1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki - Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες όπως ελέγχουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο για επιβεβαίωση καταχώρησης του κειμένου τους, διευκρινήσεις ή ελλειπή στοιχεία. Ως ημερομηνία υποβολής μετράει η ημερομηνία αποστολής του πρώτου email ασχέτως αν η επιβεβαίωση καθυστερήσει κάποιες μέρες λόγω φόρτου εργασιών ή διευκρινήσεων όπου απαιτείται *** Αποτελέσματα του 1ου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού koukidaki *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Διαλέξτε εσείς τα δώρα σας! Μυθιστορήματα: Η τυχερή μέρα του Γκούντερ Νόιμαν * Αφιερωμένο στον γιο μου * Το αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει * Πέρα από τις οκτάβες * Ωκεανός * Ψίθυροι εραστών ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: XL: Ιστορίες αγάπης * Ο φαροφύλακας της Λάκκας * Εναλλαγές * Η κερκόπορτα και άλλα διηγήματα * Η γυναίκα που αγάπησα * ΟνειΡεύματα * Ο Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί ** Ποίηση: Ανθρω-Ποινές * Εξελισσόμενη εφηβεία * Το φθαρμένο μολύβι ** Παιδικά: Το παραμύθι με τα παραμύθια * Τρία παραμύθια όλο τραγούδια * Τύχη... Ουρανοκατέβατη ** Δοκίμιο: Συμβολή στην ιστορία της Κασσάνδρας ** Άλλα: Αμφιβάλλω, άρα υπάρχω * Αλφισμός

Κυριακή, 3 Ιουνίου 2018

Η Ισμήνη Χαρίλα και η Ωρέλια, το ρόδο της αγάπης

Πώς σας ήρθε η ιδέα;
Ι.Χ.: Οι ήρωες γεννήθηκαν σταδιακά και καθώς μου αφηγούνταν την ιστορία τους μου παρουσίαζαν ένα προς ένα τα υπόλοιπα πρόσωπα.

Πού γράψατε το βιβλίο σας;
Ι.Χ.: Στην Αθήνα.

Πόσο χρόνο σάς πήρε η συγγραφή;
Ι.Χ.: Δυο χρόνια.

Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο σας με δυο λόγια;
Ι.Χ.: Είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας, τροφή για σκέψη για θέματα που μας ταλανίζουν, αλλά πολλές φορές δεν τολμούμε να αγγίξουμε.

Θέλετε να μας δώσετε μια περιγραφή;
Ι.Χ.: Συνήθως τα μυθιστορήματα επικεντρώνονται στην ιστορία των βασικών ηρώων. Στην Ωρέλια, μέσω της αφήγησης της ζωής διαφορετικών προσώπων που έχουν άλλη ηλικία, νοοτροπία, καταγωγή, ερεθίσματα και παιδεία, αποτυπώνεται η αντιμετώπισή τους για το θέμα αρχικά της αγάπης και στη συνέχεια έτερων θεμάτων που απασχολούν την καθημερινότητά μας. Μεταφέρεται δηλαδή το κέντρο βάρους από τη διήγηση μιας ιστορίας σ’ ένα σύνθετο αφηγηματικό μοτίβο που στοχεύει στην εννοιολογική προσέγγιση ενός κοινού θέματος υπό το πρίσμα ετερόκλητων προσεγγίσεων.

Τι αγαπήσατε περισσότερο σε αυτό το βιβλίο;
Ι.Χ.: Το «πάντρεμα» της γενιάς του χθες με το σήμερα.

Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας ήρωας και γιατί;
Ι.Χ.: Δεν υπάρχει αγαπημένος ήρωας. Πέρασα τόσες πολλές ώρες μαζί τους που είναι αδύνατον να ξεχωρίσω κάποιον. Κατανοώ τις πράξεις και τις αντιδράσεις όλων, έστω και αν με κάποιες από αυτές είμαι εντελώς αντίθετη.

Τι προσφέρει αυτό το βιβλίο στον αναγνώστη, βιβλιόφιλο ή βιβλιοφάγο;
Ι.Χ.: Θα σας απαντήσω με τη φράση που μου είπε ήδη ένας αναγνώστης: «Είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα με σκέψεις για την ίδια τη ζωή».

Ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία σας;
Ι.Χ.: Δεν θεωρώ ότι είναι σωστό να αναλωνόμαστε σε αρνητικές υποθέσεις. Φυσικά όλοι απευχόμαστε το κακό, αλλά αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα όταν και εάν προκύψουν.

Φοβάστε...
Ι.Χ.: Το απροσδόκητο που έχει άσχημη κατάληξη.

Αγαπάτε...
Ι.Χ.: Πολλά που θα χάσουν τη μαγεία τους, εάν ειπωθούν.

Ελπίζετε...
Ι.Χ.: Ότι κάποια στιγμή η ανθρωπότητα θα διδαχθεί επιτέλους από τα λάθη της και θα πάψει να αυτοκαταστρέφεται.

Θέλετε...
Ι.Χ.: Να μάθουν οι άνθρωποι να σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους.

Ποιοι αναγνώστες θα λατρέψουν αυτό το βιβλίο;
Ι.Χ.: Το βιβλίο αναλύει πολλές πτυχές της ανθρώπινης υπόστασης και πιστεύω ότι κάθε αναγνώστης θα βρει ένα κοινό σημείο αναφοράς, είτε ως άποψη και προβληματισμό, είτε ως συμπεριφορά και βίωμα.

Γιατί πρέπει να το διαβάσουμε;
Ι.Χ.: Για όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω και γιατί δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην το κάνετε.

Πού/πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;
Ι.Χ.: Στις Εκδόσεις Έξη και στα βιβλιοπωλεία (ηλεκτρονικά και φυσικά καταστήματα).

Πού μπορούμε να βρούμε εσάς;
Ι.Χ.: Είτε μέσω του εκδοτικού μου Οίκου, είτε μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αναφέρεται στο βιβλίο, σε περίπτωση που κάποιος αναγνώστης θέλει να μοιραστεί κάποια σχετική σκέψη.

Ποιο χρώμα τού ταιριάζει;
Ι.Χ.: Το βιβλίο κινείται κυρίως στα πλαίσια του ρομαντισμού, αν και ορισμένοι από τους ήρωες είναι περισσότερο ρεαλιστές. Αν μιλούσαμε επομένως για τα χρώματα θα επιλέγαμε ρομαντικές παλ αποχρώσεις σε συνδυασμό με γήινους τόνους.

Ποια μουσική;
Ι.Χ.: Η κλασική.

Ποιο άρωμα;
Ι.Χ.: Καθένας από τους ήρωες έχει τη δική του προσωπικότητα. Δεν είναι εφικτή επομένως η μεμονωμένη επιλογή.

Ποιο συναίσθημα;
Ι.Χ.: Η παλέτα με όλα τα συναισθήματα.

Αν δεν ήταν βιβλίο, τι θα μπορούσε να είναι;
Ι.Χ.: Θα μπορούσε να ήταν μια κινηματογραφική ή τηλεοπτική μεταφορά.

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας τι θα μπορούσατε να είστε;
Ι.Χ.: Αυτό που είμαι, μια «παραμυθού».

Ποιον συγγραφέα διαβάζετε ανελλιπώς;
Ι.Χ.: Όλους τους κλασσικούς.

Σας έχει επηρεάσει άλλος συγγραφέας στον τρόπο που γράφετε ή σκέφτεστε ή ζείτε; Ποιος/ποιο βιβλίο;
Ι.Χ.: Δεν θεωρώ ότι με έχει επηρεάσει κάποιος συγκεκριμένος συγγραφέας. Βέβαια κάθε βιβλίο που διαβάζουμε είναι ένα ερέθισμα σκέψης.

Οι ήρωές σας μπορούν να σας κατευθύνουν ή εσείς και μόνο ορίζετε τη συνέχεια και τις τύχες τους;
Ι.Χ.: Ο συγγραφέας είναι ο παρατηρητής, εκείνος που αφηγείται και μεταφέρει στο χαρτί όλα όσα του εμπιστεύθηκαν οι ήρωές του. Επομένως δεν έχει το δικαίωμα να παρέμβει και να αλλάξει κατά το δοκούν την ιστορία.

Τι χρειάζεται κάποιος για να γράψει; Φαντασία ή εμπειρία;
Ι.Χ.: Σίγουρα φαντασία, όμως και πολλές ώρες εξάσκησης και κυρίως αναγνωστική εμπειρία και γνώση των κλασσικών έργων.

Τι καθορίζει την επιτυχία σε ένα βιβλίο;
Ι.Χ.: Θα πρέπει να διαχωρίσουμε την εμπορική από την λογοτεχνική επιτυχία ενός βιβλίου. Δεδομένου ότι ζούμε στην εποχή της εικόνας, ένα βιβλίο -εμπορικά- προωθείται βάσει της προβολής του.
Λογοτεχνικά όμως τα βασικά στοιχεία είναι η πλοκή, η ψυχογράφηση των ηρώων, η γλώσσα, οι περιγραφές, οι εικόνες, η «μελωδικότητα» του, οι διάλογοι, αλλά και τα φιλοσοφικά σχόλια του συγγραφέα.

Τι την αποτυχία;
Ι.Χ.: Σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης, ισχύει ο ίδιος διαχωρισμός και η απάντηση είναι ο αντιθετικός συνδυασμός.

Η βιβλιοφαγία είναι/μπορεί να γίνει κατάχρηση;
Ι.Χ.: Ως βιβλιοφάγος δεν θα μπορούσα να την θεωρήσω ποτέ κατάχρηση.

Ποιον τίτλο βάζετε στο βιβλίο της ζωής σας;
Ι.Χ.: Συνήθως επιλέγουμε τον τίτλο, όταν το βιβλίο έχει ολοκληρωθεί. Ενδεχομένως είναι νωρίς να αποφασίσω για τίτλο.
Το μυθιστόρημα της Ισμήνης Χαρίλα, Ωρέλια, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Έξη. Βρείτε το βιβλίο εδώ. Διαβάστε κι ένα απόσπασμα!

Στο οπισθόφυλλο λέει μεταξύ άλλων:
Η Ωρέλια θα οδηγηθεί από τα γραφικά στενάκια της Πλάκας στη Φλωρεντία και στο Παρίσι, εκεί όπου ζουν πρόσωπα και μυστικά, αναζητώντας πληροφορίες για την ταυτότητά της. Θα συναντήσει ανθρώπους που θα διαδραματίσουν ρόλους σημαντικούς για τη ζωή της ίδιας και των γύρω της. Θα νιώσει τον έρωτα να την τυλίγει στα φτερά του και θα παλέψει με τον εαυτό της για να δει τι είναι αυτό που πραγματικά επιθυμεί.
Ωρέλια, μια αιθέρια ύπαρξη αλλοτινών εποχών, που κατάφερε να προχωρήσει παράλληλα με το χρόνο και να ακολουθήσει το δρόμο που αναζητά η καρδιά της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απ' το πυκνό δάσος στο πηγάδι της Γερακίνας, Γ.ΤηγανούριαΕξελισσόμενη εφηβεία, Ι.ΚόντοςΒιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίοΨίθυροι εραστώνΑφιερωμένο στον γιο μου, John EmmansΕναλλαγές, Απόστολος ΓκέτσοςΑμφιβάλλω, άρα υπάρχω, Δημήτρης Μουστάκας
Αλφισμός, Χ.ΒακιρτζήXL: Ιστορίες αγάπης, Στέλλα ΚαλλέΘ.Θεοδωρής, Πέρα από τις οκτάβεςΣυμβολή στην ιστορία της ΚασσάνδραςΗ κερκόπορτα και άλλα διηγήματα, Μ.ΒλάχουΩκεανός, Μ.ΚατρακηςΤύχη... ουρανοκατέβατη, Δ.Κανλή
ΟνειΡεύματα, Καποπούλου και ΠαπακώσταςΗ γυναίκα που αγάπησα, Μαρία Ιωάννου
Ανθρω-Ποινές, Νατάσα ΡεντήφΤο αγόρι που δεν ήθελε να μεγαλώσει, Κ. ΙωακειμίδηςΤο φθαρμένο μολύβι, Ευγενία ΣιδέρηΟ Μπίλλυ και η Αμαλία στο νησί, Γ.ΔίγκαςΟ φαροφύλακας της Λάκκας, Χρ. Πατρώνου-Παπατέρπου