Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Θυσία

Σαν μεστό, χυμώδες σύκο που η τρυφερή του σάρκα υποχωρεί αβίαστα στο άγγιγμα των δοντιών κι η ολόγλυκη γεύση του πλημμυρίζει τους κάλυκες της ύπαρξης μου, θα μπορούσα να χαρακτηρίσω την μοναδική αναγνωστική εμπειρία που βίωσα διαβάζοντας το ιστορικό μυθιστόρημα ΘΥΣΙΑ της Άννας Γαλανού, που αποτελεί το πρώτο μέρος της τριλογίας της ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑΣ και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα.


Με φόντο την βενετοκρατούμενη Κρήτη, κάπου στο 1551, η οποία τότε ήταν γνωστή ως «Regno di Candia» ή ως «Ducato di Candia», δηλαδή ως «Βασίλειο του Χάνδακα» ή «Δουκάτο της Κάντια», αντίστοιχα, η συγγραφέας Άννα Γαλανού μας εξιστορεί την συναρπαστική ιστορία της ζωής της έφηβης αρχοντοπούλας με το πάλλευκο δέρμα, με τα πυκνά καταπράσινα δάση να πλαισιώνουν τις κόρες των ματιών της και με τις φλογάτες μπούκλες της να στεφανώνουν ντελικάτα το νεανικό, αθώο πρόσωπο της. Το όνομα αυτής Ρούσσα!

Η Ρούσσα λοιπόν, κόρη του Μανουήλ και της Φαίδρας, ανατρέφεται με περισσή αγάπη και φροντίδα μέσα σε ένα πολυτελές για την εποχή περιβάλλον. Σε ένα περιβάλλον προφυλαγμένο απ’ τις σκληρότητες της εποχής, από τη φτώχεια που σουλατσάριζε ανενόχλητη στους χωμάτινους δρόμους του νησιού, αλλά και την ωμότητα κι απανθρωπιά των πειρατών που επέδραμαν από τη θάλασσα σε παράκτιες περιοχές, κουρσεύοντας περιουσίες και γυναικεία κορμιά. Σε ένα περιβάλλον παραμυθένιο, πλασμένο με υλικά το όνειρο και την ατόφια γονική αγάπη. Σε ένα περιβάλλον γαλήνιο, όπου μοιράζονταν στιγμές της καθημερινότητας της με την δασκάλα της, την αδελφή Θεονύμφη.

Γαλήνη, η οποία θα θρυμματιστεί… όταν ο πατέρας της θα αρνηθεί να υποταχθεί στην εξουσία των Ενετών και θα ενεργήσει προσπαθώντας να ξεκινήσει επανάσταση εναντίον αυτών. Οι σκληρές εξελίξεις θα σαρώσουν τη ζωή της νεαρής Ρούσσας, η οποία θα βρεθεί σε γαλέρα με προορισμό την εξορία της Άνδρου, λόγω των φρονημάτων του πατέρα της. Προορισμός, στον οποίο δε θα φτάσει ποτέ, διότι στη διαδρομή η γαλέρα που τη μεταφέρει θα πέσει στα αδηφάγα χέρια Οθωμανών πειρατών, κι η ζωή της θα αλλάξει αναπάντεχα τροχιά!

Από το ταξίδι εξορίας της λοιπόν, με προορισμό την Άνδρο, στα χέρια πειρατών, κι από ‘κει σε σκλαβοπάζαρο γυναικών στην Πόλη. Κι ύστερα δούλα στο Καραβανσαράι του Ρουστέμ Πασά στην Αδριανούπολη!

Η συγγραφέας Άννα Γαλανού με την αφηγηματική της δεινότητα επιχειρεί γενναία να αγγίξει μία αρκετά θα έλεγα θολή ιστορική περίοδο (1550-1570), την οποία συναντάμε ελάχιστα στα ελληνικά λογοτεχνικά μονοπάτια. Στηριζομένη σε έναν αξιοσημείωτο όγκο βιβλιογραφικών πηγών καταφέρνει να πλάσει -συνδυάζοντας τις γνώσεις της εποχής, που αποκόμισε με την προσεκτική μελέτη αυτών, το συγγραφικό της ταλέντο και το σεβασμό της προς την ιστορία- επιτυχώς μία μυθιστορηματική πραγματικότητα γλαφυρή, που ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις εκείνης της εποχής. Μέσα από το κείμενο της δημιουργεί έντονα την πεποίθηση πως κάθε περιγραφή που σχετίζεται με τις καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων του «τότε», τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες των κτιρίων τους, τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις τους, προέρχεται από την εμπειρική γνώση του βιώματος!

Ο λόγος της συγγραφέας καθάριος και δροσερός σαν βουνίσια πηγή, που το νερό της τρέχει κελαριστό δημιουργώντας μια κρυστάλλινη μελωδία, σε παρασύρει στη δίνη του, και σε ταξιδεύει επιτυχώς άλλοτε μέσα απ’ τη λυρικότητα, την εικονοπλαστικότητα και τη ζωντάνια του, κι άλλοτε μέσα απ’ την αιχμηρότητα και την ωμότητα του. Η κυρία Γαλανού καταφέρνει να πλάσει αντιφατικές μεταξύ τους εικόνες, δημιουργώντας άλλες που εκπέμπουν φως, χρώματα και ευωδιές της φύσης, και άλλες σκληρές, σκοτεινές, που ζέχνουν από τη βρώμα του θανάτου. Εικόνες τόσο έντονες, που σε κάνουν να αναριγείς και δένουν κόμπο το στομάχι σου. Εικόνες τρυφερές που σταλάζουν αγάπη, ευτυχία κι έρωτα, μα και εικόνες όπου η ανθρωπιά έχει δύσει, κι η ωμότητα, αλλά και η βιαιότητα που μπορεί να κρύβει μέσα του ένας άνθρωπος αναδύονται στην επιφάνεια!

Μέσα από τον πλούσιο σε γλαφυρότητα λόγο της επίσης, η συγγραφέας Άννα Γαλανού, καταφέρνει να «σκαλίσει» βαθιά με την πένα της τον ψυχικό κορμό κάθε αναγνώστη, χαράσσοντας πάνω του με τρόπο έντεχνο κι ανεξίτηλο πολυάριθμα συναισθήματα. Συναισθήματα που δε διστάζει να «παίξει» μαζί τους και μέσα σε μόλις λίγες σελίδες να τα μεταλλάξει και να τα θέσει σε σύγκρουση μεταξύ τους! Συναισθήματα που λόγω του γοργού ρυθμού αφήγησης και των απρόσμενων εξελίξεων που πλήττουν τη ζωή της νεαρής Ρούσσας καθορίζοντας σε σημαντικό βαθμό την πορεία της, βιώνονται έντονα αιχμαλωτίζοντας στα δίχτυα του βιβλίου τον αναγνώστη, η ανάσα του οποίου κόβεται σε πολλά σημεία, γεγονός που καλλιεργεί την αδημονία του για τη συνέχεια κι έχει ως αποτέλεσμα οι σελίδες του να γυρίζουν με ταχύτητα, κι ο ίδιος να προσπαθεί να ξεδιψάσει το ενδιαφέρον του και να καταπραΰνει την αγωνία του, αναζητώντας τη λύτρωση!

Λύτρωση η οποία θα επέλθει απόλυτα με το δυναμικό κι αμφίσημο φινάλε με το οποίο κλείνει το πρώτο μέρος της τριλογίας των Δρόμων της Καταιγίδας η συγγραφέας Άννα Γαλανού, ενώ παράλληλα καλλιεργεί συνειδητά και κάποιες μικρές ίσως αμφιβολίες για το τι ήταν αυτό που πραγματικά συνέβη, με αποτέλεσμα η προσμονή για το 2ο μέρος αυτής να γιγαντώνεται για όλους εμάς που θελήσαμε να ταξιδέψουμε μέσα από τις σελίδες του βιβλίου.

Ολοκληρώνοντας, η ΘΥΣΙΑ ήταν για μένα μία αλησμόνητη και περιπετειώδης αναγνωστική εμπειρία και συνιστώ σε όσους θέλουν να ταξιδέψουν στο χρόνο και σε ‘κείνη την ομιχλώδη περίοδο του 16ου Αιώνα, να βιώσουν δυνατές συγκινήσεις και να γευτούν έντονα συναισθήματα που μοιάζουν με θαλασσινό τοπίο -πότε γαλήνιο με τον ήλιο λαμπερό να εκπέμπει τη ζεστασιά του και πότε σκοτεινό με τη θάλασσα αφρισμένη να μαστιγώνει τα βράχια της ακτής-, αλλά και να ζήσουν μία αγωνιώδη και σαγηνευτική συνάμα περιπέτεια, να το προμηθευτούν άμεσα, και είμαι σίγουρος πως η επιλογή αυτή θα τους δικαιώσει!



Το μυθιστόρημα της Άννας Γαλανού, Θυσία - Οι  δρόμοι της καταιγίδας #1, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα.

Δείτε κι αυτό:

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας ΣερίφηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη