ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες ή για τις Αδελφές Papin *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Αυτοκράτωρ Αδριανός * Μακιαβέλλι *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Resort * Απλώς έτυχε * Μες τη νύχτα του κόσμου * Οι κρίκοι της πόλης * Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει * Η Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς * Το κυνήγι της χήρας * Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο * Στον Όλυμπο της Ζανζιβάρης * Το λίκνο της ζωής * Hippie * Φιλήμων, ο ερευνητής του μεταφυσικού ** Νουβέλα: Με τα κλειδιά στην πόρτα * Σκόνη στο πρόσωπο ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία * Ωτακουστής και Το μπλουζ της Κυριακής ** Διηγήματα: Κομμάτια ζωής * Επτά χρόνια στο αμόνι * Τα χρονικά της Ταμπου-Ρίας * Κόκκινη κλωστή δεμένη * Ανεξίτηλες στιγμές ** Παιδικά: Δεν θα σε πειράξει κανείς * Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! * Βιβλία από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική ** Ποίηση: Η κοινωνία των πωλητών * Σύμφωνα συμβίωσης Ουρανού και Κόλασης * Με το βλέμμα του Ομήρου * Κλειδιά στο τραπέζι * PASSA TEMPO ** Μαρτυρία: Η φωνή μέσα μου

Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2019

Τον Απρίλιο του 2019...

Επιλογές πολιτισμού για τον Απρίλιο του 2019... Η ανάρτηση ενημερώνεται διαρκώς με ό,τι νεότερο -κρατήστε τον σύνδεσμο στα αγαπημένα σας και επιστρέφετε για να βλέπετε όλα τα νέα.


Το Αμάρτημα της Μητρός μου του Γεωργίου Βιζυηνού στο Θέατρο Παραμυθίας  [Παραμυθίας 27, Κεραμεικός, 6977177759, 6944183506] κάθε Τετάρτη στις 21:15. Ποιος είναι ο πραγματικός φορέας του αμαρτήματος, ποιος ο έχων την ενοχή; Ποιος ονειρεύεται, ποιος αληθολογεί; Ποιος περιπλανιέται στο παρόν, ποιος στην ανάμνηση; Στην παράσταση «Το Αμάρτημα της Μητρός μου» του Γεωργίου Βιζυηνού, ο σκηνοθέτης Αντώνης Στελιανέσης αναζητά τη σχέση μάνας και γιου και θέτει σε σκηνική διφωνία ένα συγγραφέα-πρωταγωνιστή, που κατοικεί στο σώμα και στην όψη ενός νεαρού παιδιού, και μια μάνα, που εικονίζεται ως σκιά. Μια παράσταση που συνενώνει την αφήγηση και το θέατρο και διαρρηγνύει τα όρια αθωότητας και ενοχής, συμβατικού χωροχρόνου και ονείρου, ύπαρξης και σκιάς.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΔΙΑΣΚΕΥΗ: Αντώνης Στελιανέσης | ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ: Λάμπρος Σιάκας (τ. Ειδικός Πάρεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) | ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ: Κατερίνα Χάλκου | ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Αντώνης Στελιανέσης | ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ: Νίκος Ξανθούλης | ΗΧΟΛΗΨΙΑ-SOUND DESIGN: Νίκος Καραπιπέρης | ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ: Μάγδα Καλορίτη | MAKIΓΙΑΖ: Δέσποινα Αρώνη | ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Vladislav Zukovsky | ΒΟΗΘΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ : Ράνια Πάρδου, Vladislav Zukovsky | ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ : Μαρία Ζέρβα – Θεοδώρου | ΑΚΟΥΑΡΕΛΛΑ: Μαρίνα Στελλάτου | ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Λίλα Μουτσοπούλου, Νίκος Μέλλος
Μουσακάς του Παναγιώτη Κακατσίδη στον Τεχνοχώρος «Φάμπρικα» [Μεγάλου Αλεξάνδρου 125 & Ευρυμέδοντος (Μετρό Κεραμεικός), 2103411651, 6937709958] από την ομάδα «Η πεταλούδα στο τελευταίο θρανίο» κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις  21:00
Ο
Μια πρόβα-παράσταση δύο αποτυχημένων κλόουν-ηθοποιών και με την τυχαία, ενεργή συμμετοχή, κάθε φορά, ενός θεατή από το κοινό. Με πινελιές μουσακά, σε σουρεαλιστική μορφή, με στοιχεία αποδόμησης  και θεάτρου του παραλόγου. Mια κοινωνικοπολιτική,  σουρεαλιστική perfomance για την ήδη υπάρχουσα κατάσταση στην Ελλάδα. Ένας πολιτικός-κόμης εργοδότης σε μια ονειρική εποχή, πολύ κοντά στη δική μας, οργανώνει επαγγελματική συνέντευξη με μια υποψήφια εργαζόμενη που επιθυμεί να εργαστεί σε πολυεθνική εταιρεία.
Σύλληψη, συγγραφή, σκηνοθεσία: Παναγιώτης Κακατσίδης | Σκηνογραφία, κοστούμια: «Η πεταλούδα στο τελευταίο θρανίο» | Γραφιστική επιμέλεια: Ανδρέας Πούρνος | Φωτογραφική επιμέλεια: Μάνος Γαμπιεράκης | Δημόσιες σχέσεις-επικοινωνία: Κωνσταντίνος Πλατής | Ερμηνεύουν: Παναγιώτης Κακατσίδης, Μένια Μαθιουδάκη
Κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 19:00 στο RABBITHOLE [Γερμανικού 20, Μεταξουργείο, 2105249903] δείτε την παράσταση Η σημασία να είσαι σοβαρός -ένα έργο του Όσκαρ Ουάιλντ. Το έργο, μέσα από ανάλαφρη διάθεση, εξετάζει, θέτει ερωτήματα και ανατρέπει απόψεις πάνω σε βασικά κοινωνικά και πολιτικά θέματα όπως ο γάμος, οι σχέσεις των φύλων, η οικογένεια, οι παράγοντες που καθορίζουν την κοινωνική θέση του ανθρώπου και εξασφαλίζουν τα προνόμιά του. Η κωμωδία “ευδοκιμεί” μέσα από ακραίες αντιθέσεις που εμφανίζονται τόσο στις απόψεις του συγγραφέα για τη στάση του ανθρώπου απέναντι στη ζωή, όσο και μέσα στη συμπεριφορά των ίδιων των χαρακτήρων, οι οποίοι ακροβατούν μεταξύ της απόλυτης σοβαρότητας και της ανατρεπτικής φάρσας. Η κοινή, ανθρώπινη βλακεία οριοθετεί το πλαίσιο δράσης των ηρώων και σκιαγραφείται από τον Wilde με τον μοναδικό τρόπο που αρμόζει: την σοφή έλλειψη σοβαρότητας. Επιστρέφοντας στη θεματική του “είναι” και του “φαίνεσθαι”, η ομάδα Νοσταλγία καταπιάνεται με το ξεκαρδιστικό και φλεγματικό έργο του Wilde. Ο θίασος δίνει πνοή στο αριστουργηματικό αυτό κείμενο εξερευνώντας τα “συστήματα” κίνησης που προκύπτουν μέσα από τη συνύπαρξη με τους άλλους και κάνοντας, παράλληλα, μια απλή, πολύ απλή κίνηση προς τη θεατρική πράξη. Προς τη σημασία του να είσαι σοβαρός σε κάτι, στο παρόν.
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές | Σκηνοθεσία - σκηνογραφία: Τώνια Ράλλη | Κοστούμια: Grace Gely | Φωτισμοί: Γιώργος Σίμωνας | Μουσική: Θέμος Σκανδάμης | Graphic Design – Video Trailer: Παναγιώτης Ανδριανός | Φωτογραφίες: Παναγιώτης Λαμπής | Boηθός Σκηνοθέτη: Κίρκη Ιωσηφίδου | Kατασκευή σκηνικού: sickmyduck.lab | Παίζουν: Θάνος Αλεξίου, Αντριάνα Ανδρέοβιτς, Αχιλλέας Βατρικάς, Φώτης Λαζάρου, Νάντια Μαργαρίτη, Γιώργος Σίμωνας, Χρήστος Χριστόπουλος

Στο Θέατρο 104 [Ευμολπιδών 41 (σταθμός μετρό Κεραμεικός), 2103455020] από τις 3 Απριλίου κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21.00 και Σάββατο και Κυριακή στις 19.00, δείτε το έργο του Φ. Ντοστογιέφσκι, Ο Παίκτης, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη. Σε μια μικρή πόλη της Γερμανίας, αριστοκράτες, κοινοί θνητοί και απατεώνες επιδίδονται με πάθος στα τυχερά παιχνίδια. Με άκρατο κυνισμό και με σαφείς διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις τζογάρουν χρήματα, ανθρώπους και αισθήματα. Εκεί, σε αυτή τη μικρογραφία της Ευρώπης με τις πολλές γλώσσες, τις διαφορετικές νοοτροπίες και με τις ιδιαιτερότητες κάθε λαού, ο Αλεξέι Ιβάνοβιτς θα παρασυρθεί στη δίνη του αδιέξοδου έρωτα και θα παίξει στη ρουλέτα κάθε ίχνος αξιοπρέπειας.
Μετάφραση (από τα γαλλικά): Μιλτιάδης Σαλβαρλής | Προσαρμογή κειμένου: Σοφία Καραγιάννη, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Βάσια Mίχα | Σκηνικά-Κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου | Μουσική: Στάθης Δρογώσης | Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα | Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος | Βοηθός Σκηνοθέτη: Βάσια Μίχα | Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου | Trailer: Στέφανος Κοσμίδης | Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη | Παραγωγή: GAFF | Ερμηνεία (με αλφαβητική σειρά): Βασιλική Διαλυνά, Κορίνα Θεοδωρίδου, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Αλέξανδρος Τούντας
AMID είναι ο τίτλος της multimedia dance performance της Χρυσάνθης Μπαδέκα που θα παρουσιαστεί για 4 μόνο παραστάσεις, 1-2 και 8-9 Απριλίου στις 21.30, στο θέατρο Ροές (Ιάκχου 16, Γκάζι). Το AMID εξελίσσεται μέσα σε μία εικαστική εγκατάσταση, όπου το κοστούμι-μάσκα, ο ήχος, το φως και η ψηφιακή εικόνα, προσφέρουν αισθητηριακά ερεθίσματα, αναδεικνύοντας ποικίλες πτυχές του εικαστικού τοπίου -στιγμές και λειτουργίες που ζητούν να αναδυθούν μέσω του σώματος. Οι λειτουργίες αυτές υφαίνουν ένα δίκτυο ανάμεσα στο σώμα και στον χώρο, διαμορφώνοντας την μεταβαλλόμενη δομή τους. Ένα ζωντανό υφαντό που κινείται εν μέσω και ταυτόχρονα περιβάλλει το σώμα και τον χώρο αντανακλώντας σαν καθρέφτης τις μορφές τους στην ύφανσή του. Το έργο δομείται μέσα από ένα σύνολο επεισοδίων, όπου η ηρεμία και η σιωπή, η ευδαιμονία ή η ανησυχία, μία τροπική ή παγωμένη ατμόσφαιρα μπορεί να αποκαλυφθεί. Είναι μία αντανάκλαση και μελέτη της ανταλλαγής των δύο κόσμων: του εσωτερικού με του εξωτερικού, του εικονικού με του αληθινού, του παρελθόντος με του μέλλοντος. Μία απόπειρα οπτικού και ηχητικού συγκερασμού νόησης και ποίησης, όπου η λειτουργία και το άφατο συναντιούνται στον αιθέρα (από το aithēr, που στα Ομηρικά Ελληνικά σημαίνει «καθαρός ουρανός»). Το AMID αποτελεί το δεύτερο έργο της χορογραφικής μελέτης της Χρυσάνθης Μπαδέκα επάνω στην προβληματική what remains?. Ο τίτλος του έργου προέρχεται από τον όρο amidst (εν μέσω). Ο όρος αυτός λειτουργεί ως δομικό στοιχείο υλοποίησης της ιδέας, καθώς το AMID γεννήθηκε μέσα στο πρώτο έργο της θεματικής (2016) κι αναπτύχθηκε διαμεσικά μέσα από πολλές δράσεις, για να φτάσει να παρουσιαστεί σε μορφή πολυμεσικής παράστασης χορού σήμερα -σε συνεργασία με μία ομάδα ανεξάρτητων δημιουργών-συντελεστών. H διερεύνηση επικεντρώθηκε στην έννοια των ορίων του Μέσα και του Έξω και της λειτουργίας της αντανάκλασης, με την οποία αντιλαμβανόμαστε κατά κάποιον τρόπο την ανταλλαγή του εσωτερικού με το εξωτερικό κόσμο.
ΙΔΕΑ-ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: Χρυσάνθη Μπαδέκα | EΡΜΗΝΕΙΑ: Βάλια Παπαχρήστου | ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΛΥΠΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΜΙΟΥ: Μette Sterre | ΜΟΥΣΙΚΗ - ΗΧΗΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Λάμπρος Πηγούνης | ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Μιχάλης Κλουκίνας | ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ: Ερατώ Τζαβάρα | ΒΟΗΘΟΣ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΥ: Κατερίνα Κατάκη | ΒΟΗΘΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ ΚΟΣΤΟΥΜΙΟΥ: Χριστίνα Σωτηροπούλου, Ton Stevens, Omar Theodosatos, Mariana Anacleto | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Γκάυ Στεφάνου | GRAPHIC DESIGN: Komododesign studio | RPOMO TEASER: Γιάννης Καρούνης | ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Μιχάλης Κλουκίνας | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας | SOCIAL MEDIA: Ξένια Κουκίου | ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ & ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (GR):  Πωλίνα Κρεμαστά /Ρέον | ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΟΣΤΟΥΜΙΟΥ (NL):  Kas Pijs
Η παράσταση AMID πραγματοποιείται με την οικονομική ενίσχυση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και με την υποστήριξη του Stimulerings Fonds για το κοστούμι και την μάσκα.
Παντρεύτηκα μιαν εξωγήινη. Μια μουσικοθεατρική σάτιρα σε κείμενα, τραγούδια και σκηνοθετική επιμέλεια Αντώνη Παππά. Παίζουν η Αθηνά Μεταλλινού και ο Αλέξανδρος Κλωτσοτήρας. Στο πιάνο ο Άκης Μουχλιανίτης. Φωτογραφία αφίσας Άκης Χρήστου. Από 21 Μαρτίου και κάθε Πέμπτη (εκτός Μ. Εβδομάδας) στις 20.50 στο Θέσις7 (Αγ. Φιλίππου 7, Μοναστηράκι, 2169000790).
Tο νέο έργο της Γεωργίας Παρασκευά, Η επιστροφή των παραμυθιών!, από τη θεατρική ομάδα ΜΠΟΕΜ σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου στο Θέατρο Σταθμός (Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα, στάση ΜΕΤΡΟ-Μεταξουργείο) ως την Κυριακή 21 Απριλίου κάθε Κυριακή στις 15.00. Οι διάσημοι ήρωες των αγαπημένων παραμυθιών, η Ντάμα Κούπα, ο Κακός Λύκος, η Ωραία Κοιμωμένη, ο Πίτερ Παν και η Τίνκερμπελ θα συνεχίσουν να υποδέχονται τους μικρούς και μεγάλους φίλους τους. Ένα έργο που φέρνει κοντά τον κόσμο των Παραμυθιών με το σύγχρονο και διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο των ηλεκτρονικών υπολογιστών, προάγει τη φιλαναγνωσία και μιλάει για την αξία της ομαδικότητας και της συνεργασίας.
Την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς οι ήρωες των Παραμυθιών ξεφαντώνουν και αυτοί και σας καλούν σε μια παράσταση-πάρτι με πολλές αποκριάτικες εκπλήξεις για μεγάλους και μικρούς! Βάλτε τις μάσκες σας, φορέστε τις στολές σας και ελάτε στην πιο όμορφη χώρα του κόσμου… Τη Χώρα των Παραμυθιών!
Κείμενο: Γεωργία Παρασκευά | Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου | Σκηνικά-Κουστούμια: Σάντρα Στεφανίδου | Μουσική: Σταύρος Τσουμάνης | Κινησιολογία-Χορογραφίες: Αναστασία Γεωργαλά | Φωτογραφίες: Εύα Χαρακίδα, Θέμος Ρίζος | Γραφιστική επιμέλεια: Γιώτα Παρασκευά | Βοηθός σκηνογράφου: Φώτης Κομεσσάριος | Βοηθός χορογράφου: Ευαγγελία Ρόζη | Επικοινωνία παράστασης: Μαριάννα Παπάκη | Τρέιλερ: Στέφανος Κοσμίδης | Παίζουν: Γιώργος Αντωνόπουλος, Κωνσταντίνα Βλαβιανού, Νίκη Μαυροειδή, Γιάννης Μπόγρης, Γεωργία Παρασκευά
Ο Εικαστικός Κύκλος ΔΛ (Ακαδημίας 6, Αθήνα, 2103646818-9) παρουσιάζει την ατομική έκθεση φωτογραφίας του Δημήτρη Μυτά με τίτλο Dreamtigers σε επιμέλεια Νίνας Κασσιανού. Με μια σειρά από έγχρωμες φωτογραφίες επανέρχεται ο Δημήτρης Μυτάς, και με το Dreamtigers υπόσχεται «ότι θα προσπαθήσει να επανατοποθετήσει το ξαναειπωμένο». Το ξαναειπωμένο άραγε από τον ίδιο το φωτογράφο;
Ωράριο: Τετάρτη και Σάββατο 11:00-16:00, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή 11:00-20:00. Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη για το κοινό.
Ο Σπύρος Μιχαλόπουλος και ένα ντουέτο αξιόλογων ηθοποιών (Χρήστος Αυλωνίτης, Κώστας Κονταράτος) μεταφέρουν από 7/3 στη σκηνή του θεάτρου Άβατον [Ευπατριδών 3, Γκάζι, 2103412689] κάθε Πέμπτη και Κυριακή στις 21.00 την μαύρη κωμωδία του Περικλή Κοροβέση Tango Bar
Το βιβλίο του γνωστού συγγραφέα και δημοσιογράφου κυκλοφόρησε το 1988 και η πλοκή του εκτυλίσσεται σ’ ένα μπαρ στο κέντρο της πόλης τη δεκαετία του 1980. Το μπαρ είναι έτοιμο να κλείσει όταν εμφανίζεται ο Λάκης, ένας αποτυχημένος θεατρικός συγγραφέας. Η συζήτησή του με τον Φώντα, ιδιοκτήτη του μπαρ και αποτυχημένο ηθοποιό θα κρατήσει ως τα χαράματα. Οι δυο τους θα τσακωθούν, θ’ αγαπηθούν, θ’ ασκήσουν σκληρή κριτική ο ένας στον άλλο. Η σχέση τους θα περάσει από τρικυμίες, δηλαδή ό,τι ακριβώς συμβαίνει από τότε που ήταν παιδιά. Ό,τι συμβαίνει και τώρα, που είναι ενήλικες, κάθε βράδυ. Θαρρείς κι η ζωή τους είναι ένα tango, εφιαλτικό και τρυφερό μαζί που το χορεύουν σε λούπα. Ή ένα παιχνίδι εξουσίας που αλλάζει διαρκώς χέρια, σαν φαύλος κύκλος που πότε τους απομακρύνει και πότε τους φέρνει πιο κοντά στον πυρήνα της σχέσης και της υπαρξής τους.
Κείμενο: Περικλής Κοροβέσης | Σκηνοθεσία: Σπύρος Μιχαλόπουλος | Παίζουν: Χρήστος Αυλωνίτης (Λάκης), Κωστας Κονταράτος (Φώντας) | Σχεδιασμός φωτισμού: Γιώργος Παπαδόπουλος | Επιμέλεια σκηνικού: Γιάννης Μυρσιώτης | Μουσική: Χριστίνα Κανάκη | Μουσική επιμέλεια: Σπύρος Μιχαλόπουλος | Βοηθοί σκηνοθέτη: Μάρω Χασιώτη, Κατερίνα Σκέμπη | Προβολή και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will
Η ομάδα ex.anima παρουσιάζει στο θέατρο Άβατον [Ευπατριδών 3, Γκάζι] κάθε Σάββατο στις 21.00 το Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού. Είναι η πρώτη φορά που ενήλικες ηθοποιοί αναλαμβάνουν να μεταφέρουν στη σκηνή το συγκλονιστικό κείμενο του Θανάση Τριαρίδη. Γραμμένο το 2016, βασίζεται στην ιστορία του Λεοπόλδου του Β', Βασιλιά του Βελγίου και εκούσια «ιδιοκτήτη» του Κονγκό για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Μέσα από το έργο αποκαλύπτεται ένα από τα μεγαλύτερα -ίσως το πιο υποβαθμισμένο στη μνήμη-, εγκλήματα της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας στη Μαύρη Ήπειρο. Στόχος του, να κάνει γνωστές τις πράξεις του «σφαγέα του Κονγκό», αλλά και να ταρακουνήσει το κοινό. Το «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» δεν είναι μια συνηθισμένη παράσταση. Ο τέταρτος τοίχος σπάει και ο θεατής βρίσκεται προ των ευθυνών του. Δεν είναι καν μονόλογος, όπως φαίνεται, αλλά διάλογος, όπου η αφηγήτρια (Μαίρη Ξένου), μαζί με το κοινό θ’ αναζητήσουν τις όποιες απαντήσεις.
Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης | Σκηνοθεσία: Μαρία Τσομπανάκου | Ερμηνεία: Μαίρη Ξένου | Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλική Κούλη | Σπέσιαλ εφέ: Αλέξανδρος Λόγγος | Φωτισμοί: Γιώργος Ψυχράμης | Φωτογραφίες-Βίντεο: Νίκος Πανταζάρας | Μοντάζ βίντεο: Αγάπη Καλογιάννη | Σχεδιασμός αφίσας: Ελένη Θαλασσινού | Οργάνωση παραγωγής: Νάντια Δαλκυριάδου | Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will | Παραγωγή: ΕΝΕΛΠΑ
Ως 21 Απριλίου, κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 19.00 στο BIOS [Πειραιώς 84, Αθήνα, 2103425335] δείτε το Γιβραλτάρ.
Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται. Δύο Βρετανοί αρχαιοκάπηλοι, ο Λίο και ο Λούι, γνωρίστηκαν στο Πανεπιστήμιο όπου σπούδαζαν αρχαιολογία. Όταν ένας καθηγητής τούς παρουσίασε ένα σημαντικό εύρημα, εκείνοι αποπειράθηκαν να το κλέψουν. Τους έπιασαν όμως και τους απέβαλαν από το πανεπιστήμιο. Στη συνέχεια, αποπειράθηκαν να κλέψουν και άλλα ευρήματα ανά τον κόσμο, με αποτέλεσμα να τους κυνηγάει η Ίντερπολ και να καταλήξουν φυγαδευμένοι στον απομονωμένο κόλπο του Γιβραλτάρ. Εκεί, εμφανίζονται με νέες ταυτότητες και για κάλυψη δημιουργούν μία ρομαντική ραδιοφωνική εκπομπή με μουσικές του κόσμου. Παράλληλα μαθαίνουν τη φήμη πως λίγα ναυτικά μίλια έξω από το Γιβραλτάρ, βρίσκεται η μυθική Ατλαντίδα. Έτσι ξεκινούν για τη μεγαλύτερη ανακάλυψη του 21ου αιώνα. Το έργο διαδραματίζεται σε πραγματικό χρόνο, στο πλαίσιο της εκπομπής των ηρώων, η οποία και θα μεταδίδεται ζωντανά σε ιντερνετικό ραδιοφωνικό σταθμό στην ιστοσελίδα της ομάδας (www.gingercreepers.com). Οι Ginger Creepers δημιουργούν μια στατική περιπέτεια, έναν πολυσύνθετο προσωπικό κόσμο, εντός και εκτός της σκηνής, συνδυάζοντας μύθους, ιστορικές αναφορές, σε συνδυασμό με την προσωπική τους δημιουργική διαδικασία, σε ένα θέαμα που ξεκινάει και ολοκληρώνεται πριν και μετά την ίδια την παράσταση.
Σύλληψη-Κείμενο: Ginger Creepers (Χρ. Καπενής, Γρ. Χατζάκης) | Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Χατζάκης | Σκηνικά: Ζωή Αρβανίτη | Κοστούμια: Lila Nova | Μουσική: Βύρων Κατρίτσης | Βοηθός Σκηνοθέτη: Κική Μπαρμπαβασίλογλου | Φωτογραφίες: Φίλιππος Μαργκαλιάς | Γραφιστική | Επιμέλεια: Michelangelo Bevilacqua | Δημόσιες Σχέσεις: Χρύσα Ματσαγκάνη | Ερμηνεύουν: Χρήστος Καπενής, Γρηγόρης Χατζάκης, Δώρα Παρδάλη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απλώς έτυχε, Βάγια ΜπαλήΤο μπλουζ της Κυριακής, Νατάσσα ΚαραμανλήΤο λίκνο της ζωής, Νίκος ΣυράκηςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΣκόνη στο πρόσωπο, Νίκος ΙατρούΗ Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς, Καίτη ΠαπαδάκηHippie, P. Coelho
Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά!, Μ. ΦαφαλιούΤο κυνήγι της χήρας, Μ. Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΣύμφωνα Συμβίωσης Ουρανού και ΚόλασηςΕπίγειος άγγελος, Γιώτα ΜαργαρώνηΦιλήμων ο ερευνητής του μεταφυσικού, Ευάγγελος ΙωσηφίδηςΚλειδιά στο τραπέζι, Χ. ΜαστοροδήμουΗ φωνή μέσα μου, Κων. Ιωακειμίδης
Βιβλία για παιδιάΣκουριασμένη αυτοκτονία, Απόστολος ΜακρίδηςΑιώνια σφραγίδα, Απόστολος ΜωραϊτεληςΗ κοινωνία των πωλητών, Δημήτρης ΟρφανίδηςΣτον Όλυμπο της Ζανζιβάρης, Δημήτρης Βαγενάς
Κόκκινη κλωστή δεμένη, Ζωρζ ΣαρήΜε το βλέμμα του Ομήρου, Ε.Α. Σαλβάρης
Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει, Πάολο ΚοέλιοΤα χρονικά της Ταμπου-Ρίας, Χρυσούλα ΔιπλάρηPASSA TEMPO, Σύλβα ΓάλβαΑνεξίτηλες στιγμές, Καλλιόπη ΠαπουτσήΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παναγιώτης ΚολέληςΜες τη νύχτα του κόσμου, Μαγδαληνή Θωμά