ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ: Ο 1ος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός koukidaki.gr είναι γεγονός! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks όπως: Αδερφοί Καραμάζοβ, Φ. Ντοστογιέβσκη * Το αμάρτημα της μητρός μου, Γ. Βιζυηνός * Το ξύλινο παλτό, Κ. Γώγου κ.ά ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Λόγω καλοκαιριού κάποιες κληρώσεις έχουν αλλάξει ημερομηνία. Δείτε στη σελίδα των δώρων τις τρέχουσες αλλαγές.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ για τη συναυλία Αφιέρωμα στον Στέλιο Καζαντζίδη *** ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο παράξενος χειμώνας του Παύλου Ζήτα * Οσα αγαπήσεις θα ναι ξένα * Η φαλάκρα του μπαμπά * Ένθεοι * Αναμνήσεις και εφιάλτες * Ερωτευμένες πόρνες * Η νιφάδα * Πορφυρένιο δάκρυ * Παρένθετη απολογία * Τα όνειρα που κράτησα για μένα * Στις στάχτες της Σαλονίκης * Μια νύχτα ακόμη * Το αγκάθινο στέμμα * Ένοχα μυστικά * Το βαλς της παγωμένης καρδιάς * Ουμπούντου ** Νουβέλα: Χίλια μιλιγκράμ απουσίας * Στα ίχνη του ήλιου * Μια μέρα ακόμα ** Θεατρικό: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Ασυνήθιστα μύρτιλλα ** Παιδικά: Μια νύχτα με τη γιαγιά στον ουρανό * Τρία παραμύθια από την Ελληνοεκδοτική * Ο Παρφές ** Ποίηση: Μια σταλίτσα θάλασσα * Απλή μετάβαση *Αγαπητή ψυχή μου * Η λογοδοσία μου * Άσματα νεκρικά * μηναυγή * 2ος Νόμος ** Βιογραφία: Σπύρος Φωκάς-ένα πέρασμα

Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2019

Η ληστεία

Μία κωμωδία εμπνευσμένη από το Non tutti i ladri vengono per nuocere του Dario Fo.
Ένας καλοκάγαθος ληστής εισβάλει στο σπίτι ενός φέρελπι βουλευτή και οσονούπω υπουργού. Τα πράγματα θα έρθουν πάνω κάτω όταν αυτός επιστρέψει απροσδόκητα.
Ένα φαρσικό κουβάρι παρεξηγήσεων αρχίζει να ξετυλίγεται όταν ο Ληστής αθέλητα γκρεμίζει το καλοστημένο οικοδόμημα όλων των ψεύτικων σχέσεων των χαρακτήρων που μπλέκονται στον δρόμο του.
Μια παράσταση σε σκηνοθεσία Θοδωρή Τούμπανου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 στο Eliart που ήρθε να μας κερδίσει. Διαβάστε τί απαντούν οι πρωταγωνιστές για το έργο, τους ρόλους τους... κ.ο.κ.
Η Χριστίνα Πλατανιώτη λέει:
Πείτε μας δυο λόγια για το χαρακτήρα που υποδύεστε. Πόσο ταυτίζεστε/ταιριάζετε ή/και πόσο διαφοροποιήστε από αυτόν;
Χ.Π.: Ο ρόλος μου είναι η Μαρία, το «έτερον ήμισυ» του ληστή… Η Μαρία είναι συνεργός χωρίς όμως ιδιαίτερη συναίσθηση των πραγμάτων… η μεγαλύτερη της αγωνία είναι η εξαρτητική σχέση που έχει με τον άντρα της… Η οποία όμως φτάνει σε επίπεδα γυναικείας υστερίας όταν έχει ελεγκτική συμπεριφορά απέναντί του ακατάπαυστα…
Όταν πρωτοδιάβασα το ρόλο γέλασα πάρα πολύ με τη Μαρία! Δεν νομίζω ότι ταυτίζομαι ιδιαίτερα με τη συμπεριφορά της ωστόσο υπάρχουν στοιχεία του χαρακτήρα μου που κάποιες φορές μου τη θυμίζουν… και έχει πολύ πλάκα όλο αυτό…

Στη ζωή, συμβαίνει, θύτης και θύμα να αλλάζουν θέσεις κι εκεί που κανείς είναι το θύμα καταλήγει να είναι ο θύτης και το αντίστροφο. Στο θέατρο;
Χ.Π.: Το θέατρο αντικατοπτρίζει και αναπαριστά όσα συμβαίνουν στη ζωή… Επομένως εφόσον συμβαίνει στη ζωή αυτό συμβαίνει και στο θέατρο… Θα έλεγα μάλιστα ότι το συναντάμε και πιο συχνά αφού στη σκηνή υπάρχει μεγαλύτερη συμπύκνωση του χρόνου.

Αν στη θέση του ληστή ή του υπουργού βρισκόσασταν εσείς, πιστεύετε ότι θα είχε αλλάξει η κατάληξη της ιστορίας;
Χ.Π.: Ναι σίγουρα θα έχει αλλάξει η ροή της ιστορίας καθώς δεν θα υπήρχε καμία περίπτωση να διακινδυνεύσω... Θα παραδινόμουν στην αστυνομία από μόνη μου από το άγχος μου…

Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Χ.Π.: Απερίγραπτα αστεία παρεξήγηση.

Τι θέλετε να κρατήσει ο θεατής μετά το κλείσιμο της αυλαίας;
Χ.Π.: Να κρατήσει το γέλιο στην τσάντα του για όλη την εβδομάδα…

🎭

Η Τατιάνα Κίρκοφ συμπληρώνει:
Πείτε μας δυο λόγια για το χαρακτήρα που υποδύεστε. Πόσο ταυτίζεστε/ταιριάζετε ή/και πόσο διαφοροποιήστε από αυτόν;
Τ.Κ.: Υποδύομαι την Άννα. Είναι κόρη αρχηγού κόμματος, μεγαλωμένη στα πλούτη, που την ενδιαφέρει η εικόνα που προβάλλει στον κόσμο. Είναι παντρεμένη με τον Παύλο, νυν βουλευτή και φέρελπι πολιτικό, που φιλοδοξεί να γίνει υπουργός. Ο γάμος τους είναι ένας γάμος συμφερόντων. Αυτό σημαίνει ότι η Άννα είναι μια νέα γυναίκα καταπιεσμένη να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη ζωή, για να εξυπηρετηθούν άλλες πολιτικές σκοπιμότητες. Προέρχομαι από μια αστική οικογένεια της μεσαίας τάξης οπότε οι δικές μου προσλαμβάνουσες διαφέρουν σίγουρα από αυτές της Άννας. Μάλλον με δυσκολία θα θυσίαζα την προσωπική μου ζωή σε έναν γάμο που δε θα ήμουν ερωτευμένη, μόνο και μόνο για να πετύχω κάτι άλλο. Παρόλα αυτά, είναι γνώριμα τα συναισθήματα της αυτοκαταπίεσης. Ένα άλλο κοινό σημείο μου με την Άννα είναι η ανάγκη μας για άσκηση ελέγχου.

Στη ζωή, συμβαίνει, θύτης και θύμα να αλλάζουν θέσεις κι εκεί που κανείς είναι το θύμα καταλήγει να είναι ο θύτης και το αντίστροφο. Στο θέατρο;
Τ.Κ.: Το θέατρο είναι μια μίμηση της ζωής και κάποιες φορές μάλιστα αδυνατεί και να την ξεπεράσει. Στη ζωή συμβαίνουν ακόμα πιο έντονα πράγματα απ' ότι μπορούμε να φανταστούμε και να ερμηνεύσουμε ίσως στο θέατρο. Έχουμε όλοι υπάρξει η σανίδα σωτηρίας, η σωστική λέμβος, το χέρι του "θεού" και ταυτόχρονα η παγίδα, το λάθος και η καταστροφή κάποιου.

Αν στη θέση του ληστή ή του υπουργού βρισκόσασταν εσείς, πιστεύετε ότι θα είχε αλλάξει η κατάληξη της ιστορίας;
Τ.Κ.: Είναι εξαιρετικά δοσμένη η αγωνία και των δύο ηρώων, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, να διαφυλάξει ό,τι πολυτιμότερο έχει. Ο ληστής την ελευθερία του και ο υπουργός τη θέση του, το στάτους του στην κοινωνία και το μέλλον του. Υπό συνθήκες τέτοιες πίεσης, όπου διακυβεύεται ό,τι πολυτιμότερο έχεις τα πράγματα μπορεί να πάρουν ανεξέλεγκτες τροπές. Το βέβαιο είναι πως αν ήμουν όντως στη θέση της Άννας η κατάληξη της ιστορίας θα ήταν μάλλον η ίδια.

Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Τ.Κ.: Εύστροφη, παιχνιδιάρικη, πολιτικοποιημένη.

Τι θέλετε να κρατήσει ο θεατής μετά το κλείσιμο της αυλαίας;
Τ.Κ.: Αν ξεπεράσουμε το πρώτο επίπεδο της κωμωδίας που συνεπάγεται να περάσει όμορφα και να το απολαύσει, σίγουρα το βαθύτερο ψυχισμό των ηρώων και την τραγικότητα που αυτοί κρύβουν. Άλλωστε, οι κωμικοί ρόλοι είναι περισσότερο δραματικοί και απ' τους δραματικούς ρόλους, αν τους εξετάσεις καλά.
Συντελούν:
Κείμενο-σκηνοθεσία: Θοδωρής Τούμπανος
Πρωτότυπη Μουσική: Νίκος Παπανδρέου
Σχεδιασμός Teaser: Αφροδίτη Ταυρή
Αφίσα-γραφιστικά: Μάρη Κεφαλλωνίτη
Φωτογραφίες: Γιάννης Τσότσος
Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Γιώργος ΠαπανδρέουΧριστίνα ΠλατανιώτηΘωμάς ΧαβιανίδηςΧρύσα ΝταούληΤατιάνα ΚίρχοφΝάσος Φρίγγης

Στο θέατρο ELIART, Κωνσταντινουπόλεως 127, Βοτανικός (Μετρό Κεραμεικός), 2103477677, 6951363614

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
μηναυγή, Ευτυχία ΚατελανάκηΤρία παραμύθια από την ΕλληνοεκδοτικήΗ φαλάκρα του μπαμπά, Γεωργία ΔαρτσήΟ πόνος της επιστροφής, Άγγελος ΜανουσόπουλοςΣτις στάχτες της Σαλονίκης, Άννα Φωτίου2ος Νόμος, Αργύρης ΧριστομάγνοςΣπύρος Φωκάς-ένα πέρασμα, Δημ. Μπούκουρας
Αγαπητή ψυχή μου, Κ. ΓρηγοριάδηςΜια νύχτα ακόμη, Κώστας ΚρομμύδαςΟ παράξενος χειμώνας του Παύλου Ζήτα, Θ.ΤζόκαΆσματα νεκρικά, Γ. ΧατζηγεωργιάδηςΈνθεοι, Αικατερίνη ΛεύκαΟυμπούντου, Μάνθος ΣκαργιώτηςΠαρένθετη απολογία, Έλενα Λαγάρα
Μια μέρα ακόμα, Γεράσιμος ΚρεμαστούληςΑναμνήσεις και εφιάλτες, Δήμητρα ΕλευθερίουΕρωτευμένες πόρνες, Μαίρη ΤσίληΤα όνειρα που κράτησα για μένα, Ε. ΑθανασιάδουΗ νιφάδα, Γιώργος ΠελεκούδαςΠορφυρένιο δάκρυ, Ελένη Συράκη
Το αγκάθινο στέμμα, Θεόφιλος Γιαννόπουλος
Όσα αγαπήσεις θα 'ναι ξένα, Γ. ΚακαλοπούλουΜια νύχτα με τη γιαγιά στον ουρανό, Χ. ΛουλοπούλουΟ Παρφές, Σοφιάννα ΠαϊδούσηΈνοχα μυστικά, Κωνσταντίνος ΣπανόςΤο βαλς της παγωμένης καρδιάς, Φωτεινή ΑγγελήΗ λογοδοσία μου, Κάτια-Κατερίνα ΧατζηδάξηΑσυνήθιστα μύρτιλλα, Κων. Μαρούγκας