ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες ή για τις Αδελφές Papin *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκι * Ανένταχτα, Ν. Καββαδία * Αναρχικός τραπεζίτης, Φ. Πεσσόα * Η πτώση, Α. Καμύ * Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Αυτοκράτωρ Αδριανός * Η φιλοσοφία ενός γάτου * (Μ)Παρωδύσσεια *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Διπλή ταυτότητα * Η αηδονόπιτα * Το θηρίο στο πιάνο * Μετάξι * Η συμφωνία των λεόντων * Όσα οι ψυχές δεν λησμονούν * Resort * Απλώς έτυχε * Μες τη νύχτα του κόσμου * Οι κρίκοι της πόλης * Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει * Η Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς * Το κυνήγι της χήρας * Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο ** Νουβέλα: Με τα κλειδιά στην πόρτα ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία ** Διηγήματα: Έρωτες υπέρ μεν άγαν * Στη χαραγή της 28ης σελήνης * Κομμάτια ζωής * Επτά χρόνια στο αμόνι ** Παιδικά: Το κασελάκι και άλλες τρεις ιστορίες για ξυλοκόπους και παράδες * Η κουκουβάγια η τετραγωνομάτα * Ο μαγεμένος καθρέφτης και Ένας αδικοχτυπημένος από τη μοίρα γίγαντας * Αποστολή... ΤΕΡΑΤΕΞ * Δεν θα σε πειράξει κανείς * Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! ** Ποίηση: Μηναυγή * Ταξιανθίες στοχασμών * Η κοινωνία των πωλητών ** Χαϊκού: Δεύτερη φύση

Πέμπτη, 21 Δεκεμβρίου 2017

Το κάλεσμα της Λορίν

Η Ρόζα και ο Πέδρο είναι παντρεμένοι τρία χρόνια. Αυτός είναι δημόσιος υπάλληλος και αυτή νοικοκυρά. Ο γάμος τους βρίσκεται σε τέλμα και η σκληρή και ανιαρή καθημερινότητα τους έχει πλήξει. Δεν κάνουν έρωτα συχνά, δεν βγαίνουν πολύ έξω να διασκεδάσουν. Είναι απόκριες, η Ρόζα γυρίζει στο σπίτι και την περιμένει μια έκπληξη: ο Πέδρο ντυμένος γυναικεία, της προτείνει να μεταμφιεστούν για το καρναβάλι: αυτός ως Λορίν Μπακόλ και αυτή ως Χάμφρει Μπόγκαρτ. Αρχικά η Ρόζα ενθουσιάζεται αφού το βρίσκει ως μια ευκαιρία να διασκεδάσουν και να έρθουν πιο κοντά. Αυτό όμως που ξεκινά ως απλό καρναβάλι, μεταμορφώνεται πολύ γρήγορα σε κάτι άλλο: ο Πέδρο θέλει να ντύνεται γυναικεία. Μέσα του κρύβει μια άλλη φύση, κρυφή έως τώρα από τη γυναίκα του. Για αυτόν δεν είναι απλά μια μασκαράτα, αλλά μια κρυμμένη επιθυμία. Θα της προτείνει να παίξουν ένα σεξουαλικό παιχνίδι αλλά αυτή θα αντιδράσει αρνητικά, αντιλαμβανόμενη την αλήθεια θα νιώσει άσχημα, θα φοβηθεί, θα παραξενευτεί.

Είναι γεγονός ότι από πολύ μικρή ηλικία καλούμαστε να παίξουμε ρόλους σύμφωνα με το φύλο μας: τα αγοράκια παίζουν με αυτοκινητάκια ενώ τα κοριτσάκια με κούκλες, τα αγοράκια φοράνε παντελόνια ενώ τα κοριτσάκια φορέματα κ.ο.κ. Είναι επίσης γεγονός πως κατά καιρούς υπάρχουν παιδιά που νιώθουν άβολα με αυτά τα κατεστημένα και θέλουν να δοκιμάσουν κάτι άλλο. Τέλος πολλοί ομοφυλόφιλοι αναγκάζονται, ακόμα και στις ημέρες μας, να κάνουν συμβατικούς γάμους επειδή ντρέπονται να αντιμετωπίσουν την αληθινή φύση τους. Δεν ξέρω ποιος από τους δύο είναι ο πιο δυστυχισμένος: ο Πέδρο που κρύβει από την κοινωνία και τη γυναίκα του τις επιθυμίες του ή η Ρόζα που ανακαλύπτει μετά από τρία χρόνια γάμου ότι ο άντρας της αρέσκεται σε κάτι άλλο, ασχέτως αν την αγαπάει.

Πολύ πετυχημένα τα πρότυπα των ηθοποιών που διαλέγει η συγγραφέας: η Λορίν Μπακόλ για πολλές δεκαετίες υπήρξε το είδωλο πολλών αντρών: το απόλυτο θηλυκό. Και ο Μπόγκαρτ, σύζυγός της στην πραγματική ζωή, ήταν το ίνδαλμα των γυναικών και το σημείο αναφοράς του ανδρισμού. Ο Πέδρο δεν μπορεί να μένει άλλο κρυμμένος στην ντουλάπα! Η γυναικεία φύση του τον καλεί να απελευθερωθεί. Επιθυμεί διακαώς να νιώσει την απελευθέρωση αυτή μαζί με τη Ρόζα, γιατί ασχέτως φύλων, την αγαπάει και είναι ο άνθρωπός του. Όταν όμως η Ρόζα αρνηθεί να παίξει αυτό το παιχνίδι, ο Πέδρο δεν θα διστάσει να πάει μόνος του στο καρναβάλι.

Η Ισπανίδα Παλόμα Πεδρέρο έχει σπουδάσει Κοινωνική Ανθρωπολογία και Ψυχολογία, είναι ηθοποιός, σκηνοθέτις και θεατρική συγγραφέας. Έχει γράψει πάνω από τριάντα έργα που έχουν ανέβει σε σκηνές ανά τον κόσμο. Τα πιο γνωστά της έργα είναι: Το Κάλεσμα της Λορίν, Το Χρώμα του Αυγούστου, Το Κίτρινο Νησί, Τρελά ερωτευμένες, Ένα αστέρι κ.α.
Είδαμε την παράσταση στην Μικρή Σκηνή του Θεάτρου Αργώ, ένα φιλόξενο υπόγειο με άβολα καθίσματα. Το προσωπικό του θεάτρου ευγενέστατο σε όλα, αλλά αυτό με τα καθίσματα πρέπει να διορθωθεί: δεν έχουν πλάτη και τα μαξιλαράκια στους πάγκους είναι τόσο λεπτά που είναι σαν να κάθεσαι απευθείας στον πάγκο.

Η μικρή σκηνή ήταν γεμάτη και ο κόσμος χειροκρότησε με ενθουσιασμό, και δικαίως θα έλεγα, τόσο για την δύσκολη σκηνοθετική προσέγγιση ενός ευαίσθητου θέματος όσο και για τις δύο ερμηνείες του ζευγαριού. Η Φένια Αποστόλου αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία χρησιμοποιώντας τα μεγάλα πορτρέτα των δύο ειδώλων της δεκαετίας του 1950, έναν ολόσωμο καθρέπτη (αποκαλυπτικό της προσωπικότητας των ηρώων και ιδιαίτερα της κρυμμένης φύσης του Πέδρο) και πέντε σκάλες που βοηθάνε το ζευγάρι να εκφραστεί: οι σκάλες τους ενώνουν, οι σκάλες τους χωρίζουν, στις σκάλες εκφράζουν την οργή τους. Πολύτιμη βοηθό της, η κυρία Αποστόλου στο έργο της, είχε την αρχιτέκτονα και σκηνογράφο Άση Δημητρολοπούλου, υπεύθυνη και για τα λιτά αλλά ταυτόχρονα επιβλητικά σκηνικά αλλά και για κουστούμια. Κλασική, μαύρη τουαλέτα για τον Πέδρο, κλασικό ριγέ παντελόνι, λευκό πουκάμισο και καπέλο για τη Ρόζα.

Πέδρο είναι ο Ιωάννης Αθανασόπουλος και Ρόζα η Βιργινία Ταμπαροπούλου, αναλαμβάνουν και οι δύο και βγάζουν εις πέρας ένα δύσκολο και απαιτητικό έργο: οι δύο ηθοποιοί ξεγυμνώνονται πάνω στη σκηνή κυριολεκτικά και μεταφορικά. Και το ψυχικό γδύσιμο είναι πιο αποκαλυπτικό και πιο επώδυνο από το πραγματικό. Τέλειο υποκριτικό ψυχοθεραπευτικό μέσο αλλά ιδιαίτερα κουραστικό για τους ερμηνευτές.

Να σημειώσω τέλος ότι η παράσταση δεν ενδείκνυται για οικογενειακή έξοδο με μικρά παιδιά. Είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 16 ετών. Όχι τόσο για την έκθεση του γυμνού ανθρώπινου σώματος αλλά για τα σεξουαλικά υπονοούμενα. (Αν και μεταξύ μας, έχω την αίσθηση ότι πλέον και οι κάτω των 16 γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει σεξ και επιθυμία!!)
Κλικ για περισσότερα της Εύης Ρούτουλα
Συντελεστές:
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Φένια Αποστόλου 
Σκηνικά-Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική Επιμέλεια-Ηχητικό Τοπίο: Μιχάλης Τσίχλης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Παρισσινού
Ειδικές Κατασκευές: Αλέξανδρος Λόγγος 
Φωτογράφιση: Αθηνά Σαρηγιαννίδη
Μακιγιάζ Φωτογράφισης: Βασίλειος Πίκουλας
Trailer 1: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Trailer 2: Θεοφύλακτος Αργυρού
Συμπαραγωγή: Λυδία Λίθος – Θέατρο Αργώ
Ερμηνευτές: Ιωάννης Αθανασόπουλος (Πέδρο), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Ρόζα)
Curator: Χρύσα Καψούλη
Υπεύθυνος επικοινωνίας-μάρκετινγκ: Άρης Σομπότης
Υπεύθυνη προβολής-δημοσίων σχέσεων: Νατάσα Παππά
Στο A Small Argo full of Art, Θεάτρο Αργώ, Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο, 2105201684, κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21:30

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απλώς έτυχε, Βάγια ΜπαλήΗ συμφωνία των λεόντων, Βαγγέλης ΒουραζάνηςΗ αηδονόπιτα, Ισίδωρος ΖουργόςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΤο θηρίο στο πιάνο, Mary WestmacottΌσα οι ψυχές δεν λησμονούν, Δήμητρα ΠαναρίτηΣτη χαραγή της 28ης σελήνης, Θεόδωρος Πάλλας
Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά!, Μ. ΦαφαλιούΤο κυνήγι της χήρας, Μ. Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΕπίγειος άγγελος, Γιώτα ΜαργαρώνηΤαξιανθίες στοχασμών, Όλγα Κανελλοπούλου-ΝτινοδήμουΔεν θα σε πειράξει κανείς, Βασίλης ΚουτσιαρήςΔεύτερη φύση, Α. ΞηρογιάννηResort, Μιχάλης Κατράκης
Μηναυγή, Ευτυχία ΚατελανάκηΈρωτες υπέρ μεν άγαν, Ρένια Αβαράκη-ΑγραφιώτηΑιώνια σφραγίδα, Απόστολος ΜωραϊτεληςΗ κοινωνία των πωλητών, Δημήτρης ΟρφανίδηςΜετάξι, Νεκταρία Ζαγοριανάκου-Μακρυδήμα
Σκουριασμένη αυτοκτονία, Απόστολος ΜακρίδηςΑποστολή...ΤΕΡΑΤΕΞ, Σταυρούλα Παγώνα
Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει, Πάολο ΚοέλιοΗ Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς, Καίτη ΠαπαδάκηΜε τα κλειδιά στην πόρτα, Μαρία ΜελεμενήΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΟι κρίκοι της πόλης, Χ. Μελισσά-ΧαλικιοπούλουΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παναγιώτης ΚολέληςΜες τη νύχτα του κόσμου, Μαγδαληνή Θωμά