ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες ή για τις Αδελφές Papin *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκι * Ανένταχτα, Ν. Καββαδία * Αναρχικός τραπεζίτης, Φ. Πεσσόα * Η πτώση, Α. Καμύ * Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Αυτοκράτωρ Αδριανός * Η φιλοσοφία ενός γάτου * (Μ)Παρωδύσσεια *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Διπλή ταυτότητα * Η αηδονόπιτα * Το θηρίο στο πιάνο * Μετάξι * Η συμφωνία των λεόντων * Όσα οι ψυχές δεν λησμονούν * Resort * Απλώς έτυχε * Μες τη νύχτα του κόσμου * Οι κρίκοι της πόλης * Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει * Η Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς * Το κυνήγι της χήρας * Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο ** Νουβέλα: Με τα κλειδιά στην πόρτα ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία ** Διηγήματα: Έρωτες υπέρ μεν άγαν * Στη χαραγή της 28ης σελήνης * Κομμάτια ζωής * Επτά χρόνια στο αμόνι ** Παιδικά: Η κουκουβάγια η τετραγωνομάτα * Ο μαγεμένος καθρέφτης και Ένας αδικοχτυπημένος από τη μοίρα γίγαντας * Αποστολή... ΤΕΡΑΤΕΞ * Δεν θα σε πειράξει κανείς * Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! * Βιβλία από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική ** Ποίηση: Μηναυγή * Ταξιανθίες στοχασμών * Η κοινωνία των πωλητών ** Χαϊκού: Δεύτερη φύση

Τρίτη, 5 Σεπτεμβρίου 2017

Κάτι μου κρύβεις

Αν δεν έκανα τον τίτλο του βιβλίου τίτλο ανάρτησης θα έγραφα κάτι τέτοιο: Πόση θάλασσα λιγότερη θα απολαύσω όταν όλα τα νέα μυθιστορήματα κυκλοφορούν περασμένη άνοιξη με αρχές καλοκαιριού; Ή ένα: Πόσο από το μπάνιο θα θυσιάσω μη μπορώντας να αποσπαστώ από τις σελίδες των αστυνομικών;
Γεγονός είναι ότι η "βιομηχανία" του βιβλίου ρίχνει το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας παραγωγής της την εποχή του χρόνου που ο καιρός βελτιώνεται και αρχίζουμε να βγαίνουμε περισσότερο από τα σπίτια μας άρα όλες αυτές οι ποθητές αναγνωστικές εμπειρίες μάς ακολουθούν στα καφέ, στις παραλίες, στο εξοχικό, στις βεράντες... και όπου τέλος πάντων αράζει ο καθένας απολαμβάνοντας τον ελληνικό ήλιο. Ειδικά για εμάς που μας αρέσει η θάλασσα, τα καλοκαίρια μας είναι πλημμυρισμένα με πολλές νέες εκδόσεις που θα τις "κουβαλήσουμε" στις ακτές και θα τις γεμίσουμε με άμμο, αντηλιακό, σταγονίδια θαλασσινού νερού και πάει λέγοντας. Και κάπου εκεί/κάπως έτσι ισχύει ο νόμος της βιβλιοφιλικής αντίστροφης αναλογίας: όσο πιο καλό το βιβλίο τόσο λιγότερο θα δεις τη θέα ή θα απολαύσεις τη θάλασσα/τον ήλιο/την εξοχή...

Η Μανίνα Ζουμπουλάκη είναι μία τέτοια περίπτωση. Ανοίγεις το βιβλίο της, κολλάς στις σελίδες του και ξεχνάς όλα τα άλλα.

Στην υπόθεση του νέου της μυθιστορήματος θα γνωρίσουμε την Δώρα. Μια σύγχρονη Ελληνίδα μάνα και άνθρωπος της βιοπάλης που φαίνεται ότι φέρει ένα ιδιαίτερο χάρισμα. Όταν ο γκέι πρώην σύζυγος και πατέρας των παιδιών της μπλέκεται στο φόνο ενός πολιτικού ενώ εμφανίζεται από το πουθενά ο μεγάλος της έρωτας, η καθημερινότητά της περιπλέκεται από οράματα διόρασης, έρευνες, δικηγόρους, φίλους, ψέμματα και περισσότερες δολοφονίες. Ε, και κρυμμένα λόγια όπως θα καταλάβατε. Τι μπορεί να καταφέρει άραγε μια απλή γυναίκα-περίπου μάντισσα και ποια η σχέση της Κασσάνδρας, της Αίθρας ή της Αντιόπης με τη σύγχρονη Ελλάδα;

Το τελευταίο ερώτημα μπορεί κάλλιστα να είναι και ρητορικό, καθώς όλες οι ιστορίες επαναλαμβάνονται -εγγυημένα-, ό,τι έγινε θα ξαναγίνει και, τελικά, όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτου εποχής έχουν τα ίδια ελαττώματα και τις ίδιες αρετές... κι αν με ρωτάτε, αυτό ήθελε να περάσει και η συγγραφέας στην ιστορία της. Τη διαχρονικότητα των ανθρώπινων πόνων, καημών, εγκλημάτων, παθών, πόθων, λαθών κ.ο.κ. Εξάλλου, η μυθολογία έχει πάντα πέραση.
Κι έτσι, κάθε κεφάλαιο ξεκινά με μια γυναίκα από την αρχαιότητα, ένα μικρό βιογραφικό σημείωμα ή ένα συμβάν της ζωής της ώστε να συνδέσει το πάντα με το σήμερα. Κι αν κάποιες από εκείνες τις γυναίκες που κατάφεραν να κερδίσουν την αθανασία είναι ιδιαιτέρως γνωστές κι οικείες (Αριάδνη, Πυθία, Κασσάνδρα, Εκάτη, Καλλιστώ...) θα συναντήσετε κι άλλες πολλές λιγότερο δημοφιλείς όμως το ίδιο τραγικές ή ιδιαίτερες (Χιόνη, Ηπιόνη, Ωρείθυια, Λασθενία, Άτη...).

Η ανάγνωση κυλάει όμορφα, ρυθμικά -θαρρείς και διαθέτει τέμπο-, η γραφή διασκεδαστική και δημιουργεί προσδοκίες αποκαλύψεων, μυστικών, ακόμα και συνωμοσιών που τις εκπληρώνει όλες.(!) Η ιστορία είναι ανθρώπινη με όμορφο χιούμορ και δράση εκεί που δεν το περιμένεις. Πρόκειται για ένα ακόμη αστυνομικό της ίδιας (βλέπε και Φερμουάρ) που δεν έχει την κλασική δομή αστυνομικού μυθιστορήματος προς όφελος του αναγνώστη και περισσότερο εκείνου που αναζητεί καινοτομίες και πρωτοτυπίες, κι αφορά μια ιστορία στην Αθήνα της κρίσης και των κρίσεων: οικονομικής, ηλικίας, ταυτότητας, φύλου... όλα, μπλεγμένη διασκεδαστικά με τη Μυθολογία και την Αρχαιότητα· απόδειξη ότι όλα ξαναγίνονται ακριβώς τα ίδια.(?!)
Διαθέτει μια ηρωίδα άκρως συμπαθητική. Μπορεί να έχει χίλια προβλήματα αλλά σηκώνει τα μανίκια και αναζητεί διεξόδους. Δεν απογοητεύεται, δεν κλαίει, δε τα παρατάει. Έχει μια στάση βλέποντας-και-κάνοντας αλλά διαθέτει διορατικότητα, οξύνοια, πνεύμα και συνεχίζει.

Δε θα έλεγα απλά ότι εκπληρώνει το σκοπό του. Ικανοποιεί όλες τις αισθήσεις, ολοκληρώνει μια ιστορία αφήνοντας ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπο και σε κάνει να τρέξεις να βρεις ό,τι άλλο έχει γράψει η ίδια, μπας και γεμίσει η αναμονή μέχρι το επόμενο καθώς, όπως αναφέρει στο οπισθόφυλλο: Το νέο μυθιστόρημα της Μανίνας Ζουμπουλάκη είναι το πρώτο της τριλογίας της Αθήνας και εξελίσσεται τώρα. Τώρα, που η άβυσσος μας κοιτάζει κι αυτή.

Υ.Γ.: Έχασα δυόμιση βουτιές απαγκιστρωμένη στις σελίδες του -και δε συμβαίνει συχνά να θυσιάζω θάλασσα. Χαλάλι. Κέρδισα αναγνωστικό πλούτο -και δε συμβαίνει συνέχεια. Μου έμεινε ότι κάθε άνθρωπος έχει ηχητική υπόκρουση.
Κλικ για περισσότερα της Τζένης Κουκίδου
Το μυθιστόρημα της Μανίνας Ζουμπουλάκη, Κάτι μου κρύβεις, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος. Περισσότερα θα βρείτε εδώ.

Οι πλαγιογραμμένες εκφράσεις είναι αποσπάσματα του μυθιστορήματος.
Ευχαριστώ την Μανίνα Ζουμπουλάκη και τις εκδόσεις Παπαδόπουλος για τη διάθεση του βιβλίου.

Περισσότερα από/για τη Μανίνα Ζουμπουλάκη:
Η Μανίνα Ζουμπουλάκη για το Κάτι μου κρύβεις
Αόρατα κορίτσια
Η Μανίνα Ζουμπουλάκη και τα Αόρατα κορίτσια
Φερμουάρ
Η Μανίνα Ζουμπουλάκη και το Φερμουάρ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απλώς έτυχε, Βάγια ΜπαλήΗ συμφωνία των λεόντων, Βαγγέλης ΒουραζάνηςΗ αηδονόπιτα, Ισίδωρος ΖουργόςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΤο θηρίο στο πιάνο, Mary WestmacottΌσα οι ψυχές δεν λησμονούν, Δήμητρα ΠαναρίτηΣτη χαραγή της 28ης σελήνης, Θεόδωρος Πάλλας
Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά!, Μ. ΦαφαλιούΤο κυνήγι της χήρας, Μ. Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΕπίγειος άγγελος, Γιώτα ΜαργαρώνηΤαξιανθίες στοχασμών, Όλγα Κανελλοπούλου-ΝτινοδήμουΔεν θα σε πειράξει κανείς, Βασίλης ΚουτσιαρήςΔεύτερη φύση, Α. ΞηρογιάννηResort, Μιχάλης Κατράκης
Βιβλία για παιδιάΈρωτες υπέρ μεν άγαν, Ρένια Αβαράκη-ΑγραφιώτηΑιώνια σφραγίδα, Απόστολος ΜωραϊτεληςΗ κοινωνία των πωλητών, Δημήτρης ΟρφανίδηςΜετάξι, Νεκταρία Ζαγοριανάκου-Μακρυδήμα
Σκουριασμένη αυτοκτονία, Απόστολος ΜακρίδηςΑποστολή...ΤΕΡΑΤΕΞ, Σταυρούλα Παγώνα
Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει, Πάολο ΚοέλιοΗ Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς, Καίτη ΠαπαδάκηΜε τα κλειδιά στην πόρτα, Μαρία ΜελεμενήΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΟι κρίκοι της πόλης, Χ. Μελισσά-ΧαλικιοπούλουΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παναγιώτης ΚολέληςΜες τη νύχτα του κόσμου, Μαγδαληνή Θωμά