Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** ΦΕΤΟΣ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΘΕΑΤΡΟ με διπλές προσκλήσεις που μπορείτε να διεκδικήσετε εδώ! *** 1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki: Κυκλοφορεί ήδη το συλλογικό έργο, με κείμενα που διαγωνίστηκαν, από τις εκδόσεις Δερέ. *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμς ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Το πέπλο της μοίρας, Αγνή: Η κόρη των Αθηνών και Όταν οι μνήμες ταξιδεύουν * Σιωπηλή φυσαρμόνικα * Ρουμπίνα: η γκεζερά της αθωότητας * Πρωινή καληνύχτα * Love 'n' peace, bro * Στη Σεούλ * Για την Ολίβια * Gloria ** Ποίηση: Αποχρώσεις του μπλε * Ι Δανεικές ψυχές * Σενάρια έρωτα * Ζωτικές αυταπάτες * Το γάντι του σκλάβου * Στάσου λίγο * Ένα μικρό σεντούκι αλήθειες ** Άλλα: Πέτρα, πέτρα χτίζεται * Πέντε βιβλία των εκδόσεων Ελκυστής * Ο κόσμος πίσω από τον καθρέφτη ** Διηγήματα: Οι δυο αδερφές και άλλες ιστορίες * Με τον Τζον Μάλκοβιτς στη Βίλνα * Ο κύριος Κάπα θα έλεγε κανείς ** Παιδικά: Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια * Ανθισμένες πατάτες ** Νουβέλα: Το χωριό των ανθρώπων

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019

Η ληστεία

Μία κωμωδία εμπνευσμένη από το Non tutti i ladri vengono per nuocere του Dario Fo.
Ένας καλοκάγαθος ληστής εισβάλει στο σπίτι ενός φέρελπι βουλευτή και οσονούπω υπουργού. Τα πράγματα θα έρθουν πάνω κάτω όταν αυτός επιστρέψει απροσδόκητα.
Ένα φαρσικό κουβάρι παρεξηγήσεων αρχίζει να ξετυλίγεται όταν ο Ληστής αθέλητα γκρεμίζει το καλοστημένο οικοδόμημα όλων των ψεύτικων σχέσεων των χαρακτήρων που μπλέκονται στον δρόμο του.
Μια παράσταση σε σκηνοθεσία Θοδωρή Τούμπανου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 στο Eliart που ήρθε να μας κερδίσει. Διαβάστε τί απαντούν οι πρωταγωνιστές για το έργο, τους ρόλους τους... κ.ο.κ.
Η Χριστίνα Πλατανιώτη λέει:
Πείτε μας δυο λόγια για το χαρακτήρα που υποδύεστε. Πόσο ταυτίζεστε/ταιριάζετε ή/και πόσο διαφοροποιήστε από αυτόν;
Χ.Π.: Ο ρόλος μου είναι η Μαρία, το «έτερον ήμισυ» του ληστή… Η Μαρία είναι συνεργός χωρίς όμως ιδιαίτερη συναίσθηση των πραγμάτων… η μεγαλύτερη της αγωνία είναι η εξαρτητική σχέση που έχει με τον άντρα της… Η οποία όμως φτάνει σε επίπεδα γυναικείας υστερίας όταν έχει ελεγκτική συμπεριφορά απέναντί του ακατάπαυστα…
Όταν πρωτοδιάβασα το ρόλο γέλασα πάρα πολύ με τη Μαρία! Δεν νομίζω ότι ταυτίζομαι ιδιαίτερα με τη συμπεριφορά της ωστόσο υπάρχουν στοιχεία του χαρακτήρα μου που κάποιες φορές μου τη θυμίζουν… και έχει πολύ πλάκα όλο αυτό…

Στη ζωή, συμβαίνει, θύτης και θύμα να αλλάζουν θέσεις κι εκεί που κανείς είναι το θύμα καταλήγει να είναι ο θύτης και το αντίστροφο. Στο θέατρο;
Χ.Π.: Το θέατρο αντικατοπτρίζει και αναπαριστά όσα συμβαίνουν στη ζωή… Επομένως εφόσον συμβαίνει στη ζωή αυτό συμβαίνει και στο θέατρο… Θα έλεγα μάλιστα ότι το συναντάμε και πιο συχνά αφού στη σκηνή υπάρχει μεγαλύτερη συμπύκνωση του χρόνου.

Αν στη θέση του ληστή ή του υπουργού βρισκόσασταν εσείς, πιστεύετε ότι θα είχε αλλάξει η κατάληξη της ιστορίας;
Χ.Π.: Ναι σίγουρα θα έχει αλλάξει η ροή της ιστορίας καθώς δεν θα υπήρχε καμία περίπτωση να διακινδυνεύσω... Θα παραδινόμουν στην αστυνομία από μόνη μου από το άγχος μου…

Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Χ.Π.: Απερίγραπτα αστεία παρεξήγηση.

Τι θέλετε να κρατήσει ο θεατής μετά το κλείσιμο της αυλαίας;
Χ.Π.: Να κρατήσει το γέλιο στην τσάντα του για όλη την εβδομάδα…

🎭

Η Τατιάνα Κίρκοφ συμπληρώνει:
Πείτε μας δυο λόγια για το χαρακτήρα που υποδύεστε. Πόσο ταυτίζεστε/ταιριάζετε ή/και πόσο διαφοροποιήστε από αυτόν;
Τ.Κ.: Υποδύομαι την Άννα. Είναι κόρη αρχηγού κόμματος, μεγαλωμένη στα πλούτη, που την ενδιαφέρει η εικόνα που προβάλλει στον κόσμο. Είναι παντρεμένη με τον Παύλο, νυν βουλευτή και φέρελπι πολιτικό, που φιλοδοξεί να γίνει υπουργός. Ο γάμος τους είναι ένας γάμος συμφερόντων. Αυτό σημαίνει ότι η Άννα είναι μια νέα γυναίκα καταπιεσμένη να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη ζωή, για να εξυπηρετηθούν άλλες πολιτικές σκοπιμότητες. Προέρχομαι από μια αστική οικογένεια της μεσαίας τάξης οπότε οι δικές μου προσλαμβάνουσες διαφέρουν σίγουρα από αυτές της Άννας. Μάλλον με δυσκολία θα θυσίαζα την προσωπική μου ζωή σε έναν γάμο που δε θα ήμουν ερωτευμένη, μόνο και μόνο για να πετύχω κάτι άλλο. Παρόλα αυτά, είναι γνώριμα τα συναισθήματα της αυτοκαταπίεσης. Ένα άλλο κοινό σημείο μου με την Άννα είναι η ανάγκη μας για άσκηση ελέγχου.

Στη ζωή, συμβαίνει, θύτης και θύμα να αλλάζουν θέσεις κι εκεί που κανείς είναι το θύμα καταλήγει να είναι ο θύτης και το αντίστροφο. Στο θέατρο;
Τ.Κ.: Το θέατρο είναι μια μίμηση της ζωής και κάποιες φορές μάλιστα αδυνατεί και να την ξεπεράσει. Στη ζωή συμβαίνουν ακόμα πιο έντονα πράγματα απ' ότι μπορούμε να φανταστούμε και να ερμηνεύσουμε ίσως στο θέατρο. Έχουμε όλοι υπάρξει η σανίδα σωτηρίας, η σωστική λέμβος, το χέρι του "θεού" και ταυτόχρονα η παγίδα, το λάθος και η καταστροφή κάποιου.

Αν στη θέση του ληστή ή του υπουργού βρισκόσασταν εσείς, πιστεύετε ότι θα είχε αλλάξει η κατάληξη της ιστορίας;
Τ.Κ.: Είναι εξαιρετικά δοσμένη η αγωνία και των δύο ηρώων, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, να διαφυλάξει ό,τι πολυτιμότερο έχει. Ο ληστής την ελευθερία του και ο υπουργός τη θέση του, το στάτους του στην κοινωνία και το μέλλον του. Υπό συνθήκες τέτοιες πίεσης, όπου διακυβεύεται ό,τι πολυτιμότερο έχεις τα πράγματα μπορεί να πάρουν ανεξέλεγκτες τροπές. Το βέβαιο είναι πως αν ήμουν όντως στη θέση της Άννας η κατάληξη της ιστορίας θα ήταν μάλλον η ίδια.

Πώς θα χαρακτηρίζατε την παράσταση με τρεις λέξεις;
Τ.Κ.: Εύστροφη, παιχνιδιάρικη, πολιτικοποιημένη.

Τι θέλετε να κρατήσει ο θεατής μετά το κλείσιμο της αυλαίας;
Τ.Κ.: Αν ξεπεράσουμε το πρώτο επίπεδο της κωμωδίας που συνεπάγεται να περάσει όμορφα και να το απολαύσει, σίγουρα το βαθύτερο ψυχισμό των ηρώων και την τραγικότητα που αυτοί κρύβουν. Άλλωστε, οι κωμικοί ρόλοι είναι περισσότερο δραματικοί και απ' τους δραματικούς ρόλους, αν τους εξετάσεις καλά.
Συντελούν:
Κείμενο-σκηνοθεσία: Θοδωρής Τούμπανος
Πρωτότυπη Μουσική: Νίκος Παπανδρέου
Σχεδιασμός Teaser: Αφροδίτη Ταυρή
Αφίσα-γραφιστικά: Μάρη Κεφαλλωνίτη
Φωτογραφίες: Γιάννης Τσότσος
Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Γιώργος ΠαπανδρέουΧριστίνα ΠλατανιώτηΘωμάς ΧαβιανίδηςΧρύσα ΝταούληΤατιάνα ΚίρχοφΝάσος Φρίγγης

Στο θέατρο ELIART, Κωνσταντινουπόλεως 127, Βοτανικός (Μετρό Κεραμεικός), 2103477677, 6951363614

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Σενάρια έρωτα, Θεοχάρης ΣαρμίδηςΠέντε βιβλία των εκδόσεων ΕλκυστήςΣιωπηλή φυσαρμόνικα, Μαίρη Φιλιππίδου-ΚατσαίδουΠρωινή καληνύχτα, Μάτας ΠαπανικολάουΟ κύριος Κάπα θα έλεγε κανείς, Κυριάκου ΓατουρτζίδηGloria, Νίκου-Τρυπιά ΑλεξάνδρουΣτη Σεούλ, Ευτυχίας Δοβλέτογλου
Για την Ολίβια, Πέτρου ΒαζακόπουλουΙ Δανεικές ψυχές, Αλέξανδρου ΤσελεπιδάκηΑνθισμένες πατάτες, Άννας ΛύκουΤο χωριό των ανθρώπων, Νίνο ΞυπολιτάςLove 'n' peace, bro, Ειρήνης ΝομικούΑποχρώσεις του μπλε, Ανθής ΠάνουΤο γάντι του σκλάβου, Νικήτα Π. Καμπάνη
Ρουμπίνα: η γκεζερά της αθωότητας, Χριστόδουλου ΛιτζερίνουΚαρφωμένοι ήλιοι, Αθανάσιου Νικολόπουλου
Ο κόσμος πίσω από τον καθρέφτηΖωτικές αυταπάτες, Βίκυς ΚέκηΜε τον Τζον Μάλκοβιτς στη Βίλνα, Άγγελου ΓιαννακόπουλουΣτάσου λίγο, Καλλιόπης ΜπαγουλήΈνα μικρό σεντούκι αλήθειες, Κυριακή Ακριτίδου