Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα * Μέθεξη * Άννα * Ο καπετάνιος τση Ζάκυθος * Το κορίτσι της Σελήνης * Οι τρεις πίνακες ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν * Ένα πιο σκοτεινό φως * Η οργή του Θεού και άλλες ιστορίες ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ * Πέντε βιβλία από τις εκδόσεις Ελκυστής ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Δόκτωρ Γκλας

Βλαδίμηρος Γιαννακάκος, Αργυρώ Λογαρά, Γιάννης Νικολάου, Άγγελος Χατζάς

Ο θεατής θα παρακολουθήσει αυτό το καλογραμμένο κείμενο του Γιάλμαρ Σέντερμπεργκ, σε μετάφραση της Αγγελικής Νάτση, να παίρνει σάρκα και οστά στη σκηνή, σε γοργούς ρυθμούς, μ' έναν θίασο που ανταποκρίνεται με πληρότητα στις απαιτήσεις του.
Παραθέτω λίγες σημειώσεις για το έργο, δίχως ν' αποκαλύψω την πλοκή και το φινάλε, για να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Παρακολουθώντας την παράσταση, έμπαινα όλο και περισσότερο σ' ένα περιβάλλον νουάρ, μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, τρέλας και λογικής. Ταυτόχρονα, διέτρεχαν τον λόγο και τη δράση φροϋδικές αναφορές, ειρωνεία και υπονοούμενο χιούμορ και σε πολλά χρονικά σημεία ένας ερωτισμός, αλλά και φόβος για κάτι αναπάντεχα κακό. Αναδεικνύονταν ηθικά ταμπού και θρησκευτικά θέσφατα, που υπογραμμίζονταν εύστοχα και φυσικά οι οικογενειακές σχέσεις και οι κοινωνικές δομές. Σε πολλά σημεία του έργου υπάρχουν σκωπτικοί σχολιασμοί που θα μπορούσαν να βγάλουν ακόμα και αβίαστο γέλιο –πικρό, ναι!– αλλά δεν ήταν σκηνοθετική οδηγία για να πλασαριστούν μ' αυτόν τον τρόπο.
Όλα τα παραπάνω, αποδίδονταν μ' έναν πολύ συγκρατημένο κι «ευγενικό» τρόπο, σκόπιμα διδαγμένο απ' τον σκηνοθέτη Άγγελο Χατζά. Τους οδήγησε σε μια πολύ καλή παράσταση!

Δόκτωρ Γκλας

Σ' αυτό το ημερολόγιο, ο Δόκτωρ Γκλας, ακροβατεί μεταξύ του κοινού δικαίου, αλλά και του ιδίου οφέλους. Θα μπορούσαμε να πούμε πως προσπαθεί να κατανοήσει την ανθρώπινη ύπαρξη και μέσα απ' αυτό να κερδίσει τη γνώση της ύπαρξής του. Είναι ευφυής και χειρίζεται άψογα τους άλλους. Αντιλαμβάνεται τους ανθρώπους μόνο με επιστημονικό τρόπο. Αισθάνεται διανοητικά ανώτερος και ταυτόχρονα περιφρονεί τον εαυτό του. Δεν του αρέσει η εμφάνισή του, αλλά ούτε κι ο χαρακτήρας του. Δεν έχει αποφασίσει τι είναι ο γιατρός. Αναλογίζεται: «Ένας γιατρός πρέπει να 'ναι ή φιλάνθρωπος ή φιλόδοξος.»
Διακατέχεται από μια τάση να φτιάχνει στο μυαλό του ιστορίες (υποθέσεις εργασίας), που του τρώνε πολύ από τον χρόνο σκέψης του και ταυτόχρονα υπάρχουν υποχρεώσεις που δεν τον αφήνουν να σκεφτεί. Βρίσκεται σε μια δίνη και όλα γύρω του περιστρέφονται σε κύκλο. Από σκοτάδι σε σκοτάδι. Βάζει αδιάκοπα στον εαυτό του ερωτήματα που δύσκολα μπορούν ν' απαντηθούν απ' τον μέσο άνθρωπο της κοινωνίας της εποχής του (Στοκχόλμη στις αρχές του 1900). Στη διαπλοκή της σκέψης, για μια συγκεκριμένη και ιδιαίτερη πράξη, με πράξη βοήθειας προς τον συνάνθρωπο, παραπαίει, γιατί καταλαβαίνει πως έχει συμφέρον! Μπαίνει στο παιχνίδι της βοήθειας, έχοντας στόχο το προσωπικό όφελος. Στην πορεία τα πράγματα μπαίνουν στη φάση της μεγάλης απόφασης να πραγματώσει την ιδιαίτερη αυτή πράξη, που όμως θα του αποφέρει προσωπικό όφελος!

Δόκτωρ ΓκλαςΔόκτωρ Γκλας

Στον ρόλο του δόκτωρος Γκλας, ο Άγγελος Χατζάς, εντυπωσιακός, γεμάτος ενέργεια.
Στον ρόλο της Χέλγκα, η Αργυρώ Λογαρά, με λαμπερή παρουσία και σκηνική συνέπεια.
Ο Γιάννης Νικολάου, στον ρόλο του πάστορα Γκριγκόριους, απολαυστικός με εσωτερικότητα.
Ο Βλαδίμηρος Γιαννακάκος, στον ρόλο του εραστή Ρέκε, καταπληκτικός!
Είμαι υποχρεωμένος ν' αναφερθώ ξεχωριστά, τιμώντας τη δουλειά των συναδέλφων και τον ιδρώτα τους στο σανίδι! Εξάλλου, θα κρίνετε μόνοι σας!

Όμως, δεν μπορώ και να μην αναφερθώ ιδιαίτερα στη σπουδαία δουλειά του σκηνοθέτη Άγγελου Χατζά! Ευφυής –το λιγότερο! Έπλεξε και ανέδειξε ισότιμα τους ρόλους με αρμονία, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τα φιζίκ των ηθοποιών!
Η μουσική τόση όση και όπου χρειαζόταν!
Τα σκηνικά και τα κοστούμια, άψογα! Για τους φωτισμούς έχω κάποιες αντιρρήσεις… αλλά ίσως είναι αδύναμες μπροστά στο γενικό αποτέλεσμα.

Μια παράσταση καταπληκτική –και το υπογράφω! Δεν πρέπει να την χάσετε!


Άγγελος Μαρίνος

Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου

Συντελούν:
Μετάφραση: Αγγελική Νάτση
Διασκευή - Σκηνοθεσία: Άγγελος Χατζάς
Σκηνικά - Κοστούμια - Φωτισμοί: Αλέξανδρος Κομπόγιωργας
Μουσική - Ηχητική επεξεργασία: Βασίλης Χρηστακέας
Φωτογραφίες παράστασης: Αλέξανδρος Μποτονάκης
Επικοινωνία: Αντώνης Κοκολάκης
Παραγωγή: Εταιρεία θεάτρου «Νεάπολις»

Παίζουν: Βλαδίμηρος Γιαννακάκος, Αργυρώ Λογαρά, Γιάννης Νικολάου, Άγγελος Χατζάς

Στο θέατρο Φούρνος,Μαυρομιχάλη 168, 2106460748, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 ως 29 Νοεμβρίου 2022.

Κυκλοφόρησε το βιβλίο, σε μετάφραση Αγγελικής Νάτση, από τις εκδόσεις Printa

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Νόστος, Εν ονόματι της μούσας Ερατώς, Διόρθωση Ημαρτημένων, Η χρυσή κληρονόμος και ΦρουτίνοWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΗ οργή του Θεού και άλλες ιστορίες, Ιωάννας ΣερίφηΈνα πιο σκοτεινό φως, Μαρίας ΣυλαϊδήΟ καπετάνιος τση ΖάκυθοςΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΟι τρεις πίνακες, Βαΐας ΠαπουτσήΤο κορίτσι της Σελήνης, Μαργαρίτας ΔρόσουΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Μέθεξη, Μαρίας ΠορταράκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΆννα, Μαρίας ΚέιτζΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη