Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Ελιγμοί

Στην υπόθεση... γνωρίζουμε ένα ζευγάρι. Εκείνος είναι ηθοποιός κι εκείνη στρατιωτικός. Ο Ντάριο και η Μπελέν παλεύουν με την πραγματικότητα προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν την εξουσία -έναν σκηνοθέτη και έναν υπολοχαγό αντίστοιχα- όπως και τον ίδιο τους τον εαυτό, αγωνιούν να σταθούν μέσα στο "σύστημα"· αν όχι να ελιχθούν διεκδικώντας μια εξέλιξη.

Το έργο θέτει χαρακτήρες και θεατές μπροστά σε καίρια κοινωνικά ερωτήματα πολλά εκ των οποίων μας έχουν απασχολήσει στην πραγματική ζωή έτσι κι αλλιώς. Σίγουρα όλοι μας έχουμε έρθει αντιμέτωποι με αλήθειες οδυνηρές, οπωσδήποτε έχουμε συνθηκολογήσει ή συμβιβαστεί στην προσπάθειά μας να φτάσουμε τους στόχους μας και, φυσικά, έχουμε αναρωτηθεί πού βρίσκονται -κι αν υπάρχουν κάποιες φορές- τα όρια της εξουσίας ή πότε μια πρόκληση ισοδυναμεί με κατάχρηση αυτής... και όλο αυτό το συνβιώνουμε στην παράσταση διττά: για την εξουσία στον πόλεμο -που είναι κάτι αναμενόμενο τρόπον τινά- και για την εξουσία στην Τέχνη -που είναι κάτι ασυμβίβαστο με την ελεύθερη έκφραση τής τέχνης ή του καλλιτέχνη εξ ορισμού, όμως το ίδιο επεμβατικό και περιοριστικό. Πέρα όμως των όποιων περιθωρίων, προσφέρεται ένα ακόμα μεγαλύτερο ζήτημα: από τη στιγμή που καθένας έχει την ελευθερία να ελιχθεί για να πετύχει, ποιος ο ρόλος του θύτη και ποιος του θύματος; Και εντέλει, μπορεί κανείς να είναι τόσο θύμα όσο και θύτης ή (πρέπει) να επιλέξει  (θα μπορούσε να μπει και σε εισαγωγικά το ρήμα) τη μεριά του;
Όπως και να 'χει, οι λεπτές αποχρώσεις και οι διαχωρισμοί σκιαγραφώνται υπέροχα σε μια φράση του Στέφαν Τσβάιχ που θα βρείτε πάνω σε κάθε δελτίο τύπου της παράστασης (δικαίως): Ελευθερία χωρίς εξουσία καταντάει χάος και εξουσία χωρίς τον σεβασμό της ελευθερίας, τυραννία.
Στην παράσταση... τέσσερις νέοι άνθρωποι, άψογοι εκπρόσωποι των ηρώων, που βρίσκονται στην πιο δημιουργική φάση της ζωής τους, που αρχίζουν να διαγράφουν την πορεία τους σε αυτό που θέλησαν, ελίσσονται για να πετύχουν σε ό,τι επέλεξαν. Βρίσκονται αντιμέτωποι με την εξουσία αναζητώντας τη χρυσή τομή ανάμεσα στο "θέλω" και στο "μπορώ".
Ο Θοδωρής Βουρνάς επιμένει να τονίσει όλες τις συνιστώσες και δημιουργεί ένα σύνολο με νεύρο και συναισθηματικές εντάσεις· ενίοτε και εξάρσεις. Προφανώς κάτι κάνει καλά ως διδάσκαλος του έργου (εκτός κι αν η διανομή αφορά τέσσερα εξαιρετικά ταλέντα οπότε η γραφούσα οφείλει να υποκλιθεί στους ηθοποιούς) και σίγουρα τον αφήνουν αδιάφορο οι όποιες εκπτώσεις.
Το σκηνικό είναι απλό, λιτό και απέριττο... όμως λειτουργικό και επιτρέπει άνεση κινήσεων στους ερμηνευτές· στοιχείο που προσφέρει άνεση στις σκηνές δράσεις και ατμόσφαιρα στις πιο στατικές. Οτιδήποτε βρίσκεται πάνω στη σκηνή έχει λόγο ύπαρξης ενώ τίποτα δε διασπά την προσοχή του θεατή από τα δρώμενα. Στα plus ένα όμορφο εύρημα στον τοίχο με τέσσερις -όσα και τα πρόσωπα δηλαδή- πολυμορφικούς καθρέφτες.
Όλοι οι ηθοποιοί ανταποκρίνονται άψογα ενώ μου έκανε εντύπωση η "φυσικότητα" με την οποία παραστασιοποιήθηκαν κάποια στιγμιότυπα εντάσεων που, λόγω του νεαρού της ηλικίας αυτών, θα μπορούσαν να βγουν λιγότερο αβίαστα, πιο σφιγμένα ή νευρικά. Κατέληξα ότι το σύνολο των ανθρώπων που εργάστηκαν για την παράσταση προσέφερε το καλύτερο δυνατό και ότι υπάρχει ομαδικότητα.
Εις το επανιδείν.
Κλικ για περισσότερα της Τζένης Κουκίδου
Συντελεστές:
Κείμενο: Eduardo Galan
Μετάφραση: Μαρία Φωτεινάτου
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λυδία Τριγώνη
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Σκηνικά: Κασσιανή Λεοντιάδου
Ενδυματολόγος: Σοφία Λεγάτου
Φωτογραφία promo/artwork: Γιώργος Γιαννίμπας
ΠαίζουνΧρήστος ΚαπενήςΑλέξανδρος ΝταβρήςΓιώργος ΚοσκορέλλοςΑλεξάνδρα Χασάνη
Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15 στο Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι, 2103455020 (περιορισμένες παραστάσεις)

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη