1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Εγγραφή στο newsletter *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κ.λ.π. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Αναστρέψιμα υλικά * Επιστροφή στο Highgate * Το ποτάμι * Τα τεμάχια * Τα άυλα θηρία της ψυχής * Amor Fati * Το αίνιγμα του Ερωτόκριτου * Ενώπιον του βασιλιά * Blackbird * Άμνετ * Innuendo * Ο Λύχνος * Χριστίνα ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Νάντια μου, ο ήλιος της Βοστώνης ** Ποίηση: Ρέουσα σιωπή * Το τίποτα που πλέει ευτυχισμένο * Το παιδί και ο άγγελος * ΣυμΠτώματα * Καρδιόσχημα * Ουά * Ναίφως ** Νουβέλα: Αγαπητή μου Ευδοξία * Απαγορευμένη αίθουσα ** Άλλα: Έρως λυσιμελής * Γνώθι σεαυτόν * Ό,τι γυρίζει γύρω μας * Σειρά Παράξενες Μέρες στην Ευρώπη ** Παιδικά - Εφηβικά και Παραμύθια: Δεν υπάρχει τέλος * Η μάγισσα Βρωμίλα

Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου 2018

Ο Χριστός στο σπίτι της Μάρθας και της Μαρίας Τζιάκοπο Τιντορέττο

Φίλες και φίλοι,

Ο πίνακας αυτός βρισκόταν στην εκκλησία των Δομηνικανών του Άουσμπουργκ, στην οποία προσφέρθηκε ως δώρο από άγνωστη οικογένεια το 1580, δεκαπέντε χρόνια αργότερα από όταν φιλοτεχνήθηκε από τον Τιντορέττο. Σήμερα, εκτίθεται στην Παλαιά Πινακοθήκη του Μονάχου.

Το συγκεκριμένο επεισόδιο του Ευαγγελίου λαμβάνει χώρα σε δύο χώρους: δεξιά, η κουζίνα, όπου πιάτα και χάλκινες χύτρες αντανακλούν τη φωτιά, στην οποία μια υπηρέτρια ετοιμάζει το φαγητό. Αριστερά, η πόρτα οδηγεί στον κήπο.

Το διπλό αυτό άνοιγμα, εσωτερικό του σπιτιού και εξωτερικό αντίστοιχα, αναπαράγει ένα μοτίβο που ο ζωγράφος έχει ήδη χρησιμοποιήσει στο έργο του Ο Χριστός πλένει τα πόδια των μαθητών Του, τον οποίο φιλοτέχνησε λίγα χρόνια νωρίτερα για την βενετσιάνικη εκκλησία του Σαν Μαρκουόλα.

Οι διαφορετικές πηγές φωτός, μια φυσική και μια τεχνητή, διαπερνούν την σύνθεση σε βάθος πίσω από τον άξονα που δημιουργεί η συνάντηση του Ιησού με την Μάρθα και την Μαρία. Οι τρεις μνημειώδεις μορφές δεσπόζουν στο πρώτο πλάνο.

Οι στάσεις τους είναι σε αρμονία με τις λεπτομέρειες που κάνουν πιο επίκαιρη τη σκηνή: η Μάρθα και η Μαρία φορούν πλούσια φορέματα, πέπλα με δαντελένια μπορντούρα και είναι χτενισμένες με σύγχρονο τρόπο.

Η προσαρμογή του επεισοδίου στα δεδομένα της εποχής δεν γίνεται με «λαϊκό» τρόπο -όπως πολύ συχνά συμβαίνει στα έργα του Τιντορέττο- αλλά με τρόπο κομψό και αστικό, πιθανότατα υπακούοντας σε ό,τι θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί σύμφωνο με τις επιταγές της Αντιμεταρρύθμισης, οι απαιτήσεις της οποίας στρέφονται σε έργα θρησκευτικά.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Ναίφως, Φυλλένια ΣφουγγάρηΆμνετ, Μάγκι Ο'ΦάρελΧριστίνα, Δέσποινα ΜυστακίδουΣυμΠτώματα, Χρίστος ΤσιαήληςΓνώθι σεαυτόν, Μαρία ΠανέτσουInnuendo, Πέτρος ΜπράιλαςΑπαγορευμένη αίθουσα, Φωτεινή Αποστολοπούλου
Η καρδιά που γυρνάει, Το δέρμα είναι η ελαστική θήκη που περιβάλλει το σώμα ολόκληρο, Τα τετράδια ενός θηλαστικού, Φως έρωτας θάνατοςΟυά, Ο φιμωμένοςΌ,τι γυρίζει γύρω μας, Κ. Ευαγγέλου-ΚίσσαΝέλλη Σπαθάρη, Amor FatiΡέουσα σιωπή, Πόπη ΚλειδαράΤα άυλα θηρία της ψυχής, Ευαγγελία ΤσακίρογλουΕνώπιον του βασιλιά, Γρηγόρης Παπαδόπουλος
Ο Λύχνος, Γιώργος ΜανέτταςΤο αίνιγμα του Ερωτόκριτου, Βασιλική ΜακρήΤα τεμάχια, Χρύσα Μαστοροδήμου
Η μάγισσα Βρωμίλα, Φωτεινή ΖαχαριουδάκηΚαρδιόσχημα, Όλγα ΑχειμάστουBlackbird, Matthias BrandtΔεν υπάρχει τέλος, Μαρία Καβούρη