Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** 1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Το διαγωνιστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και έχουν ανακοινωθεί οι νικητές. Έρχονται νεότερα για την έκδοση! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες των κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Ο δρόμος με τα χίλια χρώματα * Σκιές στις ράγες τα ταξίδια μας * Το χέρι του Θεού * Μάτια γεμάτα ενοχή * Αθώα ενοχή * #foodporn * Γλυκιά μου Τίνα * Δε θέλεις να κοιμηθείς μαζί μου * Ένας ανεκτίμητος θησαυρός * Σουπάι: Η καρδιά του δαίμονα * Όλα γίνονται για κάποιο λόγο * Αντίο κύριε εισαγγελέα... * Μακροβίπερα * Ο ήχος των ορίων * Μην ξεχάσεις να αγαπάς * Προσπέρνα και ζήσε ** Νουβέλες: Έρωτες της ζωής και του θανάτου * Ο Σπινέλλι στον Κάμπο ** Ποίηση: Μετάβαση * Ειρμός Αιτιών * Ηχώ του όχι: Μες στον λαβύρινθο * Νότες Νοσταλγίας * Lacrimosa * Είναι αυτά τα τελευταία ποιήματα που γράφω για σήμερα * Πώς αγαπάν ένα χρυσόψαρο ** Άλλα: Τέσσερα βιβλία των εκδόσεων Ελκυστής * Τέσσερα βιβλία των εκδόσεων Θεοδόσης Αγγ. Παπαδημητρόπουλος * Ο Κεκλημένος ** Διηγήματα: Πουλιά κι Ανεμώνες * Το τραγούδι των Ινουίτ ** Παιδικά: Το μαγικό δάσος * Η μάγισσα Πολύχρωμη και ο μικρός ζωγράφος ** Βιογραφία και Τέχνη: Ο Δάσκαλος Σταύρος Μεταλληνός: Θα επικρατήσει το φως και Η τέχνη της προσωπογραφίας ** Θέατρο:

Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2019

Η ληστεία

Μία κωμωδία εμπνευσμένη από το Non tutti i ladri vengono per nuocere του Dario Fo.
Ένας καλοκάγαθος ληστής εισβάλει στο σπίτι ενός φέρελπι βουλευτή και οσονούπω υπουργού. Τα πράγματα θα έρθουν πάνω κάτω όταν αυτός επιστρέψει απροσδόκητα.
Ένα φαρσικό κουβάρι παρεξηγήσεων αρχίζει να ξετυλίγεται όταν ο Ληστής αθέλητα γκρεμίζει το καλοστημένο οικοδόμημα όλων των ψεύτικων σχέσεων των χαρακτήρων που μπλέκονται στον δρόμο του.
Μια παράσταση σε σκηνοθεσία Θοδωρή Τούμπανου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 στο Eliart που ήρθε να μας κερδίσει. Διαβάστε τί απαντούν οι πρωταγωνιστές για το έργο, τους ρόλους τους... κ.ο.κ.
Η Χριστίνα Πλατανιώτη λέει:
Πείτε μας δυο λόγια για το χαρακτήρα που υποδύεστε. Πόσο ταυτίζεστε/ταιριάζετε ή/και πόσο διαφοροποιήστε από αυτόν;
Χ.Π.: Ο ρόλος μου είναι η Μαρία, το «έτερον ήμισυ» του ληστή… Η Μαρία είναι συνεργός χωρίς όμως ιδιαίτερη συναίσθηση των πραγμάτων… η μεγαλύτερη της αγωνία είναι η εξαρτητική σχέση που έχει με τον άντρα της… Η οποία όμως φτάνει σε επίπεδα γυναικείας υστερίας όταν έχει ελεγκτική συμπεριφορά απέναντί του ακατάπαυστα…
Όταν πρωτοδιάβασα το ρόλο γέλασα πάρα πολύ με τη Μαρία! Δεν νομίζω ότι ταυτίζομαι ιδιαίτερα με τη συμπεριφορά της ωστόσο υπάρχουν στοιχεία του χαρακτήρα μου που κάποιες φορές μου τη θυμίζουν… και έχει πολύ πλάκα όλο αυτό…

Στη ζωή, συμβαίνει, θύτης και θύμα να αλλάζουν θέσεις κι εκεί που κανείς είναι το θύμα καταλήγει να είναι ο θύτης και το αντίστροφο. Στο θέατρο;
Χ.Π.: Το θέατρο αντικατοπτρίζει και αναπαριστά όσα συμβαίνουν στη ζωή… Επομένως εφόσον συμβαίνει στη ζωή αυτό συμβαίνει και στο θέατρο… Θα έλεγα μάλιστα ότι το συναντάμε και πιο συχνά αφού στη σκηνή υπάρχει μεγαλύτερη συμπύκνωση του χρόνου.

Αν στη θέση του ληστή ή του υπουργού βρισκόσασταν εσείς, πιστεύετε ότι θα είχε αλλάξει η κατάληξη της ιστορίας;
Χ.Π.: Ναι σίγουρα θα έχει αλλάξει η ροή της ιστορίας καθώς δεν θα υπήρχε καμία περίπτωση να διακινδυνεύσω... Θα παραδινόμουν στην αστυνομία από μόνη μου από το άγχος μου…

Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Χ.Π.: Απερίγραπτα αστεία παρεξήγηση.

Τι θέλετε να κρατήσει ο θεατής μετά το κλείσιμο της αυλαίας;
Χ.Π.: Να κρατήσει το γέλιο στην τσάντα του για όλη την εβδομάδα…

🎭

Η Τατιάνα Κίρκοφ συμπληρώνει:
Πείτε μας δυο λόγια για το χαρακτήρα που υποδύεστε. Πόσο ταυτίζεστε/ταιριάζετε ή/και πόσο διαφοροποιήστε από αυτόν;
Τ.Κ.: Υποδύομαι την Άννα. Είναι κόρη αρχηγού κόμματος, μεγαλωμένη στα πλούτη, που την ενδιαφέρει η εικόνα που προβάλλει στον κόσμο. Είναι παντρεμένη με τον Παύλο, νυν βουλευτή και φέρελπι πολιτικό, που φιλοδοξεί να γίνει υπουργός. Ο γάμος τους είναι ένας γάμος συμφερόντων. Αυτό σημαίνει ότι η Άννα είναι μια νέα γυναίκα καταπιεσμένη να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη ζωή, για να εξυπηρετηθούν άλλες πολιτικές σκοπιμότητες. Προέρχομαι από μια αστική οικογένεια της μεσαίας τάξης οπότε οι δικές μου προσλαμβάνουσες διαφέρουν σίγουρα από αυτές της Άννας. Μάλλον με δυσκολία θα θυσίαζα την προσωπική μου ζωή σε έναν γάμο που δε θα ήμουν ερωτευμένη, μόνο και μόνο για να πετύχω κάτι άλλο. Παρόλα αυτά, είναι γνώριμα τα συναισθήματα της αυτοκαταπίεσης. Ένα άλλο κοινό σημείο μου με την Άννα είναι η ανάγκη μας για άσκηση ελέγχου.

Στη ζωή, συμβαίνει, θύτης και θύμα να αλλάζουν θέσεις κι εκεί που κανείς είναι το θύμα καταλήγει να είναι ο θύτης και το αντίστροφο. Στο θέατρο;
Τ.Κ.: Το θέατρο είναι μια μίμηση της ζωής και κάποιες φορές μάλιστα αδυνατεί και να την ξεπεράσει. Στη ζωή συμβαίνουν ακόμα πιο έντονα πράγματα απ' ότι μπορούμε να φανταστούμε και να ερμηνεύσουμε ίσως στο θέατρο. Έχουμε όλοι υπάρξει η σανίδα σωτηρίας, η σωστική λέμβος, το χέρι του "θεού" και ταυτόχρονα η παγίδα, το λάθος και η καταστροφή κάποιου.

Αν στη θέση του ληστή ή του υπουργού βρισκόσασταν εσείς, πιστεύετε ότι θα είχε αλλάξει η κατάληξη της ιστορίας;
Τ.Κ.: Είναι εξαιρετικά δοσμένη η αγωνία και των δύο ηρώων, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, να διαφυλάξει ό,τι πολυτιμότερο έχει. Ο ληστής την ελευθερία του και ο υπουργός τη θέση του, το στάτους του στην κοινωνία και το μέλλον του. Υπό συνθήκες τέτοιες πίεσης, όπου διακυβεύεται ό,τι πολυτιμότερο έχεις τα πράγματα μπορεί να πάρουν ανεξέλεγκτες τροπές. Το βέβαιο είναι πως αν ήμουν όντως στη θέση της Άννας η κατάληξη της ιστορίας θα ήταν μάλλον η ίδια.

Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Τ.Κ.: Εύστροφη, παιχνιδιάρικη, πολιτικοποιημένη.

Τι θέλετε να κρατήσει ο θεατής μετά το κλείσιμο της αυλαίας;
Τ.Κ.: Αν ξεπεράσουμε το πρώτο επίπεδο της κωμωδίας που συνεπάγεται να περάσει όμορφα και να το απολαύσει, σίγουρα το βαθύτερο ψυχισμό των ηρώων και την τραγικότητα που αυτοί κρύβουν. Άλλωστε, οι κωμικοί ρόλοι είναι περισσότερο δραματικοί και απ' τους δραματικούς ρόλους, αν τους εξετάσεις καλά.
Συντελούν:
Κείμενο-σκηνοθεσία: Θοδωρής Τούμπανος
Πρωτότυπη Μουσική: Νίκος Παπανδρέου
Σχεδιασμός Teaser: Αφροδίτη Ταυρή
Αφίσα-γραφιστικά: Μάρη Κεφαλλωνίτη
Φωτογραφίες: Γιάννης Τσότσος
Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Γιώργος ΠαπανδρέουΧριστίνα ΠλατανιώτηΘωμάς ΧαβιανίδηςΧρύσα ΝταούληΤατιάνα ΚίρχοφΝάσος Φρίγγης

Στο θέατρο ELIART, Κωνσταντινουπόλεως 127, Βοτανικός (Μετρό Κεραμεικός), 2103477677, 6951363614

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Γλυκιά μου Τίνα, Παύλος ΚουτρουμπάςΤέσσερις τίτλοι των εκδόσεων Θεοδόσης Αγγ. ΠαπαδημητρόπουλοςΝότες Νοσταλγίας, Γιόλα Αργυροπούλου-ΠαπαδοπούλουΕιρμός Αιτιών,  Νίκος Η. ΦραντζήςΟ Σπινέλλι στον Κάμπο, Πάνος ΠαντελούκαςΗ μάγισσα Πολύχρωμη και ο μικρός ζωγράφος, Νανά ΜπροδήμαΟ ήχος των ορίων, Χρήστος Θ. Παπαδημητρίου
Είναι αυτά τα τελευταία ποιήματα που γράφω για σήμερα, Θ. ΟρφανίδηςΠώς αγαπάν ένα χρυσόψαρο, Θάνος ΚαπλάνηςΠροσπέρνα και ζήσε, Φίλη ΝτόγκαΚαραϊσκάκης: Ο παρεξηγημένος ήρωας, Γιάννης ΚωσταράςΌλα γίνονται για κάποιο λόγο, Μαρίνα ΑτματσίδουΜακροβίπερα, Τάκης ΝταλάκοςΜην ξεχάσεις να αγαπάς, Χαρά Ανδρέου
Το τραγούδι των Ινουίτ, Λίλια ΤσούβαΑντίο κύριε εισαγγελέα..., Λίτσα ΚαποπούλουLacrimosa, Χρυσάνθη Ιακώβου
Ο Κεκλημένος, Ελένη ΣέννοιαΗχώ του όχι: Μες στον λαβύρινθο, Γιώργος ΜαταλλιωτάκηςΟ Δάσκαλος Σταύρος Μεταλληνός και Η τέχνη της προσωπογραφίας, Κατερίνα ΜεταλληνούΣουπάι: Η καρδιά του δαίμονα, Μάριος Μητσόπουλος