1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Εγγραφή στο newsletter *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κ.λ.π. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αναστρέψιμα υλικά * Επιστροφή στο Highgate * Το ποτάμι * Τα τεμάχια * Τα άυλα θηρία της ψυχής * Amor Fati * Το αίνιγμα του Ερωτόκριτου * Ενώπιον του βασιλιά * Blackbird * Άμνετ * Innuendo * Ο Λύχνος * Χριστίνα ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Νάντια μου, ο ήλιος της Βοστώνης ** Ποίηση: Ρέουσα σιωπή * Το τίποτα που πλέει ευτυχισμένο * Το παιδί και ο άγγελος * ΣυμΠτώματα * Καρδιόσχημα * Ουά * Ναίφως ** Νουβέλα: Αγαπητή μου Ευδοξία * Απαγορευμένη αίθουσα ** Άλλα: Έρως λυσιμελής * Γνώθι σεαυτόν * Ό,τι γυρίζει γύρω μας * Σειρά Παράξενες Μέρες στην Ευρώπη ** Παιδικά - Εφηβικά και Παραμύθια: Δεν υπάρχει τέλος * Η μάγισσα Βρωμίλα

Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2017

Η κυρία της νύχτας

Το κείμενο της παράστασης «Η κυρία της νύχτας» βασίζεται στο ομότιτλο αστυνομικό μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή και αφορά την ξαφνική εμφάνιση μιας μυστηριώδους, πλούσιας και επικίνδυνης γυναίκας στους κοσμικούς κύκλους της Αθήνας τη δεκαετία του 1950. Ποια είναι η Λιάνα Περέζ και γιατί συναναστρέφεται τέσσερις σημαντικές προσωπικότητες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης; Πώς συνδέεται η παρουσία της με δολοφονίες, οικονομικές καταστροφές και αυτοκτονίες; Πού θα οδηγήσει όλο αυτό το γαϊτανάκι; Ποιος ο θύτης και ποιος το θύμα;
Στο θέατρο Κιβωτός, μια μεγάλη σκηνή φιλοξενεί με πολύ μοντέρνο τρόπο και διαφορετική οπτική (εύγε στην κυρία Φρόσω Λύτρα) ένα συναρπαστικό κείμενο με σταδιακή κλιμάκωση της αγωνίας και ωραίες ερμηνείες, συνοδευόμενο από τραγούδια της εποχής (απόλυτα εναρμονισμένα με το κλίμα και την ατμόσφαιρα του έργου) και θεαματικές χορογραφίες. Οι ηθοποιοί ανεβαίνουν και κατεβαίνουν στη διώροφη σκηνή, κάποια επεισόδια λαμβάνουν χώρα με μη συνηθισμένο σκηνοθετικά τρόπο (π.χ. σε μια σκηνή με δύο πρόσωπα που συζητούν κατά το κείμενο στον ίδιο χώρο, ο ένας είναι στο πάνω επίπεδο και ο άλλος από κάτω του) ενώ ο αφηγητής «Γιάννης Μαρής» δένει την ιστορία του σχολιάζοντας, περιγράφοντας και παρατηρώντας. Η ιστορία κυλάει αβίαστα από την αρχή ως το τέλος και δεν κουράστηκα από την έλλειψη διαλείμματος. Ειδικά από τη στιγμή που αρχίζουν οι μεγάλες αποκαλύψεις, η ώρα περνάει αστραπιαία.

Η κυρία Λίνα Σακκά παίζει τη μοιραία, σκληρή και αδυσώπητη γυναίκα, με ωραία εκφραστικότητα και μεγάλη αληθοφάνεια. Η χροιά της φωνής της την υποστηρίζει και δίνει ένταση στο παίξιμό της. Ο κύριος Όθωνας Μεταξάς αφηγείται την ιστορία συμμετέχοντας υπερβατικά σε κάποιες σκηνές, δίνοντας στην παράσταση μια άλλη, σχεδόν μεταφυσική διάσταση. Το ζεϊμπέκικό του ήταν μια δυνατή χορογραφία και αρκετά δύσκολη στην εκτέλεσή της. Η κυρία Φανή Γέμτου έχει υπέροχη φωνή και τη χαρίζει απλόχερα στο κοινό. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί παίζουν πολύ πειστικά τους ρόλους τους.

Η μουσική με συνεπήρε από την αρχή ως το τέλος, ειδικά η ηχητική υπόκρουση του ρολογιού. Ένιωθα ότι το τέλος πλησιάζει, ότι ο χρόνος τελειώνει και αναρωτιόμουν ως πού θα μας πάει αυτή η ιστορία. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι το γλυπτό του Στέλιου Γαβαλά (εικαστικός καλλιτέχνης στην παράσταση) που είχα δει σε έκθεση στο ξενοδοχείο «Ποσειδώνιο» των Σπετσών το καλοκαίρι του 2016 ήταν ανάμεσα στα διακοσμητικά της σκηνής, δίνοντας μαζί με τα υπόλοιπα αντικείμενα μια τάση φυγής και ονείρου που αγκάλιασε με θέρμη το σύνολο της παράστασης. Στο φινάλε, η υπόκλιση των ηθοποιών, που συνέχιζαν να υποδύονται τους χαρακτήρες του έργου, ήταν άλλο ένα θετικό στοιχείο.
Κλικ για περισσότερα του Πάνου Τουρλή
Το μυθιστόρημα «Η κυρία της νύχτας» δημοσιεύτηκε το 1955 στην εφημερίδα «Ακρόπολις» σε συνέχειες και χαρακτηρίστηκε ως αισθηματικό θρίλερ. Η ηρωίδα, μια μοιραία γυναίκα της δεκαετίας του 50 με το όνομα Λιάνα Περέζ, εμφανίζεται από το πουθενά αναστατώνοντας, την κοσμική κοινωνία της Αθήνας. Σαν ένας σκοτεινός άγγελος από την κόλαση, όπως ήταν και ο δεύτερος τίτλος του μυθιστορήματος, προκαλεί τον έρωτα, τον θάνατο και την καταστροφή ψιθυρίζοντας το μοιραίο και σκοτεινό μυστικό της στα θύματα της.
Τη θεατρική μεταφορά του έργου και τη σκηνοθεσία υπογράφει η Φρόσω Λύτρα και τη σκηνογραφία ο Μανόλης Παντελιδάκης. Την πρωτότυπη μουσική οι Μιχάλης Νιβολιανίτης και ο Αλέξανδρος Χρηστάρας, τον σχεδιασμό κοστουμιών ο Νίκος Χαρλαύτης, τη φωτογραφία και το μακιγιάζ ο Αχιλλέας Χαρίτος, τη χορογραφία ο Αλέξης Φουσέκης και τον σχεδιασμό των φώτων ο Σάκης Μπιρμπίλης.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Λίνα Σακκά, Όθωνας Μεταξάς, Δημήτρης Γεωργαλάς, Στάθης Ματζώρος, Φανή Γέμπτου, Αγησίλαος Αλεξίου, Κατερίνα Νικολοπούλου, Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, Χριστόφορος Μπαρμπαγιάννης, Αλέξης Φουσέκης.
Και ο Αλέξανδρος Ρήγας.
Τραγουδάνε: Η Φανή Γέμτου και ο Όθωνας Μεταξάς
Χορεύουνε: Ο Αλέξης Φουσέκης και Αναστασία Κελέση
Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 στο θέατρο Κιβωτός, Πειραιώς 115, Γκάζι, 2103417000

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ναίφως, Φυλλένια ΣφουγγάρηΆμνετ, Μάγκι Ο'ΦάρελΧριστίνα, Δέσποινα ΜυστακίδουΣυμΠτώματα, Χρίστος ΤσιαήληςΓνώθι σεαυτόν, Μαρία ΠανέτσουInnuendo, Πέτρος ΜπράιλαςΑπαγορευμένη αίθουσα, Φωτεινή Αποστολοπούλου
Η καρδιά που γυρνάει, Το δέρμα είναι η ελαστική θήκη που περιβάλλει το σώμα ολόκληρο, Τα τετράδια ενός θηλαστικού, Φως έρωτας θάνατοςΟυά, Ο φιμωμένοςΌ,τι γυρίζει γύρω μας, Κ. Ευαγγέλου-ΚίσσαΝέλλη Σπαθάρη, Amor FatiΡέουσα σιωπή, Πόπη ΚλειδαράΤα άυλα θηρία της ψυχής, Ευαγγελία ΤσακίρογλουΕνώπιον του βασιλιά, Γρηγόρης Παπαδόπουλος
Ο Λύχνος, Γιώργος ΜανέτταςΤο αίνιγμα του Ερωτόκριτου, Βασιλική ΜακρήΤα τεμάχια, Χρύσα Μαστοροδήμου
Η μάγισσα Βρωμίλα, Φωτεινή ΖαχαριουδάκηΚαρδιόσχημα, Όλγα ΑχειμάστουBlackbird, Matthias BrandtΔεν υπάρχει τέλος, Μαρία Καβούρη