Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Η Πανούκλα

Η Πανούκλα σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη
Η συμφορά είναι πλάσμα της φαντασίας.

Στη σιγουριά φαίνεται η ανθρώπινη βλακεία.

«Η Πανούκλα» το αριστουργηματικό αφήγημα του Αλμπέρ Καμύ είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Όλα ξεκινούν σε μια συνηθισμένη πόλη, όπου οι αρουραίοι αρχίζουν να βγαίνουν από τους υπονόμους και να πεθαίνουν στους δρόμους. Η ζωή των ανθρώπων της αλλάζει από τη μια στιγμή στην άλλη, καθώς ο ιός μεταδίδεται ανεξέλεγκτα από τα ζώα στους ανθρώπους και έρχονται αντιμέτωποι με την αρρώστια, τη μοναξιά, τον φόβο, την τρέλα και τον θάνατο. Ο γιατρός Ριέ βάζει στο μικροσκόπιό του το χάος που προκαλεί μια τέτοια κρίση, παλεύει ακατάπαυστα για την υγεία των συμπολιτών του και δίνει όλες του τις δυνάμεις για να πολεμήσει, όχι μόνο την αρρώστια, αλλά κυρίως την απελπισία.[1]
Η Πανούκλα σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη
Αυτός που οριοθετεί, οριοθετείται.

Είμαστε εξόριστοι από τους εαυτούς μας.
Στην Πανούκλα μαθαίνουμε ότι απαγορεύεται ο έρωτας, αφού η πανούκλα είναι ο μοναδικός έρωτας. Απαγορεύονται και –ο σκοπός– οι αναμνήσεις!
Σύντομα στην Πανούκλα άρχισε και η τρέλα και κάποιοι μάλιστα χαίρονταν. Οι άνθρωποι είχαν την εντύπωση ότι το κακό είναι προσωρινό και ότι η πανούκλα είναι πράγμα της φαντασίας. Οι πρωταγωνιστές ισχυρίζονται ότι κάποια πράγματα ανθίζουν στον καιρό της συμφοράς. Μάλιστα κάποιες φορές έχεις την απορία να μάθεις τον λόγο που υποφέρεις. Γιατί εσύ; Βέβαια τα δεινά συχνά συνετίζουν τον άνθρωπο και η πανούκλα μοιάζει να είναι μια ατελείωτη ήττα. Έτσι, οι άνθρωποι πρέπει να παλέψουν, αφού οι νίκες είναι και αυτές εφήμερες.

Η Πανούκλα σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη
Οι δίκαιοι δεν πρέπει να φοβούνται, μα οι φαύλοι.
Η μάσκα στους ανθρώπους σίγουρα δεν είναι αποτελεσματική, αλλά εμπνέει εμπιστοσύνη στους άλλους. Στην Πανούκλα έπρεπε όλοι να σκληρύνουν για να κάνουν τη δουλειά τους. Και ναι, οι άνθρωποι πια ήταν ανίκανοι να αγαπούν και να επιθυμούν. Το ανθρώπινο θέατρο καταρρέει και η πανούκλα πια είναι επί σκηνής. Η αλήθεια είναι όμως ότι οι συμφορές ποτέ δεν πάνε όλες μαζί…
Επίσης, πολλές φορές αγανακτούμε με ό,τι δεν μπορούμε να καταλάβουμε, όμως στη πραγματικότητα πρέπει να αγαπάμε ότι δεν μπορούμε να καταλάβουμε! Είναι αδιαμφισβήτητο ότι ο καθένας μέσα του κουβαλάει την Πανούκλα…

Η Πανούκλα σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη
Τι πρέπει να κάνουμε για τη φιλία μας; Μπάνιο στη θάλασσα!

Οι καλοί φεύγουν πρώτοι… Έτσι είναι η ζωή!
Στην Πανούκλα οι άνθρωποι ήταν αδελφωμένοι μόνο και μόνο επειδή ήξεραν ότι αύριο ξεκινάει μια απλή μέρα! Τέλος, ακόμη και στις πιο σκοτεινές εποχές «υπάρχουν στον άνθρωπο πολλά περισσότερα πράγματα να θαυμάσεις, παρά να περιφρονήσεις».[1]



Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου

Η ομάδα GAFF μετά τον επιτυχημένο «Παίκτη» του Φ. Ντοστογιέφσκι, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη, επανέρχεται με ένα ακόμη λογοτεχνικό έργο στη σκηνή του θεάτρου 104. Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης, ο Κωνσταντίνος Πασσάς, και ο Δημήτρης Μαμιός επί σκηνής ζωντανεύουν το αλληγορικό τοπίο του έργου και αναρωτιούνται για το νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Μετάφραση - Δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Καραγιάννη, Μιχάλης Βραζιτούλης
Σκηνικά - Κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου
Μουσική: Στάθης Δρογώσης
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλική Διαλυνά
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: GAFF
Ερμηνεία: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης Μαμιός
Μουσικοί επί σκηνής: Ευσταθία Λαγιόκαπα και Στάθης Δρογώσης (εναλλάξ)

Έως Τρίτη 22 Φεβρουαρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15

[1] Από το δελτίο τύπου.

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας ΣερίφηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη