Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Σαρκοφάγος θρηνωδών

Αρχαιολογικό Μουσείο Κωνσταντινούπολης
Φίλες και φίλοι,

Συνεχίζουμε την περιοδεία μας στα μουσεία του κόσμου και ανακαλύπτουμε τους δικούς μας θησαυρούς. Αυτή τη φορά κάνουμε στάση στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πόλης και σταματάμε μπροστά σε μια εξαιρετική σαρκοφάγο των μέσων του 4ου π.Χ. αιώνα.

Πρόκειται για μια σαρκοφάγο από την βασιλική νεκρόπολη της Σιδώνας, κατασκευασμένη από λευκό πεντελικό μάρμαρο, διακοσμημένη με δεκαοχτώ γυναίκες θρηνωδούς (εμείς βλέπουμε τις έξι), όλες σε διαφορετική στάση. Οι αρχαιολόγοι θεωρούν ότι χρησιμοποιήθηκε για την ταφή του βασιλιά Στράτωνα της Σιδώνας, ο οποίος κυβέρνησε μεταξύ 375 και 358 π.Χ., δολοφονημένος από τη γυναίκα του που αμέσως μετά αυτοκτόνησε.

Η σαρκοφάγος έχει σχήμα ιωνικού περίπτερου ναού. Ανάμεσα στους κίονες τοποθετήθηκαν αγάλματα γυναικείων μορφών, που φορούν ελληνικό ένδυμα (χιτώνα-πέπλο-ιμάτιο) και είναι ξυπόλητες. Παρατηρώντας τες, μας δημιουργείται η εντύπωση ότι έχουν χάσει κάποιον αγαπημένο. Πράγματι, θεωρείται ότι ήταν είτε σύζυγοι του Στράτωνα είτε ανήκαν στον στενό του κύκλο.

Κάτω από του κίονες υπάρχει μια οριζόντια ζώνη με ανάγλυφη παράσταση κυνηγιού διαφόρων ζώων. Το κάλυμμα της σαρκοφάγου κοσμείται με ανάγλυφη παράσταση εκφοράς νεκρού, δηλαδή μεταφορά της σορού για την ταφή.

Η βασιλική νεκρόπολη της Σιδώνας ανακαλύφθηκε τυχαία στο τέλος του 19ου αιώνα από τον ιδιοκτήτη του κτήματος -βρήκε ένα βαθύ πηγάδι. Την ανασκαφή ανέλαβε ο ίδιος ο διευθυντής του Αρχαιολογικού Μουσείου Κωνσταντινούπολης. Στη διάρκειά της ανακαλύφθηκαν δύο υπόγεια ορύγματα. Το πρώτο ήταν σχεδόν ολοκληρωτικά συλημένο. Το δεύτερο ήταν ανέπαφο και στον πρώτο του θάλαμο εντοπίστηκε αυτή η σαρκοφάγος.
Κλικ εδώ για περισσότερα της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη