ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Προσφορά με κάθε εισιτήριο άλλο ένα δώρο για τους αναγνώστες του koukidaki για την παράσταση Οι ψευτοσπουδαίες ή για τις Αδελφές Papin *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκι * Ανένταχτα, Ν. Καββαδία * Αναρχικός τραπεζίτης, Φ. Πεσσόα * Η πτώση, Α. Καμύ * Ασκητική, Ν. Καζαντζάκη * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται!
Το koukidaki σάς πηγαίνει ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις! Επιλέξτε από τις ακόλουθες παραστάσεις και αφήστε το όνομά σας μαζί με την επιθυμητή ημέρα: Αυτοκράτωρ Αδριανός * Η φιλοσοφία ενός γάτου * (Μ)Παρωδύσσεια *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Διπλή ταυτότητα * Η αηδονόπιτα * Το θηρίο στο πιάνο * Μετάξι * Η συμφωνία των λεόντων * Όσα οι ψυχές δεν λησμονούν * Resort * Απλώς έτυχε * Μες τη νύχτα του κόσμου * Οι κρίκοι της πόλης * Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει * Η Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς * Το κυνήγι της χήρας * Επίγειος άγγελος * Αιώνια σφραγίδα * Δύο νύχτες στην Αίγυπτο ** Νουβέλα: Με τα κλειδιά στην πόρτα ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα * Σκουριασμένη αυτοκτονία ** Διηγήματα: Έρωτες υπέρ μεν άγαν * Στη χαραγή της 28ης σελήνης * Κομμάτια ζωής * Επτά χρόνια στο αμόνι ** Παιδικά: Η κουκουβάγια η τετραγωνομάτα * Ο μαγεμένος καθρέφτης και Ένας αδικοχτυπημένος από τη μοίρα γίγαντας * Αποστολή... ΤΕΡΑΤΕΞ * Δεν θα σε πειράξει κανείς * Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά! * Βιβλία από τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική ** Ποίηση: Μηναυγή * Ταξιανθίες στοχασμών * Η κοινωνία των πωλητών ** Χαϊκού: Δεύτερη φύση

Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2019

Αυτοκράτωρ Αδριανός του Χρήστου Λιακόπουλου

Αποφεύγω τις επαναλήψεις. Βαριέμαι τα αναμασήματα. Κουράζομαι με τις «επιστροφές». Όμως αυτή η παράσταση έχει ωριμάσει, με εκείνη την ωρίμανση που μόνο ο χρόνος μπορεί να προσφέρει αρκεί να του προσφέρεις έδαφος, έχει εξελιχθεί όπως κάθε καλοδουλεμένο έργο, έχει αναπλαστεί από τη διαδρομή της, έχει τελειοποιηθεί όσο -κι εφόσον- υπάρχει τελειότητα και συνεχίζει... Αυτή η παράσταση έχει συνδυάσει το κλασικό και το κλασικότροπο με το πιο μοντέρνο στοιχείο «ζωντανεύοντας» την αρχαιότητα μέσα από σύγχρονες φόρμες. Αυτή η παράσταση σέβεται τον άνθρωπο, υμνεί το υπέρτατο συναίσθημα, ψυχαγωγεί, διασκεδάζει, εκπαιδεύει... Και τα πετυχαίνει όλα αυτά επειδή οφείλεται σε έναν αυθεντικό θεατράνθρωπο, εξαιρετικό καλλιτέχνη και υπέροχο ηθοποιό, που εμβαθύνει σε/με ό,τι καταπιαστεί ενώ εργάζεται αέναα κι ακάματα προπονώντας εαυτό προς όφελος όχι μόνο των θεατρόφιλων αλλά της δραματικής τέχνης εν τω συνόλω.

Σχεδόν ενάμιση χρόνο πριν είχα γράψει:
Ένας άνθρωπος γεμίζει με την παρουσία του το χώρο εγκλωβίζοντας πάνω του όλες τις αισθήσεις μας -γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα την απόλυτη ησυχία στην αίθουσα και την αμέριστη προσοχή μας. Φορτίζονται τα λεπτά από το μέγεθος της ιστορικής προσωπικότητας, φορτίζεται κι ο χώρος από την εμβληματική του φυσιογνωμία. Ο Χρήστος Λιακόπουλος ενσαρκώνει (ταιριάζει καλύτερα από το ερμηνεύει θαρρώ) βάζοντας πάθος, διαθέτει την κατάλληλη εμφάνιση και σωματότυπο (θα ήταν άσκοπο να αναζητήσει άλλον ηθοποιό), την σωστή χροιά (προσπαθήστε να φανταστείτε μια άλλη φωνή και θα δείτε ότι δε θα σας αρέσει τόσο) αλλά περισσότερο από όλα, είναι όσο διεκπεραιωτικός χρειάζεται, όσο σκληρός απαιτείται... γλυκός εκεί που πρέπει, τόσο αυτοκρατορικός όσο το μέγεθος του Αδριανού και τόσο θνητός όσο ο άνθρωπος... τεχνικά αλάνθαστος και υπέροχα αισθαντικός. Ο μονόλογος δε, διαθέτει την ιδανική αναλογία σε αφηγήσεις, εξομολογήσεις, εντάσεις, σιωπές... και τα μουσικά χαλιά ντύνουν μοναδικά, ισορροπούν ή ενδυναμώνουν τις αισθήσεις.
Ένα έργο με σωστές δομές: ραφιναρισμένες γραμμές, σωστές ενότητες και εκπαιδευτικό ενδιαφέρον, από έναν δημιουργό με προσήλωση και σεβασμό στην ιστορία και το πρόσωπο, και από έναν ηθοποιό με άψογη τεχνική και μεγάλη ερμηνευτική γκάμα.
Τι κι αν συμφωνώ με κάθε λέξη, σήμερα αν έγραφα τα ίδια θα αδικούσα την παράσταση, γιατί σήμερα ο Αυτοκράτωρ Αδριανός του Χρήστου Λιακόπουλου είναι πολλάκις ανώτερος από αυτό που ήταν ενάμιση χρόνο πριν και όλα δείχνουν ότι θα εξακολουθήσει, διαγράφοντας μεγάλη πορεία, αφού ο μοναδικός υπεύθυνος για το θεατρικό έργο δεν επαναπαύεται στον ήδη καταγεγραμμένο νικηφόρο δρόμο. Εργάζεται ακατάπαυστα, εμπλουτίζει κι επαναπροσδιορίζει πτυχές, μένει πιστός στο δημιούργημά του και αποφασισμένος προχωρά· όχι μόνο προσφέροντας μια εξαιρετική παράσταση αλλά και εκμάθηση, αφού είναι ο πρώτος θεατρικός συγγραφέας που ασχολήθηκε με την ιστορική αυτή προσωπικότητα, τον Αυτοκράτορα Αδριανό, που τόσο συχνά «συναντάμε» οι Αθηναίοι στην πόλη μας (Πύλη του Αδριανού, Βιβλιοθήκη του Αδριανού, Οδός Αδριανού, Δεξαμενή, κ.ο.κ.) αλλά πόσο λίγο έχουμε «αγγίξει» αυτόν τον σπουδαίο φιλέλληνα.
Κλικ για περισσότερα της Τζένης Κουκίδου
Το λεύκωμα που ακολουθεί περιέχει εντυπώσεις θεατών-κριτικές (αποσπάσματα αυτών καθώς αρκετά από τα ακόλουθα είναι αρκετά μακροσκελή) και φωτογραφίες της παράστασης (εν ώρα παράστασης και όχι στημένες) για τις οποίες ευθύνεται η γραφούσα υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Χρήστου Λιακόπουλου. Η πρόθεσή μας είναι να σας μεταφέρουμε την αίσθηση και την ατμόσφαιρα της εμπειρίας.
Θαυμάσια ερμηνεία, συγκλονιστική γραφή! Ναι, ηθοποιός σημαίνει φως! Εύγε Αδριανέ!
Γιώργος Κακαβάς, Διευθυντής του Νομισματικού-Επιγραφικού Μουσείου Αθηνών

🎭

...Μας προσφέρει, επί εβδομήντα συνεχή λεπτά, μια μοναδική θεατρική στιγμή, ενδυόμενος την ψυχική εσθήτα μιας ξεχωριστής ιστορικής μορφής, του αυτοκράτορα Αδριανού.
Στο θεατρικό μονόλογο τού Λιακόπουλου, που περιέχει ιστορικά αλλά και μη ιστορικά στοιχεία, παρακολουθούμε, σε μια μοναδική διδασκαλία υποκριτικής τέχνης, το διστακτικό ξεκίνημα, την ένδοξη περίοδο ακμής και το τραγικό τέλος της βασιλείας ενός ηγέτη που αγαπήθηκε όσο λίγοι. Με την επιβλητική του μορφή και την καθαρή εκφορά λόγου, ο ηθοποιός δεσπόζει «αυτοκρατορικά» και, μετακινούμενος στον μικρό λιτό σκηνικό χώρο κάτω από ένα φωτισμό και μουσική επένδυση τα οποία ο ίδιος έχει επιμεληθεί, πετυχαίνει να μας μεταφέρει στο κλίμα της εποχής του Αδριανού. Η φυσική παρουσία του ηθοποιού και το τόσο κοντά στον θεατή δρώμενο, ενισχύουν την άποψή μου ότι, αν και ίσως ασυνείδητα, ο Λιακόπουλος επιλέγει, μέσα από την θεατροσκηνική αυτή γειτνίαση, να διαμορφώσει ένα κλίμα συμμετοχής του θεατή δικαιολογώντας, κατά κάποιο τρόπο, και τα όσο υποστηρίζει ο Μπενβενίστ σχετικά με τον μονόλογο που είναι ένας εσωτερικός διάλογος διατυπωμένος σε «εσωτερική γλώσσα» ανάμεσα σε ένα «εγώ ομιλητή» κι ένα «εγώ-ακροατή».
Στα χέρια τού Λιακόπουλου, ο Ρωμαίος αυτοκράτορας όχι μόνο αναβιώνει ως μύθος αλλά εξανθρωπίζεται ως μεταφορική–συμβολική ενσάρκωση του σημερινού αγωνιζόμενου και πάσχοντος ανθρώπου ο οποίος, από τη μια μεριά, έχει τα ίδια όνειρα, τη δύναμη και το σθένος να τα υλοποιήσει και, από την άλλη, τους ίδιους φόβους με τον Αδριανό.
Ο Έλληνας ηθοποιός και συγγραφέας, παραμένει πιστός σε αυτό που από πολύ νέος είχε αποφασίσει, να τολμήσει δηλαδή να λειτουργήσει σαν διαφορετικός χαρακτήρας παίζοντας κατά καιρούς ρόλους που του επιτρέπουν να γνωρίσει βιωματικά αυτά που διαβάζει και παρατηρεί. Προσπαθεί να είναι πιστός σε αυτό που έχει δηλώσει για τον καλό ηθοποιό που είναι αυτός που μπορεί να μεταλλάσσεται. Ο Αδριανός τού Λιακόπουλου αποτελεί φυσική εξέλιξη, το τέλος δηλαδή (που είναι μια νέα αρχή…) μιας συνεπούς πορείας στη διάρκεια της οποίας ερμήνευσε, μεταξύ άλλων, Μολιέρο, Σαίξπηρ, Ουάιλντ, Πιραντέλλο και Ίψεν.
Δημήτρης Φίλιας, Καθηγητής Λογοτεχνικής Μετάφρασης Ιονίου Πανεπιστημίου (συνέντευξη)

🎭

Πρόταση για καλό θέατρο.
Παράσταση άξια επαίνων... ...χαρίζει στο κοινό μια απολαυστική βραδιά, και αυτό οφείλεται σε όλους τους συντελεστές, με κορυφαίον τον Χρήστο Λιακόπουλο, ο οποίος σήκωσε το βάρος μιας τέτοιας μεταφοράς κι ερμηνείας, για μια προσωπικότητα με έντονο χαρακτήρα και ταραχώδη βίο, με κυρίαρχα: τις ραδιουργίες που επικρατούσαν για την κατάληψη της εξουσίας, αλλά και στα όσα ο ίδιος ομολογεί, επί σκηνής, για τον ερωμένο του, τη σχέση τους και τον αδόκητο χαμό του Αντίνοου. Οι θεατές καταχειροκρότησαν τον Χρήστο Λιακόπουλο, και το άξιζε!
Νίκος Μπατσικανής, Κριτικός Θεάτρου (μέλος Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών - Θεατρικά Βραβεία Κάρολος Κουν, Ελληνικά κι Ευρωπαϊκά Βραβεία Θεάτρου - Χορού)

🎭

Επιβλητικός και με το παράστημά του ως Αδριανός. Ευχαριστούμε, Χρήστο, για την «μάθησιν», «τέρψιν» και «ηδονήν» που μας προσέφερες.
Έφη Τσιτκάνου, Φιλόλογος

🎭

Καταπληκτική παράσταση, με εξαίρετο Αυτοκράτορα τον Χρήστο Λιακόπουλο.
Ξανθή Ταβουλαρέα, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης
...Και να συναντήσω εκεί ένα κοινό που θα μπορούσε να αποτελείται από φίλους μου και γνωστούς μου, συνομήλικους ή εικοσάρηδες, ανθρώπους με τους οποίους ανακατεύεσαι σε μία ξεχασμένη έννοια κοινού, με ίδια ανάσα, με ίδια διάθεση για μέθεξη, με ίδια επαφή με τον υποκριτή, χωρίς αηδιαστικά μικρόφωνα και φλύαρα εφέ. [...] …Και η εμπειρία μου ξεκίνησε με την ευφορία του παλιού ξεχασμένου θεατή, όχι του παρευρισκόμενου σε κάτι που υπερβαίνει την κλίμακά του, αλλά του συμμέτοχου σε μία δράση με πλοκή, προβληματισμό, πάθος και κάθαρση. […] ...μια νοσταλγική απαγγελία με βάση τα πνευμόνια του και όχι τα καλώδια, ορίζοντας με τις ανάσες του τις μεγάλες μεταπτώσεις από τον κομπασμό στην συντριβή, από την εξομολόγηση στην επιθανάτια ηρεμία, από το πώς τον βλέπουν οι άλλοι στο γνώθι σαυτόν την τελευταία στιγμή.
Η βραδιά στο Off-Broadway θεατράκι Αλκμήνη με συγκλόνισε βαθιά. Και το ξέρω αυτό από το τσιγάρο που έκανα περπατώντας αργά μέχρι το αυτοκίνητο.
Γιώργος Κυριακόπουλος, Συγγραφέας

Η συγγραφική-σκηνοθετική πρόταση του κ. Λιακόπουλου αποτελεί έναν μονόλογο, στην ουσία του εσωτερικό, μια απόπειρα ανασύνθεσης της μνήμης και αποκατάστασης ενός θρυμματισμένου Εγώ και μιας αλλοτριωμένης συνείδησης, που διαταράχθηκε λόγω των τύψεών του για μια ακούσια θυσία που εξακολουθεί να ταλανίζει τον αυτοκράτορα μέχρι το θάνατό του. Η τεχνική της αφήγησης που ακολουθείται είναι η ευθύγραμμη εγκιβωτισμένη, που ξεκινά από τη χρονική στιγμή όπου σε μεγάλη πια ηλικία ο ήρωας, ανακαλεί το παρελθόν, τη ζωή του, εστιάζοντας στη σχέση του με τον Αντίνοο και επιστρέφει ξανά στο χρόνο της σκηνικής δράσης. Έχουμε την περίπτωση ενός ομοδιηγητικού-παντογνώστη αφηγητή, η διήγηση του οποίου αναδεικνύει βιογραφικά στοιχεία του Αυτοκράτορα Αδριανού, αποτυπώνει τα ήθη και τα έθιμα της Ρωμαϊκής αριστοκρατίας, περνά μηνύματα για ερωτήματα που απασχολούν το άτομο από κτήσεως κόσμου και καυτηριάζει την εγωπάθεια, τη ματαιοδοξία, την ακόρεστη δίψα για εξουσία, ενώ από την άλλη πλευρά εξαίρει την αξία της άδολης και πραγματικής αγάπης χωρίς την οποία ο άνθρωπος, νιώθει κενός, ανεξάρτητα από την οικονομική θέση ή το κοινωνικό του status.
Όσον αφορά τα σκηνοθετικά ευρήματα, ο κ. Λιακόπουλος μας παρουσιάζει μία προσέγγιση λιτή, χωρίς εικαστικούς βερμπαλισμούς, που σέβεται την εποχή διαδραματίσεως των ιστορικών γεγονότων, και που στηρίζεται κυρίως στην ατομική του ερμηνεία, στο ρυθμό του λόγου και στην εναλλαγή του προσώπου αφήγησης με την παρεμβολή ευθύ λόγου σε turning points της ζωής του ήρωα, όπως στην εικόνα όπου αναλαμβάνει την εξουσία μετά το θάνατο του Τραϊανού, ή όταν πρωτοσυναντά τον Αντίνοο. Μάλιστα στην τελευταία εικόνα έχουμε σύζευξη δύο τεχνικών, της επιβράδυνσης της αφήγησης και της παρεμβολής ευθέων προτάσεων ή ερωτήσεων σε β’ ενικό πρόσωπο. Ένα ακόμη σκηνοθετικό μέσο που μετέρχεται για να εξάρει τη μετάβαση από τη μια συναισθηματική κατάσταση στην άλλη, ή τη μεταπήδηση σε μια νέα κομβική φάση της ζωής του, είναι ο φωτισμός ή η χειρονομία, η στάση του σώματος, η μεγαλύτερη δηλαδή πρόκληση ενός ηθοποιού που μεταδίδει στο δέκτη το μήνυμά του χωρίς σκηνοθετικές-σκηνογραφικές περιττολογίες, οι οποίες ενίοτε απομακρύνουν το θεατή από το κείμενο και την ερμηνεία και τον κατευθύνουν σε ένα εικαστικό και ηχητικό χάος.
Προσωπικά επικροτώ την παράσταση του Χρήστου Λιακόπουλου-ο οποίος παρεμπιπτόντως- έγραψε το κείμενο, σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στο παραστατικό αυτό γεγονός και σας παροτρύνω να παρακολουθήσετε την παράσταση για να σκεφτείτε αν ο κόσμος θα ήταν καλύτερος με πολιτικούς ηγέτες μυημένους στην τέχνη.
Χριστιάνα Οικονόμου, Φιλόλογος-Απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του ΕΚΠΑ. MPhil in Theatrical Studies.

🎭

Μια μοναδική ιστορική καταγραφή, μ' έναν τρόπο τόσο άρτιο, σαφή και λυρικό καθώς και η συγκλονιστική ερμηνεία, εκφράζοντας κάθε λεπτή συναισθηματική απόχρωση, γεμάτη εικόνες με καθήλωσαν! Συμπορεύθηκα στο ταξίδι ζωής αυτής της σπουδαίας προσωπικότητας! Μπροστά μου είχα τον ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΑΔΡΙΑΝΟ! Συγχαρητήρια!!
Σάρα Τερζή, Γερμανική Φιλολογία

🎭

Ένας άνθρωπος με ταλέντο μπορεί να κρατήσει μια ολόκληρη παράσταση μόνος του και να μας ταξιδέψει μαζί του νιώθοντας να συμβαίνουν μπροστά μας όσα περιγράφει. Μας μεταφέρει μαγικά χάρη στην φωνή, στην εκφραστικότητά του στη βαθιά του ταύτιση με τον ήρωα. Το κείμενο γραμμένο από τον ίδιο είναι συναρπαστικό συγκινητικό και η ερμηνεία του ηθοποιού με μάτια που άλλοτε λάμπουν από ενθουσιασμό, άλλοτε σκοτεινιάζουν από απογοήτευση, άλλοτε βουρκώνουν από πόνο, θα μας μείνει σίγουρα αξέχαστη. Όλο το ταξίδι της παράστασης γίνεται μέσα στα μάτια αυτά που αντικατοπτρίζουν το πάθος για την τέχνη. Αυτό που ευχόμαστε στον Χρήστο Λιακόπουλο είναι να κρατάει πάντα μέσα του το πάθος αυτό και να τον ευχαριστήσουμε μέσα από την καρδιά μας.
Ειρήνη Πουλάκου, Γαλλική Φιλολογία, Συγγραφέας
Πηγαίνετε να δείτε αυτόν τον Αδριανό, είναι φιλέλληνας, είναι οραματιστής, είναι μέρος της ιστορίας μας. Ο κύριος Λιακόπουλος εμπνεύστηκε από την ιστορία, ερεύνησε και έγραψε αυτόν τον υπέροχο μονόλογο.
Εύη Ρούτουλα, Συγγραφέας, Δικηγόρος, Αρθρογράφος koukidaki.gr

🎭

Ο Χρήστος, ένα ταλαντούχος και πειθαρχημένος κειμενογράφος, σκηνοθέτης και ηθοποιός, πιστός στο κείμενο και στον ρόλο του, αφοσιωμένος σ' αυτό που κάνει, εντυπωσιάζει κι εκπλήσσει ζώντας πραγματικά τον ρόλο του αυτοκράτορα... Περίτεχνα περιγραφικός, με πλήρη επιτυχία, ισορροπεί στη σκηνή, ανάμεσα στο ονειρικό και το πραγματικό. Το κείμενό του ρέει ρεαλιστικό, κινώντας το ενδιαφέρον του θεατή, μέσα από το πάθος της ερμηνείας του... Προσωπικά φρονώ με σιγουριά, ότι ο Χρήστος Λιακόπουλος καθιερώνει πλέον, ένα μοναδικό προσωπικό του ανεπανάληπτο στυλ στο μονόπρακτο, που δεν κουράζει τον θεατή. που παρακολουθεί ευχάριστα το έργο...
Ειλικρινά συστήνω σε όλες και όλους να δούμε αυτό το εκπληκτικό έργο!!!
Στέλιος Στυλιανού, Συγγραφέας

🎭

Ε Ξ Α Ι Ρ Ε Τ Ι Κ Η!!!!
Ένας μονόλογος τόσο γρήγορος που χάνεται ο χρόνος! Μια ερμηνεία τόσο συγκλονιστική που η ανατριχίλα γίνεται ένα με το σώμα σου! Υπέροχη δουλειά που τα έχει όλα, ένταση, γλύκα, έρωτα, απώλεια, περηφάνια, ταπεινότητα. Η ζωή του ανθρώπου Αδριανού, που έγινε αυτοκράτορας.
Ανδρομάχη Κοκόση, Συγγραφέας

🎭

Να δείτε στο θέατρο Αλκμήνη τον Αυτοκράτορα Αδριανό του Χρήστου Λιακόπουλου. Πάθος, κατάνυξη, και κατάθεση ταλέντου από έναν ηθοποιό-εργάτη!
Παναγιώτης Φύτρας, Δημοσιογράφος-ραδιοφωνικός παραγωγός Κανάλι 1 Πειραιά

🎭

...Ενσαρκώνει επάξια και ολοκληρωμένα την φιγούρα του Αυτοκράτορα, από τον τρόπο που κάθεται στον θρόνο μέχρι την αξιοπρέπεια στο βάδισμά του και τον λόγο του, αποκαλύπτοντας έτσι τις στέρεες υποκριτικές δομές με τις οποίες ανήγειρε τον χαρακτήρα που υποδύεται... ... Πρόκειται για μια εμπνευσμένη και εμφατική σκηνοθετική άποψη που καταφέρνει να ζωντανέψει την διαδρομή ενός σπουδαίου ιστορικού προσώπου. Ένα καλοδουλεμένο και σπάνιο δείγμα γραφής κατατίθεται σε μορφή μονολόγου και αναδεικνύει έτσι την πολύπλευρη καλλιτεχνική ιδιότητα του κου. Λιακόπουλου... ... Βρίθει από στοιχεία ποιητικότητας και απίστευτου λυρισμού.
Πρόκειται για μια παράσταση αληθινό υποκριτικό κομψοτέχνημα, το οποίο δεν θα σας αφήσει αδιάφορους και θα εντυπωθεί βαθιά στην μνήμη σας.
Μαρία Αγγέλου, κριτικός θεάτρου στο kallitexnes.gr

🎭

Μόνο ένας Έλληνας με υψηλή αισθητική, χάρη, αντισυμβατική σοφία , αγωγή, ήθος, αξίες και παιδεία, ο Χρήστος Λιακόπουλος, θα μπορούσε να αποθεώσει τον Αυτοκράτορα Αδριανό. Ρίγη συγκίνησης από την ρηξικέλευθη ερμηνεία του κάνει το κοινό να παραληρεί και να ανατριχιάζει...! Ένας ουράνιος , θεϊκός μονόλογος που καταδεικνύει τις αδυναμίες των ανθρώπων και τα πάθη τους τα οποία δεν είναι ταξικά αλλά μοιραία πανομοιότυπα και αρχέγονα απαράλλαχτα ίδια...
...Ίσως μόνο ένας ανδρείος άντρας όπως ο Χρήστος Λιακόπουλος θα μπορούσε να ενσαρκώσει τόσο απόλυτα τον μέγα Αδριανό και να ενώσει την ψυχή του μαζί μας μετατρέποντας σε μυσταγωγική τελετή το θέαμα... Ίσως τελικά... μόνο ένας ακραιφνής άντρας όπως ο Λιακόπουλος, ίσως, εν κατακλείδι, μόνο ένας σοβαρός και σπουδαίος ερμηνευτής όπως ο Χρήστος θα μπορούσε να αποδείξει ότι ο έρωτας δεν ορίζεται ούτε αναγνωρίζει τάξη η φύλο ...απογειώνει μόνο την ύπαρξη και μας ενώνει με το θείο γι' αυτό και δοξάζεται στους αιώνες και πάντα θα μεγαλουργεί και θα θαυματοποιεί...
Αγγελική Διαβατοπούλου, δημοσιογράφος στο sport-chicas.gr

🎭

Ο κύριος Λιακόπουλος εμπνεύστηκε από την ιστορία, ερεύνησε και έγραψε αυτόν τον υπέροχο μονόλογο.
Μαρία Σύρρου, Δημοσιογράφος, Ηθοποιός

🎭

Ένας υποδειγματικός μονόλογος για τον πιο εμβληματικό αυτοκράτορα της Ιστορίας.
Άκης Χαραλαμπίδης, Σύμβουλος ελληνικού προγράμματος στο Star Channel

🎭

Ο Χρήστος Λιακόπουλος μεταφέρει στο σανίδι τον Αυτοκράτορα Αδριανό δημιουργώντας μυσταγωγική ατμόσφαιρα... ...Με γλώσσα χειμαρρώδη πολύ γρήγορα αφήνει στην άκρη το αυτοκρατορικό στέμμα και το θρόνο, και περιγράφει τον άνθρωπο Αδριανό, σε ένα λιτό αλλά υποβλητικό σκηνικό περιβάλλον. Με εμφατική ερμηνεία, σχεδόν ψυθιριστά, αναδεικνύει το μεγαλείο ενός ανθρώπου που αντιστάθηκε στη διαφθορά της εξουσίας.
Κώστας Ζήσης, all4fun.gr

🎭

...Σε γεμίζει εικόνες και σε μεταφέρει σε μέρη που έζησε και πέρασε ο μεγάλος αυτοκράτορας... Ο ηθοποιός Χρήστος Λιακόπουλος εμπνευστής και δημιουργός σε κεντρίζει με το μονόλογό του... Ο θεατής γίνεται συνοδοιπόρος του Αυτοκράτορα Ανδριανού στη παιδική του ηλικία,στις μάχες και στη μεγάλη του αγάπη, τον Αντίνοο... Ο Χρήστος Λιακόπουλος «ντύνεται» με τον μανδύα του Αυτοκράτορα και σε καθηλώνει... Ελπίζω σύντομα να την απολαύσουμε στο θέατρο της πόλης μας, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά!!!
Αθηνά Νταβαρία, Δημοσιογράφος, Κανάλι 1

🎭

...Η ανταμοιβή μας τα μοναδικά συναισθήματα, εξαιτίας της πραγματικά εξαιρετικότατης ερμηνείας του!
Δεν αρκεί να έχεις ταλέντο για να βγάλεις ένα συγκλονιστικό μονόλογο, όπως αυτόν. Χρειάζεται και βαθιά γνώση της υποκριτικής δεινότητας -δυνατοτήτων θεατρικής εκπαίδευσης- καλλιτεχνικής παιδείας, έρευνας. Ήξερα ότι ήταν καλός, αλλά ο συγκεκριμένος ρόλος του, "πολιτικογράφημα" και μυθική απόδοση αφήγησης.
Ο ρυθμός; Ούτε λέξη στο κενό. [...]
Αληθινά και φανταστικά γεγονότα, καταδεικνύουν, τον άνθρωπο, τις ανάγκες του.
Κανόνες και θεατρικές συμβάσεις σε απόδοση ειδικότερης σημασίας από τον Χρήστο Λιακόπουλο που πραγματώνει με επίδοση θετικιστική πηγές δραματουργίας.
Πραγματικά ο μονόλογός του, όπως αποδίδεται, αποτελεί σύνολο κειμενικών και άλλων διαλεκτικών ερωτημάτων με τους εαυτούς μας, τεκμηριώνοντας την ανάγκη μέσα από τη γνώση για ειρήνη και βαθιά αγάπη έως το τέλος, πέρα από έργα και εξουσίες.
Δύσκολος μονόλογος. Εξαιρετικότατη απόδοση.
Αξίζει για τον τρίτο χρόνο του επί σκηνής: "Αυτοκράτορας Ανδριανός"!
Στέβη Μπουζιάνη, Σκηνοθέτις

🎭

Μια υπέροχη παράσταση, ένας ποιητικός και λυρικός μονόλογος.
Τάσος Σταυρακέλης, Ποιητής

🎭

Πολύ σημαντικός μονόλογος που μας άφησε άφωνους, καθώς ο Χρήστος Λιακόπουλος με έκδηλο λυρισμό υποδύεται τον Αδριανό. Τον ξεγυμνώνει, τον κάνει γήινο και μας τον αποδίδει ως άνθρωπο που έκανε όλα όσα ονειρεύτηκε στη ζωή του, αλλά δεν ήταν ικανά να τον κάνουν ευτυχισμένο. Η ερμηνεία του στη σκηνή μαγική. Έδινε στις εντάσεις αλλά και στις ψυχολογικές ζυμώσεις του ήρωα μια άλλη διάσταση. Τοποθέτησε το μονόλογο στην ουσία της ανθρώπινης φύσης, που δεν είναι άλλη από την αγάπη και τη συντροφικότητα. Ο Χρήστος Λιακόπουλος έκανε εξαιρετική δουλειά με το κείμενο και τη σκηνοθεσία, καθώς έδωσε σημασία σε μη υλικά πράγματα. Με ένα θρόνο, ένα μανδύα και ένα στεφάνι ξετύλιξε το κουβάρι ενός σημαντικού ανθρώπου της ιστορίας και μας μετέδωσε πολλές συγκινήσεις.
Τελικό συμπέρασμα αυτού του μονολόγου; Τι κι αν έχεις φτάσει στο φεγγάρι και ακόμα παραπέρα; Τι και αν έχεις κατακτήσει όλο τον κόσμο, όταν γυρνάς στο σπίτι και είσαι μόνος χωρίς να υπάρχει κανείς να μοιραστείς μαζί του τις χαρές και τις λύπες σου;
Ο Αυτοκράτωρ Αδριανός είναι ένας εξαιρετικός μονόλογος που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Μπορεί να μην είσαι λάτρης της ιστορίας, ακόμα και όταν έχει πράγματα να σου δώσει αλλά θα συγκλονιστείς με το νόημα αυτού του μονολόγου. Είναι ικανός για να βάλεις τις σκέψεις σου σε τάξη και να κάνεις το δικό σου απολογισμό. Όλα είναι στο χέρι σου.
Μαίρη Ζαρακοβίτη, noizy.gr
🎭

Μια εξαιρετική παράσταση για τη ζωή και το έργο του Αυτοκράτορα Αδριανού. Ο Χρήστος Λιακόπουλος συγκλονιστικός στον ρόλο του. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα!!!
Πένυ Παπαδάκη, Συγγραφέας

🎭

Μια στέρεη δομή σκέψης και λόγου με εξαιρετική ακολουθία, μια άριστα τοποθετημένη φωνή, μια συνεχής ροή συναισθήματος με απίστευτη ισορροπία έντασης και ηρεμίας, ένα ταξίδι βαθιά στην ανθρώπινη ψυχή, στην αγάπη, στον απόλυτο έρωτα, μια ολοκληρωμένη παρουσίαση μιας ολόκληρης ζωής από την παιδική ηλικία στην εφηβεία, στη μεγαλειώδη ενηλικίωση και στην πτώση του σώματος από την ασθένεια που στάθηκε πιο δυνατή από όλα τα πλούτη και την εξουσία όλου του κόσμου...
Ένα αιώνια επίκαιρο βαθύτατο ψυχόδραμα, μια ολοκληρωτική κατάθεση ψυχής, πηγή συμπυκνωμένης ιστορικής πληροφορίας και ταυτόχρονα ένα μάθημα ζωής για τον θεατή...
Ένα υπέροχο «κεντημένο» κείμενο, απλά μια εξαιρετική παράσταση!
Μαίρη Καραχάλιου, Διερμηνέας, Μεταφράστρια και make up and special effects artist

🎭

Ο Χρήστος Λιακόπουλος στον μονόλογο «Αυτοκράτωρ Αδριανός» παρουσιάζει με εξαιρετικό τρόπο έναν ευαίσθητο και στιβαρό χαρακτήρα της ιστορίας. Όπου το βρείτε να παίζεται, δείτε το, γιατί αξίζει!
Εμμανουήλ Μανωλάς, Σκακιστικός συνθέτης, Καθηγητής πληροφορικής

🎭

Μονόλογος, δύσκολη αποστολή για τον ηθοποιό.
Ο Χρήστος Λιακόπουλος, μελέτησε την βιογραφία του Αδριανού, έγραψε ένα κείμενο και εδώ και τρία χρόνια μας παρουσιάζει το αποτέλεσμα αυτής της εργασίας.
Πάντα πίστευα πως ένας μονόλογος είναι ένα αμφίβολο στοίχημα του ηθοποιού με το κείμενο και το κοινό. Στην συγκεκριμένη παράσταση ήταν όλα υπέροχα.
Ο ηθοποιός, ο Χρήστος Λιακόπουλος «ποιεί ήθος», το κείμενο είναι εξαιρετικά στρωτό, με εξάρσεις και παύσεις στα σημεία που χρειάζεται, δεν επιτρέπει στον θεατή να χαλαρώσει, τον υποχρεώνει να παρακολουθεί με κομμένη ανάσα.
Μία παράσταση που πρέπει να δείτε.
Βάσω Παπαδοπούλου, Συγγραφέας

🎭

Επίπονο εγχείρημα το οποίο όχι μόνο έβγαλε εις πέρας ο κύριος Λιακόπουλος, αλλά και το ανέδειξε. Η ανθρώπινη πλευρά ενός αυτοκράτορα. Συγχαρητήρια!
Ευρυδίκη Αμανατίδου, Συγγραφέας

🎭

Με ένα κείμενο που ακροβατεί μεταξύ ιστορικής συνέπειας αλλά και μυθοπλασίας, μπορεί ο ηθοποιός και συγγραφέας Χρήστος Λιακόπουλος να επιλέγει να μιλήσει για το έργο του αυτοκράτορα αλλά στην πραγματικότητα, κάνει μια ενδοσκόπηση στην ίδια τη ζωή, αφού μιλάει για θέλω και πρέπει, επιθυμίες και όνειρα που σκοντάφτουν κυρίως στο ίδιο μας το Εγώ που μας στήνει την πιο πολύπλοκη παγίδα: το να πιστέψουμε πως μπορούμε τα πάντα με έπαρση, εγωισμό ή και μισαλλοδοξία... ...Με γλώσσα ρέουσα και κείμενο που πολλές φορές είναι έντονα λογοτεχνικό, ενώ πίσω από τις λέξεις κρύβονται συναισθήματα και σκέψεις που περιμένουν να φανερωθούν, το βέβαιο είναι ότι ο συγγραφέας του επιχειρεί να εξηγήσει τη σύγχρονη ζωή με όρους του χτες και του χτες, αντίστοιχα, με όρους του σήμερα μέσα από ένα κείμενο βαθιά πανανθρώπινο, φιλοσοφικό ίσως σε κάποια σημεία του αλλά κυρίως, τίμιο και «δυνατό». Ο Χρήστος Λιακόπουλος στέκεται πάνω στη σκηνή και οικειοποιείται μέσα από την αλήθεια των κειμένων το απαύγασμα μιας ολόκληρης εποχής.
Νατάσα Γκουτζικίδου, Συγγραφέας, kissmyGRass.gr

🎭

Ό,τι και να σας πω θα είναι λίγο... Δεν περιγράφεται αυτό που παρακολούθησα. Ήταν συγκλονιστικός στην ερμηνεία του... Είχε ταυτιστεί απόλυτα με τον ρόλο του... Η σκηνική του παρουσία άψογη... Σε καθήλωνε από το πρώτο κιόλας λεπτό μέχρι το τέλος... Η συγκίνηση ήταν μεγάλη... Ειδικά, όταν πέθανε ο Αντίνοος τον οποίο αγαπούσε πάρα πολύ... Μαζί με τον πρωταγωνιστή συγκινήθηκα κι εγώ τόσο πολύ λες κι έχασα έναν δικό μου άνθρωπο εκείνη την στιγμή... Αξίζει να το δείτε!
Μαρία Σκλαβενίτη, θεατής

🎭

Θεατρόφιλοι και θεατρόφιλες, αν θέλετε να δείτε μια παράσταση που να αξίζει τον χρόνο και τα λεφτά σας τότε η απάντηση είναι μια. Τρέξτε στην κάτωθι. Ένας μονόλογος που σου προσφέρει εκμάθηση, συγκίνηση και ρίγος. Εξαιρετικός ο Χρήστος Λιακόπουλος. Σε παρασέρνει μαζί του σε όλες τις συναισθηματικές του διακυμάνσεις. Νιώθω περήφανη να δηλώνω θαυμάστρια σου.
Μαρία Angel, θεατής

🎭

Ξέρω ότι έχετε ακούσει πολλά συγχαρητήρια στη ζωή σας, κι όσο κι αν μετράει, θέλω να προσθέσω και το δικό μου. Συγχαρητήρια για την ψυχή που δώσατε, την ψυχή που βάλατε στη δημιουργία όλης της παράστασης κι εκείνη της ευγνωμοσύνης κι ειλικρινούς ταπεινοφροσύνης στο πρόσωπο σας μετά τη λήξη. Χάρηκα που ήμουν εκεί.
Μαρία Καρμίρη, Αρθρογράφος στο koukidaki.gr

🎭

Πάντα προτιμώ τις θεατρικές παραστάσεις που έχουν κάτι να μου πουν. Που φεύγω από το θέατρο γεμάτη! Μια τέτοια παράσταση είναι και αυτή του ηθοποιού Χρήστου Λιακόπουλου ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΑΔΡΙΑΝΟΣ. Ένας δυναμικός και γεμάτος ουσία μονόλογος. Ο ηθοποιός ο οποίος υπογράφει το κείμενο- που πιστέψτε με καθηλώνει- ανεβαίνει στην σκηνή και την γεμίζει με την παρουσία του.
Η εναλλαγή των συναισθημάτων καταγράφονται στο πρόσωπο του, ο φωτισμός τον βοηθάει να δείξει το μεγαλείο του άντρα που υποδύεται καθώς και γλαφυρός λόγος του. Ένα μεγαλειώδης μονόλογος, μια εξιστόρηση ζωντανή! Δίνει στον θεατή τη δυνατότητα να ζήσει την εποχή που περιγράφει, θαρρείς ότι ακούγονται τα δόρατα και οι φωνές των πολεμιστών. Οι κραυγές του λαού όταν τον υποδέχονται σαν αυτοκράτορα. Μια πραγματικά ενδιαφέρουσα παράσταση που κανένας δεν πρέπει να χάσει.
Κατερίνα Σωπήλη, Συγγραφέας, koukidaki.gr

...Εντυπωσιάζει με την ερμηνεία του το κοινό του και δικαιολογημένα κερδίζει το δυνατό χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης. Η ερμηνεία του άκρως συγκινητική, αγγίζει ευαίσθητες χορδές. Αλλά δεν είναι μόνο η ερμηνεία του κ. Λιακόπουλου που εντυπωσιάζει. Η σκηνική του παρουσία έχει μια δυναμική που από τα πρώτα δευτερόλεπτα νιώθεις πως τον ρόλο του δεν τον ενσαρκώνει απλά αλλά τον βιώνει. Μοιάζει σαν να έχει εισβάλλει στην ψυχή του ήρωα. Σαν να έχει γίνει -επιτρέψτε μου την περιγραφή- κομμάτι από το σώμα του.
Κατερίνα Φραγκουλάκη, zografounews.gr

🎭

Είδατε την παράσταση; Στείλτε τις εντυπώσεις σας!
youtube video

🎭

Δελτίο τύπου:
Ο μονόλογος αυτός αφορά στην ταραχώδη-περιπετειώδη ζωή του μεγάλου φιλέλληνα και λάτρη του Ελληνικού πνεύματος, αυτοκράτορα Αδριανού. Είναι ένας συνδυασμός ιστορικών και φανταστικών γεγονότων, που στοχεύει στο να καταδείξει, πως όλοι οι άνθρωποι έχουμε τις ίδιες ανάγκες, τους ίδιους φόβους και τις ίδιες επιθυμίες! Μεγαλώνουμε σε οικογένειες με ελλείψεις και ελαττώματα, παθιαζόμαστε να πετύχουμε υψηλούς στόχους -για ν' αποδείξουμε, κυρίως στον εαυτό μας, ότι αξίζουμε- και όταν το πετύχουμε πιστεύουμε πως είμαστε παντοδύναμοι θεοί… Ακολουθούν, τότε, τα χτυπήματα της μοίρας, που μας προσγειώνουν απότομα, και μας κάνουν να συνειδητοποιήσουμε πως το μόνο που έχουμε πραγματικά ανάγκη, είναι ν’ αγαπήσουμε και ν’ αγαπηθούμε... βαθιά και απόλυτα... ως το τέλος μας!
Ο Αδριανός ήταν ένας από τους πέντε καλούς αυτοκράτορες της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Ως λάτρης του ελληνικού πνεύματος, κυρίως των Στωικών και του Επίκουρου, εφάρμοζε τις διδαχές των Ελλήνων φιλοσόφων στη ζωή του και παράλληλα προσπαθούσε να τις μεταλαμπαδεύσει σε όλο τον κόσμο. Τα δεκαέξι χρόνια της διακυβέρνησής του ήταν τα πιο ειρηνικά στην ιστορία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Ήταν βαθύτατα ουμανιστής και φρόντισε για τις ανάγκες του λαού του. Μείωσε τη δουλεία, εξανθρώπισε τον νομικό κώδικα και απαγόρευσε τα βασανιστήρια. Προώθησε τις τέχνες και τα γράμματα και έκτισε βιβλιοθήκες, θέατρα, ναούς, υδραγωγεία και λουτρά.

Συντελεστές τρίτου χρόνου:
Κείμενο: Χρήστος Λιακόπουλος
Σκηνοθεσία: Χρήστος Λιακόπουλος, Αναστασία Μαρκουτσά
Φωτισμοί: Χρήστος Λιακόπουλος
Κοστούμι: Μίκα Πανάγου
Θρόνος - Στεφάνι: Γιώργος Ρούσσης
Μουσική επιμέλεια: Χρήστος Λιακόπουλος
Επεξεργασία ήχου: Σπύρος Αραβοσιτάς
Φωτογραφίες παράστασης: Γιάννης Βότσαρης, Τζένη Κουκίδου
Eπιμέλεια εικαστικών: Τζουλίανα Νίκα
Κατασκευή κοστουμιού: Βάνια Αλεξάντροβα

Σκηνοθεσία και μοντάζ video trailer: Χρήστος Λιακόπουλος
Ηλεκτρονική επεξεργασία video trailer: Τζένη Κουκίδου
Ήχος trailer: Σπύρος Αραβοσιτάς

Στο ρόλο του Αδριανού ο Χρήστος Λιακόπουλος

Από την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2018 κάθε Κυριακή στις 9 μ.μ. στο θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 12, Αθήνα, 2103428650

2 σχόλια:

  1. Καταπληκτικη ολη η αναρτηση σου για την σπουδαια αυτη παρασταση Σιγουρα ειναι πολυ καλη προταση για καλο θεατρο και αξιζει να τη δουμε!!!Καλο μηνα να εχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό Φεβρουάριο Σκρουτζάκο μας!
      Είναι πράγματι εξαιρετική η παράσταση... αλλά ας μη τα λέω εγώ. Να έρθεις να τη δεις και θα μας πεις. Εννοείται θα μιλήσουμε κιόλας αφού είμαι εκεί σε όλες τις παραστάσεις.

      Διαγραφή


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Απλώς έτυχε, Βάγια ΜπαλήΗ συμφωνία των λεόντων, Βαγγέλης ΒουραζάνηςΗ αηδονόπιτα, Ισίδωρος ΖουργόςΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΤο θηρίο στο πιάνο, Mary WestmacottΌσα οι ψυχές δεν λησμονούν, Δήμητρα ΠαναρίτηΣτη χαραγή της 28ης σελήνης, Θεόδωρος Πάλλας
Εδώ κουμπιά, εκεί κουμπιά... Μα πού πήγαν τα κουμπιά!, Μ. ΦαφαλιούΤο κυνήγι της χήρας, Μ. Σφακιανάκη-ΜανωλίδουΕπίγειος άγγελος, Γιώτα ΜαργαρώνηΤαξιανθίες στοχασμών, Όλγα Κανελλοπούλου-ΝτινοδήμουΔεν θα σε πειράξει κανείς, Βασίλης ΚουτσιαρήςΔεύτερη φύση, Α. ΞηρογιάννηResort, Μιχάλης Κατράκης
Βιβλία για παιδιάΈρωτες υπέρ μεν άγαν, Ρένια Αβαράκη-ΑγραφιώτηΑιώνια σφραγίδα, Απόστολος ΜωραϊτεληςΗ κοινωνία των πωλητών, Δημήτρης ΟρφανίδηςΜετάξι, Νεκταρία Ζαγοριανάκου-Μακρυδήμα
Σκουριασμένη αυτοκτονία, Απόστολος ΜακρίδηςΑποστολή...ΤΕΡΑΤΕΞ, Σταυρούλα Παγώνα
Η Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει, Πάολο ΚοέλιοΗ Ψυχή, ο Έρωτας κι ένας Παραμυθάς, Καίτη ΠαπαδάκηΜε τα κλειδιά στην πόρτα, Μαρία ΜελεμενήΚομμάτια ζωής, Πόλυ ΜίλτουΟι κρίκοι της πόλης, Χ. Μελισσά-ΧαλικιοπούλουΕπτά χρόνια στο αμόνι, Παναγιώτης ΚολέληςΜες τη νύχτα του κόσμου, Μαγδαληνή Θωμά