέρηΩς εδώ βυθίζομαι, Αναστάσιος ΜεγαλοοικονόμουΟ Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί, Γ.Δίγκας