1ος Διαγωνισμός Παραμυθιού koukidaki *** Αποτελέσματα του 1ου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού koukidaki *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ ebooks ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο, παρακολουθείτε όλα τα είδη και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Κάποιες κληρώσεις παίρνουν λίγες μέρες παράταση και άλλες μεταφέρονται σε άλλο χρόνο. Δείτε τις προγραμματισμένες ημερομηνίες στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Διαλέξτε εσείς τα δώρα σας! Μυθιστορήματα: Τέσσερα βιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίο * Δώδεκα χτύποι * Νούρα: το μήνυμα * Για μια σταγόνα ευτυχίας * Συμπόσιο με εχθρούς * Εβόρα * Τα κβάντα της ελπίδας * Ο Δράκος * Υπόθεση Μπετόβεν ** Θέατρο: Άκουσε τα κύματα ** Διηγήματα: Αναμνήσεις μιας ζωής ** Χρονογραφήματα: Το τελευταίο τανγκό * Κόκκινο, γράφουμε ** Ποίηση: Η πικρή γεύση της προδοσίας * Πασιφλόρα * Έβδομος κόμβος σε δαγκάνες τέσσερις * Μελέτη ζωής * Οι πικροδάφνες θέλουν κούρεμα * Στον ορίζοντα της ελπίδας ** Νουβέλα: Χάγια ** Παιδικά: Το παραμύθι με τα παραμύθια ** Αληθινές ιστορίες: Τα βιβλία της Αιμιλίας Πλατή ** Περιοδικά: ΛεξΩτεχνίες ** Βιογραφία: Σπύρος Φωκάς * Δοκίμιο: Κύπρος 1945-1974

Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2019

Ο Απόστολος Ντόλκος και το Είμαστε οι επιλογές μας

Πώς σας ήρθε η ιδέα;
Α.Ν.: Η ιδέα μου ήρθε συζητώντας με φίλους. Μπορεί η μυθοπλασία του έργου να είναι σχετικά διευρυμένη, αλλά βασικός πυλώνας του έργου είναι η έκτρωση. Στο θέμα της έκτρωσης είχαμε όλοι διαφορετικές απόψεις και συνειδητοποίησα ότι αυτό το θέμα θα είναι για πάντα διχαστικό. Θέλησα να το προσεγγίσω από την δική μου οπτική. Γενικά τα βασικά θέματα του έργου είναι εμπνευσμένα από περιστατικά του περίγυρού μου.

Πώς δημιουργείτε το προφίλ των ηρώων σας;
Α.Ν.: Από ένστικτο. Συγγραφικά είμαι ακόμα άπειρος και ακόμα πειραματίζομαι. Σε άλλα μου έργα σκιαγραφώ πλήρως τους χαρακτήρες προτού ξεκινήσω να γράφω. Στο συγκεκριμένο, επειδή ήταν βασισμένο σε συγκεκριμένα περιστατικά που είχα στο μυαλό μου, προσπάθησα να χτίσω τους χαρακτήρες των ηρώων προσεγγίζοντας τα πραγματικά πρόσωπα που μου έδωσαν την ιδέα, οπότε πολλά στοιχεία των χαρακτήρων μου έβγαιναν καθώς έγραφα.

Πώς θα χαρακτηρίζατε το βιβλίο με τρεις λέξεις;
Α.Ν.: Σκοτεινό, σκεπτικιστικό, πρωτόγονο.

Το «Είμαστε οι επιλογές μας» είναι ένα θεατρικό έργο. Θα προτιμούσατε να έχετε τον πρώτο λόγο σε ένα πιθανό ανέβασμά του αλλά από μια μικρή θεατρική ομάδα ή να αγαπήσει το έργο σας ένας πασίγνωστος σκηνοθέτης με «ρεύμα» χωρίς όμως να είστε σε θέση να ορίσετε το οτιδήποτε;
Α.Ν.: Γράφοντας το, είχα στον νου μου να το δω ανεβασμένο. Είμαι ανοιχτός και στα δύο ενδεχόμενα. Είμαι της άποψης ότι από την στιγμή που ένα θεατρικό περνά στα χέρια του σκηνοθέτη, έχει το δικαίωμα να το παρουσιάσει από μια εντελώς δική του οπτική και εκδοχή. Η παράσταση είναι του σκηνοθέτη, όχι του συγγραφέα.

Εσείς ως προσωπικότητα, έχετε ταυτιστεί ποτέ με κάποιον χαρακτήρα του έργου;
Α.Ν.: Όχι. Και νομίζω δεν θα ήθελα ποτέ να ταυτιστώ με κάποιον από τους χαρακτήρες του συγκεκριμένου έργου!

Υπάρχει κάποιος ήρωας που ξεχωρίζετε κι αν ναι, γιατί;
Α.Ν.: Η Γυναίκα. Αδιαμφισβήτητα είναι το τραγικό πρόσωπο της ιστορίας. Γι’ αυτό και αποφασίσαμε να την τοποθετήσουμε στο εξώφυλλο.

Ποιους αφορά κυρίως το βιβλίο και τι θα θέλατε να μείνει στον αναγνώστη από αυτό;
Α.Ν.: Το βιβλίο αφορά τους πάντες. Όπως είπα και πριν, το έργο βασίζεται σε ένα δίλημμα διαχρονικό. Πιστεύω ότι όσο υπάρχει άνθρωπος θα υπάρχει και το δίλημμα αυτό. Μιλάω για το δίλημμα της έκτρωσης. Δεν ξέρω αν γίνεται κατανοητό ποια είναι η δική μου άποψη επί του θέματος. Πέραν αυτού, είναι ένα θέμα που αφορά τις ανθρώπινες σχέσεις γενικότερα. Πιστεύω ότι όποιος διαβάσει το βιβλίο, σε κάποια σημεία θα νιώσει ταύτιση με κάποιον από τους ήρωες, έστω και σε μικρό βαθμό. Για να το διαπιστώσουν αυτό οι αναγνώστες, τους προτείνω να το διαβάσουν!
Το θεατρικό του Απόστολου Ντόλκου, Είμαστε οι επιλογές μας, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Στο οπισθόφυλλο λέει μεταξύ άλλων:
Κανένας χαρακτήρας δεν παίρνει ξεκάθαρη θέση, ούτε και εγώ, για το τι θεωρείται σωστό και τι θεωρείται λάθος σχετικά με τις πράξεις όλων των ηρώων. Πρόκειται για εντελώς υποκειμενικές απόψεις ή έστω απόψεις που εξετάζονται αναγκαστικά μέσα από την υποκειμενική ματιά κάθε ανθρώπου ξεχωριστά. Δεν υπάρχει μια προφανής και αδιαμφισβήτητη αλήθεια, όπως ακριβώς ισχύει και στην πραγματική ζωή. Ούτε είναι εύκολο να ορίσουμε αν αυτό που διαλέξαμε τελικά είναι λάθος ή αν είναι σωστό. Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι η πορεία μας σε αυτήν τη ζωή εξαρτάται από τις επιλογές μας, γιατί, όπως υποδεικνύει και ο ίδιος ο τίτλος, σε τελική ανάλυση «είμαστε οι επιλογές μας».

Ο Απόστολος Ντόλκος γεννήθηκε το 1990 στις Σέρρες. Σπούδασε στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακό στο τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στη διάρκεια των σπουδών του ασχολήθηκε με το θεατρικό παιχνίδι και τη συγγραφή, εργάστηκε στο θέατρο Πορεία, συμμετείχε στην προσπάθεια επανίδρυσης της θεατρικής ομάδας του τμήματός του, έπαιξε σε ερασιτεχνικές παραστάσεις και παρακολούθησε σεμινάρια στο Θέατρο των Αλλαγών. Το 2017 εργάστηκε στο ΔΗΠΕΘΕ Σερρών. Αυτή τη στιγμή δουλεύει ως εκπαιδευτικός στη Νιγρίτα Σερρών, όπου διατηρεί παιδική θεατρική ομάδα σε συνεργασία με φορείς της περιοχής. Το θεατρικό έργο «Είμαστε οι επιλογές μας» είναι το πρώτο του βιβλίο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

">

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο/-α που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Τα κβάντα της ελπίδας, Γ.ΡούσοςΥπόθεση Μπετόβεν, Α.ΤσακμακίδηςΒιβλία των εκδόσεων Το ανώνυμο βιβλίοΕβόρα, Κώστας ΚρομμύδαςΚύπρος 1945-1974Κόκκινο, γράφουμε του Γιάννη ΠαπαϊωάννουΣυμπόσιο με εχθρούς, Ε.Ταλιάνη
Έβδομος κόμβος σε δαγκάνες τέσσερις, Σ.ΠαρασκευοπούλουΤο τελευταίο τανγκό, Λένα Μαυρουδή-ΜούλιουΣπύρος Φωκάς, η βιογραφίαΟι πικροδάφνες θέλουν κούρεμα, Α.ΚαϊμακλιώτηΟ Δράκος, Κ. ΔροσίνηΤο παραμύθι με τα παραμύθια, Αιμιλία ΠλατήΕπιλέξτε εσείς τα δώρα σας!
Αναμνήσεις μιας ζωής, Τ.Σ.
ΛεξΩτεχνίεςΣτον ορίζοντα της ελπίδας, Ελένη ΛουκάΤα βιβλία της Αιμιλίας ΠλατήΜελέτη ζωής, Σπύρος ΣφενδουράκηςΠασιφλόρα, Μαλβίνα ΙωσηφίδουΔώδεκα χτύποι, Ν.Γονίδης