Εγγραφή στο newsletter για να μη χάνετε τίποτα! *** Φωνή τέχνης: Έχουμε πρωτιές! *** Δωρεάν διπλές προσκλήσεις! *** Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ e-books ή διαβάστε λογοτεχνικά κείμενα σε πρώτη δημοσίευση ΕΔΩ! *** Αν σας αρέσει το θέατρο -παρακολουθείτε όλα τα είδη- ή έχετε άποψη για μουσικά άλμπουμ ή για ταινίες ή διαβάζετε λογοτεχνικά έργα κτλ. και επιθυμείτε να μοιράζεστε τις εντυπώσεις σας μαζί μας, επικοινωνήστε με το koukidaki. Αρθρογράφοι, κριτικογράφοι, άνθρωποι με ανάλογη κουλτούρα ζητούνται! *** Δείτε τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων κληρώσεων στη σελίδα των όρων.
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ακολουθώντας τους συνδέσμους. Μυθιστορήματα: Όλα θα πάνε καλά ή και όχι * Νυχτοπερπατήματα * Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου * Ο αρχάγγελος των βράχων * Το όνειρο του γερακιού * Όταν το μαζί πληγώνει * Δίχως ένα αντίο * Κλουαζονέ * Οι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση * Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Οικογένεια Πελτιέ, Η κατάρα, Ροζ, Ανθοπωλείον ο Έρως * Το δάσος των ψυχών * Ρε μπαγάσα * Σε είδα ** Ποίηση: Δεύτερη φωνή Ι * Σκοτεινή κουκκίδα * Καταδύσεις * Λυκόσκυλα, Ίμερος και Ηλιοτρόπιο ονείρων * Εν αρχή ην ο έρως ** Διηγήματα: Το δέρμα της φώκιας * Ταρτάν το άλογο, Θεατές και δράστες και Η αγωνία του μέτρου * Στερνό μελάνι * Τέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις Βακχικόν ** Διάφορα άλλα: Οι πουτ@νες κι εγώ ** Μουσικό άλμπουμ: Worthless Treasures

Καραγκιοζιλίκια

Γιάννη Σμίχελη

Ηλία Παπανικολάου (ατομική έκθεση με τίτλο «Ακροβάτες»)

Κι όμως το πιο ενδιαφέρον είναι
Να παρατηρείς τους ανθρώπους
Που σε κοροϊδεύουν, σ' εκμεταλλεύονται
Όπως και τον εμπαιγμό τους και το δόλιο παιχνίδι τους
Όλα τα μαρτυρούν τα μάτια και η στάση του σώματος
Είναι ενδιαφέρον να διαβάζεις πίσω από τις λέξεις
Τι ακριβώς κρύβουν και υπονοούν
Κυρίως αυτοί που επιδιώκουν να παίξουν το παιχνίδι
Με υψηλή υποκριτική
Δήθεν σε κοιτάζουν κατάματα, μα δεν κολλάει ο ρυθμός
Του λόγου, πολύ γρήγορα ή αργά σε χαιρετούν και δείχνουν
Το ενδιαφέρον τους
Σου λένε λόγια που τα σκέφτονται τόσο πολύ
Ώστε να μην είναι αυθόρμητα αλλά επιτηδευμένα
Και σε καρφώνουν μ' ένα τέτοιο ερωτηματικό τρόπο
Που υποψιάζεσαι πως μετράνε τις λέξεις στο ζύγι
Του υπολογισμού τους.
Έχει απίστευτη πλάκα αφού σ' έχουν κουτσομπολέψει
Κάποιοι έχουν πάρει τα σύνεργα του νεκροθάφτη
Και μετά προσπαθούν να φερθούν φυσικά
Μα νιώθουν ήδη ένα γερό μάγκωμα
Λόγω ενόχων, ή πονηρής σκέψης
Ακόμα, ακόμα κι από δειλία, δεν τολμούν να ρωτήσουν
Καταπίνουν αυτό που άκουσαν για σένα σαν δεδομένο
Γιατί βολεύει την πηγή πληροφόρησης
Κι αφού τα χουν ταιριάξει δεν θέλουν να χαλάσουν την σούπα
Όποτε σε στιγματίζουν κι όλα καλά φτιαγμένα.
Η νευρική κίνηση του ποδιού, αυτό το γρήγορο, επαναλαμβανόμενο χτύπημα
Στ' οδόστρωμα
Ή ο τρόπος που παίζουν οι κόρες
Σαν να τρεμοσβήνει φλόγα, ή να θέλουν να διαφύγουν στις γωνιές των ματιών
Ή η στάση του σώματος τα πόδια κοντινότερα σε σένα
Και ο κορμός προς τα πίσω, ή στα πλαγιά, ή λοξά
Σαν να στοχεύουν από την κατάλληλη γωνία
Να σε κόψουν, να σε υποψιαστούν.
Η αποθέωση είναι η στάση δήθεν των υποτιθέμενων κολλητών σου
Που αντί να σε ρωτήσουν στα ίσα, κλάνουν μέντες
Και παρατηρείς διαφορά τικ νευρικότητας τα οποία φυσιολογικά δεν έχουν
Το κάτω χείλος να τρεμοπαίζει, να ξύνουν πηγούνι, αφτί ή μέτωπο
Τα δάκτυλά περνάνε από τα μαλλιά μηχανικά, κατ' επανάληψη,
Να παίζει το βλέφαρο και να σου λένε κοίτα παίζει το μάτι θα συναντηθώ με κάποιον
Κι εσύ από μέσα σου να λες ναι με την κουτοπονηριά σου
Ή να μην ξέρουν τι να κάνουν τα χέρια τους
Να τα τρίβουν ελαφρά
Και συ ξανά από μέσα σου κορυφώνεις μ'  ένα άντε γαμήσου παλιομαλάκα
Άντε στα τσακίδια
Γιατί αφουγκράζεσαι πως είναι στην νοοτροπία τους να δεχτούν τη φήμη
Πως τους ταιριάζει σαν επαρχιώτες στενόμυαλοι
Ώστε να μην ταραχτεί ο μικρόκοσμός τους
Και πέσει ο θόλος στο κεφάλι τους από την αλήθεια που δεν τους βολεύει
Αφού έτσι αυτοεξυψώνονται, σε υποβαθμίζουν και δικαιώνονται
Γι' αυτό τι καλύτερο από το να σε θάψουν με τρόπο παρά να ρωτήσουν ειλικρινά.

🌰

Copyright © Γιάννης Σμίχελης All rights reserved, 2022
Πρώτη δημοσίευση
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου
Στη συνοδευτική εικόνα βλέπετε έργο Ηλία Παπανικολάου (ατομική έκθεση με τίτλο «Ακροβάτες»)
Το κείμενο ανήκει στο πεντάπτυχο «Το πλεκτό της παρακμής»
Ο δημιουργός σημειώνει: Είναι μια απόπειρα ενός πεντάπτυχου. Τα Κλαμπατσίμπαλα, ένας μονόλογος που επικεντρώνει στις διαστάσεις μιας πτώχευσης, το Συμφωνία τεφαρίκι είναι ένας διάλογος γυμνός των εμπλεκομένων προσώπων και παράθεση των γεγονότων δίχως ποιητικό ντύσιμο ενώ Το μαγαζί μου είναι μια ψυχοσυναισθηματική απεικόνιση της σχέσης ιδιοκτήτη εστιατορίου με ψυχαναλυτική προσέγγιση για την ανάδειξη της υποσυνείδητης διάστασης.
Ακολούθησε το Κλήρωση στημένη

ΔΩΡΑ - Κλικ σε εκείνο που θέλετε για πληροφορίες και συμμετοχές
Το δέρμα της φώκιας, Αριστούλας ΔάλληWorthless Treasures, Temple Music΄Σε είδα, Ιωάννη ΜαρίνουΟ αρχάγγελος των βράχων, Μένιου ΣακελλαρόπουλουΝυχτοπερπατήματα, Λέιλα ΜότλιΛυκόσκυλα Αγγέλας Καϊμακλιώτη, Ίμερος Μαίρης Χάψα και Ηλιοτρόπιο ονείρων Γιάννη ΑναστασόπουλουΔίχως ένα αντίο, Γωγώς Ψαχούλια
Ρε μπαγάσα, Θεόδωρου ΟρφανίδηΤέσσερις συλλογές διηγημάτων από τις εκδόσεις ΒακχικόνΌταν το μαζί πληγώνει, Βικτώριας ΠροβίδαΤαρτάν το άλογο Ευτυχίας Καλλιτεράκη, Θεατές και δράστες Σύλβας Γάλβα και Η αγωνία του μέτρου Γιώργου ΣπανουδάκηΚλουαζονέ, Λίνας ΒαλετοπούλουΤο δάσος των ψυχών, Ιωάννη ΜαρίνουΟι πουτ@νες κι εγώ, Γιάννη Ράμνου
Ο πρίγκιψ του δευτέρου ορόφου, Άρη ΣφακιανάκηΟι Ελληνίδες: Η υποδόρια επανάσταση, Χρύσας ΜαρδάκηΡοζ, Ανθοπωλείον ο Έρως, Οικογένεια Πελτιέ, Οι μοίρες της αστροφεγγιάς, Η κατάραΣτερνό μελάνι, Άγγελου Αναγνωστόπουλου
Εν αρχή ην ο έρως, Ευαγγελίας ΤσακίρογλουΤο όνειρο του γερακιού, Αλεξάνδρας ΜπελεγράτηΔεύτερη φωνή Ι, Γιάννη Σμίχελη