Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** ΦΕΤΟΣ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις που μπορείτε να διεκδικήσετε εδώ! *** 1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Κυκλοφορεί ήδη το συλλογικό έργο, με κείμενα που διαγωνίστηκαν, από τις εκδόσεις Δερέ. *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Το πέπλο της μοίρας, Αγνή: Η κόρη των Αθηνών και Όταν οι μνήμες ταξιδεύουν * Σιωπηλή φυσαρμόνικα * Ρουμπίνα: η γκεζερά της αθωότητας * Πρωινή καληνύχτα * Love 'n' peace, bro * Στη Σεούλ * Για την Ολίβια * Gloria ** Ποίηση: Αποχρώσεις του μπλε * Ι Δανεικές ψυχές * Σενάρια έρωτα * Ζωτικές αυταπάτες * Το γάντι του σκλάβου * Στάσου λίγο * Ένα μικρό σεντούκι αλήθειες ** Άλλα: Πέτρα, πέτρα χτίζεται * Πέντε βιβλία των εκδόσεων Ελκυστής * Ο κόσμος πίσω από τον καθρέφτη ** Διηγήματα: Οι δυο αδερφές και άλλες ιστορίες * Με τον Τζον Μάλκοβιτς στη Βίλνα * Ο κύριος Κάπα θα έλεγε κανείς ** Παιδικά: Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια * Ανθισμένες πατάτες ** Νουβέλα: Το χωριό των ανθρώπων

Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

Ο Χριστός στο σπίτι της Μάρθας και της Μαρίας Τζιάκοπο Τιντορέττο

Φίλες και φίλοι,

Ο πίνακας αυτός βρισκόταν στην εκκλησία των Δομηνικανών του Άουσμπουργκ, στην οποία προσφέρθηκε ως δώρο από άγνωστη οικογένεια το 1580, δεκαπέντε χρόνια αργότερα από όταν φιλοτεχνήθηκε από τον Τιντορέττο. Σήμερα, εκτίθεται στην Παλαιά Πινακοθήκη του Μονάχου.

Το συγκεκριμένο επεισόδιο του Ευαγγελίου λαμβάνει χώρα σε δύο χώρους: δεξιά, η κουζίνα, όπου πιάτα και χάλκινες χύτρες αντανακλούν τη φωτιά, στην οποία μια υπηρέτρια ετοιμάζει το φαγητό. Αριστερά, η πόρτα οδηγεί στον κήπο.

Το διπλό αυτό άνοιγμα, εσωτερικό του σπιτιού και εξωτερικό αντίστοιχα, αναπαράγει ένα μοτίβο που ο ζωγράφος έχει ήδη χρησιμοποιήσει στο έργο του Ο Χριστός πλένει τα πόδια των μαθητών Του, τον οποίο φιλοτέχνησε λίγα χρόνια νωρίτερα για την βενετσιάνικη εκκλησία του Σαν Μαρκουόλα.

Οι διαφορετικές πηγές φωτός, μια φυσική και μια τεχνητή, διαπερνούν την σύνθεση σε βάθος πίσω από τον άξονα που δημιουργεί η συνάντηση του Ιησού με την Μάρθα και την Μαρία. Οι τρεις μνημειώδεις μορφές δεσπόζουν στο πρώτο πλάνο.

Οι στάσεις τους είναι σε αρμονία με τις λεπτομέρειες που κάνουν πιο επίκαιρη τη σκηνή: η Μάρθα και η Μαρία φορούν πλούσια φορέματα, πέπλα με δαντελένια μπορντούρα και είναι χτενισμένες με σύγχρονο τρόπο.

Η προσαρμογή του επεισοδίου στα δεδομένα της εποχής δεν γίνεται με «λαϊκό» τρόπο -όπως πολύ συχνά συμβαίνει στα έργα του Τιντορέττο- αλλά με τρόπο κομψό και αστικό, πιθανότατα υπακούοντας σε ό,τι θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί σύμφωνο με τις επιταγές της Αντιμεταρρύθμισης, οι απαιτήσεις της οποίας στρέφονται σε έργα θρησκευτικά.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Σενάρια έρωτα, Θεοχάρης ΣαρμίδηςΠέντε βιβλία των εκδόσεων ΕλκυστήςΣιωπηλή φυσαρμόνικα, Μαίρη Φιλιππίδου-ΚατσαίδουΠρωινή καληνύχτα, Μάτας ΠαπανικολάουΟ κύριος Κάπα θα έλεγε κανείς, Κυριάκου ΓατουρτζίδηGloria, Νίκου-Τρυπιά ΑλεξάνδρουΣτη Σεούλ, Ευτυχίας Δοβλέτογλου
Για την Ολίβια, Πέτρου ΒαζακόπουλουΙ Δανεικές ψυχές, Αλέξανδρου ΤσελεπιδάκηΑνθισμένες πατάτες, Άννας ΛύκουΤο χωριό των ανθρώπων, Νίνο ΞυπολιτάςLove 'n' peace, bro, Ειρήνης ΝομικούΑποχρώσεις του μπλε, Ανθής ΠάνουΤο γάντι του σκλάβου, Νικήτα Π. Καμπάνη
Ρουμπίνα: η γκεζερά της αθωότητας, Χριστόδουλου ΛιτζερίνουΚαρφωμένοι ήλιοι, Αθανάσιου Νικολόπουλου
Ο κόσμος πίσω από τον καθρέφτηΖωτικές αυταπάτες, Βίκυς ΚέκηΜε τον Τζον Μάλκοβιτς στη Βίλνα, Άγγελου ΓιαννακόπουλουΣτάσου λίγο, Καλλιόπης ΜπαγουλήΈνα μικρό σεντούκι αλήθειες, Κυριακή Ακριτίδου