Ο Άντριαν Μπλακ, βοηθός σε ένα λογιστικό γραφείο, επιστρέφοντας από τη δουλειά του, σε ένα λιθόστρωτο σοκάκι, σκόνταψε πάνω σε ένα άψυχο γυμνό γυναικείο κορμί. Χάζευε με τρόμο το γυμνό κορίτσι όταν ακούστηκαν οι σειρήνες των αστυνομικών αυτοκινήτων. Το απόλυτο πανδαιμόνιο. Στεκόταν εκεί, έκπληκτος, εξαιρετικά σοκαρισμένος ώστε να διαμαρτυρηθεί στους αστυνομικούς που τον τραβούσαν. Τον σύρανε στο αστυνομικό τμήμα, σαν έναν αδίστακτο δολοφόνο. Του είπαν ότι στραγγάλισε το κορίτσι, όπως ακριβώς και τις υπόλοιπες γυναίκες. Συνειδητοποίησε ότι πήγαιναν να του ρίξουν το φταίξιμο όχι μόνο για ένα, αλλά για περισσότερα εγκλήματα, δηλαδή ότι ήταν ένας κατά συρροή δολοφόνος. Του ζητούσαν να ομολογήσει κάτι που δεν είχε κάνει. Δεν μπορούσε να αποδείξει την αθωότητά του. Καλούνταν να πληρώσει το τίμημα όχι για κάτι που είχε κάνει, αλλά για το γεγονός ότι βρισκόταν απλώς στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή.
Αν και η φυλακή έμοιαζε να είναι το χειρότερο μέρος έμπνευσης για τη χάραξη μελλοντικών στόχων, εντούτοις φάνταζε ως ο ιδανικός χώρος ανασκόπησης του παρελθόντος. Δεν του επιτρεπόταν του κ. Μπλακ η επικοινωνία με κανέναν, πράγμα που του έδινε άφθονο χρόνο να καθίσει και να αναστοχαστεί. Έτσι ο κ. Μπλακ θα προβεί σε μια ανασκόπηση της ζωής του: οι προβληματικές σχέσεις με τους γονείς του, η εξωσυζυγική σχέση του πατέρα του, η δύσκολη σχέση με τον πατέρα του... του Άδωνι του σογιού –οι περισσότεροι από την πλευρά του πατέρα του ήταν παθολογικά ηλίθιοι και αδιανόητα παράλογοι–, το διαζύγιο των γονιών του, η καταλυτική επίδραση που ασκούν οι γονείς στον ψυχισμό των παιδιών τους, οι μανάδες-αράχνες, οι μανάδες-Μεγάλος Αδελφός, που με τη συμπεριφορά τους μετατρέπουν τα μικρά αθώα αγγελούδια τους σε απάνθρωπα κτήνη, ποιος ήταν υπεύθυνος για τη δόλια και εκτρωματική μετάλλαξη ενός άψογου και σωστά αναθρεμμένου νέου που μετατράπηκε ξαφνικά σε άβουλο και απόλυτα υποταγμένο άτομο, η μίζερη ζωή των συγγενών του, η αποχή του από το σεξ, ο αυνανισμός και τα σεξουαλικά του προβλήματα, τα ασήμαντα προβλήματα της καθημερινότητας των γνωστών του, οι τραυματικές εμπειρίες της παιδικής και εφηβικής του ηλικίας, οι καταπιεσμένες μνήμες και τα πάθη, οι πνιγμένες επιθυμίες, η περιπλοκότητα των σχέσεων, τα μικρά και μεγάλα περιστατικά που διαμορφώνουν σταδιακά την προσωπικότητα ενός ανθρώπου, όλα τα γεγονότα που τον σημάδεψαν και τον έφεραν στο σήμερα.
Ο κ. Μπλακ σκεφτόταν αυτό που διατύπωσε ο επιφανής Άγγλος νομικός και καθηγητής Δικαίου Σερ Γουίλιαμ Μπλακστόουν, ότι καλύτερα να αποφύγουν την τιμωρία δέκα ένοχοι, παρά να τιμωρηθεί και να υποφέρει ένας αθώος. Είχαν όμως διαβάσει Μπλακστόουν οι ένορκοι σε αυτή την παρωδία δίκης, που επρόκειτο να αποφασίσουν το μέλλον του; Μήπως όλα αυτά που περνούσε ο κ. Μπλακ ήταν ένα άσχημο όνειρο, ένας τρομερός εφιάλτης; Ο αγαθός ή διαβόητος κ. Μπλακ είναι θύτης ή θύμα;
Στον Διαβόητο κ. Μπλακ δεν υπάρχει τόσο σωστό και λάθος ή ηθικό και ανήθικο, όσο αιτία και αποτέλεσμα, ένα δίπολο που παρουσιάζεται λογοτεχνικά με τον πιο ιντριγκαδόρικο και αναπάντεχο τρόπο.
Επιμέλεια - διορθώσεις: Τζένη Κουκίδου
Το μυθιστόρημα του Γιώργου Παναγιώτου Ο διαβόητος κ. Μπλακ κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Βακχικόν.
Ο Γιώργος Παναγιώτου έχει σπουδάσει Φιλοσοφία, Δημόσια Διοίκηση και Μεθοδολογία Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών. Έχει εργαστεί ως διοικητικός υπάλληλος, εκπαιδευτής ενηλίκων και καθηγητής ξένων γλωσσών. Ο διαβόητος κ. Μπλακ είναι το πρώτο του βιβλίο.